KoskPaavo 05.03.2009 16:55:49 | |
---|
Timi: Täh?varmaan tippusin taas jostain.Vähennys.Tarkoitatko soittajan vähennyksiä veroista? Sorry?Olen kohta planeetalla.Tai sitten en Siis se on niin että jos sä ostat tonnin rummut nyt, teet keikkaa joissa noita käytät, maksat verot soittopalkoista, niin ensi vuonna voit kuolettaa noitten tonnin rumpujen arvosta 250€, seuraavana 750: sta se 25% jne. " Studiosus perpetuus" |
Lyyki 05.03.2009 17:05:37 | |
---|
KoskPaavo: Siis se on niin että jos sä ostat tonnin rummut nyt, teet keikkaa joissa noita käytät, maksat verot soittopalkoista, niin ensi vuonna voit kuolettaa noitten tonnin rumpujen arvosta 250€, seuraavana 750: sta se 25% jne. Oliko se kolmena vuotena vain? Enivei tulonhankkimiskuluja saa jaettua useammalle vuodelle. |
isojussi 05.03.2009 17:06:00 | |
---|
KoskPaavo: Siis se on niin että jos sä ostat tonnin rummut nyt, teet keikkaa joissa noita käytät, maksat verot soittopalkoista, niin ensi vuonna voit kuolettaa noitten tonnin rumpujen arvosta 250€, seuraavana 750: sta se 25% jne. Ammatinharjoittaja saa vähentää verotuksessa ainakin 800 €:n kertaostot kertapläjäyksenä. Isommat menee sit vuosipoistoina. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
baron 05.03.2009 17:07:24 | |
---|
Lyyki: Oliko se kolmena vuotena vain? Enivei tulonhankkimiskuluja saa jaettua useammalle vuodelle. Kestokulutustavaroita ei saa vähentää yhtenä vuonna vaan joka vuosi ad 25% hankinta-arvosta kunnes se putoaa alle jotakin, jonka jälkeen loput kerralla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
jjussila 05.03.2009 17:16:13 | |
---|
baron: Kestokulutustavaroita ei saa vähentää yhtenä vuonna vaan joka vuosi ad 25% hankinta-arvosta kunnes se putoaa alle jotakin, jonka jälkeen loput kerralla. Onneks toi muutos tuli, muuten niitä vermeitä olis vähennetty maailman tappiin..."menojäännös 25 euroa, josta 25% poisto"...blääh! ..ei helev...olisko noin?..... |
Timi 05.03.2009 17:24:17 | |
---|
KoskPaavo: Siis se on niin että jos sä ostat tonnin rummut nyt, teet keikkaa joissa noita käytät, maksat verot soittopalkoista, niin ensi vuonna voit kuolettaa noitten tonnin rumpujen arvosta 250€, seuraavana 750: sta se 25% jne. Tuo on ihan selvää,vaikka minä en.Voi ja saa myöskin pienempiä kuluja kuten piuhoja lamppuja sun muuta sälää kuittien mukaan.Kunhan liittyy ammatin tai sivutoimisen ammatin harjoittamiseen.Edellyttää että verotettavia tuloja on sieltä.Jopa smokki voi olla vähennyskelpoinen,sillä sitä ei käytä normaali elämässä.Pitää perustella.Sukkia ja kalsareita ei kande laittaa.Cd sun muut levyt ammattitaidon kehittamiseksi käy.Työhuone vähennys ja osa puhelinkuluista.Saati matkakulut.Ellei niitä ole korvattu etukäteen.Pitsapalkalla tekevien tuskin kannattaa huomioida tämä? 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |
baron 05.03.2009 17:31:41 (muokattu 05.03.2009 17:32:29) | |
---|
Timi: Tuo on ihan selvää,vaikka minä en.Voi ja saa myöskin pienempiä kuluja kuten piuhoja lamppuja sun muuta sälää kuittien mukaan.Kunhan liittyy ammatin tai sivutoimisen ammatin harjoittamiseen.Edellyttää että verotettavia tuloja on sieltä.Jopa smokki voi olla vähennyskelpoinen,sillä sitä ei käytä normaali elämässä.Pitää perustella.Sukkia ja kalsareita ei kande laittaa.Cd sun muut levyt ammattitaidon kehittamiseksi käy.Työhuone vähennys ja osa puhelinkuluista.Saati matkakulut.Ellei niitä ole korvattu etukäteen.Pitsapalkalla tekevien tuskin kannattaa huomioida tämä? Joo ja sekin kun käy "opintomatkoilla" toisia bändejä kuuntelemassa! Siis ei oppimassa vaan ammattitaitoaan ylläpitämässä ja kehittämässä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
jjussila 05.03.2009 17:33:07 | |
---|
Timi: .Jopa smokki voi olla vähennyskelpoinen,sillä sitä ei käytä normaali elämässä.Pitää perustella.Sukkia ja kalsareita ei kande laittaa. Täällä meillä tuo esiintymisvaatetus lakkasi olemasta vähennyskelpoinen; taistelimme siitä muutamana vuonna, mutta tuloksetta...oli perustelut tai ei, ei kelvannut. ..ei helev...olisko noin?..... |
isojussi 05.03.2009 17:36:29 | |
---|
Timi: Sen minä tiesin.Ja toivon sulle lisää työtä,tällä musiikin saralla. Sitten kun sitä on saakutisti.Voi ehkä jostain kieltäytyä.Ehkä!? Haaveena olis vähintään yks vapaa lauantai/viikonloppu per kuukausi läpi vuoden. Ihan vielä ei oo siihen varaa. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Ukko 05.03.2009 17:40:30 | |
---|
isojussi: Haaveena olis vähintään yks vapaa lauantai/viikonloppu per kuukausi läpi vuoden. Ihan vielä ei oo siihen varaa. Miksei muka. Nostat vaan sitä keikkaliksaa 25 %. Siinähän se tulee. COVS jäsen nro 6 |
isojussi 05.03.2009 17:46:26 (muokattu 05.03.2009 17:47:03) | |
---|
Ukko: Miksei muka. Nostat vaan sitä keikkaliksaa 25 %. Siinähän se tulee. No niin no periaateessa noin. Enempi tars vaan luottaa, että keikkamyynti on vakiintunut. Sekä helmi- että maaliskuussa oon pitänyt yhden lauantain tarkoituksella auki omia menemisiä varten. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
baron 05.03.2009 17:46:34 (muokattu 05.03.2009 17:47:37) | |
---|
jjussila: Täällä meillä tuo esiintymisvaatetus lakkasi olemasta vähennyskelpoinen; taistelimme siitä muutamana vuonna, mutta tuloksetta...oli perustelut tai ei, ei kelvannut. 1. Tulonhankkimiskulut on vähennyskelpoisia 2. Jokainen tarvitsee vaatteet. Pitää vaan osoittaa että keikkailua varten tarvitsee asusteen, jolla ei ole muuta käyttöä. Tolle Lordille se varmaan on helppoa, mutta ei muillekaan mahdotonta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Ukko 05.03.2009 17:48:23 (muokattu 05.03.2009 17:51:47) | |
---|
baron: 1. Tulonhankkimiskulut on vähennyskelpoisia 2. Jokainen tarvitsee vaatteet. Pitää vaan osoittaa että keikkailua varten tarvitsee asusteen, jolla ei ole muuta käyttöä. Mutta eix se mene niin että verottajalla on aika paljon harkintavaltaa ? COVS jäsen nro 6 |
isojussi 05.03.2009 17:48:55 | |
---|
Jälleen taas korostan yrttäjästatuksen kätevyyttä. Jos joku diipadaapa on kirjanpitoon tällätty, niin hankala sitä on verottajan kiistääkin, jos se vähänkin edes haisee yrtystoimintaan liittyvältä. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
isojussi: Jälleen taas korostan yrttäjästatuksen kätevyyttä. Jos joku diipadaapa on kirjanpitoon tällätty, niin hankala sitä on verottajan kiistääkin, jos se vähänkin edes haisee yrtystoimintaan liittyvältä. Mä pelkkänä palkansaajana oon havainnut, että jos A4:n verran viitsii perustella jotain vähennystä, se menee läpi. (Ne ei varmaan jaksa/ehdi lukea sitä läpi ja ajattelee, että olkoon:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
sabian 05.03.2009 20:32:46 | |
---|
isojussi: Nyt kun näillä töillä itsensä elättävät ovat jo jonkin aikaa todenneet ns "virallisten keikkojen" ja keikkapaikkojen vähenevän ehdottaisin, että sekä Muusikkojen liitto että valtiovalta kääntäisi katseensa yllättävänkin suureen markkina-alueeseen - perhejuhliin yms yksityistilaisuuksiin. Eikö olisi syytä ajoissa vaikkapa sitä kotitalousvähennystä porkkanana käyttäen ohjata nämäkin asiakkaat laillisen maksupolitiikan piirin sekä parantaa ammattimuusikoiden työtilannetta? Kyllä oikeilla ammatimuusikoilla keikkaa on. Mihin ne olis hävinny. Keikkakalentereita kun kurkkii niin täyttä monellakin on. Mihinä teitä pirettihin ku rumia tapettihin |
isojussi 05.03.2009 20:44:43 | |
---|
sabian: Kyllä oikeilla ammatimuusikoilla keikkaa on. Mihin ne olis hävinny. Keikkakalentereita kun kurkkii niin täyttä monellakin on. Kuitenkin moni ainakin mun mielestä hyvän ammattitaidon ja ok keikkatlanteen omaavista on myös keikkapaikkojen ja -tilaisuuksien vähenemistä huolestuneena pohtinut. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
sabian 05.03.2009 20:57:43 | |
---|
isojussi: Kuitenkin moni ainakin mun mielestä hyvän ammattitaidon ja ok keikkatlanteen omaavista on myös keikkapaikkojen ja -tilaisuuksien vähenemistä huolestuneena pohtinut. Paikkoja on varmaan lyöty kiinni,sitä en epäile. No ideana toi kotitalousvähennys voi olla hyvä,plussa siittä sulle. Mutta onko se toimiva niin tiedä sitten. Mihinä teitä pirettihin ku rumia tapettihin |
kenonen 06.03.2009 07:25:35 (muokattu 06.03.2009 07:26:53) | |
---|
Olen varmaan huono ihminen, kun en ymmärrä tämän asian hienoutta. Ihminen tarvii keskimäärin kolme kertaa musiikkia elämänsä aikana. Häissä, viiskympisillä ja hautajaisissa. Viimeisestä maksetaan verot, eli se tekee keskimäärin noin 33,3%, eli eikö kaikki mene silloin noin niinku suunnilleen oikein. Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
walttoni 06.03.2009 11:55:33 | |
---|
isojussi: Kuitenkin moni ainakin mun mielestä hyvän ammattitaidon ja ok keikkatlanteen omaavista on myös keikkapaikkojen ja -tilaisuuksien vähenemistä huolestuneena pohtinut. Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Aika moni on tuskaillut kalenterin tyhjyyttä, vilkaiskaapa vaikka wanted-palstalle. COVS2. |