samsonov 17.02.2009 14:07:09 | |
---|
"A B C D E F G, näitä pupu tarvitsee lallallaa" Huhhuh ja näitä töissä pari tuntia joka päivä, ehkä tuun immuuniksi ajan myötä. Oon ala-asteella töissä. "Peli on raakaa, mutta julmaa" |
tsugaru 17.02.2009 15:35:49 | |
---|
"A B C D E F G, näitä pupu tarvitsee lallallaa" Huhhuh ja näitä töissä pari tuntia joka päivä, ehkä tuun immuuniksi ajan myötä. Oon ala-asteella töissä. Ei kai kouluikäisille enää tuollaista oppimistapaa tarjota? Pentti Rasinkankaalla ainakin on vähemmän puuduttava aakkoslaulu. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
samsonov 17.02.2009 17:35:36 | |
---|
Ei kai kouluikäisille enää tuollaista oppimistapaa tarjota? Pentti Rasinkankaalla ainakin on vähemmän puuduttava aakkoslaulu. Ei oppimistapana vaan käsityön tunneilla taustamusiikkina. Kyllähän ne aakkoset osaa ainakin melkein kaikki. "Peli on raakaa, mutta julmaa" |
Ed_Guy 18.02.2009 22:49:47 | |
---|
Mul oli pienenä Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat-C-kasetti. Se oli kova sana. Tää muuten oli! "Miltä tuntuu olla ninja?" tai noin jotenkin se laulu siinä meni. Siis meikällä tosiaan oli siinä Turttles lauluja. MIKÄ ON SE AJATUS? MIKÄ ON SE PROSESSI? RUNKKAAN VERISTÄ SPERMAA LASTEN PÄÄLLE FREUD MEINAA LAUETA HOUSUIHINSA AJATUSPROSESSI AJATUSPROSESSI -Kokarek |
itsy 18.02.2009 23:16:21 | |
---|
Juicen Haitaribussi on aika kova sana. Hienoja lyriikoita näin lastenlevyksi. A little bit of the "AIL PI PÄK" |
Epämuusikko 19.02.2009 08:03:19 | |
---|
Sinänsä vitun kovaa settiä on alkuperäisillä Saukki & Pikkuoravat-levyillä. Ainakin yksi päivä muistan kuunnelleeni niiden joululaulumedleytä: voi että mitä tupakkatakkijazzia siellä taustalla soi. Rummut with brushes, hammondia, kontrabassoa, aaah! Näillä nyky-Pikkuoravilla ja Smurffeilla sitten voikin pyyhkiä persettä. Vihaksi pistää koko ilmiö. Kesy animaali. |
texjazz 19.02.2009 20:18:56 | |
---|
Höh, eikö kukaan tunne Tohtori Orff ja Herra Dalcroze -bändiä. Taatusti Suomen parhaita alan bändejä. Uppoaa myös aikuisen makuun, jos nyt ei satu olemaan täysin tiukka pipo. Loistava lasten levy on myös Laulavien liskojen eka levy. Lienee loppuunmyyty, mutta kirjastoissa voi olla. Bändin taustahahmona toimii Raimo Ahonen. Älleh ellus allo nodhat. |
slowdive 19.02.2009 20:29:40 | |
---|
Höh, eikö kukaan tunne Tohtori Orff ja Herra Dalcroze -bändiä. Taatusti Suomen parhaita alan bändejä. Uppoaa myös aikuisen makuun, jos nyt ei satu olemaan täysin tiukka pipo. Joo, loistobändi! Enpä ole koko tuotantoaan kuullut, mutta ainakin tytön hyllystä löytyvä "Muu vaara" on hyvä levy ja itselle tutuin. Monet biisit kyllä semmosia jotenkin haikealla tavalla hauskoja. Myspacesta löytyy myös taannoinen "Arskalle" -sinkku (playerissa alimpana). Tarttuva biisi kyllä se. www.myspace.com/orffit "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
hliimatta 20.02.2009 08:35:34 | |
---|
Meillä on ollut Lenni Lokinpoikanen sekä Paukkumaissi suosikkeina ja Fröbelin palikat. Pojalla (4v) suosikkina Yngwie Malmstenin Seventh Sign levy... levy pistetään soittimeen ja kun ensimmäinen liruttelu alkaa tulee räkäiset naurut päälle =) |
duluoz 20.02.2009 09:57:19 (muokattu 20.02.2009 09:57:36) | |
---|
Smurffeilla on kyllä muutama hyvä kipale. Ainakin Shaggyn Boombasticista tehty Pattismurffi on kova! Ja Nörttismurffi, en muista mistä se oli väännetty. Mutta täytyy myöntää, että nuoruusajan nostalgialla saattaa olla osansa näiden diggaamisessa... |
Tomtom 20.02.2009 11:09:21 | |
---|
Ihmiset. Suuri kiitos tästä keskustelusta. Pelastitte justiinsa meikäläisen hermoraunioitumiselta. Spotify vaan tulille ja naatiskelemaan. Nyt lentää Titinalle ja kauas.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
J.Newkid 20.02.2009 16:14:42 | |
---|
Mikko Alatalo!! Känkkäränkkä ja tietenkin Hullu rumpali!! Ne oli kovia juttuja päiväkoti-iässä Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t |
tsugaru 20.02.2009 19:07:59 | |
---|
Mikko Alatalo!! Känkkäränkkä ja tietenkin Hullu rumpali!! Ne oli kovia juttuja päiväkoti-iässä Eipä taidettu pelastaakaan hermoraunioitumiselta. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Torsti Suomi 28.02.2009 23:23:06 | |
---|
Olen vahvasti sitä mieltä, että lasten tulee saada kuunnella lastenmusiikkia niin pitkään kuin se uppoaa. Kyllä hevit ja räpit kerkiää vielä väkisinkin, vaikka aloittaisi vasta kouluiässä. Meidän tiivitaavit ovat jostain syystä tunnistaneet lastenmusiikin isin musiikista jo vauvasta asti. Autossa on soitettu radiota tai jotain populaarimusiikin valtavirtateosta: itkuhan siitä on irronnut. Välittömästi kun on vaihdettu lastenmusiikkia, itku loppuu. Olen testannut erilaisilla levyillä, niin lasten laulamilla kuin aikuistenkin laulamilla. Mistähän lie johtuu... |
Torsti Suomi: Olen vahvasti sitä mieltä, että lasten tulee saada kuunnella lastenmusiikkia niin pitkään kuin se uppoaa. Kyllä hevit ja räpit kerkiää vielä väkisinkin, vaikka aloittaisi vasta kouluiässä. Meidän tiivitaavit ovat jostain syystä tunnistaneet lastenmusiikin isin musiikista jo vauvasta asti. Autossa on soitettu radiota tai jotain populaarimusiikin valtavirtateosta: itkuhan siitä on irronnut. Välittömästi kun on vaihdettu lastenmusiikkia, itku loppuu. Olen testannut erilaisilla levyillä, niin lasten laulamilla kuin aikuistenkin laulamilla. Mistähän lie johtuu... Aika jännää, ja monipiippuistakin tämä lasten musiikkiin suhtautuminen. Ensimmäiset ääneennaurut irtosivat meidän vaippalenikallelta tämän kuultua Iiro Rantalan pianonklimputusta radiosta. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Simo78 01.03.2009 10:27:03 | |
---|
Torsti Suomi: Olen vahvasti sitä mieltä, että lasten tulee saada kuunnella lastenmusiikkia niin pitkään kuin se uppoaa. Kyllä hevit ja räpit kerkiää vielä väkisinkin, vaikka aloittaisi vasta kouluiässä. Samaa mieltä. Meillä soi välillä nukutusmusana päikkäreille esim. Katie Meluaa tai jotain poppia esim. Teenage Funclub. Useimmiten kuitenkin lastenlaulut, röllit on parhautta tällä hetkellä ja känkkäränkkä toimii. Pitänee ostaa tuo ipananapa... |
tsugaru 01.03.2009 11:16:14 | |
---|
Simo78: Samaa mieltä. Meillä soi välillä nukutusmusana päikkäreille esim. Katie Meluaa tai jotain poppia esim. Teenage Funclub. Useimmiten kuitenkin lastenlaulut, röllit on parhautta tällä hetkellä ja känkkäränkkä toimii. Pitänee ostaa tuo ipananapa... Hmmm. Tässähän on kysymys myös mielihyvästä, jota lapsi kokee vanhempiensa mielihyvän tunteesta. Jos vanhemmat tuntuvat pitävän siitä, että lapsi kuuntelee känkkäränkkää, niin kyllä se saa lapsenkin pitämään känkkiksestä. Jos vanhemmat soittelevat tutumusiikkina J. Karjalaisen Lännen-Jukkaa tai Pähkinänsärkijää, on melko varmaa että musiikki nappaa lapsellekin. Tosin maailmassa on paljon lapsia, joilla ei koskaan ole tilaisuutta kuunnella mitään edellämainituista. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
H. Ani 01.03.2009 22:22:21 | |
---|
Kyl Orfin ja Dalcrozen rinnalla pitää mainita Hullut Hattuset. Meinaan notta vähintään yhtä hyviä ovat, jollei parempiakin. http://www.hattuset.net/Quod scripsi, scripsi! |
Veke-65 01.03.2009 22:32:42 | |
---|
Vittu kaikki tämmönen nykyajan, saatanan raskaat hevi pändit on miun mielestä lasten musaa. niiku joku loordi. |
TommiTomminen 02.03.2009 01:15:45 | |
---|
glx405: Höh, eikö kukaan tunne Tohtori Orff ja Herra Dalcroze -bändiä. Taatusti Suomen parhaita alan bändejä. Uppoaa myös aikuisen makuun, jos nyt ei satu olemaan täysin tiukka pipo Tää oli oikeasti ihan loistavaa kamaa. Vuoden olin duunissa päiväkodissa ja yksi Tohtori Orff-levy siellä pyöri ahkerasti, hyvin siedettävää ja hetkittäin jopa miellyttävää musiikkia. Ne smurffit sun muut olikin sit aikamoista kidutusta. Smurffien kuuntelusta ois pitänyt saada aina kuntsari. Turpaan Vaan! |