Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Bassman kokemuksia tänne
1 2 3
olex_tur
26.02.2009 22:20:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kaikilta Fender Bassman tai muu Fender bassovahvari kokemuksia tänne.
 
Itseä kuumottaisi Fender Bassman 250/210 + Bassman 115 läjä.
 
Mielipiteitä ja ennakkoluuloja tästä läjästä..
 
tein itte......nou roblem www.myspace.com/karkaasuband
Charger
27.02.2009 13:48:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Bassman 100 vuodelta -76, 100 wattia putkitehoa, riittää mulle hyvin. Muutettu Blackface -kytkentään ammattilaisen toimesta. Tosi clean soundi, ottaa pedaaleita hyvin vastaan.
 
Et tainnut tosin haluta tietoa vanhoista bassmaneista, vaan näistä uusista trankkulaitteista. No niistä en tiedä mitään.
 
Teijo K.
27.02.2009 13:50:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus takavuosina Bassman 50 putkinuppi. Sai sähköbasson kanssa aivan älyttömän reteen rähinän ilmoille. Paras sähköbassosoundi mitä oon millään laitteilla saanut. Mut joo.
 
Itsehän olen sitä mieltä, että Fender teki vääryyden kun nimes tän uuden huonomman trankkusarjan Bassmaniks, mutta nehän saa tietty omilleen tehdä mitä huvittaa.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
olex_tur
28.02.2009 20:51:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otan ihan kaikkia Fender Bassman kokemuksia vastaan.
 
tein itte......nou roblem www.myspace.com/karkaasuband
vjvesa
01.03.2009 20:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on 135:nen Bassman käytössä. Laite oli eilen ensimmäistä kertaa tositoimissa kytkettynä Ampegin 4x10" HLF:ään. Saundi oli sellainen "se on nyt tässä", juuri sellaista mitä olen hakenut. Putkivahvistimen lämpöä löytyi runsaasti, eikä transistorilaitteiden kolkkoudesta ollut tietoakaan. Bassokanavan volume oli n. 6:ssa ja masteri n.2,5:ssä Tavastian lavalla. Kyllä taas ihmetyttää, ettei joillekkin 100w putkitehoa bassokäytössä riitä.
 
www.morjekords.com
VikiViljami
03.03.2009 15:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.victoriaamp.com/visitor/show_model/8
 
Tämä on ilmeisesti alkuperäisen Bassmanin mukaan rakennettu, ja kyllä kuulostiki hunajaiselta kun basso tuuttasi läpi.
 
Tänään sitten kattelin hintoja ja kävi mielessä, että jos rakentaisi itse tuollaisen kun ei ihan irtoaisi 2500e tältä paikalta
 
Boys keep swingin
knet725
03.03.2009 18:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä taas ihmetyttää, ettei joillekkin 100w putkitehoa bassokäytössä riitä.
 
Aikalailla olen samaa mieltä. Tosin se viisto 4 x 12" Bassmanin kaappi selän takana ei kuulostanut yhtään miltään. Ehkä salin takaseinään aukesi mutta lavalla ei siitä kuulunut mitään ja sen takia siinä tilanteessa tuntui kuin tehot ei nupissa riittäisi.
 
Noita Bassman 100 nuppeja on muutama ollut (ja on vieläkin yksi) sekä 135 malli. Mielestäni ollut erittäin aliarvostettu bassovahvistin, tehojen kanssa ei ole ollut ongelmaa oikeilla kaapeilla ja soundi on mielestäni parasta A-luokkaa, ja mulla on kuitenkin Ampegin SVT referenssinä.
 
Nyt en ole hintoja seurannut, mutta lienevät ylöspäin tässäkin tapauksessa menossa, kantsii ostaa pois jos vielä kohtuuhintaan löytää.
 
vjvesa
03.03.2009 20:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Nyt en ole hintoja seurannut, mutta lienevät ylöspäin tässäkin tapauksessa menossa, kantsii ostaa pois jos vielä kohtuuhintaan löytää.

 
Itse maksoin laitteesta n.600€ Saksan Ebayn kautta tilattuna. Putkien vaihdon jälkeen hinta/laatusuhde on erittäin pätevä. Sai samassa myös erittäin pätevän kitaravahvistimenkin.
 
www.morjekords.com
hollstro
03.03.2009 21:41:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

knet725: Aikalailla olen samaa mieltä. Tosin se viisto 4 x 12" Bassmanin kaappi selän takana ei kuulostanut yhtään miltään. Ehkä salin takaseinään aukesi mutta lavalla ei siitä kuulunut mitään ja sen takia siinä tilanteessa tuntui kuin tehot ei nupissa riittäisi.
 
Noita Bassman 100 nuppeja on muutama ollut (ja on vieläkin yksi) sekä 135 malli. Mielestäni ollut erittäin aliarvostettu bassovahvistin, tehojen kanssa ei ole ollut ongelmaa oikeilla kaapeilla ja soundi on mielestäni parasta A-luokkaa, ja mulla on kuitenkin Ampegin SVT referenssinä.
 
Nyt en ole hintoja seurannut, mutta lienevät ylöspäin tässäkin tapauksessa menossa, kantsii ostaa pois jos vielä kohtuuhintaan löytää.

 
Vanha putkiBassman on hyvä nuppi, mutta Fenderin tuon ajan bassokaapit on bassolle kumisevia ja löysiä. Kunnon kaapilla homma wörkkii eri malliin. 100 Wattinen liikkuu 800 € tienoissa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Anarkiapurilainen
04.03.2009 11:52:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassman 50 löytyy, täydellinen rähinäsoundi mulle. Yleensä soitan nupin kanssa kaupan päälle saatuun vanhaan ja rätisevään Laneyn 1x15"-lootaan, mutta syksyllä soitin yhden keikan toi nuppi A. Rantasaunaan kytkettynä ja jopas lähti parhaat soundit ikinä. Tykkään paljon enemmän kuin Rantis+SVT-yhdistelmästä. Pienempien Ampegin kaappien kanssa toi ei toimi yhtään (varmaan koska ne on 8 ohmin pömpeleitä..)
 
Ja tosiaan, tällä ei ole mitään tekemistä nykyisten trankku-Bassmanien kanssa. eBayssä näkyy noita Silverface-bassmaneja tosi usein halvalla. Omassani on takana jännitteen valinta, onko jenkkimalleissa sellaiset vakiona? Silloin saattaisi nimittäin innostaa 135-mallin hommaaminen.
Anarkiapurilainen
04.03.2009 11:56:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat sävynsäätöasetukset tohon nuppiin ovat myös helppo muistaa: etuasteesta kaikki täysille (tossa on ainoastaan passiivinen EQ, eli en halua että soundista aletaan mitään leikkaamaan..) ja masteria tarpeen mukaan 2-3 verran. Soundista tulee sellainen, ettei tarvetta ylimääräiselle yliohjaukselle todellakaan ole.
Teijo K.
04.03.2009 12:00:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anarkiapurilainen: Omat sävynsäätöasetukset tohon nuppiin ovat myös helppo muistaa: etuasteesta kaikki täysille (tossa on ainoastaan passiivinen EQ, eli en halua että soundista aletaan mitään leikkaamaan..) ja masteria tarpeen mukaan 2-3 verran. Soundista tulee sellainen, ettei tarvetta ylimääräiselle yliohjaukselle todellakaan ole.
 
Aika smat kuin mulla. Parhaat rokkirähinät sain ilmoille sellaisella 18" kaapilla ja sitten myöhemmin mulla oli Peavey 2x15" komero hetken aikaa jonka kanssa tuli vähintään yhtä messevä soundi.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
hollstro
04.03.2009 12:17:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Omassani on takana jännitteen valinta, onko jenkkimalleissa sellaiset vakiona? Silloin saattaisi nimittäin innostaa 135-mallin hommaaminen.
 
Vientimalleissa on jännitteen valinta. Jenkkimalleissa ei ole.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Maisteri
04.03.2009 13:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa Bassman 50 -mallissahan ei ole mastervolaa, ainakaan originellissa modaamattomassa koneessa. Mutta noissa 100- ja 135-malleissahan on mastervola niiden kanavavolasäätimien lisäksi. Joskus vain olen tullut miettineeksi, että mitenkähän kiva vehje tuollainen Bassman 100 tai 135 olisi, kun siinä kerran on 2 (tai oikeastaan kolmekin, jos molemmat kanavat laskee) volumea. Mitenkähän paljon noilla useammilla volumeilla pystyy lopulta kontrolloimaan saundin luonnetta ja säröytymistä.
 
Omassa marsussani kun on vain 1 volumesäädin, niin särön määrän säätömahdollisuudet on toki rajoitteiset, mikäli ei halua luukuttaa päätettä infernaalisen lujaa. Loistosaundinen pelihän tuo Marsu toki on ja se 100W putkiteho tuntuu juuri sopivan riittävältä, mutta välillä aina käy mielessä, että kivahan olisi myös joskus testata vertailumielessäkin esim. näitä mastervolalla varustettuja Bassmaneja. Ja tietysti myös Marsun JMP SuperBasseja kanavat linkitettyinä. Kai noissa Bassmaneissa on myös kanavien linkitysmahdollisuus?
 
http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse http://www.thegeorgedoubleuse.com
Teijo K.
04.03.2009 14:53:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maisteri: Tuossa Bassman 50 -mallissahan ei ole mastervolaa, ainakaan originellissa modaamattomassa koneessa. Mutta noissa 100- ja 135-malleissahan on mastervola niiden kanavavolasäätimien lisäksi. Joskus vain olen tullut miettineeksi, että mitenkähän kiva vehje tuollainen Bassman 100 tai 135 olisi, kun siinä kerran on 2 (tai oikeastaan kolmekin, jos molemmat kanavat laskee) volumea. Mitenkähän paljon noilla useammilla volumeilla pystyy lopulta kontrolloimaan saundin luonnetta ja säröytymistä.
 
Omassa marsussani kun on vain 1 volumesäädin, niin särön määrän säätömahdollisuudet on toki rajoitteiset, mikäli ei halua luukuttaa päätettä infernaalisen lujaa. Loistosaundinen pelihän tuo Marsu toki on ja se 100W putkiteho tuntuu juuri sopivan riittävältä, mutta välillä aina käy mielessä, että kivahan olisi myös joskus testata vertailumielessäkin esim. näitä mastervolalla varustettuja Bassmaneja. Ja tietysti myös Marsun JMP SuperBasseja kanavat linkitettyinä. Kai noissa Bassmaneissa on myös kanavien linkitysmahdollisuus?

 
Bassman 50 malliin ilmestyi mastervola jonain vuonna x. jota en nyt muista. Olisko ollut 73-76 plää.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Anarkiapurilainen
04.03.2009 14:58:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Bassman 50 malliin ilmestyi mastervola jonain vuonna x. jota en nyt muista. Olisko ollut 73-76 plää.
 
Bassman 50:tä valmistettiin vain 72-76, että jossain vaiheessa noilla hujakoilla varmaan..
Teijo K.
04.03.2009 16:17:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anarkiapurilainen: Bassman 50:tä valmistettiin vain 72-76, että jossain vaiheessa noilla hujakoilla varmaan..
 
Joo, se oli joku Bassman jotain ennen sitä ja jotain muuta sen jälkeen eikös? Bassman 45 ja bassman 60? Vai miten nää lillukanvarret nyt meni?
 
Mulla nyt jokatapauksessa on ollut 2 erillistä Bassman 50 konetta ja molemmissa oli ihan tehtaalla asennetut mastervolat.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
hollstro
04.03.2009 16:58:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Joo, se oli joku Bassman jotain ennen sitä ja jotain muuta sen jälkeen eikös? Bassman 45 ja bassman 60? Vai miten nää lillukanvarret nyt meni?
 
Mulla nyt jokatapauksessa on ollut 2 erillistä Bassman 50 konetta ja molemmissa oli ihan tehtaalla asennetut mastervolat.

 
Bassman 50 seuraaja oli Bassman 70. Siinnä ol masteri.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Charger
04.03.2009 20:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Vanha putkiBassman on hyvä nuppi, mutta Fenderin tuon ajan bassokaapit on bassolle kumisevia ja löysiä. Kunnon kaapilla homma wörkkii eri malliin.
 
Jep, mulla on Monsterin rakentama 2x12, ja toimii todella hyvin tuon nupin kanssa. Kaikenlisäksi se on mukavan kokoinen roudata.
 
Teijo K.
04.03.2009 21:13:22 (muokattu 04.03.2009 21:19:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Bassman 50 seuraaja oli Bassman 70. Siinnä ol masteri.
 
http://www.drocksmusic.com/bassman50.jpg
 
http://www.thevintagesound.com/ffg/manuals/bassman50_76_pg1.jpg
 
Ja bassman 50.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «