Aihe: Bad Monkey ehkä vähän pahakin.. 1 | |
---|---|
![]() 04.03.2009 21:42:12 | |
Tulipas testattua ekaa kertaa bänditreenissä Marsulla tuota. Olihan se varsinainen särömurina mitä siitä saa, niin just loistava mauste. Mutta vaikka mulla oli säröä säätävä gain vain noin 1/10 (tai välillä vähemmänkin) auki, niin silti tuo kompressoi aika lyttyyn koko signaalin. Ei saanut enää komppaustatsilla kunnolla luotua dynamiikkaa saundiin, mihin olen tuon Thunderin loistavien passiivihumpparimikkien ja Marsun mainion putkivahvistindynamiikan ansiosta tottunut. Puhtaalla Thunder Marsuun kiinni -meiningillä vaan saa juuri sellaisen meiningin, että pientäkin pienemmät voimakkuusvaihtelut komppaustatsissa ja soittoaseman muutokset talla-kaula suunnassa erottuvat selkeästi. Ja tätä olen tottunut käyttämään hyväksi soitossani. Olen tottunut että attackia voi säädellä helposti plekukäden tatsilla ja joitain tiettyjä säveliä saada korostettua vaan lyömällä lujempaa. Meinaan, että ehkä tuo nyt ei ainakaan heti tule live-käyttöön. Katsotaan mitä tuosta saa studiossa irti. Varmasti sen Monkeyn saa studioympäristön mahdollisuuksilla toimimaan hyvänä mausteena monissa jutuissa. Mutta onpahan mulla onneksi myös juuri huollettu putkiradio säröttimeksi äänityksiin. Ei sitä parempaa ruttua toki voi pikkupurkistakaan saada. Se radio ei lyttää liikaa, eikä syö dynamiikka saundista. Harmi, ettei radiokaan sovellu livekäyttöön.. http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse
http://www.thegeorgedoubleuse.com | |
![]() 04.03.2009 22:50:56 (muokattu 04.03.2009 22:51:15) | |
Maisteri: Tulipas testattua ekaa kertaa bänditreenissä Marsulla tuota. Olihan se varsinainen särömurina mitä siitä saa, niin just loistava mauste. Mutta vaikka mulla oli säröä säätävä gain vain noin 1/10 (tai välillä vähemmänkin) auki, niin silti tuo kompressoi aika lyttyyn koko signaalin. Ei saanut enää komppaustatsilla kunnolla luotua dynamiikkaa saundiin, mihin olen tuon Thunderin loistavien passiivihumpparimikkien ja Marsun mainion putkivahvistindynamiikan ansiosta tottunut. Puhtaalla Thunder Marsuun kiinni -meiningillä vaan saa juuri sellaisen meiningin, että pientäkin pienemmät voimakkuusvaihtelut komppaustatsissa ja soittoaseman muutokset talla-kaula suunnassa erottuvat selkeästi. Ja tätä olen tottunut käyttämään hyväksi soitossani. Olen tottunut että attackia voi säädellä helposti plekukäden tatsilla ja joitain tiettyjä säveliä saada korostettua vaan lyömällä lujempaa. Noissa tubescreamer-varianteissa on rajuhko high pass filtteri ennen säröä. Se siis leikkaa bassoa ja lyttää dynamiikkaa jo sitäkin kautta. Ite tosin tykkäsin Thunderbird IV + Bad Monkey -saundista tänään treeniksellä kivasti, mutta mullei oo marsua. Paremmin se toimi kuin cleani saundi. bassolla hanuriin | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)