Aihe: Tapellaanko/ väitelläänkö teillä bändissä
1 2 3
Henri93
28.02.2009 21:23:21

Eli miten teijän bändissä, onko tämmösiä ongelmia ilmenny ja kuinka paljon ja mistä asioista?
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
Jermakki
28.02.2009 21:39:34
Rumpali haluaa soittaa Muse, Coldplay ym. tyylistä musiikkia, itse haluan Ramones, Nirvana, Sex Pistols ym. tyylistä, basisti vain myöntelee muita.
cruel_destiny
28.02.2009 22:08:50
totta kai, ihan tavallinen ihmissuhde tilanne se on kuin muutkin kaverisuhteet. Musasta harvoin, teen niin hyviä biisejä ettei muut niihin jaksa puuttua. Keikkaseteistä sun paikalla olemisista kuittaillaan aina välillä.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
Kailis
28.02.2009 23:02:18

Jermakki: Rumpali haluaa soittaa Muse, Coldplay ym. tyylistä musiikkia, itse haluan Ramones, Nirvana, Sex Pistols ym. tyylistä, basisti vain myöntelee muita.

Rumpali on oikeassa =D Noh, kyllä bändeissä on aikaisemminkin ollut eri musiikista diggaavia, eikä se haittaa. Päinvastoin, sanoisin. Ei sen bändin pidä olla mikään kaikennielevä kollektiivi, jossa hurmoksellisesti ollaan samaa mieltä asioista. Bändi on osiensa summa, johon jokainen jäsen tuo oman mausteensa, juurikin oman musiikkihistoriansa ja diggailujensa kautta.
L.Ruoska
28.02.2009 23:13:11 (muokattu 28.02.2009 23:21:31)

Ei tapella eikä väitellä. Jos ei päästä yksimielisyyteen niin äänestetään. Kukaan meistä ei oo "palkokasvit sieraimeen"-tyyppiä ja meidän suurimmat erimielisyydet on ollu lähinnä sitä että laitetaanko oveen Solid Snake vai Samus Aran.. ja onko mun bassoefekti chorus vai vessanpönttökaiku (damned..). Kaikki ottaa aktiivisesti osaa bändin asioihin ja jokainen laulaa joten mitään semmosta boss man menoa ei myöskään ole. Meitä on vain kolme joten neljän tai viiden jäsenen bändeihin verrattuna miellä on vähemmän juttuja joiden mukaan aikatauluja tai mieltymyksiä tarvitsee sovittaa.

Meillä on ihan paras meininki keskenämme. Trion kemiat toimii mielettömän hyvin. Vaikka ihan puhtaasti musakuvioissa ollaan alunperin tavattu niin meistä on tullu tosi hyviä kavereita ja pyöritään keskenämme muutenkin kuin musajutuissa. Jeesaillaan muutoissa ja remonteissa ja pelaillaan pleikkaria ja kaikkea muuta ns. oikeaa kaveritoimintaa bändihommien lisäks :) Jokaisella on myös päiväduuni joten bändissä ei ole pummaajia ja treenikämpän vuokratkin hoituu ajallaan.

Lisäys: Bändi on osiensa summa, johon jokainen jäsen tuo oman mausteensa, juurikin oman musiikkihistoriansa ja diggailujensa kautta.
Sama juttu. Meidän levyhyllyistä löytyy kaikki jatsista metalliin ja reggaesta punkkiin. Löytyy niitä yhdistäviä tekijöitä, FNM ja Helmet esimerkiksi, mutta kaikilla on ihan selkeästi omat juttunsa. Kun me soitetaan hyvin vähän covereita (pari Helmetin biisiä) ja omassa musassa sitten kaikkea chillistä murhaan niin ei toistaiseksi kukaan ainakaan ole kitissyt siitä mitä soitetaan.
Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
HashCrack
28.02.2009 23:22:08
meiän bändissä tapellaan todennäkösesti paljon enemmän kun on bändihengelle terveellistä. tietenkin on jonku verran musa mausta kiistelyä mutta ainaki rumpalin kaa tapellaan iha vitusti mistä milloinki. mut ei se mitää :D ollaa parhait! käykää tsekkaa!
www.myspace.com/sinnersixtysix
Hash Crack
Simo78
01.03.2009 15:49:06
Tapellaan ja väitellään aikasta paljon, tai no ehkä kinastelu on se paras sana kuvaamaan. Samaa mieltä gailyksen kanssa, että erilaisen musan diggaaminen bändin sisällä tuo näkemystä ja rikkautta bändiin. Jotenkin köyhää, jos kaikki diggaa vaan Metallicasta tai gunnareista:-)

Vaikkakin Muse ja Coldplay haisee:-D Niin ja meitin rumpali diggaa kanssa Musesta. Mikäs siinnä niin kovasti rumpumiehiä miellyttää? No mut on se parempaa kuin Coldplay, mikä on kyllä mulle kirosana.
Da Make
01.03.2009 18:19:23 (muokattu 01.03.2009 18:24:17)
Ei riidellä lainkaan. Joskus basisti joutuu korottamaan ääntään puolustellaan muhkeaa soundiaan joka aiheutti kaikenmaailman resonanssia treeniksellä. Asia ratkesi sijoittelemalla laitteet toisella tavalla. Sopuisuus pysyy hippienkin välillä yllä kunhan ei aleta toisten tonteille menemään koska vahvojen persoonallisuuksien ollessa kyseessä esim. juuri mainittu soundin "kritisoiminen" koetaan henkilökohtaiseksi asiaksi. Ai niin tappelu... se on kai sitä mitä lapset ja juopuneet harrastavat. Asiat kannattaa käsitellä puhumalla kasvokkain vaikka tupakkipaikalla välittömästi ja mennä sitten takaisin purkamaan loputkin agressiot instrumentin kautta.

Mun mielestä bändin tulee olla hurmoksellinen kollektiivi jossa kaikki voivat seistä 100% yhteisen asian takana ja jäsenet ovat vakuttaaneet yhteenkuuluvuutensa suunilleen ensimmäisestä nuotista lähtien. Ehkä se on vaan me.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
ANtTIKRISTUS
01.03.2009 19:05:28
Moraa käytetään (yleensä) vain lauantai-iltaisin.
Laulajalle paikka vapaana, tsekkaa musanäyte ja ota yhteyttä jos kiinnostusta ja osaamista löytyy.
Juzpe
02.03.2009 08:04:48

Totta helvetissä väitellään. Eihän sitä voi musiikissakaan mitään särmää olla jos soittajat vaan sauhuttelee samasta bongista ja keittelee yhdessä parsakaalisoppaa.
Yleisimmät aiheet:
- Biisit joita soitetaan
- Omien biisien sovitukset (tosin olen wanhana natsina ottanut 100% veto-oikeuden tässä asiassa)
- Myöhästely
- Kuinka kännissä voi missäkin tilanteessa olla
- Pitäskö reenata välillä?
- Onko Jussi sun ihan pakko karistaa sitä röökiäs tänne reeniksen lattialle ja voisitko olla esimerkiks 30 sekuntia polttamatta niin täällä pystys hengittään/ näkis edes eteensä??!?
- Se kun vastaan edelliseen kysymykseen yhdellä kaksikirjaimellisella sanalla, joka alkaa e-kirjaimella...
- Se voiko kännissä roudata.... tai siis... jos ei voi roudata kännissä niin miks vitussa pitää imeskellä sitä viinaa ennen roudausta?!?
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
Simo78
02.03.2009 10:42:54 (muokattu 02.03.2009 15:12:39)
Juzpe: Totta helvetissä väitellään. Eihän sitä voi musiikissakaan mitään särmää olla jos soittajat vaan sauhuttelee samasta bongista ja keittelee yhdessä parsakaalisoppaa.
Yleisimmät aiheet:
- Biisit joita soitetaan
- Omien biisien sovitukset (tosin olen wanhana natsina ottanut 100% veto-oikeuden tässä asiassa)
- Myöhästely
- Kuinka kännissä voi missäkin tilanteessa olla
- Pitäskö reenata välillä?
- Onko Jussi sun ihan pakko karistaa sitä röökiäs tänne reeniksen lattialle ja voisitko olla esimerkiks 30 sekuntia polttamatta niin täällä pystys hengittään/ näkis edes eteensä??!?
- Se kun vastaan edelliseen kysymykseen yhdellä kaksikirjaimellisella sanalla, joka alkaa e-kirjaimella...
- Se voiko kännissä roudata.... tai siis... jos ei voi roudata kännissä niin miks vitussa pitää imeskellä sitä viinaa ennen roudausta?!?

Jos otetaan biisien sovitus pois listalta(ihan noin ehdoton en mielestäni ole, muut voi sitten olla tästä erimieltä), niin tän voin allekirjoittaa ja samoihin ongelmiin on tullut liiankin usein törmättyä...

E: niin no joo ei meidän treeniksellä saa polttaa, joten sekin pois listalta. Itsehän en kyseistä harrastusta enää edes harrasta...
Kailis
02.03.2009 11:58:16

Muse on kova bändi ja sen rumpali on armottoman hyvä. Meille on siunaantunut aika samanmielinen jengi musamaun suhteen. Ei mua tosin haittais vaikka kitaristi joka siviilissä diggailis vaikka Metallicaa, kunhan ei niitä wah-waheja viljelis meiän biiseissä.
Ja meidän treeniksillä ei polteta. Kyllä siellä vois, mutta ulkona käydää. Mun mielestä on aika junttimaista polttaa ahtaassa tilassa jos siitä toiset huomauttaa. Mutta jotkut on niin vitun kunkkuja juu.
JEEK
02.03.2009 18:33:06 (muokattu 02.03.2009 18:39:40)
Toisten kaljat ja ym. kamat voisi jättää rauhaan.

E. Lukuisista ohimenneistä huomautuksista johtumatta yksi jäsen ei ota opikseen. Nähdään ehkä vain 2 kertaa kuussa, eikä niin hyvin tunneta, että olisi uskaltanut istua alas juttelemaan asiasta. Enää en olekaan jättänyt sinne mitään juuri tämän takia
Henri93
02.03.2009 22:47:24

Meillä käden vääntöä käydään ärsyttävän usein. Mä oon täyspäättäväinen musa hommisa= en voi soittaa paskaa musaa ja sepäs ärsyttää muita :D. Välillä tunkeilen muillekki alueille ja siitä muut ei tykkää. Sitten mun basso soundeista aina valitetaan ja, että ne on liian kovalla. Sitten on hyvä ku ei kuulu soittoa ollenkaan. Mut silti pitää olla treeneissä :D. Kyl mua ainaki ottaa päähän ku joku tulee valittaan et sun basso on liian lujalla tai toi soundi on ihan perseestä. Pidän aika tiukkaa linjaa biisien sävellyksessä ja sovituksessa. En anna mitään häröilyä tulla vaikka kuinka muut sitä vääntääki. Laulajalla on kans tosi vahva persoona ja se pistää myös suksia ristiin. Mut lähinnä tään kirjotuksen pointti oli kysellä et ollaanko ainuita jotka tappelee :D. Mut eiköhän tää tästä. Onneksi me kuitenki soitetaan parasta musaa ja meil on parhaat tyypit :D
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
Kailis
02.03.2009 22:54:50

Hei Henkka. Se basso voi tulla aika paljon lujempaa niille jotka ovat kauempana. Aallot on niin isoja. Mene joskus huvikseen pitkällä piuhalla niiden paikalle soittamaan sitä bassoa.
Teijo K.
03.03.2009 00:32:46

Me soitetaan parasta musaa eikä tapella oikeestaan ollenkaan. Se tappeluaikahan olis pois siltä sen parhaan musan soittamiselta ja sitä en kestäisi. Tokihan sitä ehtis riitelemään vaikka mistä turhasta jos musa olis huonoa.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Exhausted
04.03.2009 17:38:11

Biisejä kyhätessä tulee välillä tosi pahojakin tilanteita. Sen siitä saa kun bändissä on neljä visionääriä, ei ne visiot voi millään kohdata. Mistään käytännön jutuista ei juurikaan riidellä kuin yksipuolisesti.
Krister
04.03.2009 19:38:33

Exhausted: Biisejä kyhätessä tulee välillä tosi pahojakin tilanteita. Sen siitä saa kun bändissä on neljä visionääriä, ei ne visiot voi millään kohdata. Mistään käytännön jutuista ei juurikaan riidellä kuin yksipuolisesti.

Melkoisen rähinän saa aikaan jo se, että neljästä jätkästä 2 on niitä visio-osaston ukkoja. Meitin treeniksellä sanasoditaan usein, ja perusteellisesti. Minä haluan tehdä biisejä, toinen osapuoli kitarismitaidonnäytteitä..... kele
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
TommyPoison
05.03.2009 15:03:58
Pientä tappelun poikasta tulee aina laulajan kanssa kun minä (rumpali) tein ennen sanat ja ei aina mielyttäneet laulajaa eikä sen jälkee suostunut laulamaan niitä joten siitä on sitte väänetty aika lailla. Lopulta en jaksanu sitä enää ja annoin sen tehä biisien sanat : DD
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)