Aihe: Äänikortti sanoi POKS! Kuinka tästä eteenpäin?(presonus firebox)
1
insight
01.03.2009 15:29:48 (muokattu 01.03.2009 15:30:23)
Omat tarpeethan sen määrittelee, mikä kannattaa hommata. Mä ostin Apogee Duetin, koska 2 kanavaa riittää mun käytössä. Jos joskus tarvin lisää kanavia, hommaan sitten toisen kortin (Esim. Motu Ultralite tai sen tyylinen).

En jaksa googlettaa, mutta onko tossa jotain muita liitäntöjä, kuin FireWire. Ihan mielenkiintoista, että sanoi poks... siis outoa, ettei suojattu moiselta. Sanoikos ohje jotain moisesta? Meinaan vaan, että sanooko virhevastuu jotain.
Can you feel the atmosphere
jukej
01.03.2009 16:49:14
Tässä kuva Fireboxin liitännöistä: http://apple.jkdiary.com/attach/1/hk15.jpg

En ole tässä 2 vuoden aika tarvinnut enempää kuin kahta kanavaa, joten omaan käyttöön Duet voisi olla oikein sopiva. MIDI-liitäntöjen puute on hiukan harmillinen.

Tällaista lukee Firebox manuaalissa. Ei mainintaa, että virtalähdettä ja firewire-kaapelia ei saisi kytkeä yhtäaikaa:

12VDC Power Adaptor Input: This is where you plug the provided power supply into the FIREBOX. Please check the power supply to ensure that it is the correct voltage and plug type for your country. Note that you can also power your FIREBOX with a six-pin FireWire port from your computer instead of using the external power supply.

FireWire Ports: There are two firewire ports on the back of the FIREBOX. If your computer has a six-pin FireWire port you can power your FIREBOX from the FireWire connector. If your computer has a 4 pin connector, then you will need to get a 4 to 6 pin connector to connect your FIREBOX to your computer, and use the external power supply...

Power Issues Q: ...When I plugged in my FIREBOX it caught on fire and smoke came out of the top. What do I do?

A: PreSonus has a distributor in almost every country. Therefore, PreSonus does
not authorize or condone exportation of any of our products by US dealers. If you have done this and your product has been damaged (more than likely due to voltage irregularities) then you will need to return the unit to the dealer in the United States. The dealer can then return it to PreSonus for a non-warranty repair. After the unit is repaired, the dealer will be billed accordingly and the unit will be returned to the dealer.
How many kilometers to the nearest disco?
insight
02.03.2009 09:55:45 (muokattu 02.03.2009 09:57:30)
Power Issues Q: ...When I plugged in my FIREBOX it caught on fire and smoke came out of the top. What do I do?

Heh, kuulostaa tyyppivialta =)

Mutta ton mukaan siinä sitten pitäis varmaankin toimia. Voi mennä aikaa tosin jonkin verran.

Mulla midikiipparit menee suoraan USB-väylään eli toi äänikortissa oleva MIDI-liitäntä on mun mielestä vaan yks turha lenkki. Mulla siis MIDI-kiippareina Axiom 49, josta löytyy toi USB-liitin midiä varten.
jukej
02.03.2009 13:02:24
Lähetin mailia Fireboxista, mutta kyllä tilanne aika synkkä on. Ehkä vois vain käydä ostamassa sen Duetin pois. Mac-käyttäjälle sen pitäis kuitenkin olla aika mainio vermes.

Onko jollakin tietoa saako 3 vuoden takuita äänikorteille muualta kuin T-kaupasta?
insight
02.03.2009 14:38:56 (muokattu 02.03.2009 14:59:29)
jukej: Lähetin mailia Fireboxista, mutta kyllä tilanne aika synkkä on. Ehkä vois vain käydä ostamassa sen Duetin pois. Mac-käyttäjälle sen pitäis kuitenkin olla aika mainio vermes.

Onko jollakin tietoa saako 3 vuoden takuita äänikorteille muualta kuin T-kaupasta?

Mä oon ainakin ollut erittäin tyytyväinen Duetiin ja Thomannillakin kaupat aina sujuneet hyvin.

Duetin tosin ostin St Pauls soundista, missä se on halvempi.
jukej
03.03.2009 11:46:20
Soittelin maahantuojan suosittelemaan firmaan ja n. 100e tulisi maksaan Fireboxin korjaus. Vähän siinä ja tässä kannattaako tämän hintaluokan kortin korjauksesta 100e maksella.

Pieni kiusaus olisi vain huomenna hakea Duet lähikaupasta ja katsella Fireboxin korjausta joskus syssymmällä sitten. :) Arki on kovin synkkää ilman äänikorttia.
anapena
03.03.2009 12:33:52
Tietty että minkälaisen ennusteen ne siellä huollossa osaisivat antaa tulevaisuuden suhteen, siis että hajoaakohan laite kuinka nopeasti saman vian takia uudelleen vai tehdäänkö huollossa jotain sen estämiseksi vai korjataanko vain vika?
insight
03.03.2009 13:42:32 (muokattu 03.03.2009 13:44:21)
jukej:
Pieni kiusaus olisi vain huomenna hakea Duet lähikaupasta ja katsella Fireboxin korjausta joskus syssymmällä sitten. :) Arki on kovin synkkää ilman äänikorttia.

Mulla on ollut Duet kohta vuoden, eikä mitään pahaa sanottavaa. Se MIDI:n puute ei ole ongelma. Osta ihmeessä eli suosittelen ehdottomasti =)

Siis olettaen tietenkin, että sulla on MAC! Sehän ei toimi kuin Macissä.

http://i32.tinypic.com/ofzy8z.jpg

Tossa kuva mun setistä.
jukej
03.03.2009 17:09:15
Jepjep, mac-miehiä. Huomenna taidan käydä hakemassa. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)