sirdickyj 13.01.2009 14:48:39 | |
---|
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
Jankku 14.01.2009 19:10:07 | |
---|
Lars oli ilmeisesti itse tarjonnut itseään Paicen tilalle, että ei purplen suunnalta mitään myönnytyksiä ole käsittääkseni tullut ja toivottavasti ei tulekaan on se Lars senverran kykenemätön kaveri ;) Mutta olis se hianoo nähärä purplet mkIII livenä, olis se sen verran kova ketju silloon ;) Gillanin ja Morsen kans ny on jo nähty monet kerrat ;) Hell is where the heart is! |
ukko idänmies 15.01.2009 10:23:13 (muokattu 15.01.2009 10:29:39) | |
---|
Uskoisin ,että tuo Ulrichin heitto oli pelkkä innostuneen Purple-fanin läppä eikä niinkään vakavasti otettava tarjous. Täytyy sanoa ,että Coverdalen laulukunto epäilyttää jo meikäläistäkin vaikka esim.2004 Oulussa mies minusta vetreässä kunnossa olikin.Hughesin viimeisin(?)soololätty "Soul Mover" on taasen oikeinkin toimivaa funkya rockia tms. Ja epäilyttää myös liekö Ritchie oikeasti lähdössä (tai pääseekö :-)). Hughesilta on tullut Soulmoverin jälkeen kaksi levyä, Music For The Divinen (2006) ja F.U.N.K. (First Underground Nuclear Kitchen) (2008). Funkynpaan suuntaan on menty molemmilla levyillä, ei kuitenkaan mitään hikifunkya vaan mukavasti rock-vaikutteilla höystettynä. Itse pidän F.U.N.K.-levystä snadisti enemmän. Divinella häiritsee ajoittain liika rock-rääkyminen. Niin, ja molemmila levyillä edelleen Chad Smith rummuissa. Vaikka DC-fani olenkin, niin mielestäni miehen äänen alamäki alkoi jo Coverdale/Page-levyn aikoihin. Alarekisteristä kyllä kiitos, ylhäältä ei mielellään. E: Äänialaltaanhan Coverdale on baritoni, vaikkakin pystyy vetämään myös tenoria. Korkeissa äänissä vaan se raja tulee jossain kohtaa aina vastaan. Ei pitäisi yrittää vetää kuten Plant joka on oikeasti tenori. |
rheinone 19.01.2009 20:26:37 | |
---|
Millonkohan toi Classic Rock-lehti ilmaantuu Suomen kauppoihin? Tos linkin mukaan ilmestyny 7.1., joten pitäs kyl hiljalleen alkaa näkyä. Nyt näkyy. |
Artturi 27.02.2009 12:16:20 (muokattu 27.02.2009 12:17:01) | |
---|
Jokos uusio-Stormbringer on maisteltu? Ite kävin eilen ostaan ja onhan se, on! Kansilehden tekstit on hauskaa luettavaa, etenkin Blackmoren antamat kommentit levyn julkaisun aikana ovat huvittavia.. Mitenhän mies nykyään levyä arvostaa, kun on hevisärmät omasta tuotannostakin hioutuneet? Mielestäni Ritchie vetää Stormbringerillä upeesti, mutta liian vähän! Täytyy tunnustaa, että onhan tuo musiikki muutenkin ikääntynyt kunniakkaasti, kertakaikkiaan. Hughesin re-mixit toimivat hienosti. Mutta dvd:n Quadrophonic mix kuulokkeilla nautittuna on vielä astetta tykimpi! Tietenkin kunnon 5.1. kamoilla varmaan vielä vakuuttavampi, mut mulla kun ei vielä sellaisia ole... |
ukko idänmies 27.02.2009 13:04:43 | |
---|
Artturi: Jokos uusio-Stormbringer on maisteltu? Ite kävin eilen ostaan ja onhan se, on! Kansilehden tekstit on hauskaa luettavaa, etenkin Blackmoren antamat kommentit levyn julkaisun aikana ovat huvittavia.. Juu, kansilehdet olivat parasta antia myös muutaman vuoden takaisessa Burnin uusintapainoksessa. Suhtaudun jokseenkin skeptisesti noihin uusintapainoksiin. Korva on jotenkin niin tottunut alkuperäisin versioihin. |
Musta Arkipyhä 27.02.2009 13:49:48 | |
---|
Täällä kelpaa uusioversiot.Ne vanhat cd-versiot on soundeiltaan tosi köpöset ja vinyylihalpispainoksien kanssa sama juttu. Menee siis Stormbringer hankintaan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
LP99 03.03.2009 15:07:35 | |
---|
Suosikki on Highway Star, jäin tuosta Rock Bandista koukkuun siihen... Suurimman vaikutuksen tekee soolo ja ne kaikki pitkät " Highway Starrrr! " hoilotukset. Klassikko on Smoke On The Water, mutta se on mun mielestäni kuulemistani biiseistä huonoin. Syy on se, että kaikki kamut hyräilee aina joskus ja oli eka oppimistani biiseistä/soittamistani keikoilla. Eka biisi oli sellanen missä näpytän vuorotellen 3 kieltä peräkkäin ja otin aina aikaa kuinka nopeesti meni jne. :) Voi niitä aikoja (ja niillä ajoilla oli Smoke On The Water mulle niin vaikee :)! Wally the Whammybar |
rheinone 03.03.2009 21:15:01 | |
---|
PsychedelicWarlord: Täällä kelpaa uusioversiot.Ne vanhat cd-versiot on soundeiltaan tosi köpöset ja vinyylihalpispainoksien kanssa sama juttu. Menee siis Stormbringer hankintaan. Hypistelin tänään lättyä lähiliikkeessä. Hyllyyn jäi. Aika hyvätsöyndisiä himasta löytyvät sekä vinyyli että cd... Uus kansi on ruma. Varmaan vielä ton hankin, mut motiivi pitäis löytää... Auttakee! |
rheinone: Hypistelin tänään lättyä lähiliikkeessä. Hyllyyn jäi. Aika hyvätsöyndisiä himasta löytyvät sekä vinyyli että cd... Uus kansi on ruma. Varmaan vielä ton hankin, mut motiivi pitäis löytää... Auttakee! 5:n hoon hommaa: 1) Huikeet remasteroidut soundit, räjäyttää 2) Huikeet kansivihkotarinat, räjäyttää 3) Huikeet 5.1. äänet, räjäyttää 4) Hughesin uudelleen miksaamat biisit, räjäyttää 5) High Ball Shooterin lauluton versio. Voi hoilaa ite päälle. Räjäyttää. "Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen |
losalvaros 03.03.2009 21:43:40 | |
---|
Itse löysin kovalevyn arkistoista jonkun Purplen Rarities-levyn, jossa on Mark IV:n aikaisia bootlegeja. Toimii nimittäin touhu, kun sekä Coverdale että Hughes ovat loistavassa vireessä! Blackmore
Hendrix
Malmsteen
SRV
Gilbert
E. Johnson |
rheinone 03.03.2009 22:31:46 (muokattu 03.03.2009 22:33:19) | |
---|
juki68: 5:n hoon hommaa: 1) Huikeet remasteroidut soundit, räjäyttää 2) Huikeet kansivihkotarinat, räjäyttää 3) Huikeet 5.1. äänet, räjäyttää 4) Hughesin uudelleen miksaamat biisit, räjäyttää 5) High Ball Shooterin lauluton versio. Voi hoilaa ite päälle. Räjäyttää. Vittuako tommosta hypetystä kukaan todesta ottaa. Kiitos kuitenkin. High Ball Shooter ois kyl hyvä treenaa valmiiks ihan sitä varten jos joskus sattuis joutumaan tiukkaan karaoketilanteeseen. E: Eli pakkohankinta toisin sanoen. |
mlehtinen 04.03.2009 09:35:52 | |
---|
Minä taidan skipata tämän remasterin. Mielestäni Purplen huonoimpia levyjä ja kun alkuperäinen kuitenkin löytyy niin ei tarjonne minulle mitään sellaista mitä ilman en voisi elää. Remixitkin ovat vain noista levyn huonoimmista biiseistä (Hughesin suosikkibiiseistä) jotka eivät kauheasti kolahda tänne päähän. Kansivihkotarinat olisivat minulle ainoa syy tämän hommaamiseen mutta jääköön kauppaan. Nimimerkki Biibob Blackmoresta: ":) Paskimmillaankin paras ja ainut oikea kitaristi purplen riveihin. :)" |
Musta Arkipyhä 04.03.2009 16:33:04 (muokattu 04.03.2009 16:34:29) | |
---|
rheinone: Hypistelin tänään lättyä lähiliikkeessä. Hyllyyn jäi. Aika hyvätsöyndisiä himasta löytyvät sekä vinyyli että cd... Uus kansi on ruma. Varmaan vielä ton hankin, mut motiivi pitäis löytää... Auttakee! Tarkennan vielä:Stormbringerin cd:stä en tiedä.Vinyylikin taas vois kuulostaa hyvältä jos sais a)ensipainoksen b)olis nelinumeroinen summa (tai edes lähellä) euroja investoida laitteisiin. Koska a ja b eivät toteudu hankin jossain välissä remasterin :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 04.03.2009 16:34:15 | |
---|
mlehtinen: Minä taidan skipata tämän remasterin. Mielestäni Purplen huonoimpia levyjä ja kun alkuperäinen kuitenkin löytyy niin ei tarjonne minulle mitään sellaista mitä ilman en voisi elää. Remixitkin ovat vain noista levyn huonoimmista biiseistä (Hughesin suosikkibiiseistä) jotka eivät kauheasti kolahda tänne päähän. Kansivihkotarinat olisivat minulle ainoa syy tämän hommaamiseen mutta jääköön kauppaan. Oho. Minusta taas pelkkä Soldier of fortune nostaa tämän lätyn DP:n kärkikaartiin.Sitten on vielä Gypsykin ym. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
rheinone 04.03.2009 22:47:45 | |
---|
sirdickyj: homo Vittuako siellä huutelet. Senkus kyynikko tunget hughesin remix-lätyn samoin tein poikittain hanuriis. |
sirdickyj 05.03.2009 19:20:38 | |
---|
rheinone: Vittuako siellä huutelet. Senkus kyynikko tunget hughesin remix-lätyn samoin tein poikittain hanuriis. ei mahu ku siellä on jo se orkkis. vinyylinä. "homo" tuli siitä, et kaikkien aikojen kovin levy on muka "yks Purplen huonoimmista". * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
ukko idänmies 05.03.2009 19:27:57 | |
---|
Juu, ite oon kanssa vähän "huono" Purple-fani, koska pidän juuri tuosta Coverdale - Hughes- aikakaudesta enemmän. Poikien olisi ehkä pitänyt tehdä nuo levyt jollain toisella nimellä, sen verran vähän yhteistä niillä on edellisen kokoonpanon kanssa, niin puritanistit saisivat rauhan sieluilleen. Mutta kyllähän bändit uudistuvat ja miehistöt vaihtuvat, varsinkin ennen vanhaan (kun kaikki oli muutenkin paremmin). Purple oli Purple niin kauan kun Ritchie oli mukana. |
rheinone 05.03.2009 19:36:44 | |
---|
sirdickyj: ei mahu ku siellä on jo se orkkis. vinyylinä. Aissssaakeli onks siel jo vinyyli. "homo" tuli siitä, et kaikkien aikojen kovin levy on muka "yks Purplen huonoimmista". Joo joo, hiffasin. |
mlehtinen 06.03.2009 23:54:44 | |
---|
sirdickyj: "homo" tuli siitä, et kaikkien aikojen kovin levy on muka "yks Purplen huonoimmista". Sehän kertoo vain Purplen levyjen kovasta tasosta. Ai niin eipäs ollutkaan, sehän kertoikin vain siitä että minä olen homo... Nimimerkki Biibob Blackmoresta: ":) Paskimmillaankin paras ja ainut oikea kitaristi purplen riveihin. :)" |