Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 562 63 64 65 66122 123 124 125 126
markkuliini
22.02.2009 14:12:00

Sa(n)kari: Eiku;

Johann Gambolputty de von Ausfern- schplenden- schlitter- crasscrenbon- fried- digger- dingle- dangle- dongle- dungle- burstein- von- knacker- thrasher- apple- banger- horowitz- ticolensic- grander- knotty- spelltinkle- grandlich- grumblemeyer- spelterwasser- kurstlich- himbleeisen- bahnwagen- gutenabend- bitte- ein- nürnburger- bratwustle- gerspurten- mitz- weimache- luber- hundsfut- gumberaber- shönedanker- kalbsfleisch- mittler- aucher von Hautkopft of Ulm

Haha! Vaikutteet taisi olla ilmiselvät. :)
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
tommi3
26.02.2009 13:46:48

Uusia ja ensimmäisiä kunnon peltejä tässä olen hankkimassa ja seuraava asia tuli mieleen: kuinka todennäköistä on, että soittamalla saa thin-paksuisen crashin halki jos vertaa vaikka medium paksuiseen?

Tämä aloittelijamainen kysymys johtuu siitä, että soittaessani välillä innostun lämimään peltejä oikein kunnolla ja silloin olematon lyöntitekniikkani muuttuu siihen pahamaineiseen läpilyönti ja vastapalloonlyönti -meininkiin. Ja mikään ei korpeisin niin paljoa, kun pari viikkoa vanha haljennut symbaali hetken innostumisen takia...

Niin ja sellaista piti vielä kysyä, että onko Yamahan 700-sarjan 800-sarjan hardwaressa isompaa eroa, kuin se, että 800-sarjan ständien jalat ovat doublebraced-mallia kun 700-sarjalaiset ovat singlebraced-mallia.

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
:I
Niq
26.02.2009 13:49:11

ragai: Uusia ja ensimmäisiä kunnon peltejä tässä olen hankkimassa ja seuraava asia tuli mieleen: kuinka todennäköistä on, että soittamalla saa thin-paksuisen crashin halki jos vertaa vaikka medium paksuiseen?

Melkeinpä minkä tahansa symbaalin saat hajalle väärällä tekniikalla. Ei sillä paksuudella niinkään ole väliä, laadulla on. Tuurillakin on osansa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
tommi3
26.02.2009 13:54:35

Niq: Melkeinpä minkä tahansa symbaalin saat hajalle väärällä tekniikalla. Ei sillä paksuudella niinkään ole väliä, laadulla on. Tuurillakin on osansa.

Toi on kyllä ihan totta ja tiedossa hyvin. Mutta mietin vaan lähinnä sitä todennäköisyyttä.

Tosin voin hyvin kuvitella, että kun on uudet crashit teleissä niin sitä ihan mielellään keskittyy siihen oikeaan lyöntitekniikkaan. Ainakin riden kilkuttelun kanssa kävi niin..
:I
Ramiok
27.02.2009 14:45:03
Onko kenelläkään kokemuksia näistä? http://www.thomann.de/fi/gibraltar_gi_8610_beckenstaender.htm tai muista suorista flat base telineistä. näissä Gibraltareissa tuo hinta näyttäs halvalta.
moderndrummer88
27.02.2009 17:53:59
Ramiok: Onko kenelläkään kokemuksia näistä? http://www.thomann.de/fi/gibraltar_gi_8610_beckenstaender.htm tai muista suorista flat base telineistä. näissä Gibraltareissa tuo hinta näyttäs halvalta.

Kaveri tilas just pari noita, aika huterilta vaikutti sen mitä nyt siinä ite vähän hipelöin ja sit nuo nyt ei kuitenkaan ole ihan täysin flatbase vaikka aika alas jalat meneekin. Ehkä kannattaisi sijoittaa pikkusen kalliimpiin flatbase-ständeihin.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
RstoU
28.02.2009 16:36:52
Meni sormi suuhun eräiden Rogerssien kanssa. Linkin takana kuvaa, ovatko nuo uudet vai vanhat, hyvät vai huonot, halvat vai kalliiit?

http://picasaweb.google.com/AkuMies/Rumpuja#
Kailis
28.02.2009 17:30:03

RstoU: Meni sormi suuhun eräiden Rogerssien kanssa. Linkin takana kuvaa, ovatko nuo uudet vai vanhat, hyvät vai huonot, halvat vai kalliiit?

Ei ihme. Melkein väittäisin etteivät ole Rogersit. En ainakaan tuollaisia lugeja ole niissä nähnyt. Näyttäis vanhoilta japseilta. Näenkö väärin, vai onko noissa "stick-saver" tyyppiset vanteet?
hollmi-5
28.02.2009 20:19:09
RstoU: Meni sormi suuhun eräiden Rogerssien kanssa. Linkin takana kuvaa, ovatko nuo uudet vai vanhat, hyvät vai huonot, halvat vai kalliiit?

Nuo eivät ole Rogersit. Minun mielestä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
fish-eye
02.03.2009 22:03:26
Kysymys: Kannattaako porata pientä halkeamaa 19" crashissä? Vai jättääkö sikseen ja soittaa halkeamasta huolimatta? Takuussa pelti ei enää siis ole.
"Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin."
kimizu
02.03.2009 22:17:45
fish-eye: Kysymys: Kannattaako porata pientä halkeamaa 19" crashissä? Vai jättääkö sikseen ja soittaa halkeamasta huolimatta? Takuussa pelti ei enää siis ole.

Poraa. Saattaa estää lisähalkeamisen. Soundi on kuitenkin jo "pilalla" mutta porauksella saat hieman isäaikaa ja käyttöikää pellille. Tai jos on ihan reunassa, vaihtoehtoisesti leikkaa pala kokonaan pois.
Timing stinks but cheerfully winks...
fish-eye
02.03.2009 22:18:48
kimizu: Poraa. Saattaa estää lisähalkeamisen. Soundi on kuitenkin jo "pilalla" mutta porauksella saat hieman isäaikaa ja käyttöikää pellille. Tai jos on ihan reunassa, vaihtoehtoisesti leikkaa pala kokonaan pois.

Pari senttiä reunasta...
Kyllä kyrsii, kun tuo 19 tuumainen ei vain sovi minulle. EN kyllä itse lähde poraamaan. Pitää vissiin olla paljon kierroksia, kun lähtee poraileen...
"Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin."
kimizu
02.03.2009 23:07:07
fish-eye: Pari senttiä reunasta...
Kyllä kyrsii, kun tuo 19 tuumainen ei vain sovi minulle. EN kyllä itse lähde poraamaan. Pitää vissiin olla paljon kierroksia, kun lähtee poraileen...

Hae koboltti-terä rautakaupasta ja ihan perusporakoneella onnistuu. Olen poranut jopa ruuvinvääntimellä kovimmilla kierroksilla ja hyvin onnistui.
Hiljaa hyvä tulee ja puupalikka alapuolelle tukemaan, helppo homma on tuo :)

Tai älä tee mitään, kestää minkä kestää ja hommaat sitten uuden kun tuosta aika jättää
Timing stinks but cheerfully winks...
hollmi-5
02.03.2009 23:12:29
kimizu: Hae koboltti-terä rautakaupasta ja ihan perusporakoneella onnistuu. Olen poranut jopa ruuvinvääntimellä kovimmilla kierroksilla ja hyvin onnistui.
Hiljaa hyvä tulee ja puupalikka alapuolelle tukemaan, helppo homma on tuo :)

Tai älä tee mitään, kestää minkä kestää ja hommaat sitten uuden kun tuosta aika jättää

Kyllä se onnistuu akkukoneella ja aivan tavallisella metalliporanterälläkin. Pitää tarkkaan katsoa sen halkeaman pää, jos poraa liian alkuun, niin saattaa halkeama olla reiän ohi ihan huomaamatta ja sitten sillä porauksella ei ole mitään merkitystä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
03.03.2009 00:05:01

Eikös toi nyt mennyt hieman liian nopesti rikki? Etkö kehtaa ottaa liikkeeseen yhteyttä?
fish-eye
03.03.2009 00:50:48
Otin yhteyttä. Sanoivat, että se pelti ei sovi mulle, jos kerta menee hissuteluissakin rikki. Sano, että ei voi tehdä mitään.

Eikö ole teistä hieman radikaalia, kun high-end pelti on vain muutaman kuukauden vanha ja hajoaa käsiin eikä mitään voi tehdä?
Kailis
03.03.2009 00:56:25

fish-eye: Otin yhteyttä. Sanoivat, että se pelti ei sovi mulle, jos kerta menee hissuteluissakin rikki. Sano, että ei voi tehdä mitään.

Eikö ole teistä hieman radikaalia, kun high-end pelti on vain muutaman kuukauden vanha ja hajoaa käsiin eikä mitään voi tehdä?

Vois olla kuluttaja-asiamiehenkin mielestä aika "radikaalia". Jeesus mikä selitys, "ei sovi sulle". Huonoin ikinä. Suututtaa. Vitun kusipäät.
fish-eye
03.03.2009 01:03:31 (muokattu 03.03.2009 01:41:49)
Kailis: Vois olla kuluttaja-asiamiehenkin mielestä aika "radikaalia". Jeesus mikä selitys, "ei sovi sulle". Huonoin ikinä. Suututtaa. Vitun kusipäät.

En kyllä tykkää, kun Byzancen sarja on nyt kussut minulla noin paljon. Pidän erittäin paljon noiden crashien saundeista, mutta molemmat hajonnut ihan ihmeellisestä tuotantoviasta johtuen.

Voikohan ottaa enää mihinkään yhteyttä?

Pitää jatkossa vaan nostaa pellit hirveän korkealle, ja paiskoa niitä säälimättä. Ehkä ne siten kestää paremmin...
Kailis
03.03.2009 01:11:02 (muokattu 03.03.2009 01:19:02)

No tämähän on suoranainen ihme, että Kailis on mun puolella.

Ei. Olen niitä kusipäitä vastaan jotka hoitaa hommansa päin vittua.
Kokeilisin tehtaalle suoraa palautetta. Jos sieltä ottavat liikkeeseen yhteyttä niin voi olla hattu kourassa aika vihaseen.

http://db.musik-meinl.de/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)