dilet_antti 24.02.2009 21:25:51 | |
---|
Hei, En ole varsinaisesti rumpali, mutta olen kolistellut takavuosina rumpuja (TAMA Royal Star, : / ) omakotitalotyyppisen rakennuksen kellarissa lähinnä terapiamielessä. Runsaista teknisistä puutteistani pahin oli se, että jalkani eivät oikein tuntuneet tottelevan kovin hyvin "komentoja", joita aivoista niihin yritin lähettää. Se toisin vaihteli hyvin selvästi mielealan mukaan. Mitä tulee liikuntaan, en ole koskaan digannut hölkkäämisestä saati juoksemisesta. Suosikkilajini ovat olleet luistelu talvella ja pyöräily kesällä. Joitakin aikoja sitten luin kuitenkin lehdestä, että ei tarvitse hölkätä kuin satakunta askelta päivässä jämäköittääkseen jalkojen luustoa. Tietenkin mikä tahansa muukin liikunta, joka aiheuttaa "tärähtävän" liikkeen, vaikkapa paikallaan hyppely, ajanee saman asian. Olen viime aikoina noudattanut tuota ohjetta melko tunnollisesti, ja mm. lähes aina ollessani vaikkapa pyöräilemässä jalkaudun sen verran että hölkkään vähintään sellaiset 150 askelta. Hämmästykseni on ollut suuri, kun olen viime aikoina huomannut, että pystyn jalkaterilläni koputtelemaan huomattavasti monimutkaisempia rytmikuvioita kuin ennen "hölkkäharrastuksen" aloittamista! Ilmeisesti tärähtävä liike parantaa luuston kestävyyden ohella myös jalkojen hermotusta! Muuta selitystä en ole tuolle parantuneelle motoriikalla keksinyt. |
moderndrummer88 24.02.2009 22:19:40 | |
---|
Kappas vain :D Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu voisi olla tämä! "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 24.02.2009 23:33:42 | |
---|
Tietenkin mikä tahansa muukin liikunta, joka aiheuttaa "tärähtävän" liikkeen, vaikkapa paikallaan hyppely, ajanee saman asian. Miten olis tuplabasareiden polkeminen? |
dilet_antti 24.02.2009 23:45:45 | |
---|
Kailis: Miten olis tuplabasareiden polkeminen? Liekö siinä mitään eroa, onko tupla vai ei? Itselläni ei ainakaan jalkojen hermokontrolli kehittynyt juuri ollenkaan verrattuna siihen, mitä se on muutaman kuukauden minihölkkien jälkeen parantunut, vaikka välillä poljin basaria aika vimmatustikin. Kyse on ilmeisesti siitä, että basarien polkemisella lienee vaikea saada riittävästi G:tä mukaan hommaan... ; ) |
Kailis 24.02.2009 23:52:48 | |
---|
Liekö siinä mitään eroa, onko tupla vai ei? No kokeile juosta yhdellä jalalla. |
Vallu-Veke 25.02.2009 12:39:51 | |
---|
... 150 hölkkäaskelta,... Sellainen tunne on, että tuo sun ns. hölkkä ja ravisuttelu avaa hieman, verryttelyn lailla, pyöräilyssä tukkoon menneitä lihaksia? Se voisi olla selistys. Olisikohan mitään muuta merkitystä? |
dilet_antti 28.02.2009 23:40:19 | |
---|
Vallu-Veke: ... 150 hölkkäaskelta,... Sellainen tunne on, että tuo sun ns. hölkkä ja ravisuttelu avaa hieman, verryttelyn lailla, pyöräilyssä tukkoon menneitä lihaksia? Se voisi olla selistys. Olisikohan mitään muuta merkitystä? Voihan tuokin olla ainakin osaselitys, mutta minun pyöräilyni on niin laiskaa, ettei se vaikuttane lihaksiin juuri lainkaan "tukkeuttavasti". Ero on selvä sillon, jos joskus harvoin innostuu vähän spurttaamaan. Sen huomaa erityisesti reisilihaksissa. |
Luun vahvuuteen vaikuttajia tekijöitä ovat mm.: "Painoa kantavaa kuormitusta, joka sisältää voimaa ja nopeita moni-suuntaisia liikkeitä ja hallittuja tärähdyksiä". Tuo tuli mieleen tuosta aloitusviestistä, mutta eipä luiden vahvuus liene kovin olennainen osa rumpujen soittoa. Pintaverenkiertohan lähtee kunnolla rullaamaan viiden minuutin lämmittelyn jälkeen, voisiko siinä olla jotakin selitystä. Tuollaisilla lyhyillä harjoitteillahan treenataan yleensä sprinttilajeihin. Sometimes more is more |
LarsUlrich-95 02.03.2009 17:49:11 | |
---|
Tuota voisi kyllä kokeilla. Olen treenaillut nyt vanhempaa metallican musaa ja siinä tupla pasarit menee välillä aika nopeastikkin. |
Ruutikallo 02.03.2009 23:02:19 | |
---|
LarsUlrich-95: Tuota voisi kyllä kokeilla. Olen treenaillut nyt vanhempaa metallican musaa ja siinä tupla pasarit menee välillä aika nopeastikkin. Jumalankäsi sentään....... Joka *'tun topicissa jauhat Lerssiä ja metalLIKOISTA tuplapasareineen. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
moderndrummer88 03.03.2009 11:21:46 | |
---|
henydrum: Jumalankäsi sentään....... Joka *'tun topicissa jauhat Lerssiä ja metalLIKOISTA tuplapasareineen. Trolli trolli... "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |