![]() 22.02.2009 22:01:38 | |
---|---|
Onkohan tampereella jossain mahdollista testata kyseisiä kitaroita? Kiinnostusta olis valtavasti, mutta ei tuommoista kitaraa voi sokkona ostaa. Kyllä se siitä. | |
![]() 22.02.2009 22:05:19 (muokattu 22.02.2009 22:05:55) | |
Mä löysin täältä Oulustaki jopa yhen JP6:n, mutta ei ollu BFR:ää. :( E: Eli kandee vaan käydä kaikki musaliikkeet läpi. Animate-Inanimate | |
![]() 22.02.2009 22:08:15 | |
January: Mä löysin täältä Oulustaki jopa yhen JP6:n, mutta ei ollu BFR:ää. :( E: Eli kandee vaan käydä kaikki musaliikkeet läpi. Meikäläisen budjetti ei varmaan koskaan tule riittämään tuohon BFR:ään että ihan se perusmallikin kelpaisi ;D Kyllä se siitä. | |
![]() 22.02.2009 22:14:07 | |
January: Mä löysin täältä Oulustaki jopa yhen JP6:n, mutta ei ollu BFR:ää. :( E: Eli kandee vaan käydä kaikki musaliikkeet läpi. Kenties Musiikkikullaksen musta JP6? Ollut sielä vissiin 4-5 vuotta, aivan kauhea hintapyyntö, ei mene kaupaksi koskaan sillä hinnalla. Ei se BFR ole mikään autuaaksi tekevä, maalattu kaula ei innosta yhtään. | |
![]() 23.02.2009 00:08:54 (muokattu 23.02.2009 00:09:20) | |
Eihän se olekaan, kyllä sen tiedän... mutta sitä minä olen hankkimassa, oli sinulla sitten jotain sitä vastaan tai ei. :) e: tai siis ainakin aluksi tahtoisin kokeilla molempia. Animate-Inanimate | |
![]() 23.02.2009 01:40:00 | |
January: Eihän se olekaan, kyllä sen tiedän... mutta sitä minä olen hankkimassa, oli sinulla sitten jotain sitä vastaan tai ei. :) e: tai siis ainakin aluksi tahtoisin kokeilla molempia. Kertokaapa tietämättömälle mikä noista tekee niin loistavan? Ulkoinen habitus ei ollut ainakaan omaan mieleen... Tunteella päin vittua. | |
![]() 23.02.2009 10:02:26 | |
http://www.ernieball.com/forums/mus … erve-john-petrucci-6-soundwise.html The difference between the two versions is more than skin deep. The shape of the lower bout/horn on the BFR is different to the standard JP6, with better access higher up (in my view). The standard JP6 is an awesome guitar so don't get me wrong, I love it but... The BFR body is high grade maple on top of alder with a mahogany neck (as opposed to basswood body and maple neck on the standard JP6). There is also the coil connecting push/pull to get the two humbuckers in series in the middle switch position (as well as the standard JP6 middle position - two single coils in parallel), which offers more tonal variation. Describing guitar tone is a bit like wine-tasting - it's hard to express in universal terms. But here goes...To me, the BFR has a very marked midrange and top end boost, with much greater clarity and note separation across the strings, especially under distortion. But it isn't harsh - the mahogany seems to add a richness to the overall sound. The clean sounds are bigger, more complex and more 3D than the standard JP6. This is most likely a result of the wood choices, as the pickups are the same (AFAIK) as the standard JP6. In short, The BFR just seems to have that bit more personality and class. Two suggestions: 1. Try and play both (if you can find a dealer that has both in stock) before you decide - only you can make the decision 2. Failing that, listen to Systematic Chaos compared with earlier DT albums. I know JP used different amps but you can hear the difference between guitars very clearly. Yes, the BFR is twice the price; to be honest, in my view it is worth the extra money but you get top notch quality with MusicMan at whatever price point you buy their guitars; in the final analysis, it's what sounds best for you. Animate-Inanimate | |
![]() 23.02.2009 12:18:39 (muokattu 23.02.2009 12:20:29) | |
http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag Tässäpä tällainen vertailu. "Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri | |
![]() 24.02.2009 18:15:45 (muokattu 24.02.2009 18:16:12) | |
SampoJ: http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag Tässäpä tällainen vertailu. Kyselin aikoinaan tuon videon tekijältä, että mitä mieltä hän itse on, vastaus oli seuraavanlainen: "This thing is absolutely subjective. Somebody loves the painted neck ( BFR ), actually I hate it, so that's why I prefer the standard model, but I have to tell you that the BFR's sound is nicer for me. So you should try them, and after you can make your decision. But i will go with JP6 Standart model" Bekurides kyseli että mikä nuista tekee niin loistavia. Itse kertolen tuossa vähän asioita: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1377 Lyhykäisyydessään kitara on todella helppo soittaa, kaulasta kuin bodystakin saa todella luonnollisen otteen. Osat ovat todella laadukkaita ja työnjälki on ehkäpä parasta mitä olen nähnyt. Saundi voisin olla paksumpi, mutta toimii ihan kivasti näinkin. | |
![]() 24.02.2009 21:42:54 | |
Lyhykäisyydessään kitara on todella helppo soittaa, kaulasta kuin bodystakin saa todella luonnollisen otteen. Osat ovat todella laadukkaita ja työnjälki on ehkäpä parasta mitä olen nähnyt. Saundi voisin olla paksumpi, mutta toimii ihan kivasti näinkin. Jep jep. Kahta norskiversiota olen kokeillut ja molemmat olivat vallan mainioita kepukoita. Soittotuntuma noissa on jotenkin mielettömän helppo ja tuo talla on oikeasti helkutin hyvä. Pitäisi melkein laittaa Ibaneesi kiertoon ja hankkia tuollainen tilalle. Ei oikeasti ole todellakaan hassumpi kitara! | |
![]() 24.02.2009 21:53:49 | |
Pitäisi melkein laittaa Ibaneesi kiertoon ja hankkia tuollainen tilalle. Ei oikeasti ole todellakaan hassumpi kitara! Joo pistä vaan ja myy mulle :) On meinaan sen verran hieno... Ohmit on vaan numeroita... | |
![]() 24.02.2009 22:20:36 | |
Joo pistä vaan ja myy mulle :) Eläpä vielä hätäile. Tuomiopäivää tuo on kyllä jo odottanut puoli vuotta kun ei tuo floideri tunnu enää oikein nappaavan. Ei passaa tehdä hätiköityjä päätöksiä, eikös ihmisten välisessä avioliitossakin ole harkinta-aika? | |
![]() 24.02.2009 22:45:18 | |
Ei passaa tehdä hätiköityjä päätöksiä, eikös ihmisten välisessä avioliitossakin ole harkinta-aika? On. Sitä kutsutaan seurusteluks. Tai sitten tarkotat avioeroa. Ja itsehän en ole ollut keskustelussa mukana, tylsyys vaan iski... Jatkakaa. Kyllä se siitä. | |
![]() 27.02.2009 13:21:21 | |
Tossa aikasemmin oli puhetta, että pitäs kuunnella tota Systematic Chaosta ku siinä Petrucci käyttää BFR:ää. Eilen sitten päätin katsoa levyn teosta kertovan "dokkarin" joka tuli tuon levyn mukana. Herra Petrucci veti puolet biiseistä juuri tommoisella loimukantisella BFR:llä mutta todella monessa biisissä näytti olevan ihan niitä standard mallejakin Ja minä kun olisin halunnu kuulla niiden eron :/ Nyt piää arpoa että kummat kitarat on kumpia. Kyllä se siitä. | |
![]() 27.02.2009 13:38:24 | |
Vladi: Tossa aikasemmin oli puhetta, että pitäs kuunnella tota Systematic Chaosta ku siinä Petrucci käyttää BFR:ää. Eilen sitten päätin katsoa levyn teosta kertovan "dokkarin" joka tuli tuon levyn mukana. Herra Petrucci veti puolet biiseistä juuri tommoisella loimukantisella BFR:llä mutta todella monessa biisissä näytti olevan ihan niitä standard mallejakin Ja minä kun olisin halunnu kuulla niiden eron :/ Nyt piää arpoa että kummat kitarat on kumpia. Huono jostain umpimiksatusta CD:stä on vetää kitaran ominaisoundia, kun ei tiedä miten Petruccin vahvari reagoi siihen. Kannattaa suosiolla etsiä Suomesta(kovalla vaivalla), ja käydä itse toteamassa se soundin ero. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 01.03.2009 09:27:00 | |
Vladi: Tossa aikasemmin oli puhetta, että pitäs kuunnella tota Systematic Chaosta ku siinä Petrucci käyttää BFR:ää. Eilen sitten päätin katsoa levyn teosta kertovan "dokkarin" joka tuli tuon levyn mukana. Herra Petrucci veti puolet biiseistä juuri tommoisella loimukantisella BFR:llä mutta todella monessa biisissä näytti olevan ihan niitä standard mallejakin Ja minä kun olisin halunnu kuulla niiden eron :/ Nyt piää arpoa että kummat kitarat on kumpia. Ja on varmaan todella vaikea ettiä Youtubesta eroja nuille kepeille?? Ota hyvä mies asennetta ja tehe jotaki. Ite löysin 3 minuutin ettimisen jälkeen seuraavaa: Videoita joissa vertaillaan juurikin näitä kahta: http://www.youtube.com/watch?v=EOxg1D2JKjg&feature=channel_page http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag http://www.youtube.com/watch?v=GEQDfKy9cFM Petrucci puhuu itse noiden kahden kitaroiden eroista: http://www.youtube.com/watch?v=DXqsYCyx6BE Tiivistettynä nuiden ero: BFR malleissa erit puuvalinnat, loimuvaahtera kansi, runko leppää joissa mikkien kohdalla toneblock eli laitettu mahonki ja kaula on mahonkia. BFR mallissa on kaula maalattu, rungosta tehty hieman suurempi sekä alasakaraa pienennetty hieman ja tehty parempi tila kädelle soittaa viimeisiltäkin nauhoilta. | |
![]() 01.03.2009 12:20:21 (muokattu 01.03.2009 12:27:31) | |
KUNU: Ja on varmaan todella vaikea ettiä Youtubesta eroja nuille kepeille?? Ota hyvä mies asennetta ja tehe jotaki. Ite löysin 3 minuutin ettimisen jälkeen seuraavaa: Videoita joissa vertaillaan juurikin näitä kahta: http://www.youtube.com/watch?v=EOxg1D2JKjg&feature=channel_page http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag http://www.youtube.com/watch?v=GEQDfKy9cFM Petrucci puhuu itse noiden kahden kitaroiden eroista: http://www.youtube.com/watch?v=DXqsYCyx6BE Tiivistettynä nuiden ero: BFR malleissa erit puuvalinnat, loimuvaahtera kansi, runko leppää joissa mikkien kohdalla toneblock eli laitettu mahonki ja kaula on mahonkia. BFR mallissa on kaula maalattu, rungosta tehty hieman suurempi sekä alasakaraa pienennetty hieman ja tehty parempi tila kädelle soittaa viimeisiltäkin nauhoilta. Elä nyt stressiä ota. Kyllä minä oon juutuubista oon videoita ettiny ja kyllä niissä selvästi eroa kuulee. Äänenlaatu ei vaan noissa videoissa ole paras mahdollinen että ihan oikeasti kuulisi ne erot. Taidan ite kuitenkin tyytyä ihan tuohon perusversioon ihan taloudellisista syistä plus vihaan maalattuja kauloja, hankaloittavat omaa soittoa liikaa. Nyt vielä pitäs saada rahat kasaan ja päättää väri. :) E: onkohan tohon perusmalliin mahdollista saada humpparipuolitus? Onko kellään asiasta tietoa? Toi mikkivalitsinhan keskiasennossa ottaa kummastakin humpparista sen "sisemmän" puoliskon käyttöön, mutta kun olis ainakin kaulaan kiva saada ihan kunnon puolitus. Vai meniskö tuo ihan oman kolvailun puolelle? Kyllä se siitä. | |
![]() 01.03.2009 12:58:57 | |
Vladi: Elä nyt stressiä ota. Kyllä minä oon juutuubista oon videoita ettiny ja kyllä niissä selvästi eroa kuulee. Äänenlaatu ei vaan noissa videoissa ole paras mahdollinen että ihan oikeasti kuulisi ne erot. Taidan ite kuitenkin tyytyä ihan tuohon perusversioon ihan taloudellisista syistä plus vihaan maalattuja kauloja, hankaloittavat omaa soittoa liikaa. Nyt vielä pitäs saada rahat kasaan ja päättää väri. :) E: onkohan tohon perusmalliin mahdollista saada humpparipuolitus? Onko kellään asiasta tietoa? Toi mikkivalitsinhan keskiasennossa ottaa kummastakin humpparista sen "sisemmän" puoliskon käyttöön, mutta kun olis ainakin kaulaan kiva saada ihan kunnon puolitus. Vai meniskö tuo ihan oman kolvailun puolelle? Tyytymään? Ei solo poka häpeä, loistava keppi. Itselläni on JP6 malli kaililla herkuilla. Itse suosittelen harkitsemaan valkoista väriä, on todella hieno livenä. Kuvissa ei innostanut, mutta kun kepin sai käteen niin tiesin että olin tehnyt oikein valinnan. Jos vaihdat potikat joissa on puolitus nostamalla tai painamalla potikkaa niin kyllähän tuo onnistuu. Mikinvalitsimet juotokset ovat todella pienessä tilassa ja vittumaiset tehdä, mutta jos vaihtaa potikat missä on tuo puolitus niin ei suoraan potikkaan kolvaaminen ole silloin hankalaa. Tosiaankin paketista vedettynä tuo puolitus ei onnistu, Talla---Talla+kaula(sisemmät kelat)---Kaula on tosiaanki mikinvalitsimen 3 vaihdetta. | |
![]() 01.03.2009 20:32:12 | |
KUNU: Tyytymään? Ei solo poka häpeä, loistava keppi. Itselläni on JP6 malli kaililla herkuilla. Itse suosittelen harkitsemaan valkoista väriä, on todella hieno livenä. Kuvissa ei innostanut, mutta kun kepin sai käteen niin tiesin että olin tehnyt oikein valinnan. Jos vaihdat potikat joissa on puolitus nostamalla tai painamalla potikkaa niin kyllähän tuo onnistuu. Mikinvalitsimet juotokset ovat todella pienessä tilassa ja vittumaiset tehdä, mutta jos vaihtaa potikat missä on tuo puolitus niin ei suoraan potikkaan kolvaaminen ole silloin hankalaa. Tosiaankin paketista vedettynä tuo puolitus ei onnistu, Talla---Talla+kaula(sisemmät kelat)---Kaula on tosiaanki mikinvalitsimen 3 vaihdetta. Hauskaa sinänsä, että mitä enemmän olen noita kuvia kitarasta nähnyt, sitä varmemmin tilaan itsekin valkoisen. Onko sulla se pelkkä valkoinen vai se pearl white? Juu no ensin pitää kitara hankkia, sitten rupean kolvauksia miettimään :) Kyllä se siitä. | |
![]() 01.03.2009 20:42:37 | |
Iteki mietin, että jos ton normin hommaan, niin se on sit valkonen. :) Animate-Inanimate | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)