Aihe: GearBox vs. Guitar Rig 3
1
aalataur
07.10.2008 17:54:02 (muokattu 07.10.2008 17:54:27)

Elikkäs kumpi on parempi softa? Line6 TonePort UX2 on minulla äänikorttina, ja tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen GearBoxin kitarasoundeihin (olen myös hankkinut add-onit), mutta eräs tuttavani hehkutti että Native Instrumentsin Guitar Rig 3 on parempi ja GearBox kuulemma ihan lelu siihen verrattuna. Onko näin? Mielipiteitä, kokemuksia?
mikkojen
07.10.2008 20:48:08
Itse olen saanut ruuvattua Gearboxistakin lähestulkoon kaiken tarpeellisen (itselläni purkkina Toneport UX1). Kotidemotteluun sekin on ihan jees. Sitten on lienee ihan eri asia jos haluaa alkaa enemmän pro-jälkeä tekemään. Olen itsekin testaillut mm. ReValveria ja AmpliTuben eri versioita (mm. Metal), mutta aina olen palannut takaisin Gearboxiin. Ehkä tuo on enemmänkin tottumiskysymys. Kyllä Gearboxistakin saa saundia lähestulkoon joka lähtöön kun vaan jaksaa opetella säätämään.
carpe diem - memento mori
zekeode
07.10.2008 21:52:46

Jokaiselle noista löytyy aina fanipoikansa. Tietenkin sen mitä itse on ostanut on parempi, kuin muut. Ostin tuon Gearbox Gold paketin kuukausi sitten (Toneport UX2 käytössä), ja toista alle 70e maksavaa vastaavaa VST-pakettia on mahdotonta löytää.
JPQ
08.10.2008 00:29:49

Totta tuohon fanitukseen saman havaitsin orkesterikirjastoja verratessani. sanoisin sitä käyttäisin josta tykkään itse ja kysymykseen en osaa sanoa mitään hienoahan olis jos guitar rig 3 löytyis demo näemmä löytyykin eikun testiin (itse en tuollaista tarvi luultavasti paitsi jos on kun en vielä katsonut chorus,flanger ja phaser jne mallinnuksia)
http://www.native-instruments.com/index.php?id=guitarrig3se
vipu5
09.10.2008 20:05:16

Sanoisin ehdottomasti Gearbox. Vaikka en ole edes kokeillut! :D

...koska, Guitar rig ei ole oikein vakuuttanut.
Line 6 on sen sijaan tehnyt käyttökelpoisisa digimallinuksia yli 10 v.
Lenoldinho
11.10.2008 11:14:50

Guitar Rigiin itse kallistuisin, kunhan budjettia vaan riitää. Varsinkin sen efektipuoli on varsin vakuuttava. Ja toimii hyvin muillakin soittimilla kuin kitaralla.
http://www.mikseri.net/lenno
Veska
12.10.2008 18:15:12 (muokattu 12.10.2008 18:19:13)
Onko tää GearBox ilmanen? Jos ei oo nii tuleeko se Toneport UX:n mukana jos ostan kyseisen purkin?
Johann Onn
12.10.2008 18:51:29 (muokattu 12.10.2008 18:51:54)
Onko tää GearBox ilmainen ? - > Ei.

Tuleeko Toneport UX:n mukana, jos ostan kyseisen purkin? - > Kyllä.
zekeode
12.10.2008 21:06:10

Onko tää GearBox ilmanen? Jos ei oo nii tuleeko se Toneport UX:n mukana jos ostan kyseisen purkin?

Ei tule VST-versiota mukana, eli et pysty soundeja muokkaamaan äänityksen jälkeen.

Tosin nyt tuli aikas mukava tarjous sähköpostiin:

Free GearBox Plug-in Download Offer

Add the plug-in functionality you've always wanted to your compatible Line 6 hardware (GuitarPort, TonePort, PODxt, PODxt Live, PODxt Pro, POD X3, POD X3 Live) just for subscribing to GuitarPort Online!

What is GearBox Plug-in Download?
It's an upgrade that gives you plug-in operation with any amp and effects models that are standard features of your hardware - plus any additional models you've added on. You get ultimate flexibility for your music while mixing. For example, you can record a dry guitar signal and audition different tones for that part as it plays back without changing what you recorded. This way you will always have the right guitar tone to fit the song without having to re-record that "perfect" riff. You can also stack multiple amp and effects models to even further customize your guitar tone. In addition, if you are a PODXT or GuitarPort owner, the GearBox Plug-in includes additional bass amp/cab models and vocal preamp models that are exclusive to the Plug-in download purchase. More info about the GearBox Plug-in line6.com/store/item/81

Supports RTAS / AU (Mac) and RTAS / VST (PC) plug-in formats.

The GearBox Plug-in Download is normally priced at $99.95, but you can get it at no additional charge just for joining GuitarPort Online.
That's a total value of over $179 for only $79.99.

How do I get it?

+ Just sign up for a 1-year subscription to GuitarPort Online (existing or past members, just renew and change your plan to "1-Year").
line6.com/account/gpo

+ Read the offer Terms and Conditions and fill out the redemption form online here:
line6.com/account/promos/gpopluginpromo.

If you haven't been to GuitarPort Online in a while...
be sure to check out all the new lessons, tones, and tracks featuring styles of popular guitarists, plus new Chord Chemistry lessons covering techniques every guitarist needs to know.
Learn more about GuitarPort Online at guitarport.com.

Don't wait, sign up for (or renew) your GuitarPort Online membership before the offer ends October 31, 2008.
https://line6.com/account/gpo

Thank you!
GuitarPort Online Team
rijnswand2
12.10.2008 21:44:31
Ei tule VST-versiota mukana, eli et pysty soundeja muokkaamaan äänityksen jälkeen.

Tosin nyt tuli aikas mukava tarjous sähköpostiin:

Free GearBox Plug-in Download Offer...

Vain USAssa asuville jostain syystä.

rjnswnd
zekeode
12.10.2008 23:46:42

Vain USAssa asuville jostain syystä.

rjnswnd

Niinpä tietenkin. Tosin itse ostin tuon Gold-paketin 99$ hintaan, joten ei sekään nyt ihan älytön hinta ole. Eipähän harmita niin paljoa tuo uusi tarjous. Niin ja dollarin kurssikin taisi olla jotain 1.55 ostaessa. :)
Mesa/Boogie
13.10.2008 21:21:36
Niinpä tietenkin. Tosin itse ostin tuon Gold-paketin 99$ hintaan, joten ei sekään nyt ihan älytön hinta ole. Eipähän harmita niin paljoa tuo uusi tarjous. Niin ja dollarin kurssikin taisi olla jotain 1.55 ostaessa. :)

Kuin myös. Tililtä tais lähteä 69€. Ja silver bundle Into Luthmanilla melkein 400€... Ei paha.
koponen
14.10.2008 00:02:34
Mitä itse joskus testailin niin ainakin Guitar Rigin fenkkumallinnukset oli ihan omass sarjassaan kun vertasi muihin.
I'm endorsed by Marshall
sami_sumea
15.10.2008 16:16:07

Onko näin? Mielipiteitä, kokemuksia?

Guitar Rigiä en laittais yhteenkään kitarakanavaan :-)

Gearboxista ei kokemuksia mut Podista en juurikaan tykkää..

Revalver MK III + läjä kaappi-impulsseja on way to go jos ei o varaa oikeisiin kamoihin. Ihan eri planeetalta ku noi muut mallinnukset.

...
http://www.adamantiumstudios.com
LaXu
15.10.2008 23:18:46 (muokattu 15.10.2008 23:20:07)
Guitar Rig 3 on mielestäni melko pätevä ja käyttöliittymä siinä on erinomainen. Soundipuolella ei mikään mallinnussoftista ole tuottanut minulle mitään tajunnan räjäyttäviä kokemuksia. Ei hyvien kajarien läpi, ei kuulokkeilla, ei erillisillä impulsseilla eikä edes putkipäätteen kautta kitarakajareihin vedettynä. Ihan käyttökelpoisia soundeja niistä toki saa irti.

Gearboxiin en ainakaan henkilökohtaisesti juuri lämmennyt. Mielestäni se ei ole samassa luokassa GR3:n ja ReValverin kanssa.
drno
17.11.2008 13:09:23 (muokattu 17.11.2008 13:10:11)
Nää nyt on niin makuasioita mutta itselle tuo Guitar Rig on aina soundannut niin muovilta kuin olla ja voi. Tähän mennessä itselle Amplitube 2 on ollut se ykkösvaihtoehto jos mallinnuksiin on pitänyt turvautua
ile.pop
18.11.2008 13:45:08
Tehtiin tuossa keväällä testiä Mesan road kingin ja Muse receptorin (http://www.museresearch.com/receptor_komplete_inside.php) sisään ladatun guitar rig (muistaaksein versio 2) kanssa. Ei ollu mikään järisyttävä ero, kun sokkotestiä tehtiin mesaa eri tavoin mikitettynä pa:sta kuunnellen.
On guuluu...
Fromi
07.03.2009 16:16:44
drno: Nää nyt on niin makuasioita mutta itselle tuo Guitar Rig on aina soundannut niin muovilta kuin olla ja voi.

Johtuen varmaan siitä että kärsivällisyys soundien säätämises jääny vähälle, oma mielipide on se että jos haluaa mieleiset soundit ni pitää vaa säätää ja kääntää kaiken kanssa, ei se nois tietokone softis tule niin helpolla se mieleinen soundi. Ite tykänny Guitar Rigist tosi paljo, ja itelleni ollu tähä saakka helppo käyttösin.
http://images.shopping.pathfinder.gr/14/0/0/8/5234030.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)