Kerpele 03.03.2009 23:39:21 | |
---|
Lippu varattu perjantaille. |
Chemo 05.03.2009 11:36:17 (muokattu 05.03.2009 13:04:57) | |
---|
mukava, brittiläinen lähiödraama Lukematta sarjakuvaa V olisi ollut ihan hyvä elokuva, mutta kun tunsi ennakkoon alkuperäisteoksen niin aika "nice" se oli, mun mielestäni. Eipä syönyt pedofiilipappi myrkytettyä öylättiä ja katsottu muuttuuko se muka oikeasti jeesuksen lihaksi. Vaikka olisi pitänyt. (Muok: tää ei sit ole mitään TosiUskovaisSarjisNörde-soopaa, vaan rehellinen mielipide siitä miten elokuvan intensiteetti jäi paljon alle sarjiksen siitä syystä että tuo terävyys jätettiin pois. Oliskohan tuolla esimerkkini jutulla nuoleskeltu jotain Hollywoodin uskis-merkkihenkilöä, mene ja tiedä) Watchmenin elokuvaversioon suhtaudun vahvalla pessimismillä. Tiedä vaikka elokuva tuntuisikin sitten asialliselta, jokseenkin mahdottomasta ennakkoasetelmasta huolimatta. Esim. LotR-leffat yllättivät positiivisesti aikoinaan. Mutta saatiinhan tän myötä ainaskin sarjiksesta hieno suomenkielinen julkaisu, josta on vissiin otettu nyt lisäpainoskin. Muok tähänkin: V:n taannoinen ja loppuunmyyty, kovakantinen Suomi-painos oli oikein kivaa työtä sekin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
papitsu 05.03.2009 12:51:33 | |
---|
Noni, liput huomiselle varattuna, tosiaankin. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
dipshit 05.03.2009 19:08:53 | |
---|
Roger Ebert antoi leffalle täydet pojot. "It's a compelling visceral film -- sound, images and characters combined into a decidedly odd visual experience that evokes the feel of a graphic novel. It seems charged from within by its power as a fable; we sense its not interested in a plot so much as with the dilemma of functioning in a world losing hope." "Music is there when words fail us" |
Tietysti Pauligin 05.03.2009 19:26:23 (muokattu 05.03.2009 19:27:02) | |
---|
Watchmenistä en juuri mitään tiedä että ei ole kummempia odotuksia. Ebertin arviot on tunnetuimpien jenkkikriitikoiden joukosta ehkä useimmiten aika samoilla linjoilla kuin itse olen, lupaavaa sikäli. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Jop1 05.03.2009 20:57:03 | |
---|
Ei ole millään mahdollista että pidän tätä hyvänä leffana. Sarjakuva oli niin loistava että odotukset olivat hyvin korkealla. Toisaalta ajattelin että se ei voi yltää yhtä mahtavaan ilmaisuun. Toisaalta odotin että se voi onnistua kuten jotkut kirjasta tai sarjakuvasta elokuvaksi siirretyt kuten LotR ja Sin City. Nyt elokuva kerää aivan tajuttomasti HYVIÄ arvioita. Eipä ole vähään aikaan ollut näin kovia odotuksia elokuvalta. Ja kun on kovat odotukset, tunnetusti pettyy. jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
Rumpukapulat 05.03.2009 21:46:28 | |
---|
Ja kun on kovat odotukset, tunnetusti pettyy. Eipä se nyt aina näinkään mene. Yleensä, mut sitten tulee näitä tapauksia, jotka lunastaa odotukset. Tai ei ehkä välttämättä edes lunasta, mutta esittää asiansa kuitenkin niin pirun hyvin, että omat odotukset ja skeptisyys unohtuu siinä samalla. |
Jop1 05.03.2009 22:05:14 | |
---|
Rumpukapulat: Eipä se nyt aina näinkään mene. Yleensä, mut sitten tulee näitä tapauksia, jotka lunastaa odotukset. Tai ei ehkä välttämättä edes lunasta, mutta esittää asiansa kuitenkin niin pirun hyvin, että omat odotukset ja skeptisyys unohtuu siinä samalla. Sitä vaan sattuu niin harvoin... Ihan todennäköisyyksiä siis pyörittelen tässä. jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
ChangeOfSeasons 05.03.2009 22:19:18 | |
---|
|
ChangeOfSeasons: HS arvostelu http://www.hs.fi/videot/1135244063071 melko lupaava :) huomenna klo 17 näytökseen menossa. Tää kyl alko jo kuulostaa aika hyvältä. Nollissa olleet odotukseni alkaa pikkuhiljaa hieman jo nousta. Pitää kuitenkin vielä miettiä meneekö leffaan katsomaan (vaikka tässä onkin niin puhtaasti juuri elokuvateatterileffa kuin olla ja voi) kun ei kuitenkaan tuo aihe ole niin lähellä sydäntä. Ja 2h45min voi olla aika puuduttavaa yhdeltä istumalta aiheesta joka ei niin paljoa nappaa. "Music is there when words fail us" |
Meadow 05.03.2009 23:31:07 (muokattu 05.03.2009 23:35:20) | |
---|
Ja 2h45min voi olla aika puuduttavaa yhdeltä istumalta aiheesta joka ei niin paljoa nappaa. Jos supersankaritarinat eivät muuten nappaa, niin luulen että pidät Watchmenista. Tämän sanon siis vain sarjakuvan lukeneena, leffaa en ole nähnyt. Tämä pitää kyllä nähdä pian. Itse olen edelleenkin pessimistinen. Watchmen on niin formaattiinsa sidottu tarina, että on vaikea kuvitella sen toimivan valkokankaalla. Katsotaan, katsotaan. |
papitsu 06.03.2009 19:14:10 | |
---|
Vitun hyvä. Todella hienon näköinen, rohkeaa musiikin käyttöä, ja tarinakin oli saatu hirmusen toimivasti siirrettyä tuohon muotoon. Hieno tunnelma. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Cujo 06.03.2009 20:40:02 | |
---|
papitsu: rohkeaa musiikin käyttöä, Heh. Itsellänikin nousi kiinnostus potenssiin kymmenen, kun hesarin arvostelussa luki, että elokuvassa soi Dylanin The Times They Are A'Changing... : D "If I never meet you in this life, let me feel the lack." |
Definhel 06.03.2009 22:29:42 (muokattu 06.03.2009 22:35:19) | |
---|
No olipas taas perseestä. Liian pitkä, ainoa kiinnostava hahmo kuolee heti kättelyssä, juoni on niin kliseistä tuubaa lopputwisti mukaanlukien että ihan itkettää. Ainoa hyvä puoli tosiaan on se, että se alun hengen veivaaja tosiaan on paras supersankari joka valkokankaalla on nähty. Äänetkin oli liian kovalla. hikkakin isko. EDIT: Mä luulin että tää om se Robert Downey juniori: http://www.imdb.com/name/nm0604747/on kyä kloonattu tai jotain. Kielioppi = harhaoppi |
Meadow 07.03.2009 00:27:28 (muokattu 07.03.2009 00:36:42) | |
---|
-- juoni on niin kliseistä tuubaa lopputwisti mukaanlukien että ihan itkettää. Kliseinen? |
Marklar 07.03.2009 01:04:57 | |
---|
Hyvä leffa. Tarina oli loistokas, mutta ohjaus oli loppukohtauksissa todella perseestä. Juoni ei ollut kliseinen vaan sen lopun juonenkäänne oli kliseisesti ohjattu. |
Definhel 07.03.2009 01:11:39 (muokattu 07.03.2009 01:13:13) | |
---|
Meadow: Kliseinen? 1. Kaveri kuolee 2. Wanha jengi kasaan 3. Tutkitaan 4. Petturi! 5. "Mä vaan yritin parantaa maailmaa" Onhan siellä välissä kaikenlaista turhaa sitten. En tiä mitään sarjakuvasta kun ei oikein noi amerikkalaiset machosarjat nappaa. Olihan oikeastaan ton sinisen hemmon kuvaaminen aivottomana jumalanakin ihan kiva lisä. Kielioppi = harhaoppi |
rakula 07.03.2009 01:22:35 (muokattu 07.03.2009 01:24:21) | |
---|
Hyvä leffa mielestäni, liian pitkä vaan pahasti ja ehkä snadisti oli liikaa typerää hemppistelyä. Edit. Itseänikin vitutti se, että paras hahmo comedian oli vähän varjossa, ois saanu olla enemmän. Ei voi lähtee jos on tullu |
Meadow 07.03.2009 01:26:44 (muokattu 07.03.2009 01:32:50) | |
---|
Definhel: 1. Kaveri kuolee 2. Wanha jengi kasaan 3. Tutkitaan 4. Petturi! 5. "Mä vaan yritin parantaa maailmaa" Onhan siellä välissä kaikenlaista turhaa sitten. En tiä mitään sarjakuvasta kun ei oikein noi amerikkalaiset machosarjat nappaa. Olihan oikeastaan ton sinisen hemmon kuvaaminen aivottomana jumalanakin ihan kiva lisä. Kaikki tarinat ovat kliseisiä jos ne noin yksinkertaistaa. Enkä näe oikeastaan tuotakaan viiden suoraa kliseisenä. Eikä Watchmen ole lähelläkään mitään machosarjaa. Ikävää jos se ei elokuvassa välittynyt. |
papitsu 07.03.2009 01:36:17 | |
---|
Liian pitkä, mitä? Tuohan meni ihan tajuttoman nopeasti koko elokuva. Minä olisin mielelläni katsellut tuommoista meininkiä pitempäänkin. Kyllä siitä kirjasta olisi vielä monta kymmentä minuuttia saanut revittyä tavaraa. Lopussa kyllä hieman lässähti, mutta mitäpä tuota pienistä. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |