faq1 08.03.2009 09:35:29 | |
---|
Eilen ostin uuden softasoittimen, joka yllätyksekseni joitakin nappeja väärin painaessa aiheuttaa erittain voimakkaita pamahduksia kaiuttimille, kunnes tilttaa. Ajattelinkin, että jos olisi juuri silloin ollut korvakuulokkeet päässä, niin miten olisi kuulo sitä kestänyt. Onko olemassa mitään "ylijännitesuojamokkuloita", jonka voisi laittaa kuulokejohdon ja kuulokeliitännän väliin - estämään odottamattomat piikit? |
Torniojaws 08.03.2009 10:34:41 | |
---|
Volume pienemmälle :) |
Teijo K. 08.03.2009 10:52:34 | |
---|
Limitteri. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
Koulussa ollessani siellä oli Pro Toolsille ProControl pöytä, jossa on analoginen kuuntelulohko, josta siis säädetään volumea jne. Siinä käytetään samoja potikoita surroundille ja stereolle, mutta siten että surroundmoodissa väännetään kaikki potikat täysille ja vasta viimeisimmästä säädetään kokonaisvolaa, stereomoodissa sitten samoilla potikoilla säädetään eri tarkkailukaiuttimien volumeja. Senhän arvaa sitten miten kävi kun vaihtoi surroundmoodista stereoon.. Pariin otteeseen sain ihokarvat nostettua pystyyn ja sydämen tykyttämään. Eipä liittynyt aiheeseen mutta piti tämäkin jakaa. :) Soul with a capital "S"... |
MadMatt 08.03.2009 19:46:10 (muokattu 08.03.2009 19:57:55) | |
---|
Mulla on kuulokevahvistimen volumenamiska käden ulottuvilla ja jatkuvassa käytössä. Jos vaikka lisäilen plugareita tai teen niinhin suurempia ja kokonaisvaltaisempia muutoksia niin säädän automaattisesti aina volaa pienemmälle. Eihän tuo suojaa niiltä todellisilta yllätyksiltä mutta toisaalta volumetaso ei mulla nyt niin kauhia ole muutenkaan. Nothin' but the blues |
milcoin 08.03.2009 20:43:35 | |
---|
Eiköhän se oo parasta opetella just tollai laittamaan aina volaa pienemmälle kun tekee jotain muutoksia jotka saattaa aiheuttaa yllätyksiä. Jos limitterin tyyppistä lisää kuuntelusignaalitiehen, se tietty limitoi myös teoriassa sitä itse matskua joka taas vääristää kuuntelua. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |