Aihe: Boostaus?
1 2 3 4
oudour
04.03.2009 19:36:30
Mulla olis hieman aiheeseen liittyvä kysymys. Soittelin tossa Bad Monkeylla gainit lähes täysillä clean kanavaan. Koitin semmoista rokkisäröä hakea (kun yleensä olen procon rotalla nuo ärhäkkäät rokkisäröt hommannut, mutta pedaali on kaverilla lainassa), niin tuo paha apina ei oikein sinne asti ylettänyt mihin halusin sen kurottavan. Onneksi vahvarissani oli clean boost, jonka pamautin päälle jolloin BM heräsi aivan uudenlaiseen loistoon. Olin aivan ällikällä lyöty, koska soundi ei ollut ihan sellainen mitä hain, mutta pidin siitä kovasti.

Rupesin vain siinä sitten miettimään, että miten tuollaisen saisi toteutettua, jos moisia clean boosteja ei vahvarissa olekkaan? Jossain olen nähnyt puhuttavan että toisella overdrivella boostaisi toista. Toimiikos tuommoinen ilman että alkaa tulemaan hirveää mölyä vahvarista silloin kuin ei soita? Onko muita käteviä (ja kenties edullisia) kikkoja toteuttamaan sama temppu?
oiva tumpeloinen
04.03.2009 19:39:01
Kaupoista saa ihan clean booster -pedaaleja. Halpoja ne ei kyllä yleensä ole.
askomiko
04.03.2009 20:02:22 (muokattu 04.03.2009 20:03:30)
Riippuu kaikesta. Vaikkapa jonkun JMP/JCM Marshallin kanssa, joka ei itsessään ole juurikaan säröllä, buustailut ja pedaalien ketjutukset toimii, kun koneessa on headroomia mölyn lisäämiselle pelkällä pedaalibuustilla.

Joillain särö+särö -yhdistelmillä tulee hirmuisen hauska fuzz-meininki, kun särö menee ihan tukkoon ja tavallaan häviää.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)