Jormaz 22.02.2004 19:01:11 | |
---|
Mulla on tollainen tosi paska basso joka ei pysy sitten millään vireessä niin ajattelin että olisko teillä vinkkejä siihen miten sais kitaran kuulostamaan edes jonkinlaiselta "bassona". Oktaaveri, kyllä, mutta mitäs muuta asialle olis tehtävissä? Back to the 80's |
Weekend Warrior 22.02.2004 19:15:56 | |
---|
Mulla on tollainen tosi paska basso joka ei pysy sitten millään vireessä niin ajattelin että olisko teillä vinkkejä siihen miten sais kitaran kuulostamaan edes jonkinlaiselta "bassona". Oktaaveri, kyllä, mutta mitäs muuta asialle olis tehtävissä? laitat suoraan bassosta piuhan tietokoneen mic inii, on passoa |
vexu 22.02.2004 19:17:09 | |
---|
Kerta ei itselläkään basso ole niin kitarallahan nuo tulee lähinnä soiteltua kun kiipparilla ei oikein saa samaa fiilistä rytmipuoleen. Itsellä tulee kaikki kitarat vedettyä efektiprosessorin kautta line-inillä niin siinä bassovoittoinen eq ja kitarassa etumikki päälle. Sitten soitan kuviot normaalisti ja tiputan cakewalkissa nauhoituksen ääntä oktaavin sekä tarvittaessa vielä erikseen softassa hieman eq:n säätöä. Esim. tässä http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=4033b7f337&co=30 pitäisi olla suhteellisen selkeä se "bassoraita". Tuo ratkaisu toiminut tarpeeksi hyvin itselle. Pitää kyllä jossain vaiheessa investoida siihen oikeaan bassoonkin. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
laitat suoraan bassosta piuhan tietokoneen mic inii, on passoa No sittenhän se basso pysyykin vireessä hyvin. |
Jormaz 22.02.2004 21:35:50 | |
---|
Kiitti vinkeistä vexu. Kyllähän toi asiansa ajaa tossa sun biisissä vaikka ei potkikaan niin kuin oikea basso. Jospa mä vielä yritän virittää ton. Kaverin basso, se purki sen kerran osiin ja jätti mun taakaksi. Merkiltään saattaa olla Aria, osti sen aikoinaan alle tuhannella markalla. Ei se kyllä pysy vireessä jos ihan tarkkoja ollaan. Back to the 80's |