Aihe: Metallista lähtenyt maku
1 2 3 4 5 6
markku jokela
05.03.2009 20:00:17
Niimpä. Maku on mennyt juu. Kaikki on niin vitun metalli sitä ja metalli tätä. Mä ainakin kaipaan sitä aikaa ku tytöt sano et Iron Maiden on paskaa örinää pelkän levyn kansikuvan perusteellatai et Metallica on mailman paskin bändi vaik ne ei ollu ikinä sitä ees kuullu mutkun se oli hevii. Kaikki vaarallisuus ja synkkyys on kadonnu hevistä täysin! Automainoksissa soi Maiden keskellä päivää ja viikonloppuna ku lähet kaupungin suosituimpaan pubiin ni siel soi Slayer ja MTV:llä joku räp-tähti näyttää "pukipäätä" sormillaan bling-bling-auton ratin takana.
Jamz
05.03.2009 21:25:43 (muokattu 05.03.2009 21:26:30)
markku jokela: Niimpä. Maku on mennyt juu. Kaikki on niin vitun metalli sitä ja metalli tätä. Mä ainakin kaipaan sitä aikaa ku tytöt sano et Iron Maiden on paskaa örinää pelkän levyn kansikuvan perusteellatai et Metallica on mailman paskin bändi vaik ne ei ollu ikinä sitä ees kuullu mutkun se oli hevii. Kaikki vaarallisuus ja synkkyys on kadonnu hevistä täysin! Automainoksissa soi Maiden keskellä päivää ja viikonloppuna ku lähet kaupungin suosituimpaan pubiin ni siel soi Slayer ja MTV:llä joku räp-tähti näyttää "pukipäätä" sormillaan bling-bling-auton ratin takana.

Ehkä se on juuri tätä eli hevi on muuttunut kaikenkansan musiikiksi ja joka tuutista sitä suolletaan ylikierroksilla. Itse kun kuuntelin heviä kotona asuessani, n. 15v sitten, niin äitini jaksoi aina jauhaa siitä, että "mitä musiikkia se tuommonen muka on?" ym ym. Nyt se itse on hirveä hevifani ja syy on idolsin. Vittu 60v muori..sen pitäs paijata kissaa keinutuolissa ja kuunnella sävelradioa, eikä mitään amoraalia. Tähän on tultu.
Raja se on raittiudellakin.
Leprosy
06.03.2009 05:23:05
markku jokela: Kaikki vaarallisuus ja synkkyys on kadonnu hevistä täysin!

Mutta miksi näin on käynyt? Vai onko vain niin että pinnalla olevasta hevistä nuo puuttuu täysin ja jostain muualta niitä vielä löytyy? Vai onko sitä vaarallisuutta ja synkkyyttä oikeasti edes ollut koskaan olemassa missään muualla kuin kuuntelijoiden/vihaajien mielissä?

Tulipas monta kysymysmerkkiähuh!
teg
06.03.2009 08:39:53
Näinhän siinä aina välillä käy. Itse aikoinaan "löysin" hevimusiikin Acceptin, Maidenin, Helloweenin, Anthraxin, Metallican ym. ansiosta. Niitä tuli pääsääntöisesti kuunneltua koko nuoruus. Jossain vaiheessa alkoi pop/rock-puoli kuullostamaan erinomaiselta (U2, Smiths, Queen).

Kaikkia noita tulee kuunneltua nykyään kausiluontoisesti. Hulluksihan sitä tulee, mikäli luukutat jatkuvasti jotain Slayeria tahi Maidenia joka ikinen päivä. Itsellä on hyvinkin paljon kiini sen hetken fiiliksestä, mitä soittimeen laittaa pyörimään. Ja keikoilla tulee käytyä katsomassa ihan kaikenlaista. Slipknotista Jonna Tervomaan kautta Egotrippiin ja sieltä takaisin perusasioiden äärellä, eli Tarotin keikalle. Sauna openia odotellessa...

Viimeisin hurahdus on Harmajan albumi. Suosittelen tutustumisa kaikille, joille alkaa Hevinjyske tilapäisesti tekemään tiukkaa. Eli yhteenvetona lienee: hommatkaa sinne levyhylyyn jotain muutakin kuin heviä. Saatatte yllättyä.
ubik
06.03.2009 10:36:04 (muokattu 06.03.2009 10:38:51)
kyl se oli se hevi viel jotai sillo ku mutsi paukkaa huoneesee abaut raamatun kans huutamaan "mitä saatanan pahoilais musiikkia täällää kuunnellaan" ja kaveri porukat takavarikoi kaikki hevi kasetit :D

LarsUlrich-95: Hmm..itselleni on käynyt päinvastoin. En oikeastaan ole kuunnellut puoleen vuoteen muita levyjä kuin metallican uusinta, mutta jaksan silti kuunnella sen joka päivä vähintään kerran läpi. Mutta se onkin pändi joka uudistaa itseään, eikä siitä voi puhua edes samana päivänä näiden nyky ajan paska pändien kanssa.

öö tuota miteköhä se metallica o itteesä uudistanu? Loadil ja Re-Loadilla kokeilivat jotai vähä erillaista ja paskaa sato niskaa ni nyt sit jyystävät tota perus heviä (joo on siel kikkailua mut hui että ku o erikoista).

Metallissa ei varmaa hirveesti o mitten semmosta mitä ei ois viel joku bändi kokeillu... mut hyväähä siel o paljo niiku o kaikes musassa 80% aika huonoa 10% hyvää ja viimonen 10% sitte tosi hyvää. "persoonallinen" ja "oma-leimaine" musiikkii valitettavan usein kuulu tonne 80% osastolle
markku jokela
06.03.2009 12:39:24
nii no kyllähän munkin levyhyllystä paljon muutakin löytyy ku heviä... Mutta kun hevistä on tullu populaarimusiikkia ja se on se juttu minkä takia se on jo alkanut jopa ärsyttää. Se on tapetilla koko ajan! Äsken tuli Radio Rockilta Cannibal Corpsea klo 12 päivällä. Ja kai sekin kertoo jo paljon että Lordin kaltainen bändi pystyy voittamaan Euroviisut.

Kyllä siitä hevistä on tyystin kadonnut se jonkinlainen likasuus ja särmä.... semmonen ilkeys. Se semmonen että porukat tulee huoneeseen jouluaattona ja sanoo että voiskos ton saatananpalvonta -musiikin ees jouluaattona sammuttaa pliis...
Akde
06.03.2009 14:04:17 (muokattu 06.03.2009 14:06:31)
En jaksanut ihan jokaista ketjun kirjoitusta lukea, mutta sanottakoon nyt kuitenkin, että se on ihan tervettä että tulee näitä ns. suvantovaiheita, jolloin ei maistu metalli tai ihansamamikä musiikkityyli. Tällä hetkellä itselläni sentapainen päällä, ja tulee kuunneltua niin Danko Jonesia, Lady Gagaa ja Men at Workia + ihan sama mitä yksinkertaista ja tarttuvaa, ja hyvältä kuulostaa kontrastina vaikkapa Cryptopsyyn. Kauan olen tasapainoillut metalli-proge-punk-akselilla, mutta nykyään koitan monipuolistaa musiikkimakuani mahdollisimman laajaksi juuri siksi, ettei näitä burnouteja tulisi liian usein. Rappi on jees!
Naama-amis
06.03.2009 16:27:15
Metallia ei tosiaan tule kuunneltua yhtä paljoa ja ennen kaikkea helvetin harvoin samalla lailla eläytyen kuin pahimpina fanittamisen vuosina. Uusia kuuntelun arvoisia bändejä ei nyt ainakaan tee mieli kauheesti etsiä, koska tuntuu että hirveen monet keskittyy biisinkirjotuksen sijaan siihen tekniseen taitamiseen ja raskaaseen soundiin ja lopputulos on mun korville useesti jotain ihan perkeleen puuduttavaa typerää soopaa. Toki näitä bändejä on nykyään niin helvetisti, että joukosta varmaan löytyis munkin makuuni niitä helmiä enempikin kun jaksais vaan tonkia.

En oo kyllä varsinaisesti kärsinyt metallin nykyisestä, huikeesta kansansuosiosta, ehkä 22 on sen verran nuori kuitenkin että ei oo tullut elettyäkään semmosta kunnon ug-meiningin aikaa... Muiden suhtautuminen metalliin ei oo mulla kai ihmeemmin vaikuttanut itse musan viehätykseen, ei edes sillon seiskalla kun tätä sahaamista oppi kuuntelemaan. Kaverit ja tutut jotka ei diganneet ( + vanhemmat, sukulaiset, naapurit jne)), suhtautuivat korkeintaan jotenkin hiljaisen säälinsekaisesti eli metallimusan kautta ei olis varmaan mitään kummosta kapinahenkeä saanut ilmaan vaikka olisi yrittänytkin..
Juu, niin aina...
Karipiirto
06.03.2009 16:38:48

LarsUlrich-95: Hmm..itselleni on käynyt päinvastoin. En oikeastaan ole kuunnellut puoleen vuoteen muita levyjä kuin metallican uusinta, mutta jaksan silti kuunnella sen joka päivä vähintään kerran läpi. Mutta se onkin pändi joka uudistaa itseään, eikä siitä voi puhua edes samana päivänä näiden nyky ajan paska pändien kanssa.

Otsikossa ei lue että metalliCAsta vaan metallista.

Itellä oli 2007 provinssissa sellanen raja minkä jälkeen en kyennyt kuuntelemaan metallia pariin kuukauteen ollenkaan ja pelkkä säröinen kitarasaundi sai jo pistämään radion kiinni. Tuona aikana kahlasin läpi laajalti jazzia, progea, poppia sekä klasaria ja sitten kerran taas erehdyin pistämään jonkun rankemman levyn soimaan niin yhtäkkiä se kolisi kovemmin kuin koskaan.
Opiskelu on vain peiteduuni ryyppäämiselle.
luopio
06.03.2009 19:04:38
Credence: Aloittajalle sen verran, että kokeile Bodomii. Toimii.

Pakko olla läppä:D Ei siis sillä, etteikö ois taitava porukka, mutta varmasti kaikille tuttu ja käynyt juuri tuon perustylsistymisen läpi mistä aloittajakin tais valittaa.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Fintrollx
06.03.2009 19:57:29

markku jokela: nii no kyllähän munkin levyhyllystä paljon muutakin löytyy ku heviä... Mutta kun hevistä on tullu populaarimusiikkia ja se on se juttu minkä takia se on jo alkanut jopa ärsyttää. Se on tapetilla koko ajan! Äsken tuli Radio Rockilta Cannibal Corpsea klo 12 päivällä. Ja kai sekin kertoo jo paljon että Lordin kaltainen bändi pystyy voittamaan Euroviisut.

Kyllä siitä hevistä on tyystin kadonnut se jonkinlainen likasuus ja särmä.... semmonen ilkeys. Se semmonen että porukat tulee huoneeseen jouluaattona ja sanoo että voiskos ton saatananpalvonta -musiikin ees jouluaattona sammuttaa pliis...

Kyl nyt oon niin asiaa tekstiä, että saat plussan.. otappa koppi
Daelos
06.03.2009 20:02:51
höhö, itteeni ei kyllä kiinnosta vaikka koko maailma kuuntelisi jotain metallicaa, ei se sitä musiikkia miksikään muuta..

Ja kyllä sitä metallia löytyy mitä ei varmasti soi missään radioasemilla ja saa vanhemmat kauhistumaan : D
http://www.last.fm/user/Daelos
ps3t
06.03.2009 20:50:45 (muokattu 06.03.2009 20:52:52)

Jos musaa kuuntelee (tai soittaa) päivästä toiseen, ja vaikka miten mukavaa se onkin niin alkaahan se pikkuhiljaa tulla korvista ulos. Kaikki alkaa kuullostaa samalta. Ei kannattaisi väkisin yrittää etsiä jotain "hyvää"kuunneltavaa. Kun on tuollainen kausi menossa niin se hyväkin kuullostaa paskalta.

Vähän jotain uutta harrastusta kehiin, laput pois silmiltä ja musiikki pois päiväjärjestyksestä. Kyllä kiinnostus taas alkaa heräilemään, jos on heräilläkseen.

Edit: jos metalli ei tunnu maistuvan, niin kenties porukkaa ei vaan vituta niin paljon kuin ennen :)
Benkao
06.03.2009 23:36:33
ite kuuntelin viel vuosi kaksi sitten vain metallia, sitten satuin sattumalta eksymään kuuntelemaan räppiä. Sille tielle jäätiin ja nyt tulee suurimmin osin kuunneltua jko räbää tai sitten heavy/death metallia.
hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaset
Askorbiinihappo
07.03.2009 00:48:52

Itellä kävi myös niin, että olen avartanut musiikkimakuani hyvin paljon, hyvin suurena osana siinä ovat olleet Porcupine Tree ja Rush. Ihan äärimetallista en ole koskaan suuremmin pitänyt, jotenkin siitä puuttuu se jokin, ja pahimmat bläkkisjutut meneekin jo komiikan puolelle mulla.

Mutta niinhän siinä käy joillekin, että ihan täysin lopahtaa into esim. juurikin metalliin. Ei sille oikeen mitään voi, mutta tuskin kuitenkaan ihan lopullisesti katoaa.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
marke-
07.03.2009 01:25:15
..olen avartanut musiikkimakuani hyvin paljon...pahimmat bläkkisjutut meneekin jo komiikan puolelle mulla.

http://www.youtube.com/watch?v=xn4iONgHgp0
Drink the Devil's Blood
pekkalas
07.03.2009 06:26:16

Kai siitä on lähtenyt maku kun se on niin älytöntä kuraa näinä päivinä. Joutuu vähän ettimään et löytää helmiä, joku Lamb of God voi painua hiiteen mun metallista.
Niklodeus
07.03.2009 11:41:56

Helpostihan siitä voi lähteä maku, mutta aina silloin tällöin joku tulee ja uudistaa koko skeneä. Mastodon elvyttää, http://headbangersblog.mtv.com/2009 … re-mastodons-masterful-divinations/
http://www.youtube.com/watch?v=mMSIZW3gEYs&feature=related
Manolo
07.03.2009 12:26:26
tämä on varmasti internetin vammaisin topic ikinä. kehottaisin teitä menemään suoraan separilaan kulkematta lähtöruudun kautta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)