Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss DR-3 Dr.Rhythm kokemuksia
1
Snackfinger
03.03.2009 12:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa omakohtaisia käyttäjän kokemuksia ko laitteesta äänittämisessä ja soittokeikalta, kiitos
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
Snackfinger
04.03.2009 22:33:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hiljaista - eikö kenelläkään tosiaan ole ko laitetta?
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
Zinpula
05.03.2009 14:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa tommonen löytyy. Nauhotus kokemukset on niin vähäset, että niistä on turha puhua. En keikkaile, joten noista ei ole kummempia kokemuksia.
 
Olen tuota käyttänyt kitaran kanssa kuulokesoitteluun. Polkimien kanssa saa riffejä ja rumpusettiä vaihdeltua jammatessa ihan kohtuu hyvin. Soundeista en osaa sen kummempaa kommenttia sanoa(kun on ainut komppikone mikä mulla on ollut), että kuulostaa hyviltä rummuilta.
 
töissätäällävaan
05.03.2009 14:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ainakin minulla,tiedä sitten,osaanko kertoa siitä mitään järkevää...?
No minulle siinä tärkeintä on ne automaattifillit,intro ja outro,jotka saan hoidettua jalkakytkimellä sekä päälle/pois toiminto.Antaa mahdollisuuden lievään improvisointiinkin. Ohjelmointiin .l. omien rytmien tekemiseen ei minun taidot riitä.
Käytän sitä lähinnä boss-br 600 tallentimen ja kitaran ,basson ja koskettimien kanssa .
Muita rumpukoneita minulla ovat Boss 880,todella monipuolinen ja eniten käytössä oleva laite,koska sitä voi naputella reaaliajassa padeiltä ja se peruskone Alesis-sr16,joka sekin toimii dr-3 tavoin,tosin ne rumpusoundit ovat kyllä lievästi "vanhentuneita"ellei sitten pidä 80-luvun konejutuista... Molempien Bossien soundimaailma on kyllä paljon realistisempaa ja helpommin muokattavissa..
 
Snackfinger
05.03.2009 21:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zinpula: Multa tommonen löytyy. Nauhotus kokemukset on niin vähäset, että niistä on turha puhua. En keikkaile, joten noista ei ole kummempia kokemuksia.
 
Olen tuota käyttänyt kitaran kanssa kuulokesoitteluun. Polkimien kanssa saa riffejä ja rumpusettiä vaihdeltua jammatessa ihan kohtuu hyvin. Soundeista en osaa sen kummempaa kommenttia sanoa(kun on ainut komppikone mikä mulla on ollut), että kuulostaa hyviltä rummuilta.

 
Oliskos sulla laittaa ääninäytettä?
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
Snackfinger
05.03.2009 21:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

töissätäällävaan: On ainakin minulla,tiedä sitten,osaanko kertoa siitä mitään järkevää...?
No minulle siinä tärkeintä on ne automaattifillit,intro ja outro,jotka saan hoidettua jalkakytkimellä sekä päälle/pois toiminto.Antaa mahdollisuuden lievään improvisointiinkin. Ohjelmointiin .l. omien rytmien tekemiseen ei minun taidot riitä.
Käytän sitä lähinnä boss-br 600 tallentimen ja kitaran ,basson ja koskettimien kanssa .
Muita rumpukoneita minulla ovat Boss 880,todella monipuolinen ja eniten käytössä oleva laite,koska sitä voi naputella reaaliajassa padeiltä ja se peruskone Alesis-sr16,joka sekin toimii dr-3 tavoin,tosin ne rumpusoundit ovat kyllä lievästi "vanhentuneita"ellei sitten pidä 80-luvun konejutuista... Molempien Bossien soundimaailma on kyllä paljon realistisempaa ja helpommin muokattavissa..

 
Olisiko sulla ääninäytettä tuost Dr-3:sta?
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
töissätäällävaan
06.03.2009 06:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole koskaan tullut laitettua nettiin omaa ääntä tai kuvaa,mutta Youtubessa löytyy useampikin,tsekkaa myös valmistajan kotisivuilta.
 
Snackfinger
06.03.2009 08:39:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

töissätäällävaan: Eipä ole koskaan tullut laitettua nettiin omaa ääntä tai kuvaa,mutta Youtubessa löytyy useampikin,tsekkaa myös valmistajan kotisivuilta.
 
Jep, katsottu on ja huonoiksi havaittu koska aina on joku basso tai muu härpätin mukana sotkemassa. Pelkkää rumpua ei ole ollut missään...
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
Snackfinger
10.03.2009 15:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kohtahan sen kuulee kun laitoin tilauksen postiin ;-)
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
Snackfinger
13.03.2009 10:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Do diin, ostin tuon rumpalin. Täytyy kehua saundia ja käyttöä. Rytmien, fillien ja soitettavuuden muunneltavuus oli mainiota. Jos haluaa bassot taustalle niin sekin onnistuu. Basson virettä voi muuttaa +/- oktaavilla. Valmiita komppeja 100 ja saman verran tyhjiä paikkoja uusille itse tehdyille kompeille. Jokaisesta kompista on kolme variaatiota, a, b, c osat filleineen.
Kuva kertoo paljon http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=b1ed89
Nyt kun saan laulajan vielä oppimaan laiteen käytön niin hyvä :-)
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
ÄM
25.03.2009 14:15:23 (muokattu 25.03.2009 14:43:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saaks tossa tehtyä niin, että klikki jauhais koko ajan, mutta tausta sequa voi painella pois ja päälle, miten haluaa? Sit vielä panoroitua klikki vasempaan ja sequ oikealle?
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
guitaristiman
26.02.2010 12:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajattelin tommosen laittaa mutta pari asiaa haluisin tietää:
 
Onko ite laitteessa vahvistinta, eli toimiiko se efektilaitteen tavoin esim. kuulokkeilla soitettaessa(siis kitara, piuha kuulokkeet ja dr-3 )?
 
Kotona mulla on kitaracombona fender frontman 15 r. Voiko dr-3;sen liittää aux in reikiin. Eli siis pystynkö jammaileen kitaralla ja dr-3;sella kyseisen combon kanssa?
 
Rsi
23.08.2010 15:53:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut yhteydessä tuntemiini rautalanka ukkoihin. Päätös on että hankin kyseisen laitteen koska se sopii vallan mainiosti sovitus/sävellys/kotistudio kokeiluihini. Säästyy kuulemani mukaan tuntuvasti näitä omakustanne tunteja oikealla studiolla, kun tekemiset on jo viritelty ja kokeiltu valmiiksi. Ei muutakuin kitara kiinni linjaan studiolla ja soittoa sisään.
 
guitaristiman
14.09.2010 14:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitaristiman: ajattelin tommosen laittaa mutta pari asiaa haluisin tietää:
 
Onko ite laitteessa vahvistinta, eli toimiiko se efektilaitteen tavoin esim. kuulokkeilla soitettaessa(siis kitara, piuha kuulokkeet ja dr-3 )?
 
Kotona mulla on kitaracombona fender frontman 15 r. Voiko dr-3;sen liittää aux in reikiin. Eli siis pystynkö jammaileen kitaralla ja dr-3;sella kyseisen combon kanssa?

 
Nonii nyt on laite ollut jo jonkin aikaa ja sain vastaukset hölmöihin kysymyksiini.
 
-ei vahvista kitaraa
-voi jammailla
 
plussat ja miinukset laitteesta:
 
+ hyvät soundit
+ paljon valmiita komppeja
+ basso
+ hyvä taustabändi yksin jammailuun (etenkin n:o 52, autolla, perus blues kaava)
+ sävellajin vaihto mahdollisuus
 
- suomenkielinen käyttöohje puuttuu
- monista valmiista kompeista ei saa bassoa pois
- stop nappi on liian pieni (se mistä heti pysähtyy)
- tanssimusiikkiin sopivia rytmejä on huonosti(esim sadasta valmiista löytyy vain yksi jazzvalssi).
 
Omien rytmien ohjelmoinnista en osaa sanoa kun en ole viitsinyt alkaa värkkäämään kun on niin huono kielipääkin...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «