isojussi 05.03.2009 11:27:19 | |
---|
Nyt kun näillä töillä itsensä elättävät ovat jo jonkin aikaa todenneet ns "virallisten keikkojen" ja keikkapaikkojen vähenevän ehdottaisin, että sekä Muusikkojen liitto että valtiovalta kääntäisi katseensa yllättävänkin suureen markkina-alueeseen - perhejuhliin yms yksityistilaisuuksiin. Jaa onko muka pieni markkina-alue? Tilastojen mukaan Suomessa: - Solmitaan vuosittain noin 30 000 avioliittoa - Vuosittain noin 100 000 ihmistä täyttää 40, 50 tai 60 vuotta. - on noin 120 000 yhdistystä. Eipä tarvi isollakaan prosentilla tosta porukasta viettää sellaisia häitä, synttäreitä, pikkujouluja jne, että rupeaa kiinnostamaan tämäkin markkina-alue. On vain ajan kysymys, koska persaukista valtiotamme alkaa kiinnostaa tuokin verokertymä. Eikö olisi syytä ajoissa vaikkapa sitä kotitalousvähennystä porkkanana käyttäen ohjata nämäkin asiakkaat laillisen maksupolitiikan piirin sekä parantaa ammattimuusikoiden työtilannetta? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
walttoni 05.03.2009 11:30:56 (muokattu 05.03.2009 11:31:26) | |
---|
Isojussille iso plussa. COVS2. |
isojussi 05.03.2009 11:34:22 | |
---|
Sevverta viä, että ei kannata sit sivutoimisten ja harrastajien pelästyä: Sopiva porkkana lisää vaan heidänkin keikkojaan ja toimintatapojen muutos rohkaisee heitäkin "virallisen toimintamallin" käyttämiseen. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Kyllähän siitä kertyisi eläketulojakin? 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |
Ukko 05.03.2009 12:11:38 | |
---|
Timi: Kyllähän siitä kertyisi eläketulojakin? Tiettyjen alojen työntekijöille ei keräydy vaikka kuinka keikkailis. COVS jäsen nro 6 |
baron 05.03.2009 12:13:02 | |
---|
Timi: Kyllähän siitä kertyisi eläketulojakin? Kyllä mulle ainaskin kertyy:-) (Kyselin ennakkotietoja eläkevakuutuksesta) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Timi 05.03.2009 12:16:14 | |
---|
Ukko: Tiettyjen alojen työntekijöille ei keräydy vaikka kuinka keikkailis. Meinaakko silleen,jos onpi yksityisyrittäjä? 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |
Anonymous-jazz 05.03.2009 12:16:51 | |
---|
Trio Erektuksille jäis varmasti niiden 22 % verojen jälkeen varmaan pariin stobeen ja polttoainekuluihin jäljelle. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Ukko 05.03.2009 12:18:19 | |
---|
baron: Kyllä mulle ainaskin kertyy:-) (Kyselin ennakkotietoja eläkevakuutuksesta) Yx tuttu kunnallisen viran haltija oli saanut kirjallisen tiedon että v:sta 2003 alkaen tehdyistä sivutuloista ei kerry eläkettä. Kyllä se tälläisissä tapauksissa pistää varmasti miettimään että mitä sitä sitten verojakaan maksamaan. COVS jäsen nro 6 |
Musiikkia korville 05.03.2009 12:20:37 | |
---|
Ukko: Yx tuttu kunnallisen viran haltija oli saanut kirjallisen tiedon että v:sta 2003 alkaen tehdyistä sivutuloista ei kerry eläkettä. Kyllä se tälläisissä tapauksissa pistää varmasti miettimään että mitä sitä sitten verojakaan maksamaan. Verot ja eläkemaksut on vähän eriasia, mut ymmärrän kyllä pointin ja kyllä se toki pistää miettimään. By: MK |
M.i.k.key 05.03.2009 12:34:36 | |
---|
Anonymous-jazz: Trio Erektuksille jäis varmasti niiden 22 % verojen jälkeen varmaan pariin stobeen ja polttoainekuluihin jäljelle. Keikkailu on alvitonta hommaa. möllisty |
leprechaun 05.03.2009 13:17:05 | |
---|
Anonymous-jazz: Trio Erektuksille jäis varmasti niiden 22 % verojen jälkeen varmaan pariin stobeen ja polttoainekuluihin jäljelle. Juu, kannattaa katsoa loppuun saakka mitä oikeasti jää käteen kun ihan kaikki kulut lasketaan. Joku kokopäivätoiminenmuusikkotuttu laski ja päätyi siihen että 40-60% brutosta. Käy kalliiksi kaikille. Saattaa saada stoben mutta metvurstista joutuu tinkimään lauantaimakkaraan. |
Timi 05.03.2009 13:25:52 | |
---|
M.i.k.key: Keikkailu on alvitonta hommaa. Sehän me kaikki tiedetään.Ja tiedoitetaan eteenpäin.Joskus jollain tuo on epäselvää. Toisaalta luulen että.tuo hää-ja synttäri tsydeemi ei varmaan ole kenenkään "leipätyö"Poikkeuksia lukuunottamatta.Tää ei ole Mirjalle:)Lukiessani arvon kolleegoita,Harva tykkää siitä "Säätämisestä"Ja aikataulujen muuttumisesta.Sun muusta yllättävistä tekijöistä.Jostain syystä.Eli näkyvyydestä .Jälleen lehden palstalla.Suostuisin käymään keikalla 131.16 euroa,miinus verot.Leaderina 138.83 Te tiedätte,että tämä on todellisuutta tavalliselle ravintolabändille. Paitsi että.Noihin löytyy halvempiakin! Kun kieltäydyin suostumasta alle liiton tariffien.Eräästä toimistosta loppui keikat välittömästi 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |
baron 05.03.2009 14:12:26 (muokattu 05.03.2009 14:13:18) | |
---|
Ukko: Yx tuttu kunnallisen viran haltija oli saanut kirjallisen tiedon että v:sta 2003 alkaen tehdyistä sivutuloista ei kerry eläkettä. Kyllä se tälläisissä tapauksissa pistää varmasti miettimään että mitä sitä sitten verojakaan maksamaan. Uskomatonta? Kyllä mulle ainaskin kaikki lasketaan. Sekä kunnalliset, valtiolliset että yksityiset. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
kuunsirppi 05.03.2009 14:14:31 | |
---|
Timi: Poikkeuksia lukuunottamatta.Tää ei ole Mirjalle :o))) Kiitos Timi :o)) Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt |
isojussi 05.03.2009 14:57:16 | |
---|
...Toisaalta luulen että.tuo hää-ja synttäri tsydeemi ei varmaan ole kenenkään "leipätyö"Poikkeuksia lukuunottamatta... Mulla about 80-90% leivästä... "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Anonymous-jazz 05.03.2009 15:06:45 | |
---|
M.i.k.key: Keikkailu on alvitonta hommaa. Privailu on alvitonta, kyllä vain. Jää enemmän rahaa viinaan. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
humppahanuristi 05.03.2009 15:09:15 | |
---|
Anonymous-jazz: Privailu on alvitonta, kyllä vain. Jää enemmän rahaa viinaan. Sama se on tanssilavallakin tai ravintolassa. Orkesterin esiintymispalkkio on alvitonta. Kyllä se toisaalta olisi ihan hyvä tuo vähennysoikeus. Mutta mitenkäs tuo laskettiin? Sehän ei mene suoraan kuluna vähennyksiin vaan jotenkin muuten? Humpasta rautalankaan... |
Timi 05.03.2009 16:41:51 | |
---|
isojussi: Mulla about 80-90% leivästä... Sen minä tiesin.Ja toivon sulle lisää työtä,tällä musiikin saralla. Sitten kun sitä on saakutisti.Voi ehkä jostain kieltäytyä.Ehkä!? 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |
Timi 05.03.2009 16:48:34 | |
---|
humppahanuristi: Sama se on tanssilavallakin tai ravintolassa. Orkesterin esiintymispalkkio on alvitonta. Kyllä se toisaalta olisi ihan hyvä tuo vähennysoikeus. Mutta mitenkäs tuo laskettiin? Sehän ei mene suoraan kuluna vähennyksiin vaan jotenkin muuten? Täh?varmaan tippusin taas jostain.Vähennys.Tarkoitatko soittajan vähennyksiä veroista? Sorry?Olen kohta planeetalla.Tai sitten en 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |