jortikka88 04.03.2009 19:31:39 | |
---|
|
Borlag 04.03.2009 19:34:37 | |
---|
Line out ainoa vaihtoehto, eli vahvarin line outista tietokoneen line in, siihen väliin sopiva piuha niin pitäisi onnistua. |
Kunnallisjäte 04.03.2009 19:36:21 | |
---|
jortikka88: Terve Tällaista vahvistinta olisin ostamassa http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm ja haluaisin tietää, että millaisella piuhalla tuon saisi mahdollisesti kytkettyä koneeseen (USB tai Line-in)? Mä oon kytkenyt rca+aux in yhdistelmällä. Samanlaisella millä voisin kytkeä tietokoneen stereoihin + Aux-in plugi, jossa rca-piuhat. Helsingistä ainakin Musiikki Hellaksesta löytyy ja varmaan muistakin musiikki/elektroniikka kaupoista. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
jortikka88 04.03.2009 19:38:03 | |
---|
Kiitos vastauksistanne. Saisinko mahdollisesti suoran linkin tuollaiseen piuhaan tuonne verkkokauppaan, jotta varmasti tulee ostettua oikea? |
Satu ja Tuija 04.03.2009 19:51:34 | |
---|
jortikka88: Kiitos vastauksistanne. Saisinko mahdollisesti suoran linkin tuollaiseen piuhaan tuonne verkkokauppaan, jotta varmasti tulee ostettua oikea? Ymmärsitkö kysymyksesi? |
jortikka88 04.03.2009 19:58:03 | |
---|
Kyllä? Haluaisin linkin sivulle, josta voi moisen piuhan ostaa. |
Satu ja Tuija 04.03.2009 20:01:15 (muokattu 05.03.2009 09:02:03) | |
---|
Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus! |
Gary the pine 04.03.2009 20:01:40 | |
---|
Ööö, pistä kengät jalkaan ja takki päälle, housut on kans hyvä olla ja mee vaikka lähimpään honkkariin ja osta oikean mittainen RCA-piuha. Kai nyt jumalauta tiedät mikä on RCA-piuha??? Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! |
Kunnallisjäte 04.03.2009 20:02:09 | |
---|
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
PappaSF 04.03.2009 20:48:16 | |
---|
jortikka88: Terve Tällaista vahvistinta olisin ostamassa http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm ja haluaisin tietää, että millaisella piuhalla tuon saisi mahdollisesti kytkettyä koneeseen (USB tai Line-in)? Yksi vaihtoehto on myös hankkia pieni mikseri, jonka kautta yhdistät tuon tietsikaan, joko USB:lla tai sitten esim. mikserin outputista tietsikaan sopivalla kaapelijutulla (esim. mikserin Output R ja L ulostuloista Y-kaapelilla, jossa normaalikokoiset monoplugit päissä ja tietsikan päässä mini stereoplugi. Sitten kun jossain vaiheessa hankit isomman vahvarin niin mikität sen vaikka ulkoisella mikillä esim. Shure SM57:llä mikserin kautta tietsikaan. Joo, mutt tuo mikseri siis vain yksi vaihtoehto ja maksaahan se enempi kuin pelkä piuha jolla Cuben saa suoraan tietsikaan. |
SH1THEAD 05.03.2009 00:46:52 | |
---|
Onko vahvistin tulossa bändikäyttöön? Jos ei, niin idioottivarma ratkaisu olisi Line6:n toneport (PODfarm nykyään?). Saatana on herra. |
pekurides 05.03.2009 01:19:52 | |
---|
SH1THEAD: Onko vahvistin tulossa bändikäyttöön? Jos ei, niin idioottivarma ratkaisu olisi Line6:n toneport (PODfarm nykyään?). HOHO! huumorimiehiä.... voipi olla rumpali ihmeissään kun läväytät kaikki 2wattia ilmoille! Tunteella päin vittua. |
Satu ja Tuija 05.03.2009 01:31:29 (muokattu 05.03.2009 01:32:06) | |
---|
pekurides: HOHO! huumorimiehiä.... voipi olla rumpali ihmeissään kun läväytät kaikki 2wattia ilmoille! Hohohoho! :D E.mun avatarkin sopii. |
ravensoul 05.03.2009 10:46:46 | |
---|
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Itselläni on myös kotivahvarin virkaa hoitamassa microcube. Kyllä sillä reenaa ja ihan kohtuulliset soundit siitä saa irti. Mutta nimenomaan vaan reenaamiseen. Kerran kokeilin koneella nauhotella sillä ja vedin line outista piuhan koneeseen. Ensimmäisen nauhotuksen jälkeen kuuntelin raitaa jonka olin juuri nauhottanut. Soundi oli aivan eri kun mitkä asetukset olin itse cubeen asettanut. Soundista tuli todella tunkkanen ja bassovoittonen. Sanalla sanoen aivan hirveä. Puolen tunnin asetusten säädön jälkeen en vieläkään saanut järkevän kuuloista soundia siitä ulos nauhotettavaksi asti. Paras ratkaisu oli ottaa piuha irti line outista ja mikittää vahvistin. Ei ollut iso vaiva ja soundi parani huomattavasti. Suosittelen kokeilemaan. Eli lainaat kaveriltasi jonkun mikin jos itselläsi ei ole (shure sm joku/ tms) ja vedät sen koneeseesi kiinni piuhalla. Mikki pienellä jalustalle vahvarin ämyrin korkeudelle melkein ritilään kiinni ja anna mennä. Parempaan tulokseen ainakin itse näin pääsin. "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer Simpson - |
Gary the pine 05.03.2009 12:48:48 | |
---|
ravensoul: Saahan sitä RCA-kaapelia tökkiä siihen mikrokupeen vaikka maailman tappiin muttei se siihen mihkään mene. Eikä muuten mene karvalakkimalliseen tietokoneeseenkaan. Tosta stereopiuha: http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_spp2050.htm Ja tollanen adapteri normiäänikorttia varten: http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1833_adapter.htm Jos äänikortista löytyykin RCA-tulo ni homma hoituu tällasella: http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_ypr2030.htm Asiaan ja mikroniittikuutioon sen enempää vihkiytymättä tuo kommentti oli, jos luit tarkemmin ketjua, heitto sen hetkiseen keskusteluun, jossa oli sällille tarjottu tuota rca-piuhaa vaihtoehdoksi, josta taas kyseinen heebo halusi kotiin toimitetun ja valmiiksi pureskellun version. Pahoitteluni jos mikrokuutio ei syö rca:ta, mutta edelleen, voihan sitä itsekin jotain asian eteen tehdä eikä istua tietsikan äärellä ja odottaa että joku valitsee, tilaa, maksaa ja toimittaa asiat sun puolesta. Ei mulla sen enempiä ollu aiheeseen. Meen takasin nurkkaan mököttämään... Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! |
ravensoul 05.03.2009 14:26:20 | |
---|
Gary the pine: jos luit tarkemmin ketjua, heitto sen hetkiseen keskusteluun, jossa oli sällille tarjottu tuota rca-piuhaa vaihtoehdoksi, josta taas kyseinen heebo halusi kotiin toimitetun ja valmiiksi pureskellun version. Jos luit tarkemmin ketjua, ni RCA-piuhaa ei edes sinällään ehdotettu vaan jotain piuha/adapteri-yhdistelmää, josta en miekään oikein älynnyt mitä ajettiin takaa (inserttikaapeli+RCA kenties?). Saati sitten aloittaja, jolla tuskin on tietoa piuha/liitin-viidakon selvittelyyn. Juum, piti vaan hieman puuttua tuollaiseen turhaan vittuiluun asiallisesti esitetystä kysymyksestä. Asiaan ja mikroniittikuutioon sen enempää vihkiytymättä tuo kommentti oli, Etenkään jos ei edes tiedä asiasta. Ei mullakaan muuta. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Gary the pine 05.03.2009 17:06:20 | |
---|
ravensoul: Jos luit tarkemmin ketjua, ni RCA-piuhaa ei edes sinällään ehdotettu vaan jotain piuha/adapteri-yhdistelmää, josta en miekään oikein älynnyt mitä ajettiin takaa (inserttikaapeli+RCA kenties?). Saati sitten aloittaja, jolla tuskin on tietoa piuha/liitin-viidakon selvittelyyn. Juum, piti vaan hieman puuttua tuollaiseen turhaan vittuiluun asiallisesti esitetystä kysymyksestä.
Etenkään jos ei edes tiedä asiasta. Ei mullakaan muuta. Ja edelleen, se pointti vaan oli : "Pahoitteluni jos mikrokuutio ei syö rca:ta, mutta edelleen, voihan sitä itsekin jotain asian eteen tehdä eikä istua tietsikan äärellä ja odottaa että joku valitsee, tilaa, maksaa ja toimittaa asiat sun puolesta." Vaikken asiasta mitään tiedä... Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! |
magister 05.03.2009 19:20:29 | |
---|
Tähän ketjuun on ihan pakko päästä mukaan. Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
pekurides 05.03.2009 20:50:19 | |
---|
magister: Tähän ketjuun on ihan pakko päästä mukaan. ano jäsenyyttä vittuiluhuoneeseen. Tunteella päin vittua. |