Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinyylisoitin + aktiivikajarit, kokonaisuus tomimaan
1
Rapakalma
03.03.2009 13:52:29 (muokattu 03.03.2009 13:54:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa yksi päivä sain vanhan Technicsin SL-BD3 automaattilevysoittimen (Technicsin P30S äänirasialla), mutta nyt tarvitsisi hieman lisäroinaa mukaan, jotta homma pelaa. Kysymys on siitä, että kuinka saisin mahdollisimman halvalla toimivan kokonaisuuden.
 
Ensimmäisenähän tuohon tarvitsee sen RIAA-korjaimen, joten mistähän löytyisi halpa ja suht. laadukas sellainen? Ja tosiaan, jos mitenkään mahdollista saada tämmöistä volume-säätimen kanssa mistään. Eikös tuo hoida vähän niinkuin esivahvistimen virkaa, ja muuttaa phonon linjatasoiseksi, eli onnistuuko ettäkytken siihen seuraavanlaiset aktiivikaiuttimet?: http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm
Ongelmaksi muodostuu se, että noissa ei näytä olevan minkäänlaista volumen säätömahdollisuutta. En ole vielä ostanut, joten hyviä ehdotuksia paremmista (lue:käytönnöllisemmistä) aktiivikajareista otetaan vastaan. En kuitenkaan usko, että tuohon hinta/laatu suhteeseen parempaa saa. Aktiivikaiuttimet siksi, että haluan koneelle ja soittim(e/i)lle samat, ja varaa ei ole ostaa monia eri kaiuttimia, ainakaan hyvälaatuisia. http://www.thomann.de/fi/edirol_ma15d.htm
Nämä toki houkuttavat hintansa suhteen, volume-säädinkin löytyy ja kaikkea. Mutta onko mistään kotoisin?
 
Tilanteeseen, jossa kytken Behringerin B2030A Truthit RIAA-korjaimeen, olen väliin ajatellut mikseriä, ihan vain volan-säätömahdollisuuden takia koska muutenhan ikkunat särkyy täällä. Tätä mikserinvirkaa hoitamaan valitsisin: http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_502.htm
Pelittäisikö homma näillä kytkennöillä? Turhan vaikeaksi kai menee. Toki voisin erillisen vahvistimen hommata väliin, mutta semmoinen lienee hieman liian tyyristä.
 
Tarjoan vaikka kaljat sille joka keksii näppärän, toimivan ja toteutettavissa olevan keinon! :)
 
Antti1
03.03.2009 13:57:38 (muokattu 03.03.2009 13:58:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringerit kajareina on ihan ok, mullakin on tämmöset kotona nykyään.
 
Ohjausyksiköksi ja esivahvistimeksi sit tämmönen vaikka: http://www.thomann.de/fi/mackie_big_knob.htm
 
EDIT: Tossa muutama muukin vaihtoehto http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?gk=stmomc&bn=&sw=&oa=ala
 
A.O.K.
03.03.2009 14:29:38 (muokattu 03.03.2009 14:35:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJ-mikseri on minulla ollut vastaavassa käytössä. Halpa ja helppo ratkaisu jos ei aivan hifiä tartte olla. Juuri tuohon käyttöönhän ne on tehty :)
 
Tuosta vaan valitsemaan, kalliimmat ovat varmasti jo melko hifiä. Mulla oli tuo Numark johon kytkettynä cd-soitin ja vinyylisoitin ja Behringerin Truthit. Oikein hyvin toimi eikä äänessä suurempaa moitittavaa.
http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=2_kanavaiset_dj_mikserit&oa=pra
 
varakeef
03.03.2009 15:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rapakalma: Aktiivikaiuttimet siksi, että haluan koneelle ja soittim(e/i)lle samat, ja varaa ei ole ostaa monia eri kaiuttimia, ainakaan hyvälaatuisia.
 
Voitko tätä avata hieman? Haluat kunnella aktiivikaiuttimiisi kuinka monta ja minkälaisia äänilähdettä. Oli siis levysoitin, kone viitannee tietokoneeseen ja soittimilla tarkoitit mitä?
 
Heitän tällaisen ehdotuksen: Stereovahvistin, Denon PMA-700AE, alta neljä sataa. Siinä on erikseen lähdöt myös esivahvistinosan jälkeen, jonne voi kytkeä aktiiviskobet. Vinyylisoittimelle siinä on esivahvistin. Muuten rca sisäänmenoja on riittävästi.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Antti1
03.03.2009 15:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Oli siis levysoitin, kone viitannee tietokoneeseen ja soittimilla tarkoitit mitä?
 
Käsitin, että soittimilla tarkoitettiin vinyyli/cd/dvd/bluray -soitinta jne. Tosin paha mennä varmaksi sanomaan mitään toisen puolesta.
 
kepe-5
03.03.2009 15:24:55 (muokattu 03.03.2009 15:29:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itselläni käytössä Behringerin Truth B2030A -aktiivit ja saman valmistajan Eurorack UB802 -mikseri, johon oon luonnollisesti survonut kiinni kaikki tarvitsemani laitteet. Kyseistä pikkumikseriä ei näköjään löydy enää ainakaan Thomannin valikoimista, mutta uutena se maksoi jonkun kympin.
 
Eurorack on toiminut RIAA-asteena Pro-jectin levysoittimelleni. Samalla koko setti on kiinni tietokoneessa, enkä ole sen kummempia valittamisen aiheita löytänyt. RCA-sisääntuloja saisi tosin löytyä omaan käyttööni ainakin yksi pari enemmän.
 
Thomannilla on jokunen Behringerin pikkumikseri - http://www.thomann.de/fi/behringer_pikkumikserit.html
 
"But I love that dirty water - Boston you're my home."
A.O.K.
03.03.2009 17:00:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kepe-5: Mulla on itselläni käytössä Behringerin Truth B2030A -aktiivit ja saman valmistajan Eurorack UB802 -mikseri, johon oon luonnollisesti survonut kiinni kaikki tarvitsemani laitteet. Kyseistä pikkumikseriä ei näköjään löydy enää ainakaan Thomannin valikoimista, mutta uutena se maksoi jonkun kympin.
 
Eurorack on toiminut RIAA-asteena Pro-jectin levysoittimelleni. Samalla koko setti on kiinni tietokoneessa, enkä ole sen kummempia valittamisen aiheita löytänyt. RCA-sisääntuloja saisi tosin löytyä omaan käyttööni ainakin yksi pari enemmän.
 
Thomannilla on jokunen Behringerin pikkumikseri - http://www.thomann.de/fi/behringer_pikkumikserit.html

 
Mulla on tuo sama pikkumikseri ja ei siinä kyllä mitään RIAA-korjausta ole. Eikä nopealla vilkaisulla näytä olevan noissa muissakaan Behkun pikkumiksereissä. Onkohan sulla tuo RIAA-korjaus sun Pro-Jectissä sisäänrakennettuna?
 
kepe-5
03.03.2009 17:06:56 (muokattu 03.03.2009 17:13:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akuorela: Mulla on tuo sama pikkumikseri ja ei siinä kyllä mitään RIAA-korjausta ole. Eikä nopealla vilkaisulla näytä olevan noissa muissakaan Behkun pikkumiksereissä. Onkohan sulla tuo RIAA-korjaus sun Pro-Jectissä sisäänrakennettuna?
 
Tuo on itse asiassa juurikin se malli Debut kolmosesta, jossa ei pitäisi olla RIAA-korjaajaa. Oon kokeillut tuota samaista soitinta olohuoneessa, jonka laitteiston kanssa ääni venyi ja paukkui siihen malliin, että tuntui vaativan korjaajaa väliin.
 
Eikun hetkinen muuten. Käyttöohjeita tuossa lukaisin, ja säröisyys olohuoneen laitteistossa johtui ilmeisesti siitä, että soittimen esivahvistin ei kuulemma pahemmin tykkää Phono-liitännöistä. Mrhifi on ilmeisesti postittanut mulle väärän mallin, sillä muistelisin siitä tilaamastani Debut III Phonon versiosta puuttuneen RIAA-asteen.
 
"But I love that dirty water - Boston you're my home."
Ziggy Bubba
03.03.2009 17:22:40 (muokattu 03.03.2009 17:23:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli just samanmoinen tilanne, päädyin hommaamaan tuommosen Behringerin UB1002 mikserin, johon menee soundi mäkistä ja levarista. RIAA-vahvarina mulla on taas Cambridge Audion 540P. Mikseristä soundi menee tuttuihin B2030A skobeihin. Levarina mulla on myös Project Debut III...
 
Hyvin toimii tämä varsin Behringer-voittoinen setuppi :)
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
kepe-5
03.03.2009 17:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kytkinpä tuossa huvikseni soittimen tavallisesti kasettisoittimelle tarkoitettuihin koloihin, ja soihan se. Eli ilmeisesti mulla tosiaan on kuin onkin korjaimellinen malli. Hyvä juttu sinänsä, luulin nimittäin tarvitsevani erillistä RIAA-astetta.
 
"But I love that dirty water - Boston you're my home."
Mikko Toivola
07.01.2011 15:43:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko RIAA:lla varustettuun levariin kytkeä suoraan Genelec 6010A -aktiivikaitsarit?
 
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
Antti1
07.01.2011 19:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko Toivola: Voiko RIAA:lla varustettuun levariin kytkeä suoraan Genelec 6010A -aktiivikaitsarit?
 
Kokeilemalla selviää. Periaatteessa joo, mutta joku äänenvoimakkuuden säätöä helpottava vempain välissä olis vallan jees.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Mikko Toivola
07.01.2011 21:05:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kokeilemalla selviää. Periaatteessa joo, mutta joku äänenvoimakkuuden säätöä helpottava vempain välissä olis vallan jees.
 
Täytyy varmaan hankkia Genelecin 5040A-subbari, jossa on volumepotikka. :D
 
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «