Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 535 36 37 38 39122 123 124 125 126
liljam
01.03.2009 11:47:45 (muokattu 01.03.2009 11:49:41)
Munsta tän biisin luonteeseen kuuluu todella rivot soundit. Joku on joskus rakentanut oikein äänensärkijöitäkin tälläisiin tarkoituksiin.

Heh! totta joka sana : ) .

Ehkä toi saundivalinta vaan puuroutti liiaksi ja yksittäisistä nuoteista syntyi vähäsen sekametelisoppaa! Toteutushan oli ihan dynamiittia, mutta tälläkertaa saundivalinta verotti pointsit, taso oli kuiteski myös useammalla luokkaa erinomainen. Ei mikään ammattilaisnäkemys mutta näin kuiteski.
ei muuta ku eteenpäin
latuska90
01.03.2009 21:10:48

vaihda se näytteenottotaajuus 44.1:een niin pitäisi toimia

Ainahan se tuo on ollut. Miks mä sitä olisin muuttanut?

Vaikka latasin Audacityn 1.3.7 -version, jossa oli tämä latenssinsäätömahdollisuus, niin ei auttanut sekään. Se on skabailu valitettavasti mun osalta loppu. Oli hienoa olla mukana, että kiitos kaikille rakentaville kommenteille soitostani. Täällä olen saanut mahdollisuuden kehittää omaa soittoani...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
blues guitar
01.03.2009 21:24:23 (muokattu 01.03.2009 21:27:08)

latuska90: Ainahan se tuo on ollut. Miks mä sitä olisin muuttanut?

Vaikka latasin Audacityn 1.3.7 -version, jossa oli tämä latenssinsäätömahdollisuus, niin ei auttanut sekään. Se on skabailu valitettavasti mun osalta loppu. Oli hienoa olla mukana, että kiitos kaikille rakentaville kommenteille soitostani. Täällä olen saanut mahdollisuuden kehittää omaa soittoani...

Onkohan äänikortilla oikea ajuri käytössä, tuliko mukana?
Mulla ainakin EMU 0404 äänikortilla oli alussa latenssiongelma kun oli väärä ajuri käytössä. Tai itse asiassa ongelma oli Cubase softassa josta ei ollut valittuna EMU ajurit.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
01.03.2009 21:40:22

Mites noi säädöt Audacityn asetuksissa: Toista muut raidat äänitettäessä, siinä ruksi ja siinä läpitoistossa ei ruksia.
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
MaQ
01.03.2009 21:45:19

Kerroppa vähän enemmän sun kokoonpanosta ja mikä käyttis?

Jos sulla on tuo EMU kortti niin sillä pitäis olla ASIO ajurit jo valmiina joten varmistu
että ne on käytössä. Noilla pitäis vaan latenssi pienentyä eikä kasvaa?

Jos windows niin tutkaileppa tuokin http://www.asio4all.com/

Kokeile eri ajureita ja googlella löytyneekö samaa ongelmaa muilla? Kokeile myös eri softalla nauhoittaa Reaper tai vaikka kristal. Audacityssä ei taida olla tukea tuolle Asio4all llle mutta
Reaper ainakin sen hanskaa.

Itse olen juurikn tapellut viikonlopun tämän mun linux purkin kanssa. Audacity llä nauhoittaessa tulee
todellakin ärsyttävä latenssi jonka kyllä sain korjattua kohtuudella sillä latenssin säädöllä. Tosin korva
kuulolla säädettynä. Onneksi Jackd + ardour pelaa kohtuudella vaikka siinäkin on vielä hiukan säätämistä.

Kyllä tuo pitäis saada korjattua
MaQ
01.03.2009 21:50:50
Ai juu ja audacityssä voit myös manuaalisesti korjata sitä.

Suurentele eka se raidan näkyvä grafiikka suht isoksi. Sit sieltä ylhäältä aikakorjaustyökalu
ja raahaat raidan kohilleen.
liljam
01.03.2009 22:33:35
taasen kiitokset -(skaba 65:n) kommenteista ja vaivannäöstä niihin.

- Vähän tukkonen soundi ja soitossakin pysyttiin aika kapealla sektorilla, pikkasen enempi nyansseja olisin kaivannut. Muutama kiva lick tuolla seassa.
- varsin ok veto tääkin, pikkusen haparointia joissain kohtaa mutta silti kokonaisuutena varsin ok
- Saundi aika pelkistetty. Soitto toimii ja tyylin mukasta on lievää haparointia lukuun ottamatta.
Kun ei vielä ole teknisellä soittotaidon puolella ihan iskussa niin enempi vois vetää ihan perus juttua
rennosti ja koittaa saada siihen hyvä ote ja tatsi. Aika vähillä nuoteilla tulee pojot jos muuten on ote hyvä. Tämä vaan ihan kehittävänä kommenttina mitä tuli mieleen.
- Soundi periaatteessa ok, timen kanssa vähän hakemista, ei ehkä parasta liljamia tällä kertaa.
- Tässähän on ainekset kasassa, pientä hiomista toteutukseen vaan. Tatsissa pientä haparointia ja oisko vähän niinkuin kisajännitystä aistittavissa ja siten hienoista yliyritystä.

Olihan tuossa yrityksessäni kaikki epätäydellisen yrityksen elementit. Kaikkeni yritin, vaikka soittoräpellysyritykseni jäi viime minuuteille.

Jonkin verran jäykkää on soittoni (entisen jäykkyyden lisäksi) ollut kun muutaman viikon on urheillessa loukkaantumisen takia vasen ranne ollut todella arka ja kipeä. Pienikin otenlaudan painaminen on vihlonu niin ..keleesti. Täytys kai mennä lekurille!!. No oon huomannu olevani huonon onnen pyryharakka ja aika säheltäjä.

Täytyy kait "soitella" jokunen skaba koskettimilla tai huuliharpulla.
ei muuta ku eteenpäin
Tuomo_
02.03.2009 07:48:11
Uutta skabaa odotellaan jo kovasti. Pääsisi harjoittelemaan...
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
MaQ
02.03.2009 09:19:38
latuska90: Elikkä äänikortti on erillinen äänikortti "Sound Blaster Audigy". Koneessa oli aiemmin käytössä emolevyn oma integroitu äänikortti, jossa ei ilmennyt ongelmia sitten alkuunkaan. Se poistettiin käytöstä kokonaan, eikä sitä saa takaisin, kuin itse tietokoneliikkeessä... joka tietäis tietenkin rahanmenoa.

Ihan Windows XP Home Editionhan tämä.

Kaiken lisäksi tämä latenssi on erittäinkin veemäinen. Raita lähtee alussa rytmillleen, kunnes jossain vaiheessa siirtyy ihan muille raiteille aina vaan pahemmalla latenssilla. Ei auta raidan siirto, sillä vaikka se olisi jossain muussa kohdassa rytmillään, niin sitten se epärytmisyys kuuluu jostain muualta kohtaa raitaa.

Lähtisin kokeilemaan ekana muita ajureita. Ensin vaikka tarkistaen löytyykö tuolle Audigylle valmistajan puolelta parempia? Eli vaikka vanhempia ajuriversiota voit kokeilla jos uusimmat on nyt
ja ei pelaa. Tuolle sopii myös KX projectin ajurit http://kxproject.lugosoft.com/ joita on
kehuttu.

Ja poista aina ensin ne vanhat ajurit ennekuin kokeilet seuraavat.

Myös tuo linkkaamani asio4all kannattaa tutkia.

Se integroitu äänikortti on helppo ottaa takaisin käyttöön. Jos et itse uskalla kokeilla niin oisko
ketään tuttua kaveria joka vois jelppia? Liikkeessä ei moisen takia konetta kannata käyttää.

Operaatio menisi näin ( olettaen että poistat sen audigyn kokonaan pois koneesta )

1. Poista audigyn ajurit. sammuta kone ja irrota kortti koneesta
2. Kun käynnistät koneen näpyttämällä del tai f1 nappia pääset bios asetuksiin.
3. Sieltä löytyy jostain kohtaa valinta millä saat sen vanhan integroidun taas käyttöön.
Emolevyn manuaalista löytyy myös ohjeita sen sun biossin asetuksiin. Tallenna asetukset.
4. Kone käynnistyy ja kun sulla on se ollut jo aikaisemmin käytössä niin ajurit löytyy suoraan, tai sitten joudut ne asentamaan erikseen.

Ja noiden bios asetusten kans tarkkana sitten. Sieltä saa poisteltua ja säädettyä koneensa vaikka siihen tilaan ettei se lähde enää käyntiin. Mutta jos et koske muihin asetuksiin niin ei hätää

Jos saat sun emolevyn mallin tietoon voisin kaivaa vielä tarkemmat ohjeet sulle.
Illu
02.03.2009 09:49:47 (muokattu 02.03.2009 13:18:30)
latuska90: Elikkä äänikortti on erillinen äänikortti "Sound Blaster Audigy". Koneessa oli aiemmin käytössä emolevyn oma integroitu äänikortti, jossa ei ilmennyt ongelmia sitten alkuunkaan. Se poistettiin käytöstä kokonaan, eikä sitä saa takaisin, kuin itse tietokoneliikkeessä... joka tietäis tietenkin rahanmenoa.

Ihan Windows XP Home Editionhan tämä.

Kaiken lisäksi tämä latenssi on erittäinkin veemäinen. Raita lähtee alussa rytmillleen, kunnes jossain vaiheessa siirtyy ihan muille raiteille aina vaan pahemmalla latenssilla. Ei auta raidan siirto, sillä vaikka se olisi jossain muussa kohdassa rytmillään, niin sitten se epärytmisyys kuuluu jostain muualta kohtaa raitaa.

Kyllä kai tuon Audigynkin toimimaan saa, koska mulla on "satavuotta" vanha Soundblasteri itselläni ja toimiii. Ainoana ongelmana on nyt vaan se, että muistaisi miten... Noista Asio4All ajureista oli kyllä hyötyä mallinnussoftien käytössä (Guitarrig, Amplitube), eikä niistä haittaa varmaan muutenkaan ole. Toinen ongelma jota Soundblastereissa on se etteivät ne välttämättä toimi 44.1 nättenottotaajuudella, vaan oletusarvoisesti 48khz, ja tästä aiheutuu ongelmia.
Kyllähän se intgroidun äänipiirin käyttöönottkin kotikonstein onnistuisi, mutta eiköhän tuon äänikortin jotenkin saa yhteistyöhön.
Kuha
02.03.2009 15:30:14

Jos jollain on sopivaa taustaa varastossa, niin mulle vaan linkkiä - tai voin illalla etsiä, jos jotain löytyisi.
MoreK
02.03.2009 16:57:32

Kuha: Jos jollain on sopivaa taustaa varastossa, niin mulle vaan linkkiä - tai voin illalla etsiä, jos jotain löytyisi.

Latuska90:llä oli pari taustaa, joita on kuulemma lupa käyttää:

Roots-tausta 1:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2582

Roots-tausta 2:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2583

Ja tämäkin on vapaata riistaa:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2738
Kuha
02.03.2009 17:51:07

MoreK: Latuska90:llä oli pari taustaa, joita on kuulemma lupa käyttää:

Roots-tausta 1:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2582

Roots-tausta 2:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2583

Ja tämäkin on vapaata riistaa:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2738

Löysin koneelta sopivan, kiitos kuitenkin.
baron
03.03.2009 00:11:03

Tosi kiitollinen Jukille joka kävi tuolla kiipparipalstalla antamassa vinkin näistä skaboista. Kiva noitten taustojen päälle yrittää soitella, eri asia täytyykö skabaan osallistua säälipisteen toivossa:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
blaekie
07.03.2009 23:57:56 (muokattu 07.03.2009 23:58:14)

Tossa taas pientä iltapiristystä. Biisi Statesboro Blues
Warren Haynes slaidissa, ja Derek Trucks ihan vaan sormilla. Laulu Greg Allman
ja bändi ABB.

http://www.youtube.com/watch?v=0P8iTHpRD8g
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
MaQ
08.03.2009 02:09:26
latuska... joko nauhotellaan?
blues guitar
08.03.2009 09:53:47

blaekie: Tossa taas pientä iltapiristystä. Biisi Statesboro Blues
Warren Haynes slaidissa, ja Derek Trucks ihan vaan sormilla. Laulu Greg Allman
ja bändi ABB.

http://www.youtube.com/watch?v=0P8iTHpRD8g

Kyllä tosta piristy aamullakin. Mahtavaa! :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
latuska90
08.03.2009 17:09:36

MaQ: Lähtisin kokeilemaan ekana muita ajureita. Ensin vaikka tarkistaen löytyykö tuolle Audigylle valmistajan puolelta parempia? Eli vaikka vanhempia ajuriversiota voit kokeilla jos uusimmat on nyt
ja ei pelaa. Tuolle sopii myös KX projectin ajurit http://kxproject.lugosoft.com/ joita on
kehuttu.

Ja poista aina ensin ne vanhat ajurit ennekuin kokeilet seuraavat.

Myös tuo linkkaamani asio4all kannattaa tutkia.

Se integroitu äänikortti on helppo ottaa takaisin käyttöön. Jos et itse uskalla kokeilla niin oisko
ketään tuttua kaveria joka vois jelppia? Liikkeessä ei moisen takia konetta kannata käyttää.

Operaatio menisi näin ( olettaen että poistat sen audigyn kokonaan pois koneesta )

1. Poista audigyn ajurit. sammuta kone ja irrota kortti koneesta
2. Kun käynnistät koneen näpyttämällä del tai f1 nappia pääset bios asetuksiin.
3. Sieltä löytyy jostain kohtaa valinta millä saat sen vanhan integroidun taas käyttöön.
Emolevyn manuaalista löytyy myös ohjeita sen sun biossin asetuksiin. Tallenna asetukset.
4. Kone käynnistyy ja kun sulla on se ollut jo aikaisemmin käytössä niin ajurit löytyy suoraan, tai sitten joudut ne asentamaan erikseen.

Ja noiden bios asetusten kans tarkkana sitten. Sieltä saa poisteltua ja säädettyä koneensa vaikka siihen tilaan ettei se lähde enää käyntiin. Mutta jos et koske muihin asetuksiin niin ei hätää

Jos saat sun emolevyn mallin tietoon voisin kaivaa vielä tarkemmat ohjeet sulle.

Äh.. kun menee liian hankalaksi... :P Miksei tää nauhottaminen vois nyt vaan toimia täysin ongelmitta kuin nappia painamalla, niin kuin se ennenkin toimi... mut mää kattelen noita sun vinkkejäs kun pääsen ylitte näistä YO-kirjotuksista...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Tuomo_
08.03.2009 19:50:09 (muokattu 08.03.2009 19:52:22)
tahtah: Soolo hukkuu aika pahasti taustaan. Vähän vaisuksi jäi tästä syystä kokonaisuus.

Sooloa en pyrkinytkään vetämään, vaan tausta oli sopivampi komppikuvioille.

tahtah:
tää oli kans semmosta bluesia joka myös kuulostaa bluesilta, hyvin keksitty soittaa se rytmisesti hankala alkupuolen väliosa, oivallista soittoa alusta loppuun ja vielä hauska lopetus soolossa, tää oli mun mielestä taas pitkästä aikaa ihan parasta tahtahia mitä muistan kuulleeni !

Mun mielestä se kolmijakoinen väliosa oli huono. En tiedä, mitä sillä haettiin. Olisi voinut olla normaalijakoinen, jatko olisi varmasti kulkenut monella nautinnollisemmin.

Tyytyväinen olen, että tuli monenlaista palautetta. Sain, mitä hain. Taas on hyvä jatkaa eteenpäin. Kiitokset kanssasoittajille!
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)