Aihe: Putkicombo keinokuormalla
1 2
lexa
07.03.2009 12:04:24
Tavoitteena on löytää kerrostaloharjoitteluun sopiva putkicombo eli siinä pitäis käsittääkseni olla keinokuorma.

Onko kellään kokemuksia seuraavista:
Peavey Windsor studio 15W
Fender Princeton recording amp

Nykyinen kalusto Tokai ES-120+Peavey Valveking Royal 8+Vox Satchurator
ei oikein toimi kerrostalovoluumeilla.
Satu ja Tuija
07.03.2009 12:17:09
Mikset osta erillistä keinokuormaa, esim Weber Mass?
Toimii kovissa vaimennuksissa hyvin, tai ainakin paremmin mitä edelliset kuormani THD Hot Plate ja TAD Silencer.
lexa
07.03.2009 12:34:30
Kiitos vinkistä, mutta vaihtelu virkistää eli ajattelin joka tapauksessa vaihtaa nykyisen vahvistimen. Sen lisäksi mun olohuone on jo nykyään johtoviidakko jota en juuri enää haluaisi lisätä.
Ziggy Bubba
07.03.2009 12:45:18

Ellet nyt päätesäröjä halua vahvarista puskea, niin hyvällä master volumella varustettu putkivahvari toimii ihan mainiosti kotikäytössä ilman keinokuormaa. Itellä on ollut kerrostalokämpässäni Koch Studiotone ja Orange Rockerverb. Molemmista saa oikein mehukasta soundia pienelläkin äänenpaineella.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Antroid
07.03.2009 12:59:02
sikki-six: Ellet nyt päätesäröjä halua vahvarista puskea, niin hyvällä master volumella varustettu putkivahvari toimii ihan mainiosti kotikäytössä ilman keinokuormaa. Itellä on ollut kerrostalokämpässäni Koch Studiotone ja Orange Rockerverb. Molemmista saa oikein mehukasta soundia pienelläkin äänenpaineella.

Eikös Studiotonessa ole jonkun sortin keinokuorma? Power-soak vai mikä olikaan nimeltään.
duc
07.03.2009 12:59:59 (muokattu 07.03.2009 13:00:14)
Antroid: Eikös Studiotonessa ole jonkun sortin keinokuorma? Power-soak vai mikä olikaan nimeltään.

Siinä taisi olla kaksi asentoa, pois päältä ja ääretön vaimennus.
Ziggy Bubba
07.03.2009 13:22:52

duc: Siinä taisi olla kaksi asentoa, pois päältä ja ääretön vaimennus.

Just näin. Omani on muuten kaupan ottakee yhteyttä jos sattuu kiinnostamaan.
fitter
07.03.2009 19:23:50
Itse olen ajatellut hankkivani tällaisen kunhan rahat on kasassa. Vaikuttaa asialliselta vahvarirta minun mielestäni ja sopinee kerrostaloonkin.
http://www.dc-developments.com/cornell_romany_plus_combo.htm
lexa
07.03.2009 21:01:31
Mielenkiintoiselta tosiaan vaikuttaa tää cornell, mutta eipä taida löytyä Turun musiikkiliikkeistä eikä muualtakaan Suomesta heh eikä edes Thomannilta.
Mukavaa olis päästä testaamaan ennen ostoa kun kuitenkin hiukan maksaakin...
Alpertti
07.03.2009 23:07:50 (muokattu 07.03.2009 23:08:23)
lexa: Tavoitteena on löytää kerrostaloharjoitteluun sopiva putkicombo eli siinä pitäis käsittääkseni olla keinokuorma.

Onko kellään kokemuksia seuraavista:
Peavey Windsor studio 15W
Fender Princeton recording amp

Kokemusta ei ole noista, mutta uudessa Riffissä on positiivinen juttu tuosta Peaveysta. Jutun mukaan saundimaailma pelittää parhaiten Elmore James, CCR, George Thorogood -osastossa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä.

Yksi ehdotus vois olla myös viiden watin Matamp:n Minimat, vaikka nuppi onkin. Siihen kaveriksi saman valmistaja pikkukaappi. No, yhteishintaa kyllä kertyy jo vähän enemmän.
Voi folkbändinä pitää Ramoja
Ziggy Bubba
07.03.2009 23:14:31

Tavoitteena on löytää kerrostaloharjoitteluun sopiva putkicombo eli siinä pitäis käsittääkseni olla keinokuorma.

Sanotaan nyt vielä kerran, että keinokuorma ei ole välttämättömyys kerrostalosoittelussa, vaikka putkimyllyistä puhutaan. Tuossa hommassa nimittäin sulkee pois monta mainiota pienelläkin volalla toimivaa vahvaria... Itellä ollut kerrostalokäytössä tosiaan 20 ja 50 wattiset myllyt ilman ongelmia. Toki soundi on yleensä ainakin jonniin verran parempi isommalla volyymillä, mutta samanlaisia kevyitä kompromissejä joutuu tekemään keinokuorman kanssa.

Tossa esimerkkiä 50 wattisella Orangella:

"Recorded at bedroom player volume. Wife was balancing checkbook one desk over while I was recording this."
http://www.patchwerkz.com/Uploads/OrangeParty.mp3
Satu ja Tuija
08.03.2009 18:16:27 (muokattu 08.03.2009 18:16:40)
Itte en oo oikein ikinä hiffannu mikä on se hyvä master volume.
Etuastesärö ypönään on ainakin vintage vihtahousun kuolema.
Paremman tuloksen oon saanu Weberillä kun Esson jännitteenlaskuilla.
LaXu
08.03.2009 18:29:20
Satu ja Tuija: Itte en oo oikein ikinä hiffannu mikä on se hyvä master volume.
Etuastesärö ypönään on ainakin vintage vihtahousun kuolema.
Paremman tuloksen oon saanu Weberillä kun Esson jännitteenlaskuilla.

Sen tunnistaa siitä, että vaikka masteri on pienellä, niin soundi on hyvä. Tietty rajansa kaikella, oli volumen pudotus toteutettu millä tavalla tahansa, jos ääni on liian hiljainen se kuulostaa kyllä paskalta. Tämän voi todeta jokainen vaikka kotistereolla - pistä lempparibiisisi soimaan ja kuuntele hiljaisella. Sitten nosta hieman äänenvoimakkuutta ja kas kummaa, kyllähän se paljon paremmalta kuulostaa.
Satu ja Tuija
08.03.2009 18:44:55
LaXu: Sen tunnistaa siitä, että vaikka masteri on pienellä, niin soundi on hyvä. Tietty rajansa kaikella, oli volumen pudotus toteutettu millä tavalla tahansa, jos ääni on liian hiljainen se kuulostaa kyllä paskalta. Tämän voi todeta jokainen vaikka kotistereolla - pistä lempparibiisisi soimaan ja kuuntele hiljaisella. Sitten nosta hieman äänenvoimakkuutta ja kas kummaa, kyllähän se paljon paremmalta kuulostaa.

Jooh...
Aattelin vaan että saundi ei voi olla hyvä jos pääte ei oo säröllä...pienillä mastervolume asetuksillahan se ei ole mahdollista noin yleensä. ;D
Mut kumma kyllä oon itte todennu että Weber on suurissa vaimennuksissa parempi kuin power scaling ja muut samantyyliset spedeilyt.
Esim. Weber ja Esson powersuck arena asennossa (bypass) kuulosti paremmalta, kuin samalla volkalla ilman keinokuormaa powersuck bedroom asennossa.
Tosin se Weberin "lo" asento on ihan paska. Se pitäis poistaa, samoten kun ne treble buustit. Yök.
Janne19691
08.03.2009 18:53:59

LaXu: Komppaan. Mä olen testannut niin keinokuormat kuin muutkin viritykset ja ehdottomasti paras on mielestäni vahvistin, jossa on hyvä master volume (Power Scaling tai joku muu toteutus). Tällä hetkellä kotona lilluu 50W Diezel combo ja 100W Egnater nuppi, molemmissa mainiot masterit.

Power scaling ei ole master volume perinteisessä mielessä. Master volume on potikka joka sijoitetaan etu- ja pääteasteen väliin, toteuksia on erilaisia. Huonoja ja enemmän huonoja :P

Power scalingin voi myös toteuttaa monella tavalla. Tähän menessä olen kokeillut huonoja mutta sen kuulemma voi tehdä hyvinkin, nähtäväksi jää.

Mun mieleen on semmoinen vahvistin jonka päätekin tekee töitä olan takaa ja se ei ole vielä onnistunut muulla kuin keinokuormalla.

Eri tyyleihin on eri tavat hiljentää volaa eli kannattaa siis testailla.
Rule #1: There are no rules.
Satu ja Tuija
08.03.2009 19:08:04
Hmm...se Ultimate Attenuator konsepti vois olla mielenkiintoinen myös...
Tekis ny Weber semmosen.
Janne19691
08.03.2009 19:17:32

Satu ja Tuija: Hmm...se Ultimate Attenuator konsepti vois olla mielenkiintoinen myös...
Tekis ny Weber semmosen.

Kyl maar olis. ~600 taalaa on aika paljon keinokuormasta (Ultimate Attenuator) keskiverto tallaajalle. Hyvät mahdollisuudet on että Weber halutessaan vois tarjota samaa huokeammalla. (Ikäänkuin tässä nyt olis varaa yhtään mihinkään.)
Rule #1: There are no rules.
Jucciz
08.03.2009 19:18:06
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=304407

Tuommoinen näemmä olisi tarjolla: mainio kerrostaloon, keinokuormaa ei tarvita, koska soundi pysyy järkevänä hyvinkin hiljaisille äänenpainetasoille asti hyvän master volumen ansiosta. Eri juttu sitten, onko hintaluokka oikea - ei silti pahan hintainen.
Satu ja Tuija
08.03.2009 19:26:59 (muokattu 08.03.2009 19:41:40)
Jucciz: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=304407

Tuommoinen näemmä olisi tarjolla: mainio kerrostaloon, keinokuormaa ei tarvita, koska soundi pysyy järkevänä hyvinkin hiljaisille äänenpainetasoille asti hyvän master volumen ansiosta. Eri juttu sitten, onko hintaluokka oikea - ei silti pahan hintainen.

Ois tuolla tommonenkin, tiä vaan että myynkö, mutta voihan sitä vittuillakseen roikottaa.
Erityisen hyvä huoltoasema- ja maamiesseuratalo-vahvistin. ;)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=300107

Äh! Ei se oo kongo. Stupid me!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)