Aihe: tc electronics g-major ja midi-lankku?
1 2
janroknorway
03.03.2009 21:27:18
Jees,eli tässä miettiny tuota g-majorin ostoa ja tarvis siihen sitte niinku midiohjattavan lankun tai jotaki..onhan tuo behringerin lankku kyllä,mutta on se jumalauta iso..tiedättekö jotain muuta suht halpaa vaihtoehtoa joka olis pienempi ja kävis myös g-majorin kans..ja vahvistimena löytyy randall t2..
Antti1
03.03.2009 21:29:38
Sä meinasit ohjata sillä G-Majorilla sitä midiohjattavaa lankkua sit vai?

Ensiksi olis ihan positiivista kuulla vähän, että mitä ominaisuuksia sä kaipaat laitteiltasi ja mitä ne saisivat maksaa?
mattim
04.03.2009 09:48:48

janroknorway: Jees,eli tässä miettiny tuota g-majorin ostoa ja tarvis siihen sitte niinku midiohjattavan lankun tai jotaki..onhan tuo behringerin lankku kyllä,mutta on se jumalauta iso..tiedättekö jotain muuta suht halpaa vaihtoehtoa joka olis pienempi ja kävis myös g-majorin kans..ja vahvistimena löytyy randall t2..

Tuossa on yksi linkki, josta löytyy monenlaista midi foot controlleria, joita varmaankin tarkoitat.

http://www.thomann.de/fi/midi_pedaalit.html

Pienimmästä päästä on tuo G-minor.

http://www.tcelectronic.com/G-Minor.asp

Matti
http://hiki.pedia.ws/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6kitara
janroknorway
04.03.2009 17:09:51
Jees,eli olen siis todennu että tuosta g-majorista löytyy tarvittavia saundeja ,kaikuja,gate,kompura ym.mitä tarvin..niin tarvis vaan yksinkertaisesti lankun lattialle mistä sais saundeja valita..ei montaa,mutta tyyliin komppisaundi,soolo ja puhdas saundi..ja tuon g-majorin saa 300euroon niin kait sitä jonku 100e max 200e vois sijoittaa siihen lankkuun..en prkele tajua näistä paljoa,mutta idean varmaan ymmärrätte nii siksi täältä vähän neuvoja ja vinkkejä kyselenkin..
ReBeat
04.03.2009 19:55:17

Voit käyttää G-Majorin kanssa mitä tahansa midi-lankkua ja noilla kriteereillä hinnat lähtee muutamasta kympistä ylöspäin jos käytetyt ritsat kelpaa. Esim. joku Nobels MF-1 / MF-2, ART X-11, Rolls Midi Buddy, ADA MPC, Rockman...
Nacher
04.03.2009 19:57:34
Behringerin lankkua käytin itse. Iso kuin elämä, mutta toimii hyvin.
Mandarax
04.03.2009 20:13:41
janroknorway: ..ja tuon g-majorin saa 300euroon niin kait sitä jonku 100e max 200e vois sijoittaa siihen lankkuun..

..onhan tuo behringerin lankku kyllä,mutta on se jumalauta iso..

Jos tuollaisen 100-200e aiot lankkuun panostaa, niin Englin laudat ovat kyllä rankemmankin käytön kestäviä. Eipä tosin muutakaan pahaa sanottavaa löydy. Itselläni tuo Z9 ja eiköhän se ole n.3 x pienempi tuota bööringerin 1010:ä.

http://www.musik-produktiv.co.uk/Pic/engl-z9/4x.aspx

Isompikin löytyy (Z12) ja näköjään samaan hintaan..heh.
http://www.musik-produktiv.co.uk/Pic/engl-z12/4x.aspx
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
LassiÖ
04.03.2009 20:31:07
Ohhoh, meinasin suositella rolandin fc-300, ostin itse sellaisen noin vuosi sitten ja ei ole mitään muuta kun kehuttavaa. Jämäkkä rakenne, ei liian suuri ja todella monipuoliset ominaisuudet. Sen hinta on näköjään vaan noussut thomannilla melkoisesti, maksoin siitä itse muistaakseni 266e, nyt näkyy olevan 327e, joten menee aika reilusti budjetista yli.
janroknorway
04.03.2009 21:26:56
No pärkele,kiitoksia kaikille vastauksista!jonku verran anto vaihtoehtoja tälle pallopäälle... no tuota,onko teillä muute mittää pahaa sanottavaa tuosta g-majorista?tai hyvvääki?elikkä kokemuksia siis..?
StoRBa
05.03.2009 08:44:36

LassiÖ: Ohhoh, meinasin suositella rolandin fc-300, ostin itse sellaisen noin vuosi sitten ja ei ole mitään muuta kun kehuttavaa. Jämäkkä rakenne, ei liian suuri ja todella monipuoliset ominaisuudet. Sen hinta on näköjään vaan noussut thomannilla melkoisesti, maksoin siitä itse muistaakseni 266e, nyt näkyy olevan 327e, joten menee aika reilusti budjetista yli.

Tähän täytyy kyllä kompata! Ostin ite saman vehkeen puolisen vuotta sitten ja on toiminut aivan mainiosti. Pelkkien presettien vaihteluun ehkä turhan hyvä (=hintava) vehje, mutta jos tuntuu, että tarttisi joskus enemmänkin midilaitteita ohjata niin kannattaa panostaa kerralla hyvään.
Kuuntele kun soitan!
aalataur
05.03.2009 09:22:24

Tietäiskö muuten joku miten Behringer FCB 1010:llä annetaan G-Sharpille tap tempo -käsky? Kaiken muun saan toimimaan mutta sitä en.
Shredator
05.03.2009 13:40:52

Lainaanpa tätä ketjua...

Mulla on kerrassaan omituinen ongelma G-Majorin releswitchien kanssa. Ne toimivat muutoin oikein, mutta ajoittain koko vehjes "tilttaa". Silloin releet sekoavat täysin ja vaihtavat vahvarin kanavia aivan miten sattuu. Joskus vehje jumittuu aivan kokonaan ja joskus tietyt patchit ovat ikään kuin korruptoituneita, eli G-major ei suostu vaihtamaan kyseistä patchia.

Ongelma korjaantuu, kun otan G-majorista virrat pois hetkeksi. Keikalla varsin ikävä homma kuitenkin, kun kesken biisin sekoaa...Onko kellään muulla ollut tätä ongelmaa ja miten olette korjanneet sen?
Ohmit on vaan numeroita...
artha61
05.03.2009 13:57:17
nenäreK: Lainaanpa tätä ketjua...

Mulla on kerrassaan omituinen ongelma G-Majorin releswitchien kanssa. Ne toimivat muutoin oikein, mutta ajoittain koko vehjes "tilttaa". Silloin releet sekoavat täysin ja vaihtavat vahvarin kanavia aivan miten sattuu. Joskus vehje jumittuu aivan kokonaan ja joskus tietyt patchit ovat ikään kuin korruptoituneita, eli G-major ei suostu vaihtamaan kyseistä patchia.

Ongelma korjaantuu, kun otan G-majorista virrat pois hetkeksi. Keikalla varsin ikävä homma kuitenkin, kun kesken biisin sekoaa...Onko kellään muulla ollut tätä ongelmaa ja miten olette korjanneet sen?

Äkkiseltään tulee mieleen, että jos laitteessa on paristo muistia varten, niin se on vaihtoiässä (mahdollisesti semmonen pieni pyöreä/litteä).
Mutta en tiedä varmuudella tästä TC:n vermeestä - itsellä hieman samankaltainen tilanne tapahtui Sony:n multiefektin kanssa.
Kannattanee toimittaa laite huoltoon.
oiva tumpeloinen
05.03.2009 13:59:15
nenäreK: Lainaanpa tätä ketjua...

Jos ongelma ei ole tuossa mainitussa paristossa (mitä hiukan epäilen), niin voisin kuvitella softapäivityksen auttavan. Tuota vehjettähän päivitetään ihan dumppaamalla softa midin kautta sisään. Päivitykset löytyvät muistaakseni suoraan TC:n sivuilta.
Shredator
05.03.2009 14:17:26

oiva tumpeloinen: Jos ongelma ei ole tuossa mainitussa paristossa (mitä hiukan epäilen), niin voisin kuvitella softapäivityksen auttavan. Tuota vehjettähän päivitetään ihan dumppaamalla softa midin kautta sisään. Päivitykset löytyvät muistaakseni suoraan TC:n sivuilta.

Joo mulla on siinä uusin versio. Olisiko mahdollista, että laitteessa on joku oikosulku, esim juuri noissa releissä?
F_Lame
05.03.2009 15:06:12
aalataur: Tietäiskö muuten joku miten Behringer FCB 1010:llä annetaan G-Sharpille tap tempo -käsky? Kaiken muun saan toimimaan mutta sitä en.

Ei mitenkään. Behringerin pedaali ei käsittääkseni osaa lähettää CC (control change)-komentoja.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Antti1
05.03.2009 15:13:27
F_Lame: Ei mitenkään. Behringerin pedaali ei käsittääkseni osaa lähettää CC (control change)-komentoja.

Oi kuinka väärässä olet, pystyy kyllä. Lukee jopa Behringerin sivuilla ja manuaalista löytyy varmasti lisää tietoa aiheesta. Sitä tosin en osaa sanoa, että miten tuo tehdään. En ole moista lankkua koskaan ohjelmoinut.
oiva tumpeloinen
05.03.2009 17:14:46
nenäreK: Joo mulla on siinä uusin versio. Olisiko mahdollista, että laitteessa on joku oikosulku, esim juuri noissa releissä?

Eihän se vika vaan vois olla niissä välipiuhoissa? Long shot, mutta eipä tuon pitäis olla kova homma kokeilla.
Shredator
05.03.2009 20:30:55

oiva tumpeloinen: Eihän se vika vaan vois olla niissä välipiuhoissa? Long shot, mutta eipä tuon pitäis olla kova homma kokeilla.

Kyllä tuo Y-kaapeli näyttäs toimivan ihan normaalisti. Ilmeisesti tuossa virtanapissa on ainakin jotain kosketushäiriötä..damned! Se on siinä ja siinä viittiikö G-majoria kuljettaa huoltoon, kun on muutenkin tuollanen halpisvehje :/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)