Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dean ML79
1 2 3 4 5 6 7
cross
06.03.2009 23:23:14 (muokattu 06.03.2009 23:29:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otetaas oikein oma ketju tälle loistavalle kepille (mlf79 kelpaa toki myös).
 
Mahonkipeli, bindaukset bodyssä ja kaulassa, hyvät virittimetkin, LOISTAVAT mikit (omasta mielestäni) jo tehtaalta tullessa, erittäin hienosti tehty liimakaula.. mikähän siinä on että tähän kitaraan törmää niin harvoin vaikka on halpa ja hyvä? Noh, makuasioitahan nuo mutta silti.
 
Se että lavassa lukee Korea ei ole enää lainkaan häpeä, Korea on lähestulkoon nykypäivän Japani. Mahdollisuus saada sutta saattaa olla suurempi kuin japseissa mutta ei Korea tarkoita itsestäänselvyytenä sutta. Tallasta (kiinteästä, ei tuosta mlf:n lisenssifloikasta) on kuulunut huonoa, tästä varsinkin kuulisin mielelläni lisää.
 
Yksi ML79 on hallussa ollut, vieläkin harmittaa että se piti pois myydä mutta onneksi on hinnat vaan laskenut, uusi pitää hankkia asappina.
 
Haukkuja tai kehuja, sana on vapaa.
 
PS: Karl Sanders käyttää livenäkin 79 V:tä joten jos noin iso poika käyttää 79:ä niin ei se huono voi olla ;)
 
EDIT: Ja joo, on toki tuosta lisenssifloikastakin kuulunut huonoa mutta se ei tullut yllätyksenä.
 
"AMON" belongs to "THEM"
Kivijalka
07.03.2009 03:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cross: Korea on lähestulkoon nykypäivän Japani.
 
Samaa mieltä; Koreasta tulee lähes poikkeuksetta laatukamaa nykyään.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
cross
07.03.2009 03:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Samaa mieltä; Koreasta tulee lähes poikkeuksetta laatukamaa nykyään.
 
Jeah,
 
sen verran poiketaan topicista (nyt jo =D) että kitara jonka myin tuon ainokaisen Deanini tieltä oli Ibanezin RGT6EXFX, sekin koreasta, ja helvetin hyvä keppi loppupeleissä.
 
"AMON" belongs to "THEM"
pekurides
07.03.2009 19:37:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokeilkaapas jos onnistutte löytämään "oikean" ML:n, eli made in usa vehkeen.
 
Paria korean peliä olen kokeillut ja verrattuna oikeaan jenkkilaitteesen aika erilaisia tuntumaltaan....
 
pirun kevyitä noi korean pelit.. sanoisinko jopa "epäilyttävän" kevyitä mahongiksi ja tuskimpa sieltä sitä parasta ja kevyttä hondurasia löytyy:)
 
Esim se v-kaulaprofiili jenkeissä on oikeasti todella mukava ja puut tietenkin ihan eri tavaraa, viimeistelystä ja muista hardwaresta puhumattakaan.....
 
ainoa vika mitä löytyy on kallis hinta..... mutta kyllä on paras kepukka mitä olen soittanut!
 
Kiinteätallaisena voisi kyllä yhden korealaisen ottaakin....
 
Tunteella päin vittua.
cross
07.03.2009 19:48:02 (muokattu 07.03.2009 19:48:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: kokeilkaapas jos onnistutte löytämään "oikean" ML:n, eli made in usa vehkeen.
 
Paria korean peliä olen kokeillut ja verrattuna oikeaan jenkkilaitteesen aika erilaisia tuntumaltaan....
 
pirun kevyitä noi korean pelit.. sanoisinko jopa "epäilyttävän" kevyitä mahongiksi ja tuskimpa sieltä sitä parasta ja kevyttä hondurasia löytyy:)
 
Esim se v-kaulaprofiili jenkeissä on oikeasti todella mukava ja puut tietenkin ihan eri tavaraa, viimeistelystä ja muista hardwaresta puhumattakaan.....
 
ainoa vika mitä löytyy on kallis hinta..... mutta kyllä on paras kepukka mitä olen soittanut!
 
Kiinteätallaisena voisi kyllä yhden korealaisen ottaakin....

 
Mulle taas V-kaula on vähän kirosana, tuo ML79:n tatsi on mainio! Vielä kun tykkään kevyestä kitarasta niin ei äkkiseltään tule mieleen itselle sopivampaa kepakkoa, ainakaan samaan hintaan! Ei se parasta hondurasia tarviikaan olla kun kerran hyvältä kuulostaa! :)
 
Viimeistelykin lienee vähän siitä riippuvainen kuka sitä tarkistaa ja minkälaiset on "vaatimukset" (ja vertailukohdat), omassa yksilössäni ei ollut viimeistelyssä mitään valittamista.
 
EDIT: Tosin kokemusta on vain Razorbackien V-kaulasta ja se lienee aika jyrkkä, loivempi vissiin noissa TimeCapsuleissa esim.?
 
"AMON" belongs to "THEM"
pekurides
07.03.2009 23:13:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cross:
 
EDIT: Tosin kokemusta on vain Razorbackien V-kaulasta ja se lienee aika jyrkkä, loivempi vissiin noissa TimeCapsuleissa esim.?

 
Tämä ei Razorbäkkiä ole tyyppinyt kuin sitä V kepakkoa ja siinä ainakin oli pesismailanpuolikas paksu c .
 
Täsä TC tuo v on kyllä sitten varmaan loiva kun ei sitä juurikaan heti huomaa mitenkään oudoksi.
 
siinä käsi lepää jotenkin luonnollisemmin kuin perus C-profiilissa ja tuntuu että jaksa soitella pidempään käden väsymättä.... tierä näistä.
 
Tässä yks kerta pääsin a/b testaan jenkkiä ja koreaa niin saundissa oli kyllä suht isoakin eroa.
 
Vaikka jenkissä oli Floikka ja koreassa kiinteä tunematicci ja string thru body niin tämä jenkki oli tymäkämpi ja isomman kuuloinen, lisäksi koreaa vaivasi joku ihme ontto kumina ja hiukan muhjuinen demppisaundi vaikka siinä oli SD dimebag tallassa,
tuli tunne että sattunut jotain huonoa puuta kun ei oikein soinut kunnolla tai sitten vain tottunut miltä yli 4xkalliimpi soi ja kukkuu.
 
Tuon jälkeen totesin että kyllä sillä hintaerolla tässä tapauksessa sai jotain vastineeksi.
 
Mutta ihan vertailukelpoinen tämä pikku testi ei ollut koska jenkissä oli paksut 12-68 Elixirit C-vireessä ja koreassa normivireessä joku uht setti varmaan -09?
 
Ja kaiken lisäksi jenkissä vielä Duncanin AHB-2 aktiivi tallassa joka taitaa olla markkinoiden häijyin ja härskein keksintö:)
 
kaiken ylistyksen jälkeen pakko sanoa vielä että...... hyvää bisseä.
 
Tunteella päin vittua.
cross
07.03.2009 23:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Razorback V Explosionia kävin DLX:ssä kokeilemassa, V-kaula oli siinä ainakin ja huomattava moinen, oudolta tuntui..
 
Jos on loiva v niin se saattaisi olla kyllä aika hyvä valinta, pitäis testata. Sittenhän tuo USA MHG ML oliskin just mulle tehty jos se kaula sopii kouraan.
 
Bisse on hyvää, juu!
 
"AMON" belongs to "THEM"
pekurides
08.03.2009 00:25:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cross: Razorback V Explosionia kävin DLX:ssä kokeilemassa, V-kaula oli siinä ainakin ja huomattava moinen, oudolta tuntui..
 
Jos on loiva v niin se saattaisi olla kyllä aika hyvä valinta, pitäis testata. Sittenhän tuo USA MHG ML oliskin just mulle tehty jos se kaula sopii kouraan.
 
Bisse on hyvää, juu!

 
samanmoista minäkin korean versiota kaverilla tyypin..... se ei ainakaan ollut v-profiilia nähnykkää, tämä oli just niitä DIME malleja... ja paksu ku mikä, sanonko? en sano.
 
Tuota MHG ML saipi jostain saksasta reiluun tonniin niin olisi kyllä pirun hyvä diili orkkisfloidereilla jne.
 
Onhan se kuvassa vähän karun näköinen jos vieressä mäkoilee joku AAAAA+ kannella varusteltu namu :) mutta kuulemma livenä ihan siisti.
 
Mitä jengin juttuja kuunnellu niin melkein kaikki sanonut että siihen v-profiiliin tottuu todella nopeasti !
 
Tunteella päin vittua.
Ben_D
08.03.2009 00:39:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus V79...aivan LOISTAVA hintalaatusuhde. Paras ton hintaluokan skitta, jolla olen soittanut.
 
Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal
cross
08.03.2009 00:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: samanmoista minäkin korean versiota kaverilla tyypin..... se ei ainakaan ollut v-profiilia nähnykkää, tämä oli just niitä DIME malleja... ja paksu ku mikä, sanonko? en sano.
 
Tuota MHG ML saipi jostain saksasta reiluun tonniin niin olisi kyllä pirun hyvä diili orkkisfloidereilla jne.
 
Onhan se kuvassa vähän karun näköinen jos vieressä mäkoilee joku AAAAA+ kannella varusteltu namu :) mutta kuulemma livenä ihan siisti.
 
Mitä jengin juttuja kuunnellu niin melkein kaikki sanonut että siihen v-profiiliin tottuu todella nopeasti !

 
Se MHG ML on kiinteätallainen. Ja jotkut tykkää blingblingistä, minä en :)
 
Hmm, razorback V on 24,75 skaalalla, sitte on nämä Razorback V 255 eli yllätys 25.5 skaalalla. Tuo explosion on 25.5 skaalalla ja mikit paljastaa. 255:ssä on emg:t, tossa "normi" razorbackissa dimebucker. Tiedä sitte josko oisit testannut tuota "normia" ja siinä sitte C-kaula.
 
"AMON" belongs to "THEM"
pekurides
08.03.2009 03:04:40 (muokattu 08.03.2009 03:05:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cross: Se MHG ML on kiinteätallainen. Ja jotkut tykkää blingblingistä, minä en :)
 
Hmm, razorback V on 24,75 skaalalla, sitte on nämä Razorback V 255 eli yllätys 25.5 skaalalla. Tuo explosion on 25.5 skaalalla ja mikit paljastaa. 255:ssä on emg:t, tossa "normi" razorbackissa dimebucker. Tiedä sitte josko oisit testannut tuota "normia" ja siinä sitte C-kaula.

 
Kyllä tää oli EMG ja pitkällä skaalalla--- eli juuri tämä:
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_razorback_v_255_explosion.htm
 
nyt joku muistaa väärin, mielestäni tässä oli tosi paksu kaula ja vielä kökön tuntuinen pyöreä C varsinkin kun nauhat olivatten ohkasia ja se lisenssitalla tuntui ainakin heti kammen tuntumasta aika rimpulalta sekä oli vielä tallan tapitkin ruuvattu suoraan puuhun ilman holkkeja... eli ei oikein lisenssitalla vakuuttanut.
 
Mutta saundi oli kyllä tymäkkä ja vahva.
 
Hiukan näissä mielestäni ilmaa hinnoissa.... suht samaan rahaan sa sen USA MHG vehkeen niin en kyllä miettisi sekuntiakaan kumpaan rahani tärvään.
 
Miten mä muistelen että sitä olis floikallakin myyty siellä jossain musikproduktiv tao schmidt.. tai joku mikä oli..
 
Eihän Tuota minunkaan Time Capsulea Löydy mistään Deanin sivuilta eikä mitään mainintaa edes Floikasta Time Capsulen yhteydessä...
 
Eikä tuo pitäisi mikään Custom olla vaan ihan 2005 Timecapsule, siinä oli alunperin Dimarzion Superdistortionit ja ajan hengen mukaisesti oli sähköt nätisti tehty kierittämällä piuhat kierteelle ja eihän siinä sitten mitään häiriösuojausta edes ollut:)
 
Käsittääkseni tuon Time Capsulen idea oli tehdä ne kepit tismalleen samalla tavalla kuin ensimmäiset DEAN kepukat silloin 30Vuota sitten tai sinnepäin.
 
Tunteella päin vittua.
cross
08.03.2009 10:17:00 (muokattu 08.03.2009 10:33:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Kyllä tää oli EMG ja pitkällä skaalalla--- eli juuri tämä:
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_razorback_v_255_explosion.htm
 
nyt joku muistaa väärin, mielestäni tässä oli tosi paksu kaula ja vielä kökön tuntuinen pyöreä C varsinkin kun nauhat olivatten ohkasia ja se lisenssitalla tuntui ainakin heti kammen tuntumasta aika rimpulalta sekä oli vielä tallan tapitkin ruuvattu suoraan puuhun ilman holkkeja... eli ei oikein lisenssitalla vakuuttanut.
 
Mutta saundi oli kyllä tymäkkä ja vahva.
 
Hiukan näissä mielestäni ilmaa hinnoissa.... suht samaan rahaan sa sen USA MHG vehkeen niin en kyllä miettisi sekuntiakaan kumpaan rahani tärvään.
 
Miten mä muistelen että sitä olis floikallakin myyty siellä jossain musikproduktiv tao schmidt.. tai joku mikä oli..
 
Eihän Tuota minunkaan Time Capsulea Löydy mistään Deanin sivuilta eikä mitään mainintaa edes Floikasta Time Capsulen yhteydessä...
 
Eikä tuo pitäisi mikään Custom olla vaan ihan 2005 Timecapsule, siinä oli alunperin Dimarzion Superdistortionit ja ajan hengen mukaisesti oli sähköt nätisti tehty kierittämällä piuhat kierteelle ja eihän siinä sitten mitään häiriösuojausta edes ollut:)
 
Käsittääkseni tuon Time Capsulen idea oli tehdä ne kepit tismalleen samalla tavalla kuin ensimmäiset DEAN kepukat silloin 30Vuota sitten tai sinnepäin.

 
http://rockland-music.de/shop/catal … info.php?cPath=1_4&products_id=9749
 
Voi olla että tuosta on floikallinenkin mutta ite en oo vielä törmännyt =)
 
Muistan kun oli tota razorback-v 255:stä pitkään katsellut sillä silmällä ja eikun testaamaan sillä asenteella että kun se on sopiva niin ostan pois. Noh, kyllä naama vääntyi kun heti ensimmäisenä huomasi että "tää kaulahan on tällanen terävä, tuntuu keskellä kaulaa peukun alla koko ajan sellanen kohouma hyi!"
 
Eikös tuo kuvaus aika veemäiseltä kaulalta vaikuta? =)
 
EDIT: Googlaamalla löytyi ainakin että USA Razorback V:ssä on v-profiili joten saattaahan tässä olla se vaihtoehto että moista sitten testasin tuolla DLX:ssä ja koreamallissa sitten olisi pesäpallomailaa. Pitänee käydä uusiks testailemassa.
 
"AMON" belongs to "THEM"
cross
08.03.2009 13:49:18 (muokattu 08.03.2009 13:49:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cross: http://rockland-music.de/shop/catal … info.php?cPath=1_4&products_id=9749
 
Voi olla että tuosta on floikallinenkin mutta ite en oo vielä törmännyt =)
 
Muistan kun oli tota razorback-v 255:stä pitkään katsellut sillä silmällä ja eikun testaamaan sillä asenteella että kun se on sopiva niin ostan pois. Noh, kyllä naama vääntyi kun heti ensimmäisenä huomasi että "tää kaulahan on tällanen terävä, tuntuu keskellä kaulaa peukun alla koko ajan sellanen kohouma hyi!"
 
Eikös tuo kuvaus aika veemäiseltä kaulalta vaikuta? =)
 
EDIT: Googlaamalla löytyi ainakin että USA Razorback V:ssä on v-profiili joten saattaahan tässä olla se vaihtoehto että moista sitten testasin tuolla DLX:ssä ja koreamallissa sitten olisi pesäpallomailaa. Pitänee käydä uusiks testailemassa.

 
EDIT2: Kyllä google paljastais noille korealaisillekin v-kaulan.
 
Oho, muokata piti mut tuliki lainattua, noh...
 
"AMON" belongs to "THEM"
pekurides
08.03.2009 14:56:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
EDIT: Googlaamalla löytyi ainakin että USA Razorback V:ssä on v-profiili joten saattaahan tässä olla se vaihtoehto että moista sitten testasin tuolla DLX:ssä ja koreamallissa sitten olisi pesäpallomailaa. Pitänee käydä uusiks testailemassa.

 
Näin itsekin epäilen että vasta niihin kalliimpiin jenkkipeleihin sen V kaulan lykkäävät.
 
Ainakin ne kolme korean laitetta olleet c-profiilia mitä olen hiplannut.
 
Niin ja onhan se kyllä shokki jos littanan jacksonin tai mitä niitä ibanezin ultraohutta wizard kaulaa löytyypi jälkeen tuon nappaa käteen!
 
Mutta ei kukaan ole sanonut joka tuota mielenkiinnosta kokeilllut että olisi epämiellytttävä tai ainakaan ei ole kehdannut :=)
 
MHG vaan tilaukseen, saman rahaan tulee casekin.... varmasti saundi ja tatsi ihan eri luokkaa.
 
Tunteella päin vittua.
lessthanthree
08.03.2009 15:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Razorbackit on kyllä joka ikinen varustettu v-profiililla.
 
cross
08.03.2009 15:07:40 (muokattu 08.03.2009 15:08:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Näin itsekin epäilen että vasta niihin kalliimpiin jenkkipeleihin sen V kaulan lykkäävät.
 
Ainakin ne kolme korean laitetta olleet c-profiilia mitä olen hiplannut.
 
Niin ja onhan se kyllä shokki jos littanan jacksonin tai mitä niitä ibanezin ultraohutta wizard kaulaa löytyypi jälkeen tuon nappaa käteen!
 
Mutta ei kukaan ole sanonut joka tuota mielenkiinnosta kokeilllut että olisi epämiellytttävä tai ainakaan ei ole kehdannut :=)
 
MHG vaan tilaukseen, saman rahaan tulee casekin.... varmasti saundi ja tatsi ihan eri luokkaa.

 
http://www.mysimon.com/9015-11130_8-41261536.html
 
The V-shape neck has a strong, set joint and a 1-5/8" nut. Jnejne. Ja kyllä minä ja kaveri kehdattiin suoraan sanoa epämiellyttäväksi, mutta tuli sillä jopa kymmenisen minuuttia soiteltua, voi olla että mieli muuttuis kun pidempään vääntäis =)
 
Olkoon rohviili mikä vaan, ei oo tuo razorback muutenkaan mulle =) Tuo MHG on kyllä varsin lähellä tilausta.
 
EDIT: Joo pitiful ehti välissä.
 
"AMON" belongs to "THEM"
pekurides
08.03.2009 15:26:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cross: http://www.mysimon.com/9015-11130_8-41261536.html
 
The V-shape neck has a strong, set joint and a 1-5/8" nut. Jnejne. Ja kyllä minä ja kaveri kehdattiin suoraan sanoa epämiellyttäväksi, mutta tuli sillä jopa kymmenisen minuuttia soiteltua, voi olla että mieli muuttuis kun pidempään vääntäis =)
 
Olkoon rohviili mikä vaan, ei oo tuo razorback muutenkaan mulle =) Tuo MHG on kyllä varsin lähellä tilausta.
 
EDIT: Joo pitiful ehti välissä.

 
hmm. voipi olla että olisin sitten itse muistanut väärin tuon razorbäkin profiilin mutta paljon kömpelömmältä se tuntui kun tämän jenkkini kaula...
 
Taisiko se siinä Time capsulen esittelytekstissä lukea jotain "original v-shape neck..."
 
että voisko noita olla siten erimuotoisia ?
ja siinä MHG linkissä oli jotain läppää lopussa time capsulesta ja ainakin tää mun(tc)vehke on pirun mukavan tuntuinen hanskaa.
 
Tunteella päin vittua.
cross
08.03.2009 16:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: hmm. voipi olla että olisin sitten itse muistanut väärin tuon razorbäkin profiilin mutta paljon kömpelömmältä se tuntui kun tämän jenkkini kaula...
 
Taisiko se siinä Time capsulen esittelytekstissä lukea jotain "original v-shape neck..."
 
että voisko noita olla siten erimuotoisia ?
ja siinä MHG linkissä oli jotain läppää lopussa time capsulesta ja ainakin tää mun(tc)vehke on pirun mukavan tuntuinen hanskaa.

 
Siinä on TimeCapsule mikit.
 
Ja original-V kaulasta puhutaan myös http://deanguitars.com/dean_winter_08/USA_MHG.htm tuolla, ilmeisesti on kahta erilaista. Razorbackeissa jyrkempi ja tuo original sitte sellanen soft-v (vai mikä sitte onkaan soft-v) =)
 
"AMON" belongs to "THEM"
Werihukka
08.03.2009 17:49:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Razorbackeissä on ainakin semmonen erittäin jyrkkä V-muoto ekoilta nauhoilta ja muuttuu enemmän C-profiiliksi ylänauhoille. Muista deanin kauloista en tiiä.
 
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Ben_D
08.03.2009 18:45:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Werihukka: Razorbackeissä on ainakin semmonen erittäin jyrkkä V-muoto ekoilta nauhoilta ja muuttuu enemmän C-profiiliksi ylänauhoille. Muista deanin kauloista en tiiä.
 
Kauheita tunkkeja ne kaulat. En ottaisi moista, vaikka maksettais.
 
Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «