Aihe: Tarvitsen lyyrikat!
1
Sergei Fallinen
01.03.2009 11:25:39
okei, kolmen minuutin loppusointuhelvetti eppunormaalistyle.....

vielä soditaan kauan irakissakin,,
sen tietää naapurin kissakin
mutta mä tulin sanomaan jotain muuta
en saa vaan avattua mun suuta
että sanoisin:

älä naura,
olen kaivannut sinua laura
tule takaisin
lasinsirpaleet jo lakaisin
ja katoin pöydän

älä naura,
olen kaivannut sinua laura
korjasin aidan
ja sen kauluspaidan
vielä jostain löydän

.......oikeasti, mikset tee itse? son oikeastaan aika hauskaa
h3llraiser
01.03.2009 12:01:41
Onhan se hauskaa, mutta mulla on pikku ongelma. Niitä sanoja ei vaan tuu. Se on ihan h3lvetin vaikeeta mulle.
raindog
01.03.2009 17:09:53

noh., ehkä ylipitkä kun lyhyttä pyysit, mutta nopeuta balladin tempoa.

ompelukonees kylkeen
syljin sydämen
pyyhi pois se vaan
se rupee haisemaan

ehkä kuitenkin sinusta välitin
ehkä kuitenkin sinua rakastin

onhan se vaikeaa, niin kuin tiedät,
hullua taluttaa
mukana ollaan,
jätä vaan jos huvittaa

ehkä kuitenkin sinua rakastin
ehkä kuitenkin sinusta välitin
h3llraiser
01.03.2009 19:34:39
Tosta voisin jotain yrittää tehdäkkin. Pitäis vaan joku hyvä melodia siihen kehitellä. Sekin on aika vaikeeta :s
Omegano
01.03.2009 19:56:28
Pitää sanoa se klassinen "Vapauta itsesi!". Tai siis kirjota miltä susta tuntuu, kirjota sanoja joita ilmestyy sun päähän, kuuntele mitä tulee sisältäpäin. Mä tein muutama kuukaus sitten päätöksen että kaikki "taide" mitä mun päästä tulee ulos saa tulla ulos rehellisenä itsenään, antaa vaan virrata, tee vaan jotain, improvisoi vaikka jollain soittimella ja sitten kun jossain vaiheessa tulee jotain järkevän kuuloista niin ota se melodia talteen.

Yritä löytää sellainen "flow" jossa tekstiä vaan tulee itsestään. Kannattaa eismerkiksi kokeilla kirjoittamista erilaisissa tilanteissa, kokeile kirjoittaa aamukahvin kanssa, lähde kävelylle luonnon helmaan tai fiilistele pimenevää iltaa kynän ja vihkon kanssa. Eri ihmisille tulee inspiraatio hyvin erilaisista asioista ja ei yrittämisestä ainakaan muuta haittaa ole kuin mahdollinen ajan"hukka".

Kirjoita vaikka sanat ja sitten vaan lallattelet niitä erilaisilla tavoilla ja yrität pikkuhiljaa löytää ne parhaimmalta kuulostavat melodiat. Vaikka kokeneemmilta kirjoittajilta "tilatut" sanat varmaan aluksi kuulostaakin paremmalta, niin uskoisin että on lopulta palkitsevampaa tehdä itse vaikka alku olisikin pikkaisen kankea. Tai no ainakin mun ekat kirjotelmat oli muutamia yksittäisiä rivejä lukuunottamatta ihan järkyttäviä :D
Johann Onn
08.03.2009 23:10:13
Henk.koht. kuin luin ekan viestin, tuli ekana mieleen...

----------------------------------------------------------------------------------

Köli & Ankkuri
-------------

On lähde tainnut ehtyä ?
Ei mitään nyt saa tehtyä
Ei silti ett ois asiaa
Tai edes pientä tarinaa

Pre-Chorus:
Vaikeuksii näkyy edessä: Ollaan silmii myöden vedessä...

Chorus:
Vähän hankalaa pysyä pinnalla: Köli pohjassa, ankkuri rinnalla.
On tän hankalaa pysyä pinnalla: Köli pohjassa, ankkuri rinnalla.

Me pohjamutaa tarvotaan
Seuraavat hylyt arvotaan
Onks määränpäämme lähellä ?
Ei jaksais enää kävellä

Pre-Chorus + Chorus

Outro:
Montako kulmaa on
kunnes sen näämme ?
Eikö me taideta olla jo siellä ?
Paksua kuraa on
pidemmän päälle,
ämpärikaupalla hankalaa niellä. (Näin...)
Paksua kuraa on
pidemmän päälle,
ämpärikaupalla hankalaa niellä !

-----------------------------------------------------------------------------------------

...sanoitus, sanoittamisen vaikeudesta / siitä, kun ei ole mitään ideaa.
Eli "oikea määrä tavuja & riimit" vs. "järkevyys & tarina" kertaa tekijän ideaköyhyys = 57 - 0
Charge
04.04.2009 15:52:06

Hei nyt herra h3llraiseri! Ota ihan rehellisesti itteäs niskasta kiinni ja rupea miettimään. Hankalalta tuntuisi itsestäni ainakin tehdä biisi jonkun muun sanoituksiin, ei siihen pääse kuitenkaan niin tunnelmaan käsiksi ja muutenkin. Harjoitusta se vaatii, äläkä ota siitä stressiä. Katot vaan päivän kerrallaan ja aina laitat heti ylös, jos jotain lyriikanpätkää päähän tulee. Sitten siihen joku tyyliin sopiva sävel, niin jo menee helpommin. Tsemppiä paljon! :)
"I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)