kartsan 03.03.2009 16:21:53 | |
---|
Mulle on kulkeutunut outo vahvistin jota on pidetty "Marshallin kopiona" ja kytkentä mielestäni näyttää etäisesti 1959 Marshallin kytkennältä mutta ei ihan 1:1. Voihan siinä olla tietysti tekijän omaa näkemystä mukana. Itse en tunne näitä putkivehkeitä tarpeeksi että osaisin nähdä metsää puilta joten ajattelin kysyä täällä tietävämmiltä ensinnäkin mikä kytkentä tuo voisi olla ja toinen kysymys: kannessa lukee JR8 XX.XX.1974. Sen verran hokasin että varmaan vuonna 1974 se on tehty mutta kuka voisi olla tämä JR? Kuvia: http://picasaweb.google.fi/kartsan/MarshallClone Sivu on englanniksi kun kyselin asiasta yhdestä amerikkalaisesta firmasta joka myy putkikamaa. Ajattelin että laittaisi tuon raadon kuntoon. Ei tullut vastausta. |
blaekie 04.03.2009 09:59:09 (muokattu 04.03.2009 10:00:21) | |
---|
kartsan: Mulle on kulkeutunut outo vahvistin jota on pidetty "Marshallin kopiona" ja kytkentä mielestäni näyttää etäisesti 1959 Marshallin kytkennältä mutta ei ihan 1:1. Voihan siinä olla tietysti tekijän omaa näkemystä mukana. Itse en tunne näitä putkivehkeitä tarpeeksi että osaisin nähdä metsää puilta joten ajattelin kysyä täällä tietävämmiltä ensinnäkin mikä kytkentä tuo voisi olla ja toinen kysymys: kannessa lukee JR8 XX.XX.1974. Sen verran hokasin että varmaan vuonna 1974 se on tehty mutta kuka voisi olla tämä JR? Kuvia: http://picasaweb.google.fi/kartsan/MarshallClone Sivu on englanniksi kun kyselin asiasta yhdestä amerikkalaisesta firmasta joka myy putkikamaa. Ajattelin että laittaisi tuon raadon kuntoon. Ei tullut vastausta. Näyttää kyllä jonkin verran omatekoiselta uniikkikappaleelta. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Se on ilmiselvästi oma nysväys Minä tein 1969...1972 vahvistimia, mutta ne olivat erinäköisiä, eivätkä mitään Marshallin kopioita. Näitä tehtiin jo 70-luvulla, Mäntymaa teki Forssassa "Lepparille" Monster merkillä. Uskon, että Monsterin innoittamana niitä tehtiin jonkin verran ympäri Suomen. Äkkiä katsottuna Monsterin kopio ei juuri eroa Marshallin kopiosta, toki molemmat olivat suoraan alenevassa polvessa sukua 50/60-luvun Fendereille. Aliquando insanire iucundum est |
maza 04.03.2009 11:55:58 | |
---|
Vehkeessä on kyllä vahva käsityön leima. Todennäköisesti pääset helpoimmalla, kun purat tuosta sisuskalut hitoille ja rakentelet noilla muuntajilla ja chassiksella (kenties myös potikoilla, jos niissä on vielä kilsoja jäljellä) sen Super Lead 1959:n. Näyttäis vähän siltä, että tuossa on noita sinappikonkkia, jotka ovat Marsuihin käsittääkseni parasta, mitä löytyy. Kannattaa siis pitää tallessa. |
kartsan 05.03.2009 11:17:51 | |
---|
Kiitti vastauksista. Täytyy panna harkintaan mitä tuon kanssa tekis. Muuntajat tuntuisivat olevan ok ja metalliosat joten saatan laittaa sisuskalut uusiksi ja kotelon. |
Jaba 05.03.2009 22:01:05 | |
---|
Tätä mäkin neuvoisin. Itse ostin vähän aikaa sitten Carlsbro TOP50 kombon, jossa oli sitten vikaa kytkennöissä. Päätin että otan muuntajat tuosta ja rakennan tuollaisen Super Leadin/Bassin. |