ATIA 02.03.2009 21:20:39 | |
---|
Moi Minua kiinnostaisi käsin käämityt mikit stratoon, mieluiten suomalaisen käämimät. Tiedän yhden paikan mistä sellaisia saa, Mikkihousen. Onko näitä muitakin, osaatteko nimetä/suositella muita vaihtoehtoja? T: at |
McNulty 02.03.2009 22:06:09 | |
---|
Metodia käämintätavasta en tiedä, mutta eikös Nevalaisella ole myös omia mikkejä? giddyup! |
fox 02.03.2009 22:11:32 | |
---|
bonecrusher: Metodia käämintätavasta en tiedä, mutta eikös Nevalaisella ole myös omia mikkejä? Salo käämii myös mikkejä, ja taitaa sitten olla vielä muutama muukin.. Mutta tosiaan, ei oo mullakaan käsitystä siitä, onko ne "käsin käämittyjä", eiköpähän nuo kaikki mainitut ainakin "tilaustyönä" käsiohjauksella niitä tee... ;) Sitä kaiketi aloittaja tuolla käämintätavalla tarkoittaa... |
askomiko 03.03.2009 00:12:56 | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
fox 03.03.2009 00:21:38 | |
---|
askomiko: http://www.rautiaguitars.com/ Miksei Veijo oo mainostanu missään isommin että sillä jo noinkin laaja valikoima mikkejä on saatavilla?? Tuli vaan mieleen kun kävin tuon linkin tsekkaamassa... |
Jimi Henri 03.03.2009 01:22:05 | |
---|
Miksei Veijo oo mainostanu missään isommin että sillä jo noinkin laaja valikoima mikkejä on saatavilla?? Tuli vaan mieleen kun kävin tuon linkin tsekkaamassa... On kuulema duunia "oikeissakin" töissä eli flaxwoodilla. Mikkejä saa myös omien saundi- ja materiaalitoiveiden mukaan eikä hinta ole kova tuosta laadusta. Talk Less Play More |
fox 03.03.2009 01:40:35 | |
---|
Jimi Henri: On kuulema duunia "oikeissakin" töissä eli flaxwoodilla. Mikkejä saa myös omien saundi- ja materiaalitoiveiden mukaan eikä hinta ole kova tuosta laadusta. Varmaankin noin, mutta siltikin.. Ainakin mulle oli yllätys tuo mallien määrä, eikäpä oo (kaiketi) herra puhunu mitään meidän kitaristillekaan, vaikka on sen koulukaveri, ja näkevät sentään aina silloin tällöin.. Pöh, tuohon hintaan olisin kyl taatusti ottanu Rautian mikit ihan kokeilunhalusta ainakin, noitten Mississippi Queenien tilalle.. |
ATIA 03.03.2009 02:30:11 (muokattu 03.03.2009 02:35:26) | |
---|
Tarkoitin sitä että käämijä suunnittelee ja käämii mieleisiään mikkejä, olipa se käsin tai koneella. Suomalaisia mikkejä olen hakemassa, tulisi kahteen käsityönä tehtyyn stratoon. Salo käämii myös mikkejä, ja taitaa sitten olla vielä muutama muukin.. Mutta tosiaan, ei oo mullakaan käsitystä siitä, onko ne "käsin käämittyjä", eiköpähän nuo kaikki mainitut ainakin "tilaustyönä" käsiohjauksella niitä tee... Kuka on tämä Salo? Haluaisin noihin kahteen stratoon custom mikit vanhan ajan tyyliin joltain arvostetulta käämijältä. Ketä/keitä suosittelisitte? |
SiwamieS 03.03.2009 03:42:38 | |
---|
I wanna see movies of my dreams |
pekurides 03.03.2009 03:59:39 | |
---|
Tunteella päin vittua. |
ATIA: Tarkoitin sitä että käämijä suunnittelee ja käämii mieleisiään mikkejä, olipa se käsin tai koneella. Suomalaisia mikkejä olen hakemassa, tulisi kahteen käsityönä tehtyyn stratoon.
Kuka on tämä Salo? Haluaisin noihin kahteen stratoon custom mikit vanhan ajan tyyliin joltain arvostetulta käämijältä. Ketä/keitä suosittelisitte? J.Saloa suosittelen itsekin, olen kuullut miltä hänen mikkinsä kuulostavat ja setti tulee uuteen kitaraan. http://barbarocker.com/ |
Terry Pantheras 03.03.2009 09:37:34 | |
---|
fox: Miksei Veijo oo mainostanu missään isommin että sillä jo noinkin laaja valikoima mikkejä on saatavilla?? Tuli vaan mieleen kun kävin tuon linkin tsekkaamassa... Suomalaiset soitinrakentajat eivät näemmä vieläkään ole oikein omaksuneen mainostamista ja markkinointia... Höpsis töppöseen! |
Juzzu 03.03.2009 10:08:01 | |
---|
Terry Pantheras: Suomalaiset soitinrakentajat eivät näemmä vieläkään ole oikein omaksuneen mainostamista ja markkinointia... Kuulemma ei hirveästi tarvitse mainostaa, töitä riittää siitäkin huolimatta. |
kivi 03.03.2009 10:26:43 | |
---|
Tietääkö joku jonkun, joka käämisi heksamikkejä? Hakusessa olisi siis kuusiosainen sähkökitaranmikki kuudella lähdöllä, ei piezo eikä midimikki. |
Antti1 03.03.2009 10:30:38 | |
---|
kivi: Tietääkö joku jonkun, joka käämisi heksamikkejä? Hakusessa olisi siis kuusiosainen sähkökitaranmikki kuudella lähdöllä, ei piezo eikä midimikki. Meinaatko vetää erilaisen särön joka kielelle, vai mitä kieroa tällä kertaa mielessä? |
Simo78 03.03.2009 10:31:16 | |
---|
joukov: J.Saloa suosittelen itsekin, olen kuullut miltä hänen mikkinsä kuulostavat ja setti tulee uuteen kitaraan. Sama suositus täältä. Häneltä saa myös mielenkiintoisen "akustisen simuloinnin" kitaraan, vastaa hyvin pitkälti samaa minkä saa aikaiseksi spedulla. Ei suostunut kertomaan, miten tuon tekee. Omat tutkimukset osoitti(eli irroitin takasuojan), että mikit maadoittaa jotenkin siihen takana olevaan muovi suojaan, mikä on sisältä vuorattu metallipaperilla(en tiedä oikeaa termiä). Mun diginauhurissa oli samanlaisia folioita sisällä, mihin maadoittui. Kun suoja on irti silloin simulointi ei toimi. Yksi ongelma tässä on, eli jos kitara kolahtaa esim. avainketjuun, niin vahvarista kuuluu rutinoita. En sitten tiedä onnistuuko tämä vain humppareille? |
McNulty 03.03.2009 10:39:29 | |
---|
Antti1: Meinaatko vetää erilaisen särön joka kielelle, vai mitä kieroa tällä kertaa mielessä? Saa siivottua studiossa kätsysti harhaiskut väärälle kielelle :) giddyup! |
kivi 03.03.2009 10:43:37 (muokattu 03.03.2009 10:44:45) | |
---|
Antti1: Meinaatko vetää erilaisen särön joka kielelle, vai mitä kieroa tällä kertaa mielessä? No vaikka. Tai vaikka vain eri särön, sillai Craig Anderton -tyyliin. Oon kokeillut piezoja ja ostin säkillisen nauhurin äänipäitä, mut pitäähän oikeasti olla joku joka tekee edelleen heksamikkejä, ei kaikki heksamikkien tarvitsijat voi pelata purkkaviritysten varassa :-D Se mikin muoto ja malli on sitten ihan sama, vieköön vaikka koko kitaran kannen jos ei mahdu yhteen mikkipaikkaan. Olen valmis uhraamaan yhden peruskitaran, todennäköisesti jonkin straton tai telen, kokonaan tähän projektiin. |
askomiko 03.03.2009 11:55:04 | |
---|
Heksamikin tarkoitus on tietenkin .... saada kuusi Marshallin täyspinoa kerralla meluamaan. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
kivi 03.03.2009 11:59:51 | |
---|
askomiko: Heksamikin tarkoitus on tietenkin .... saada kuusi Marshallin täyspinoa kerralla meluamaan. Olikos se Bootsy Collinsilla aikoinaan se basso missä oli 6 mikkiä joista jokainen oli kytketty omaan Ampegin SVT+8x10" -pinoonsa? Mä oon jo tähänkin asti kokeillut Pa-setin jakosuotimella jakaa signaalia useampaan prosessoriin. Jos vaihteeksi kokeilisi tosiaan jokaisen nuotin harmonisen rakenteen rikkomista erikseen. |