Aihe: Lattareista??
1 2 3 4 517 18 19 20 21
poppamies
03.03.2009 22:02:30

mack the knife: Joko hyvä provo tai helvetin tyhmä kirjoitus. Pistäkää vittu levyt soimaan jos tuollaisia haluatte.

Jåå. Joku vitun pelle. Niitä aina riittää.
G strings are for strippers!
isojussi
03.03.2009 22:31:42
mack the knife: Joko hyvä provo tai helvetin tyhmä kirjoitus. Pistäkää vittu levyt soimaan jos tuollaisia haluatte.

Merenkeettiä vois vetääkkin - eisk se oo melkein ko Lampaataa?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
baron
03.03.2009 22:49:28

AngryMouth: Onko kellään ohjelmistossa merengueta, bachataa, cumbiaa tai reggaetonia? Mikä on ollut vastaanotto, eli onko ollut tanssijoita?

Ilman muuta muuten olisi mutta kukaan tanssija ei vielä toistaiseksi ole tullut kyselemään.
Mä olin Kuubassa merengue-kurssilla (kyllä mä tiedän ettei se ole sieltä kotoisin) mutta vaikea tanssia ja soittaa yhtä aikaa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
AngryMouth
03.03.2009 23:01:51

Jos sulle riittää valssi, humppa ja tango, niin hyvä niin - me muut voidaan varmaan keskustella asiasta.

Tarkoitus olikin udella onko kellään niitä ohjelmistossa, ainakin merengueta on varsin yleisesti tarjolla tanssikursseilla. Luulisi että suuremmissa kaupungeissa voisi olla tanssijoita(?)
Tankero
03.03.2009 23:08:00
AngryMouth: Jos sulle riittää valssi, humppa ja tango, niin hyvä niin - me muut voidaan varmaan keskustella asiasta.

Tarkoitus olikin udella onko kellään niitä ohjelmistossa, ainakin merengueta on varsin yleisesti tarjolla tanssikursseilla. Luulisi että suuremmissa kaupungeissa voisi olla tanssijoita(?)

Ketkä muut?
Humppajyrä
mack the knife
03.03.2009 23:08:53
AngryMouth: Jos sulle riittää valssi, humppa ja tango, niin hyvä niin - me muut voidaan varmaan keskustella asiasta.

Hohhohhoo! Nehän ne riittää mulle.
COVS n:o 1.
poppamies
03.03.2009 23:17:29

AngryMouth: .. ainakin merengueta on varsin yleisesti tarjolla tanssikursseilla. Luulisi että suuremmissa kaupungeissa voisi olla tanssijoita(?)

Eiköhän Tango, Foksi, Valssit, Humppa, Fusku, Bugg, Boogie-Woogie, Lindyhop, Cha-cha, Jive, Rumba, Salsa ja Samba riitä näin arkikäyttöön ? Jos näistä puoletkan tulee illassa voi olla tyytyvänen.
G strings are for strippers!
Epämuusikko
04.03.2009 01:16:23 (muokattu 04.03.2009 01:17:22)
Merengueta en enää koskaan tanssi, johtuen lähinnä polvi p****n-tyylisestä tanssiasennosta. Reggaetonia vihaan musiikkina ja ilmiönä.

muuten kyllä aiheellinen kysymys. enkä tiedä miten noita soitetaan, mutta ihan hyvä kysymys sinänsä. menempä taas vittuun täältä :)
Kesy animaali.
friikki
06.03.2009 12:29:56

Raaka_Arska: Onko bändeillä vaikeuksia soittaa lattareita? Itse olen hurahtanut tanssimaan cha-cha:ta ja kun olen pyytänyt bändejä soittamaan sitä, mielyuummin tulee humppaa tai jotain rytmikästä beattia, mutta ei kuitenkaan cha-cha:ta. Kertokaapa Arvon Muusikot: onko hankalampaa soittaa noita lattareita kuin perinteistä hunppaa??

Minusta ainakin Lattarit ovat paljon haastavampaa musaa soitettavaksi! Täällä oli puhetta lattari rytmeistä, mulle aikoinaan chileläiset hemmot opettivat puhumaan OFF tahdeista, eli niillä tarkoitetataan epäiskuja. Iskun tarkka paikka ei siis ole ihan tarkasti jaollinen jne,,, se ikäänkuin elää siellä välissä... Cumbia on siitä oiva esimerkki jossa rumpalin jokainen raaja soittaakin omaa tahtilajiaan jne...

Lattareiden perus ero esim junttilan musaan on varmaan se kun me suomalaiset olemme vaan kanta astujia, ihan marssi kansaa. Etelässä astutaan kepeästi päkiällä ja siksi se lantio jo luonnostaankin pyrkii keinumaan ja rytmit rullaa paremmin.

Onko teillä muuten kokemusta wizoon Latigo / Darbuka softa -soittimista? minusta ne ovat oivia apulaisia lattari rytmien maailmaan. flamenco rytmeihin voi tutsustua hyvin vaikka Flamenco metronome Compás softalla. Varsin toimivia välineitä vaikka studio hommiin perus klikin korvaajiksi jne...
KoskPaavo
06.03.2009 13:15:07
"Lattareiden perus ero esim junttilan musaan on varmaan se "
Just joo, pohjoisen poikia lainatakseni ; " syöhän perse".
" Studiosus perpetuus"
Tankero
06.03.2009 13:31:52
KoskPaavo: "Lattareiden perus ero esim junttilan musaan on varmaan se "
Just joo, pohjoisen poikia lainatakseni ; " syöhän perse".

Komp komp. Syöppä perse,tavataan myös sanoa.
Humppajyrä
Sokkisha
06.03.2009 17:07:44
AngryMouth: Riittää toki

Niinpä. Vaikka itse tanssin mielelläni mm. fuskua ja buggiakin niin täytyy toisaalta sanoa että joku rajahan saa kanssa olla sillä mitä muusikoilta vaaditaan tavallisessa lavaillassa. Turha se on normi lavaillassa vääntää jotain merenguota tai salsaa.

Ei tanssilava ole mikään tanssikerho eikä siellä tanssikerholaiset voi vaatia yksinoikeudella esityslistaa. Eri asia tietysti on jos ON tanssikerhon tilaisuus ja/tai lava. Sinnekään ei ole pakko mennä soittamaan jos repertuaari ei riitä.

Loppujen lopuksi aika yksinkertaisellakin listalla voi (käsittääkseni) soittaa hyvän ja monia ryhmiä palvelevan illan. Tuolla oli aikaisemmin mm. puhetta siitä bugista niin valitsee sellaisen biisin joka käy pyöriä rokkina, boogina, buggina jne. ja kaikki on tyytyväisiä (paitsi mihinkään tyytymättömät ainaiset narisijat)

Valitsee foksit sitä mukaa että käy fuskuiksi jne. jne. Kompromissejahan on. Ei voi vaatia että kaikki pitäisi olla täydellistä. Tempot sensijaan on tanssijalle tärkeitä eikä hyvien tempojen hakeminen mielestäni ole saivartelua vaan perusasiaa.

Mun mielestäni ilta on ihan hyvä jos tulee foksit (hitaita ja nopeampia)
, valssit, humpat, tangot, rockbugboogijive eli irrottelut, iskelmät ja lattareiksi mulle riittää sambat ja cc:t.

Joskus menee vielä vähempikin tarjoilu jos orkka soittaa hyvin ja tanssittavasti. kerranpa olin kuuntelemassa jotain "johny guitar" tai joku muu vastaava pändi (en muista varmuudella nimeä) jotka soittivat koko illan melkein pelkkää biittiä mutta tosi nautittavasti ja ennenkaikkea tanssittavasti. Me siinä sitten sovelleltiin noita kaikenlaisia tansseja tuohon biittiin ja kävi se sen kerran niinkin. H*lvetin hyvää musiikkia ja jalan alle sopivaa! Oli kaikkinensa oikeasti hyvä tanssi-ilta ja hyvä fiilis! Menen varmasti toistekin kun kohdalle sattuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)