Valdemart 23.02.2009 23:43:50 | |
---|
You Can't Put Your Arms Around a Memory |
south_of_heaven: Midisekvensserillä ja plugareilla, esim. Ezdrummerilla. Elikkäs nyt ois kotona Cubase 4 ja EzDrummer. Kummatkin vähän munkilla saatu, mutta onpahan hommattuna. Asensin nuo ja rupesin tutkimaan niin enhän mitään noista älynny. Kukaan kehtais neuvvoa miten mie nyt noilla rakentasin jonkun näkösiä rumpuraitoja? The weight of the world is of your chest.
Sentenced - Lower The Flags |
Skebameizi 12.03.2009 21:53:01 | |
---|
Hommasin tuossa Line6 POD Studio GX usb-interfacen ja masiina toimii niinkuin pitääkin (ensimmäisen jouduin palauttamaan viallisena). Ongelma on tämä: Ääni pätkii samaa tahtia tuon tietokoneen kyljessä olevan oranssin valon kanssa. Jos pelkästään soittelen enkä äänitä, ei tuota ongelmaa juurikaan esiinny. Äänitettäessä taas alkaa raksutus kuulumaan ja ääni pätkimään ja rätisemään. Olisiko tähän ongelmaan jotain hyviä tipsejä? oon kokeillut sulkea ylimääräisiä ohjelmia jne. www.neverend-hq.net
www.myspace.com/neverendfinland |
south_of_heaven 13.03.2009 00:22:48 | |
---|
-J.-: Elikkäs nyt ois kotona Cubase 4 ja EzDrummer. Kummatkin vähän munkilla saatu, mutta onpahan hommattuna. Asensin nuo ja rupesin tutkimaan niin enhän mitään noista älynny. Kukaan kehtais neuvvoa miten mie nyt noilla rakentasin jonkun näkösiä rumpuraitoja? Mulle ei oo Cubase tuttu, mutta sun pitäs jonkinnäkönen instrumentti-track sille tehdä, sitten ladata se siihen trackille ja alkaa napsia johonkin piano rollille juttuja. Kuten sanottu, en tiedä ko. ohjelman saloista sen enempää, mutta eikö siinä EzDrummerissa tullut jotkin ohjeet mukana? Täältä varmasti löytyy apu myös: http://www.toontrack.com/forum/ Guitars are like assholes; Everybody has one. |
south_of_heaven 13.03.2009 00:25:12 | |
---|
Skebameizi: Hommasin tuossa Line6 POD Studio GX usb-interfacen ja masiina toimii niinkuin pitääkin (ensimmäisen jouduin palauttamaan viallisena). Ongelma on tämä: Ääni pätkii samaa tahtia tuon tietokoneen kyljessä olevan oranssin valon kanssa. Jos pelkästään soittelen enkä äänitä, ei tuota ongelmaa juurikaan esiinny. Äänitettäessä taas alkaa raksutus kuulumaan ja ääni pätkimään ja rätisemään. Olisiko tähän ongelmaan jotain hyviä tipsejä? oon kokeillut sulkea ylimääräisiä ohjelmia jne. Ootko säätäny nauhoituslatenssia suuremmaksi? Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Skebameizi 16.03.2009 15:59:27 | |
---|
south_of_heaven: Ootko säätäny nauhoituslatenssia suuremmaksi? Saan siitä vain ärsyttävän delayn, eikä ongelma poistu. www.neverend-hq.net
ReBeat 16.03.2009 19:12:36 | |
---|
Ongelma on tämä: Ääni pätkii samaa tahtia tuon tietokoneen kyljessä olevan oranssin valon kanssa. Ootko kokeillut kytkeä tuota interfacea eri USB-portteihin? Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? |
Skebameizi 16.03.2009 19:51:59 (muokattu 16.03.2009 20:12:27) | |
---|
ReBeat: Ootko kokeillut kytkeä tuota interfacea eri USB-portteihin? Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? XP Home. oon kokeillut. Voisko tää johtua siitä että kone on vaan niin hidas? Vois olla format C paikallaan. www.neverend-hq.net
Borlag 17.03.2009 08:37:08 | |
---|
Skebameizi: XP Home. oon kokeillut. Voisko tää johtua siitä että kone on vaan niin hidas? Vois olla format C paikallaan. Kokeiles ihan ensimmäisenä defragia kovalevyille, ellet ole jo tehnyt. Kuulostaa nimittäin siltä että kovosi joutuu hakemaan kokoajan, ja sitä kautta hidastelee. Myös kovalevyohjain saattaa olla syypäänä, eli katso onko käytössä PIO mode vai DMA. Jos on PIO, niin vaihda DMA:ksi, yleensä nopeuttaa kovalevyn toimintaa huomattavasti. Tuon asetuksen löydät ohjauspaneelin kautta menemällä järjestelmän tietoihin ja sieltä laitehallintaan. Tuolta etsit levyohjaimet. |
Skebameizi 17.03.2009 21:57:04 | |
---|
Borlag: Kokeiles ihan ensimmäisenä defragia kovalevyille, ellet ole jo tehnyt. Kuulostaa nimittäin siltä että kovosi joutuu hakemaan kokoajan, ja sitä kautta hidastelee. Myös kovalevyohjain saattaa olla syypäänä, eli katso onko käytössä PIO mode vai DMA. Jos on PIO, niin vaihda DMA:ksi, yleensä nopeuttaa kovalevyn toimintaa huomattavasti. Tuon asetuksen löydät ohjauspaneelin kautta menemällä järjestelmän tietoihin ja sieltä laitehallintaan. Tuolta etsit levyohjaimet. Defragattu on. Muuten kone kyllä nopeutui mutta soittohommat kusee vieläkin. DMA käytössä. Heti kun laittaa vaikkapa POD farmin päälle, alkaa oranssi valo vilkkua tasaisesti about kerran sekunnissa. www.neverend-hq.net
Wolfhound 20.03.2009 20:33:53 | |
---|
Skebameizi: Defragattu on ... alkaa oranssi valo vilkkua tasaisesti about kerran sekunnissa. Voisko olla että käyttömuisti (RAM) ei riitä ja joutuu "swappaamaan" kovalevylle?? |
e.c 23.03.2009 15:38:02 | |
---|
Käytän kitaran äänittämiseen Garagebandia, ja koneena MacBook Pro. Kitarasta menee piuha suoraan koneen line-in liitäntään. Oon lukenu, että äänittämisen laatua saisi parannettua etuvahvistimella.. Kysymys kuuluukin, että mitä vaihtoehtoja käytännössä on? Oon kuullu puhetta DI-bokseista ja Pre-ampeista, onko noilla jotain eroa? Thomannilta olen tilaamassa, kun tilaan Genelecin kaiuttimet samasta paikasta, joten linkkiä voi heittää.. "Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly |
south_of_heaven 23.03.2009 23:51:26 (muokattu 23.03.2009 23:52:07) | |
---|
e.c: Käytän kitaran äänittämiseen Garagebandia, ja koneena MacBook Pro. Kitarasta menee piuha suoraan koneen line-in liitäntään. Oon lukenu, että äänittämisen laatua saisi parannettua etuvahvistimella.. Kysymys kuuluukin, että mitä vaihtoehtoja käytännössä on? Oon kuullu puhetta DI-bokseista ja Pre-ampeista, onko noilla jotain eroa? Thomannilta olen tilaamassa, kun tilaan Genelecin kaiuttimet samasta paikasta, joten linkkiä voi heittää.. Yksi keino olisi laittaa tosta sun Microcuben tai esim jonkin multiefektin kuulokeliitännästä/ulostulosta johto sisääntuloon, toinen voisi olla ulkoisen äänikortin hankkiminen jotta nauhoittaessa syntyisi vähemmän viivettä ja voisit saada siedettävämpää äänenlaatua. Pre-ampit löytyy noista ulkoisista äänikorteista. Suosittelisin hankkimaan jonkin sellaisen, varsinkin jos nuo Genelecit ovat tulossa kyseiseen käyttöön. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Lennu 24.03.2009 14:48:30 | |
---|
Macbookin line inniin nauhottaessa latenssi ei kyllä ole käytännössä ongelma. Ihan hyviä himaäänityksiä niin pystyy tekemään, jos on joku softamallinnin (garagebandin omaa käytettäessä ei ole väliä millanen high end -etuaste on, koska se nyt on vaan aika kökkö) |
e.c 24.03.2009 19:55:20 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/search_dir … &sw=podstudiogx&x=0&y=0 Tollanen löyty pikaisella haulla. Genelecit tulee lähinnä kotiteatterikäyttöön, pitää tosin ostaa myöhemmin pari lisää ja suppari.. Latenssi ei tosiaan ole ongelma, mutta äänenlaatu voisi olla parempikin, varsinkin jos jotain blues-vingutuksia yrittään vetää.. Toi yllämainittu ulkoinen äänikortti siis korvaa Garagebandin valmiit mallinnusohjelmat, mutta sen avulla voi kuitenkin äänittää esim. Garagebandilla? Ja äänenlaatu paranisi verrattuna pelkkään kitaraan ja MacBookkiin? "Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly |
Lennu 25.03.2009 15:03:02 | |
---|
e.c: http://www.thomann.de/fi/search_dir … &sw=podstudiogx&x=0&y=0 Tollanen löyty pikaisella haulla. Genelecit tulee lähinnä kotiteatterikäyttöön, pitää tosin ostaa myöhemmin pari lisää ja suppari.. Latenssi ei tosiaan ole ongelma, mutta äänenlaatu voisi olla parempikin, varsinkin jos jotain blues-vingutuksia yrittään vetää.. Toi yllämainittu ulkoinen äänikortti siis korvaa Garagebandin valmiit mallinnusohjelmat, mutta sen avulla voi kuitenkin äänittää esim. Garagebandilla? Ja äänenlaatu paranisi verrattuna pelkkään kitaraan ja MacBookkiin? No joo, kyllä tuo Pod Farm on huomattavasti parempi kuin garagebandin oma vaffarimallinnus. Voit äänittää Garagebandilla juu. |
Skebameizi 25.03.2009 15:05:45 (muokattu 28.03.2009 13:06:53) | |
---|
Wolfhound: Voisko olla että käyttömuisti (RAM) ei riitä ja joutuu "swappaamaan" kovalevylle?? Que? :) Tuo oranssin valon tasainen vilkkuminen ilmenee näemmä pelatessakin, jolloin äänet pätkii myös. EDIT: Ongelma ratkaistu, yksi asemista ei ollut DMA- vaan PIO-tilassa. Vaihdoin DMA-tilaan ja nyt toimii! :) www.neverend-hq.net
e.c 25.03.2009 22:17:48 (muokattu 29.03.2009 18:42:30) | |
---|
No joo, kyllä tuo Pod Farm on huomattavasti parempi kuin garagebandin oma vaffarimallinnus. Voit äänittää Garagebandilla juu. Kiitos vastauksista.. Pitääpä hankkia toi Pod Studio GX tai tai UX1, onkohan toi UX1 kuinka paljon parempi? Hintaa näyttää olevan T-kaupassa nelisen kymppiä enemmän.. Ongelmana lähinnä, että kevyellä säröllä soitettaessa matalat äänet pörisee ja korkeat äänet taas ikään kuin kirkuu, ei tuu sellasta pehmeää saundia lainkaan. "Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly |
V-rtane 29.03.2009 18:10:52 | |
---|
Olisi pieni kysymys basson äänittämisestä. Löysin tuolta thomanilta tämmösen piuhan: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_usb1g.htm Pystynkö siis tuon avulla äänittämään bassoani, vai tarvitsenko siihen lisäksi vielä jotain? Olisi siis tarkoitus äänittää jotain pienimuotosta kuviota, mutta soundin ei tarvitse olla mitä mainiointa. Ja jos olisi vielä jotain hyödyllisiä ohjelmia mitä voisi käyttää niin otan ehdotuksia vastaan. Kiitoksia jo etukäteen! |
etanol 29.03.2009 19:09:16 (muokattu 29.03.2009 19:33:39) | |
---|
Olen tässä äänitellyt kitara juttuja cool audio pro 2:lla ja säröt tullut sitten vst plug inien kautta. Käytössäni on pc ja haluaisin sille jonkun ohjelman jolla voisi ilman mitään vst ja muita systeemeitä äänittää soittoa ja vähän editoidakkin sitä. Saman tyylinen kuin macin Garage Band olisi suorastaan loistava. Ilmainenhan olisi hyvä, mutta ei se nyt maailmaa kaada vaikka se vähän maksaisi. Äänitykset tulee ihan vain omaksi iloksi. .edit Eli haluaisin sellaisen ohjelman josta saisi säröt ilman mitään lisä juttuja ja ainakaan en vielä tuosta reaperistä niitä löytänyt |