Juk_Juk 24.02.2009 21:40:36 | |
---|
|
Master of Disguise 25.02.2009 19:12:06 | |
---|
|
Mako 26.02.2009 15:30:28 | |
---|
Olen siellä toki, nimellä refugsus. Harvoin sivulla tulee käytyä, ja musiikistakin vain osan kuuntelen koneella jossa on tuo scroblaaja, mutta sou not. "Think MacGyver, think!" -MacGyver |
merisiiseli 02.03.2009 15:45:43 (muokattu 02.03.2009 16:00:58) | |
---|
|
Pendulum 02.03.2009 21:03:33 | |
---|
|
-J.- 02.03.2009 21:34:33 | |
---|
The weight of the world is of your chest.
Sentenced - Lower The Flags |
Eero Laine 03.03.2009 02:03:29 (muokattu 03.03.2009 02:05:22) | |
---|
Epäilen, että 90-luvun remasteriaalto vaikuttaa noihin vuosikeskiarvoihin. Lisäksi saattavat ottaa kokoelmien julkaisuvuodet huomioon. |
Eero Laine: Epäilen, että 90-luvun remasteriaalto vaikuttaa noihin vuosikeskiarvoihin. Lisäksi saattavat ottaa kokoelmien julkaisuvuodet huomioon. Joo ja huomasin just, että tuolla on muutenkin noi julkasuvuodet perseellään. Esim Younger Brotherin vuonna 2007 julkaistu albumi oli ton mukaan julkastu jo vuonna 97 jne |
Schnowotski 03.03.2009 07:07:42 | |
---|
Eero Laine: Epäilen, että 90-luvun remasteriaalto vaikuttaa noihin vuosikeskiarvoihin. Lisäksi saattavat ottaa kokoelmien julkaisuvuodet huomioon. Puhumattakaan miten hyvin tuo toimii klassisen musiikin kanssa. Vaikka olenkin melkoinen tilastonäpertelijä, enhän muuten olisi rekisteröitynyt mokomaan last.fm-palveluun, alkaa omistamieni levyjen keskimääräinen julkaisuvuosi mahdollisesti olla jo liian hc-tilastonäpertelyä kun en saa mitään oloja tuosta. Enemmän minua olisi kiinnostanut oikeasti sen kuunnellun musiikin tekemisajankohdan keskiarvo, mutta ymmärrän kyllä, että sellaisen laskemiseen tarkoitettu järjestelmä olisi tavattoman paljon monimutkaisempi rakentaa - kuinka se sen tiedon hakisi, pitäisikö jonkun koota sitä varten oma tietokantanssa - eikä kellään varmaan ole kiinnostusta sellaisen urakan tekemiseen. Joku voisi toki tähän huomauttaa, että eikö kuka tahansa normaaleilla aivoilla varustettu osaa tarpeeksi tarkasti määritellä kuuntelemansa musiikin keskiarvoista tekemisajankohtaa, mutta moinen huomautus olisi koko homman ideologiaa vastaan - haluan algoritmeja, matematiikkaa, tilastoja! Matriisi, matriisi! Jo nuorena Nepsu ajoi geneettisesti määräytyneen suoran hiusrajansa vanhemmiltaan salaa niin sanotuksi mikkihiirimalliksi. |
lxi 03.03.2009 09:49:53 | |
---|
Tuo last.fm:n albumilistaussysteemi ei toimi suomeksi sanottuna yhtään sinne päinkään. Lisäksi pelkkiin top-50-listoihin keskittyvät analyysit tuottavat lähinnä kuraa. |
Jokapaikanapina 03.03.2009 14:58:18 (muokattu 03.03.2009 14:59:10) | |
---|
nahkis: Tuo last.fm:n albumilistaussysteemi ei toimi suomeksi sanottuna yhtään sinne päinkään. Ei niin Lisäksi pelkkiin top-50-listoihin keskittyvät analyysit tuottavat lähinnä kuraa. Varsinkin tää on aika perseestä. Toisaalta jos se ottais ihan kaikki huomioon niin sekin olis perseestä ku mulla on paljon tyhmiä bändejä kuunneltu muutaman kerran ja valittaisin silloinkin. Muttajuum. Last.fm + Spotify on muuten ihan perkeleem jumalallista! Kuuntelee last.fm:stä suositukset ja sit sieltä valittee ne pari hyvää bändii ja tutustuu tarkemmin Spotifyssä. Sitten kun last.fm vielä osaa laskee Spotifyn kuuntelut niin kyllä muuten on nannaa! EDIT: Ja niin, mun musat on ton laskurin mukaan keskimäärin vuodelta 1977, mikä on oikeastaan varmaan aika realistinen vuosiluku. |
Kirk_Hammett 03.03.2009 21:40:16 | |
---|
Olen katsellut muitten kuuntelumääriä bändeittäin ja huomannut jotain outoa omiini verrattuna! Yhteismäärä kuunteluja suunnilleen samanverran tai vähemmän, joskus jopa paljonkin, niin monilla on muutamaa ( 1-5 ) bändiä kuunneltu selvästi enemmän kuin muita, huom SELVÄSTI. Itselläni lasku on hyvin tasaista eikä kovin suuria eroja ole. Otetaan esimerkki, minulla on n.25000 kuuntelua yhteensä ja eniten kuunnellulla bändillä kuunteluja alle 800 kertaa. Sitten taas henkilöllä A on myös n.25000 kuuntelua yhteensä mutta parilla ensimmäisellä bändillä kuunteluja 1500 tai enemmän. Eikä tämä ole mitenkään erikoista. Onko itselläni niin laaja skaala eri bändejä etten kuuntele samaa/samoja bändejä mielettömän paljoa? PS: Yrittäkääs nyt tajuta tosta jotain... You know it's sad but true... |
Ozzyneito 03.03.2009 22:14:38 | |
---|
Kirk_Hammett: Otetaan esimerkki, minulla on n.25000 kuuntelua yhteensä ja eniten kuunnellulla bändillä kuunteluja alle 800 kertaa. Sitten taas henkilöllä A on myös n.25000 kuuntelua yhteensä mutta parilla ensimmäisellä bändillä kuunteluja 1500 tai enemmän. Eikä tämä ole mitenkään erikoista. Onko itselläni niin laaja skaala eri bändejä etten kuuntele samaa/samoja bändejä mielettömän paljoa?
Joo, no mulla on ihan samaa. Hilkkua vaille 90000 kuuntelua ja kuunnelluin bändi 2300. Sijalla 50 tällä hetkellä olevaa bändiä kuunneltu 430 kertaa, sadatta 238 ja yli 100 kuuntelua on 195 bändillä. Tuolta löytyy lähes yhtä paljon kuunnelleita kavereita, joilla yli 100 kuuntelua on alle 100:lla bändillä. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Räbbänä 03.03.2009 23:07:34 (muokattu 03.03.2009 23:10:19) | |
---|
Ittellä nuita kuunteluita reilu 13600, kuunneluita bändejä listattuna 220e ja top 1. bändiä kuunneltu 577 biisin verran. Sijalla 25. olevaa bändiä 162, 50. sijalla olevaa 95 ja 100. olevaa bändiä 24 kertaa. Melko tasaisesti reilut parikymmentä kärkipään pitäjää olleet kuntelussa, loput enemmän tai vähemmän satunnaisesti. Edit: Kaverilla on last.fm mukaan kuunneltuna 9400 biisi ja listalla 625 bändiä. Listan ykkösenä olevaa kuunneltu 289 biisin verran. On se hiukan monipuolisempi/kaikkiruokaisempi kuin minä. ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
author 03.03.2009 23:30:43 | |
---|
Last.fm:n laskentaperiaate on selvästikin muuttunut uudistusten myötä. Aiemmin naapuruus perustui suoraanverrannollisesti tietyn bändin kuunneltuun biisimäärään, kun nykyään verrataan bändejä, joita henkilö on kuunnellut suhteessa eniten. Ts. huomioon otetaan useamman bändin samanvertaisuus naapurin kanssa, eikä merkata jokaista Tool-fania naapuriksi. Hauskaa uudistuksessa on, että naapurit näytetään niin, että jaetut bändit ilmoitetaan erikseen. "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
Eero Laine 04.03.2009 10:30:09 (muokattu 04.03.2009 10:32:09) | |
---|
Kirk_Hammett: Olen katsellut muitten kuuntelumääriä bändeittäin ja huomannut jotain outoa omiini verrattuna! Yhteismäärä kuunteluja suunnilleen samanverran tai vähemmän, joskus jopa paljonkin, niin monilla on muutamaa ( 1-5 ) bändiä kuunneltu selvästi enemmän kuin muita, huom SELVÄSTI. Itselläni lasku on hyvin tasaista eikä kovin suuria eroja ole. Otetaan esimerkki, minulla on n.25000 kuuntelua yhteensä ja eniten kuunnellulla bändillä kuunteluja alle 800 kertaa. Sitten taas henkilöllä A on myös n.25000 kuuntelua yhteensä mutta parilla ensimmäisellä bändillä kuunteluja 1500 tai enemmän. Eikä tämä ole mitenkään erikoista. Onko itselläni niin laaja skaala eri bändejä etten kuuntele samaa/samoja bändejä mielettömän paljoa? PS: Yrittäkääs nyt tajuta tosta jotain... Ihmettelen kyllä, miten ihmiset jaksavat jumittaa ihan älyttömästi samoissa artisteissa ja genreissä. Omat statistiikat on 220 kuuntelua suosikkiartistia, 10600 kuuntelua yhteensä ja 1200 artistia yhteensä, mikä on kyllä varmaan jo aika levotonta. Sijan 50 bändillä on itse asiassa 100 kuuntelua, joten pelkkien last-kuunteluiden perusteella voisi argumentoida, ettei mulla ole varsinaisia suosikkibändejä lainkaan. |
Painajaismainen 04.03.2009 22:49:49 | |
---|
Nyt kokeilussa tuo radiosysteemi ensimmäistä kertaa kunnolla. Vaikuttaa ihan jeesiltä, mutta tuppaa kyllä aika paljon kauheata paskaakin tulemaan. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
"Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40 |
hpod 04.03.2009 23:49:16 (muokattu 04.03.2009 23:52:20) | |
---|
Itse kuulun siihen porukkaa, jolla on vähän artisteja listattuna mutta niillä sitten enemmän kuuntelua, tämä ihan siitä syystä että kuuntelen musiikkini lähes aina levyiltä eikä minulla niitä levyjäkään määrättömiin ole. Onhan se suorastaan eriskummallista että vielä tänä päivänä löytyy niitä jotka eivät wareta niin paljon kun sielu sietää, mutta itse en ole sen makuun koskaan päässyt. Spotifytäkään en ole vielä saanut hankittua, ehkä sen avulla kerääntyisi noita artisteja helpommin. Vai onko teillä 1000+ artistin kuuntelijoilla sitten levyjä jokaiselta? |
Painajaismainen 05.03.2009 00:11:16 | |
---|
Vai onko teillä 1000+ artistin kuuntelijoilla sitten levyjä jokaiselta? Ota huomioon tuo radiosysteemi. Itsellänikin tullut tässä tunnin sisällä lähemmäs kymmenkunta uutta artistia listaan. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
"Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40 |
Quru 05.03.2009 07:41:48 | |
---|
>18500 kuuntelua, 4 artistia yli tonnin. Ensimmäinen lähentelee kahta tonttua. Artisteja 272, eli aika pitkälti samoissa pyöritään, kun loppupäässä on pitkä rivi 1 tai 2 kuuntelun orkestereita/artisteja. Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D |