Aihe: Lattareista??
1 2 3 4 517 18 19 20 21
baron
08.02.2009 22:02:17

Usko huviksesi että mitään kovin yllättävää ei ole tapahtunut.

Mä nyt oon käynyt "opintomatkoilla" aina kun tilaisuus sallii ja ei mitään yllättävää: Mm. Finkuilla ja Metsäkedolla tempot ja clavet kohdallaan ja suurimmalla osalla päin p:tä.

Ei mitään uutta auringon alla.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
09.02.2009 00:36:14
Kinataankohan ja keskustellankohan Kuubassa kovin jonkin muun genren soittotyyleistä? Vai ovatko sisäänlämpiävämpää porukkaa tuon suhteen?
" Studiosus perpetuus"
poppamies
09.02.2009 16:12:55

Kinataankohan ja keskustellankohan Kuubassa kovin jonkin muun genren soittotyyleistä? Vai ovatko sisäänlämpiävämpää porukkaa tuon suhteen?

Joka kerta kun olen siellä paikallisessa pyörähtänyt niin Eldankajärven jäästä ja Vesivehmaan jenkan clavesta ovat tapelleet...
G strings are for strippers!
Johannes kurkunkastaja
09.02.2009 17:37:38
Joka kerta kun olen siellä paikallisessa pyörähtänyt niin Eldankajärven jäästä ja Vesivehmaan jenkan clavesta ovat tapelleet...

HOHOHOOOOOHZZZ! Plussa!
KoskPaavo
09.02.2009 18:04:25
HOHOHOOOOOHZZZ! Plussa!

Joo, multa tipahti kanssa , plussa meinaan. Entä mahtavatko vetää "Tunturisatu"- valssin intron kertauksen kvinttikierrolla?
" Studiosus perpetuus"
EP
09.02.2009 18:06:07
Joo, multa tipahti kanssa , plussa meinaan. Entä mahtavatko vetää "Tunturisatu"- valssin intron kertauksen kvinttikierrolla?

Jep!
Ja vetävätkö vaikkapa "Säkkijärven polkan" oikeilla synkoopeilla?
paice60
09.02.2009 18:06:27

Täytyypä tänään kysästä poijlta että millä kierrolla sen vetävät.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
paice60
09.02.2009 18:06:50
Jep!
Ja vetävätkö vaikkapa "Säkkijärven polkan" oikeilla synkoopeilla?

Äläpä unohda 3-2 clavea.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
EP
19.02.2009 19:50:05 (muokattu 19.02.2009 19:50:25)
1. Mä tykkään kuunnella lattareita
2. Mä oon ollut monta kertaa Kuubassa, Brasiliassa, Argentiinassa paikan päällä kuuntelemassa niitä
3. Mä tykkään yrittää soittaa niitä.
4. Mä ymmärrän niitä tanssijoita, jotka on tanssikursseilla tai mistä tahansa hankkineet niiden tanssimistaidon ja toivovat että illan mittaan edes muutama piisi tulisi että voisivat soveltaa taitoaan.
5. Mä en tajua miksi TM-palstan muusikoille tulee aversio kun mä kerron miten mun mielestä lattarit pitäisi soittaa. Ne ei yritä korjata mun käsityksiä vaan on sitä mieltä että lattareita ei pidä yrittää soittaa lattareina, riittää kun lattarimelodia soitetaan humppana.
6. Mun mielestä tää asenne on ammattitaidottomuutta.

1. Niin varmaan kaikki, luulisin?
2. Hjaa, entäs sitten? :)
3. Yrittää?
4. Niin miekii
5.Lattareista ei kai muuta kun sambaa pysty soittaan humppana (ja tanssiin).
Suomessa ei tarvitse soittaa lattareita siten kun alkuperämaassa, mutta hyvä on tutkia asioita.
6. Ei kannata alkaa "pilkkua nussiin"
baron
19.02.2009 19:53:46 (muokattu 19.02.2009 19:58:24)

Suomessa ei tarvitse soittaa lattareita siten kun alkuperämaassa, mutta hyvä on tutkia asioita

Mutta kun se "clavefiilis" tekee lattarista lattarin. Ei sitä minkään soittimen tarvitse paukuttaa, mutta kun soittajat sisäistäisivät sen, heti tuntuisi ei välttämättä "kuubalaiselta" mutta sivistyneen tanssijan kannalta tanssittavalta.

3. Yrittää?
Mä en oo koskaan väittänyt, että mä mitään osaisin, mutta mä joskus tiedän mihin mä pyrin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Epämuusikko
19.02.2009 23:06:38
5.Lattareista ei kai muuta kun sambaa pysty soittaan humppana (ja tanssiin).

mmmmmmmmmhä?
Kesy animaali.
KoskPaavo
20.02.2009 09:11:06
mmmmmmmmmhä?

http://www.youtube.com/watch?v=VEoNb2QldYk
Huh, huh, varsinaista lattaria??
" Studiosus perpetuus"
humppahanuristi
20.02.2009 11:26:29

http://www.youtube.com/watch?v=VEoNb2QldYk
Huh, huh, varsinaista lattaria??

Joo, John Molinari ja Veikko Ahvenais-vaikutteista.

Youtubesta ei ihan heti löytynyt Molinarin tuotoksia mutta kyllä niistä on alkuperäinen rytmi hukassa, vedetty hirveällä tempolla ja muutenkin vähän "säheltäen". Mielestäni tuossa pätkässä Mikkelin mies kyllä on saanut aika hyvin Molinarin otteet haltuun.

Voinee olla monta mieltä mutta ei ehkä kuitenkaan ihan parasta haitarinsoittoa, musiikin kannalta. Teknisesti kyllä ihan jees.
Humpasta rautalankaan...
KoskPaavo
20.02.2009 12:43:33
Niinpä, hirveästi on täytynyt treenata, mutta lopputulos??? Mielestäni "johtoajatus kadoksissa" niinkuin Honkajoen ikiliikkuja-projektissa.
" Studiosus perpetuus"
baron
26.02.2009 19:55:01

Mä joudun seuraavalla keikalla soittamaan "Garota de Ipaneman" ja ostin Itunesista Gilbertojen ja Getzin yhteisversion lunttaamista varten.
Oon joskus tälläkin palstalla tapellut bossa novien clavesta ja kyllä tämän piisin tässä versiossa on päivänselvä 3/2 bossa clave.

(Se mikä piisissä masentaa on se, että piisin sanoittajan Moraesin innoittajan väitetään olleen blondi. Kun mä olin Ipanemalla en blondeja vilkaissutkaan, pelkästään suklaanruskeita kaunottaria)
isojussi
26.02.2009 20:48:10
Niijjoosse melodian mukaan katotaan - kuten kuuluis - niin ohan se 3-2
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
AngryMouth
03.03.2009 17:40:24 (muokattu 03.03.2009 17:47:55)
Onko kellään ohjelmistossa merengueta, bachataa, cumbiaa tai reggaetonia? Mikä on ollut vastaanotto, eli onko ollut tanssijoita?
Tankero
03.03.2009 18:59:18
AngryMouth: Onko kellään ohjelmistossa merengueta, bachataa, cumbiaa tai reggaetonia? Mikä on ollut vastaanotto, eli onko ollut tanssijoita?

Tietääkseni lähes kaikilla humppabändeillä on noita ohjelmistossa.
Humppajyrä
mack the knife
03.03.2009 21:22:17
AngryMouth: Onko kellään ohjelmistossa merengueta, bachataa, cumbiaa tai reggaetonia? Mikä on ollut vastaanotto, eli onko ollut tanssijoita?

Joko hyvä provo tai helvetin tyhmä kirjoitus. Pistäkää vittu levyt soimaan jos tuollaisia haluatte.
COVS n:o 1.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)