Urtzi 06.03.2009 19:18:10 | |
---|
Mietin että missä ois mahollista äänittää yks kappale? Olen hakemassa musiikki konservatorioon Ouluun ja minun pitäs lähettää sinne äänite jossa pitäs olla laulu ja piano, kitara tai bändi. lähinnä nyt mietin sitten sitä missä tämmöisen äänitteen vois tehä mahdollisimman lähellä Oulua tietenkin mielellään Oulussa. Äänite pitää olla konservatoriolla 20.3 klo 16.15 mennessä. Ois kiva saaha vähän vinkkejä ja tottakai apukin kelpaa. |
Cimble 07.03.2009 07:51:22 | |
---|
Laita wanted-palstalle ilmoitus "etsitään studiota Oulun läheltä". Lisäksi google tai muut hakutavat mahdollisesti löytävät listan studioista Suomessa. Studioita löytyy, vaan fyffeekin pitäis löytyä... ;) Monesti hyvät studiot ovat kuitenkin niin työllistettyjä, etteivät ne itse ala vastailla ilmoituksiin. Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... |
Jokapaikanapina 07.03.2009 11:06:28 | |
---|
Jos se on vaan tollanen näyte, niin tuskimpa sun pitää mennä minnekää studioihin saakka äänitteleen. Kotikoneellakin saa varmasti ihan riittävän hyvää jälkeä. |
bedlam 07.03.2009 13:11:34 | |
---|
Kyllä minäkin nauhoittaisin tällaisen jutskan kotikoneella. |
L.Ruoska 07.03.2009 23:52:51 | |
---|
Lataa Audacity ( http://audacity.sourceforge.net/), vedä mikki piuhoineen tietokoneelta pianolle, tarkista että tietokone poimii mikin signaalin ja paina Audacitystä recciä. Sitten alat soittaa. Lopuksi heität soittoosi normalize ja editoit alusta ja lopusta röyhtäilyt ja kihinät veke. Ihan viimeiseksi poltat soittosi cd:lle ja lähetät sinne opistolle. Myynnissä bassoja, tsekkaile mun ilmotukset! |
Jos oikeasti haluat studiotason ääntä nauhalle tai vaikka kokonaisempaa bändiä äänittää, niin ota yhteyttä Rockpoliksen heppuihin: http://www.rockpolis.fi Osaavat varmasti ohjata johonkin koulun/nuokkarin tms. studioon. Hinnat ei noissa varmaan päätä huimaa. |
larionov 08.03.2009 21:40:11 | |
---|
nunniin. sama kysymys, missä on mahdollista äänittää kappale/kappaleita halvalla tampereen seudulla? www.myspace.com/chanescaryevin |
Blasphemer 09.03.2009 13:58:04 | |
---|
larionov: nunniin. sama kysymys, missä on mahdollista äänittää kappale/kappaleita halvalla tampereen seudulla? Halvimmallahan tässä pääsee, kun äänittää kotona (jos mahdollista) tai treeniksellä. Jos sattuu vielä löytymään tuttavapiiristä joku, jolla on jonkinlaista kykyä ja laitteistoa, mitä treenikämppä-äänityksessä voi käyttää, niin varsin halvalla pääsee. Studioaika maksaa kuitenkin kolminumeroisen summan/päivä, olipa se sitten Tampereella, Imatralla tai Kemissä. Plague upon Plague |
Kalamazoo 09.03.2009 14:15:51 | |
---|
|
flamez 09.03.2009 16:14:16 | |
---|
Jos on yhdestä kappaleesta kyse niin kannattaa, kuten mainittiin, perehtyä niihin kotiäänityksen saloihin. Toi Audacity on aika hyvä perus editointi/äänitys ohjelma ja se on ilmainen. Lisäksi jos omaat laulu/soittotaidon ja äänihuulet/soittimen niin hommaat vaan tarvittavat kamat ja siitä vaan koneelle äänittelemään. Kannattaa katella netistä erilaisia tutorialeja ja muita vinkkejä koska itselleni ei ainakaan ollut ihan heti toi äänitys helppoa, vaatii vähän harjottelua ja tutkiskelua. |
Velli 09.03.2009 16:26:25 | |
---|
Itse äänittelin aikoinani juurikin samaan laitokseen hakiessani ihan vaan C-kasettimankalla. Vieläpä rikkinäisellä sellaisella: ääntä tuli ainoastaan toiseen kanavaan. Kyllä siitä kuitenkin sen verran sai selvää, että sillä pääsykokeisiin pääsi. Ei sen nauhoituksen tasolla ole oikeasti yhtään mitään merkitystä. Pääasia että soitto joten kuten kuuluu. Soiton perusteella sinne pääsykokeisiin valitaan eikä äänityksen tason perusteella. |
Paddle 12.03.2009 14:38:29 | |
---|
Joo kasettimankka vaan jostain nurkasta jos ei muuta keksi. Jos on minkäänlaatunen tietokoneen puhemikki niin semmosellakin saa jo ihan välttävää jälkeä - itse olen tehnyt joskus vittuillessaan kaikenlaisia kummallisia nauhoituksia ihan tommosella 5e mikillä ja windowsin ääninauhuri-ohojelmalla. http://www.dropline.net/cats/ |