teemuls 06.03.2009 16:44:48 | |
---|
tiedoksenne että kyseisessä kitarassa ei ole lisensillä tehtyä Floikkaa vaan floyd rose special bridge!!! esp:n omat sivut kertoo sen.. ja mulla on just sama kitara ja oon soittanu samalla vireellä PITKÄÄN ja pysyy vireessä ette taida vaan osata!! |
Hiekkaharjun Hendrix 06.03.2009 16:48:02 (muokattu 06.03.2009 16:53:20) | |
---|
Ja tämän ilmoituksen takia piti sitten nostaa puolisen vuotta vanha ketju... Edit: Ja sitä paitsi, ESP:n sivujen mukaan sama talla on kaikissa muissakin halvemman pään LTD-ritsoissa, joten... "Laughter is loud when he tells nigger jokes
with his mouth full of banana" |
Hajos pahasti, kiitän;D |
pietari-poika 06.03.2009 16:54:12 | |
---|
teemuls: tiedoksenne että kyseisessä kitarassa ei ole lisensillä tehtyä Floikkaa vaan floyd rose special bridge!!! esp:n omat sivut kertoo sen.. ja mulla on just sama kitara ja oon soittanu samalla vireellä PITKÄÄN ja pysyy vireessä ette taida vaan osata!! Tai sitten sulla sävelkorva heittää. Tuo sun "floyd rose special bridge!!!" ei taida kylläkään ihan OFR:ää vastata. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=99230436 |
epi2 06.03.2009 17:14:21 | |
---|
tiedoksenne että kyseisessä kitarassa on lisensillä tehty floyd rose special bridge!!! esp:n omat sivut kertoo sen.. Et taida vaan osata!! Virhe! Tyhjä tai liian vittuileva kirjoitus! |
Juicy 06.03.2009 17:34:29 | |
---|
ette taida vaan osata soittaa hennon rauhallisesti, aina puoli tuntia viritellen joka päivä, ja olla koskematta kampeen jotta vire pysyy edes yhdet reenit. Kyllähän siinä varmaan vire pysyy, mutta kuinka kauan aina kerrallaan onkin sitten eri juttu. Jos floikka on yhtään samaa laatua kuin MMV06-mallissa niin eipä sillä vaan yksinkertaisesti pysty tekemään samoja juttuja mitä orkkiksella. Sellaiset puoli vuotta se pysyi kuosissaan, mutta sitten kun tuli aika jotain äänitelläkin tuolla kitaralla niin karu totuus oli vain se, ettei se vire pysynyt juuri ollenkaan jos erehtyi kammella tekemään muutakin kuin kevyttä "vibraa". "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
masterhat 07.03.2009 01:57:35 | |
---|
oon teemulsin kans samoil linjoil ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
aalataur 07.03.2009 07:20:51 (muokattu 07.03.2009 07:24:16) | |
---|
Aihe on vanha, mutta sanottakoon tähän väliin että minä en ihan ymmärrä signaturekitaroiden ideaa. Mitä järkeä on soittaa kitaralla jossa lukee jonkun toisen soittajan nimi? Vaikka olisi miten hyvä. Tuskin sillä kovin mielekästä on sitten soittaa keikalla, jos alkaa kuuluisuutta tulla. Useimmilla muusikoillahan kuuluisuutta ei koskaan tule, mutta signaturekeppi on vähän huono lähtökohta. Toki voi fanittaa jotain kitaratyyppiä jota lempiartisti käyttää, mutta joku raja. Rintanapit, paidat ja muu fanitus sitten erikseen. Ja tosiaankin turha kuvitella että Alexi on edes koskenut kyseiseen kitaraan eläessään, kalliilla high-end malleilla kaikki starat soittelee eikä niiden halvat signaturemallit ole missään tekemisissä heidän oikean instrumentin kanssa paitsi ulkonäöllisesti. Osien, materiaalien ja työn laatu on jotain ihan muuta. |
Juicy 07.03.2009 15:42:04 | |
---|
aalataur: Aihe on vanha, mutta sanottakoon tähän väliin että minä en ihan ymmärrä signaturekitaroiden ideaa. Mitä järkeä on soittaa kitaralla jossa lukee jonkun toisen soittajan nimi? Vaikka olisi miten hyvä. Tuskin sillä kovin mielekästä on sitten soittaa keikalla, jos alkaa kuuluisuutta tulla. Useimmilla muusikoillahan kuuluisuutta ei koskaan tule, mutta signaturekeppi on vähän huono lähtökohta. Toki voi fanittaa jotain kitaratyyppiä jota lempiartisti käyttää, mutta joku raja. Rintanapit, paidat ja muu fanitus sitten erikseen. Ja tosiaankin turha kuvitella että Alexi on edes koskenut kyseiseen kitaraan eläessään, kalliilla high-end malleilla kaikki starat soittelee eikä niiden halvat signaturemallit ole missään tekemisissä heidän oikean instrumentin kanssa paitsi ulkonäöllisesti. Osien, materiaalien ja työn laatu on jotain ihan muuta. Itse odottelen milloin Marshall haistaa markkinaraon ja julkaisee jonkun MG-sarjan komboihin perustuvan Laiho-signaturen! :D "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
aalataur 07.03.2009 16:40:51 | |
---|
Juicy: Itse odottelen milloin Marshall haistaa markkinaraon ja julkaisee jonkun MG-sarjan komboihin perustuvan Laiho-signaturen! :D Mmm... kyllähän tuo Zakk Wylde noita MG:eitä hehkutteli. Tiedä sitten onko nuppi+kaappi -yhdistelmänä yhtään sen parempia. |
d3monilaama 07.03.2009 16:50:12 | |
---|
Juicy: Itse odottelen milloin Marshall haistaa markkinaraon ja julkaisee jonkun MG-sarjan komboihin perustuvan Laiho-signaturen! :D Mutta onneksi Laiho soitteleekin Kerry Kingin Marshallilla, josta kyllä on jo ko. herran nimellä paiskottu 10 wattinen MG. Ei oo yhtään käyttistä. |
Rimpitzki 07.03.2009 17:21:01 | |
---|
d3monilaama: Mutta onneksi Laiho soitteleekin Kerry Kingin Marshallilla, josta kyllä on jo ko. herran nimellä paiskottu 10 wattinen MG. Ai käyttää Marsua?? Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
O n
P a r a s t a ! (...kai... NO ON SE!!!) |
Tinippa84 07.03.2009 17:33:09 (muokattu 07.03.2009 17:38:24) | |
---|
Juicy: Itse odottelen milloin Marshall haistaa markkinaraon ja julkaisee jonkun MG-sarjan komboihin perustuvan Laiho-signaturen! :D Eikös Laiholla ja Marshallilla ole ollu jotakin juttua keskenään, muistan jostakin haastattelusta lukeneeni... http://www.soundi.fi/node/7905 Ostan JCM 800 2203:n!!! |
d3monilaama 07.03.2009 17:34:20 (muokattu 07.03.2009 17:45:08) | |
---|
Ei oo yhtään käyttistä. |
Juicy 07.03.2009 19:49:52 | |
---|
aalataur: Mmm... kyllähän tuo Zakk Wylde noita MG:eitä hehkutteli. Tiedä sitten onko nuppi+kaappi -yhdistelmänä yhtään sen parempia. "The MG sounds totally slamming, the overdrive is crushing!" :D Ai käyttää Marsua?? No, mitä minä olen nähnyt bodomin studiovideoita niin ainakin Laiholla oli treenauskäytössä joku marsun half-stack. Ja sitten musavideoissa on pyörinyt Marshall-logon omaavia nuppeja ja kaappeja; tosin niillähän ei välttämättä ole mitään tekemistä sen studiosoundin kanssa. Muistaakseni yhteen aikaan Soilworkilläkin pyöri musavideoissa aina jotain Randallin kamoja sponssisopimuksen myötä, mutta kumminkin studiossa soundi loihdittiin perinteisesti 5150:lla. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Tinippa84 07.03.2009 21:14:56 | |
---|
"Marshallin kanssa on ollut viritystä, mutta se on vaiheessa." Tiedä sitten puhuiko vain sponssisopimuksesta vai kokonaan omasta nimikkomallista. Joo, eipä siitä tule paljoa selville mitä meinaavat. On kumminkin Marshallia kait käytelly muiden vehkeiden lomassa jo ennen blooddrunkkiakin... Ostan JCM 800 2203:n!!! |
d3monilaama 07.03.2009 22:52:10 | |
---|
Tinippa84: Joo, eipä siitä tule paljoa selville mitä meinaavat. On kumminkin Marshallia kait käytelly muiden vehkeiden lomassa jo ennen blooddrunkkiakin... Juu, JCM800-kaapithan sillä on ollut ainakin Follow the Reaperilta asti käytössä. Tuo haastatteluhan on viime kesältä, luulisi kuitenkin että olisi mies sponsoridiilin saanut aikaisemminkin jos olisi halunnut. Ei oo yhtään käyttistä. |
KUNU 07.03.2009 23:08:56 | |
---|
teemuls: tiedoksenne että kyseisessä kitarassa ei ole lisensillä tehtyä Floikkaa vaan floyd rose special bridge!!! esp:n omat sivut kertoo sen.. ja mulla on just sama kitara ja oon soittanu samalla vireellä PITKÄÄN ja pysyy vireessä ette taida vaan osata!! En ole kokeillut kyseistä tallaa, joten en voi kommentoida sen toiminnasta, mutta veikkaan että lisenssi talla se silti on. Eli valmistettu patentin alaisena jossakin halpamaassa/tai valmistettu halvoista materiaaleista. Tallassa on muuten ESP:n logo, joten veikkaan että kyseessä on yhteinen projekti(vertailun vuoksi Ibanez/Dimarzio mikit). Hintaa kysiselle tallalle on jenkeissä laitettu 40 dollaria, aidot OFR hinta on kuitenki 200 euron pinnassa, jos ovat samaa laatua niin markkinahinta ei ole kyllä kohdallaan. Ainakaan OFR nettisivuilla ei mainittu tuosta mitään, heillä taitaa kuitenkin olla patentti, ja jos talla ei ole heidän valmistama niin kyseessä lienee lisenssitalla, vaikka se olisi kuinka hyvä. Ibanezin ja Schallerin OFR versiot ovat myöskin lisenssin alla valmistettuja. |
d3monilaama 07.03.2009 23:29:46 (muokattu 07.03.2009 23:31:19) | |
---|
KUNU: En ole kokeillut kyseistä tallaa, joten en voi kommentoida sen toiminnasta, mutta veikkaan että lisenssi talla se silti on. Eli valmistettu patentin alaisena jossakin halpamaassa/tai valmistettu halvoista materiaaleista. Tallassa on muuten ESP:n logo, joten veikkaan että kyseessä on yhteinen projekti(vertailun vuoksi Ibanez/Dimarzio mikit). Hintaa kysiselle tallalle on jenkeissä laitettu 40 dollaria, aidot OFR hinta on kuitenki 200 euron pinnassa, jos ovat samaa laatua niin markkinahinta ei ole kyllä kohdallaan. Ainakaan OFR nettisivuilla ei mainittu tuosta mitään, heillä taitaa kuitenkin olla patentti, ja jos talla ei ole heidän valmistama niin kyseessä lienee lisenssitalla, vaikka se olisi kuinka hyvä. Ibanezin ja Schallerin OFR versiot ovat myöskin lisenssin alla valmistettuja. On se lisenssitalla. Ei ole enää 1000-sarjalaisissakaan sitä "ainoaa" oikeaa Schallerin valmistamaa OFR:ää (jos on koskaan ollutkaan), vaan "Floyd Rose 1000 Series Bridge" joka tosiasiassa lienee se paljon puhuttu idässä tehty FRT-O2000. EDIT: Yhdyssanavirhe pääsi tulemaan, ei suututeta Juccizta. Vitsi vitsi. Ei oo yhtään käyttistä. |
Twinkle 08.03.2009 01:37:03 | |
---|
KUNU: veikkaan että lisenssi talla se silti on. Eli valmistettu patentin alaisena jossakin halpamaassa/tai valmistettu halvoista materiaaleista. ... Ibanezin ja Schallerin OFR versiot ovat myöskin lisenssin alla valmistettuja. Aika mielenkiintoinen näkemys, että "valmistettu patentin alaisena" tarkoittaisi sitä se on valmistettu halvoista materiaaleista tai että se olisi tehty halpamaassa. Kaikki floikat valmistetaan patentin mukaisesti, osa valmistajista on lisenssoinut tämän patentin ja tekevät sen vuoksi omaa versiotaan kelluvasta tallasta. Schaller taas tekee lisenssillä talloja Schaller-merkillä sekä Floyd Rose -yhtiön omat kamat alihankkijana. Tässä mielessä en niputtaisi kaikkia lisenssejä halvoiksi tai halpamaan peruiksi. |