Aihe: Uudet Kamat
1 2
Guitarguy
27.02.2009 19:28:12
Oon täs pääsemäs kesätöihi ja rahoolla olen ajatellu hommavani uuden setin.
Tämä tulisi olemaan 2. setti. Nyt minulla on Falcon Stratocaster ja Marshall MG10CD.
Olen Soittanut n.1,5 v, joten en tartte mitään metallica tason vehkeitä.
Soitan pääasiassa Metallia ja sieltä Metallicaa ja muita Thrashin legendoja ja myös Rockkia.
Soitan 2 bändissä mutta keikkoja ei varmaankaa tuu mutta kitaran pitäisi kuitenkin kuulua. Mutta ei sen vahvistimen saisi olla mitää järkyttävän suurta/kovaäänistä että sitä sais vietyä jonnekki ja ei kotiväki alkaisi valittamaan.
Budjetti tietenkään ei ole mikään hurja ja tällä hetkellä en kyllä edes tiedä palkkaa kun haastattelu on tulossa vasta.
Mutta antakaa vaan jotain hyviä vinkkejä. Tällä hetkellä oon kattellu Epiphone Exploreria.
Kitaras pitääs olla 22 nauhaa mutta mikkään vibrat ja muut herkut ei oo pakollisia.
Kiitos.
Antti1
27.02.2009 19:32:55
Mikäs se budjetti oli?
munkero
27.02.2009 19:42:00
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
kissakissala
27.02.2009 19:48:17
Budjetti tietenkään ei ole mikään hurja ja tällä hetkellä en kyllä edes tiedä palkkaa kun haastattelu on tulossa vasta.

No jospa palaat asiaan kun on rahat kädessä? Onhan se alkuinnostus mukavaa mutta mutta.. Haulla löytyy paljon tietoa vahvareista ja kitaroista tai selaile vaikka parikymmentä sivua kitarakamat palstaa, niin eiköhän ala sopivaa luuttua ja mölystintä löytyä.
Guitarguy
28.02.2009 10:14:48
No joo elikkä semmonen 1000e sieltä karkeasti on tulossa. En tiedä käytänkö kaikkia tohon settiin , mutta tommoosta budjettia maksimissaan
Guitarguy
28.02.2009 12:33:43
Taidan ostaa ton Roland 80X vahvistimeksi. Sitte joku vaa enää joku hyvä keppi jos on hyvät mikit. Aktiivi EMG vissiin on tarkotettu vaan ja ainoastaan metalliin, joten eikös jokku humbuckerit käy myös metalliin ja myös rockiin?
Punisher
28.02.2009 12:43:34 (muokattu 28.02.2009 12:45:40)

Kyllä niillä aktiiveilla voi muutakin soittaa kun vaan sitä iänikuista heviä. Se on kumminkin periaatteessa yksi ja sama mitkä mikit kitarassa on, niitä voi aina vaihdella myöhemmin jos alkaa vituttamaan tai sisäinen Mnettiläinen kultakorva höristelee soittaessa korviaan. Itse en huomannut juuri minkäänlaisia eroja trankkuvehkeillä vaikka pyörittelin monenmoista saippualaatikkoa omassa kitarassani. Ibanezin RG321 on perusvarma valinta edullisemmista kepeistä, vahvistinpuoli sitten jo tuohon hintahaarukkaan vähän vaikeampi, jos haluaa putkiromuja. Englin Thunderia voi koettaa tyypata, samoin Bugeran 6260/6262/333/333XL -komboja, joista tosin lähtee melua ihan saatanasti jo. Trankkuvehkeistä en sitten osaa neuvoakaan, mutta niistä pitäisi löytyä tuohonkin hintaan jo jotain hyvin käyttökelpoista.

Jos mahdollista, käy kaupassa kokeilemassa mikä tuntuu/kuulostaa hyvältä ja sopii lompakollesi. Paras keino.

PS. Ei kannata kysyä tältä palstalta mitään mm. Marshallin Valvestate/MG -sarjalaisista. Saat sellaisen paskaryöpyn niskaan, ettei sitä narinaa jaksa kukaan kuunnella.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Vladi
28.02.2009 13:19:03
Itsellä vaihtui Emg-vakiosetti (eli 81 tallassa ja 60 kaulassa) 85 tallaan ja 89(jossa puolitusmahdollisuus) kaulaan. Kummasti tuo kitaran monipuolisuus lisääntyi.

Eli väittäisin että tuo perussetti ei taivu ehkä paljoa muuhun kuin metalliin mutta löytyy aktiivimikkien puoleltakin paljon hyviä vaihtoehtoja. :)
Kyllä se siitä.
nikander
28.02.2009 14:06:09
PS. Ei kannata kysyä tältä palstalta mitään mm. Marshallin Valvestate/MG -sarjalaisista. Saat sellaisen paskaryöpyn niskaan, ettei sitä narinaa jaksa kukaan kuunnella.

Vanhat Valvestatet oli ihan tykkipelejä. Kyllä sellaisella metallia soittaa hyvinkin.
RekoS
28.02.2009 15:04:09
Guitarguy: Oon täs pääsemäs kesätöihi ... kun haastattelu on tulossa vasta.

Ei kannata nuolaista ennenkuin tipahtaa - itsekin olin tuossa haastattelussa eikä paikkaa tullut. :(

Kannattaa varmaankin ostaa niin hyvät kamat ku perse kestää. Itsellä tuo putki on jatkunut niin kauan että olisi tullut halvemmaksi ostaa vaikka joku mesan full stack heti soittoharrastuksen alussa.
taskumatti
28.02.2009 19:12:44
Guitarguy: Taidan ostaa ton Roland 80X vahvistimeksi. Sitte joku vaa enää joku hyvä keppi jos on hyvät mikit. Aktiivi EMG vissiin on tarkotettu vaan ja ainoastaan metalliin, joten eikös jokku humbuckerit käy myös metalliin ja myös rockiin?

Tee tulevaisuudelles palvelus, äläkä osta EMG:tä. Tylsin ja kuivin soundimaailma ikinä. Ja sitte jos joskus mikään vähä "svengaavampi" musiikki alkais kiinnostaa, niin sitä ollaan kusessa.

Toi cubehan on nyt melko suosittu vehje kotikäytössä, mutta miks 80? eiks 60 tai jopa 30w riittäis kotiin?

Torilta sitten joku mieleinen kitara mukaan, että jää rahaa karkkiin.
Hello musician. I want to play a game.
taskumatti
28.02.2009 21:52:52 (muokattu 28.02.2009 21:54:13)
KUNU: Svengaavampi ei onnistu?

http://www.youtube.com/watch?v=4j34gG2xR3I&feature=related
Älä kato videota vaan kuuntele, sano lopuksi mitkä mikit kitarassa olivat.
http://www.youtube.com/watch?v=QB4rv86pGl4

Pakko vielä lisätä:

Itse en olen mikään EMG-fani ja olen ihastunut passiivin saundiin heti ensimmäisen kitaran myötä.
Mutta olen kuullut monia pätkiä missä EMGt kuulostavat erittäin hyvältä. Voi niillä soittaa tosiaanki muutakin kuin metallia. Mark Knopflerin saundista olen tykänny kauan, ja EMGn aktiiveilla kyseinen mies soittalee erittäin makeasti.
Kannattaa ihan puhtaasti käydä kokeilemassa ja tehdä sitten päätöksensä.
Tuntuu vähän, että kyseinen kommentoija ei ole edes kokeillut EMGn aktiiveja.

Haha :D kokeiltu on. Eka svengaava? Kuolettavan tuubimainen toi ääni mun mielestä. Siis onhan Knopfler aivan mahtava kaveri, mutta ei vain tä esitys pure muhun.

toka vähän sinnepäin. Mutta ei aivan.
Hello musician. I want to play a game.
Guitarguy
28.02.2009 22:11:18
Toi Roland Cube 80X, koska soitan myös bändis ja siinä on enemmän ominaisuuksia.
Sitte noista iboista sitä ,että ei noi alle 600e ibanezit vissii mitää kovin hyviä/kestäviä oo....
Tai semmosen tiedon oon saanu, eihän ne kaupas ny pahalta tunnu ,mutta mitenkä on asia esim 4v päästä?
Asiasta en itte tiiä, mutta kertokaa vaa kokemuksia hyviä että pahoja.
Voi olla että ostan Epiphonelta jonku explorerin tyyppisen. Varmaa ton korina explorerin.
Evilson
28.02.2009 22:15:14
Guitarguy: Sitte noista iboista sitä ,että ei noi alle 600e ibanezit vissii mitää kovin hyviä/kestäviä oo....
Tai semmosen tiedon oon saanu, eihän ne kaupas ny pahalta tunnu ,mutta mitenkä on asia esim 4v päästä?
Voi olla että ostan Epiphonelta jonku explorerin tyyppisen. Varmaa ton korina explorerin.

Ibanezin SZ(R) -sarja on hyvä. Briteistä saa SZR-sarjaa tosi halvalla:

http://www.dv247.com/invt/48747/

SZ-sarjaa voi löytää sitten torilta. SZR:stä mulla ei ole kokemuksia, mutta luulisi olevan hyvin lähellä SZ:aa laadullisesti. Korina explorer on varmaan myös ihan hyvä vaihtoehto.
Opi tuntemaan sienet!
Vladi
28.02.2009 22:18:46
Guitarguy: Toi Roland Cube 80X, koska soitan myös bändis ja siinä on enemmän ominaisuuksia.
Sitte noista iboista sitä ,että ei noi alle 600e ibanezit vissii mitää kovin hyviä/kestäviä oo....

Itse omistan tällä hetkellä toisen Ibanezini(hinta oli aikoinaan 650e) ja peittoaa laadultaan mielestäni monta kalliimpaakin kitaraa. Ibanezit ovat omien kokemuksieni mukaan hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia keppejä.

Sitäpaitsi jos soittointo pysyy ja soittotaitoa tulee lisää, et hyvin suurella todennäköisyydellä noilla kamoilla soittele. Minkä tahansa soittovehkeen säilyvyys riippuu loppujen lopuksi eniten siitä, kuinka sitä kohtelet ja miten pidät siitä huolta. :)
Kyllä se siitä.
KUNU
01.03.2009 09:31:26
Guitarguy: Oon täs pääsemäs kesätöihi ja rahoolla olen ajatellu hommavani uuden setin.
Tämä tulisi olemaan 2. setti. Nyt minulla on Falcon Stratocaster ja Marshall MG10CD.
Olen Soittanut n.1,5 v, joten en tartte mitään metallica tason vehkeitä.
Soitan pääasiassa Metallia ja sieltä Metallicaa ja muita Thrashin legendoja ja myös Rockkia.
Soitan 2 bändissä mutta keikkoja ei varmaankaa tuu mutta kitaran pitäisi kuitenkin kuulua. Mutta ei sen vahvistimen saisi olla mitää järkyttävän suurta/kovaäänistä että sitä sais vietyä jonnekki ja ei kotiväki alkaisi valittamaan.
Mutta antakaa vaan jotain hyviä vinkkejä. Tällä hetkellä oon kattellu Epiphone Exploreria.
Kitaras pitääs olla 22 nauhaa mutta mikkään vibrat ja muut herkut ei oo pakollisia.
Kiitos.

Muuten, haluaisin vain tiedustella, että minkälaisen hevisetin ostit tuossa pari viikkoa sitten kun kyselit seuraavia: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=175540&co=90

Jos hommaisit ensin rahat, suosittelen.
Guitarguy
01.03.2009 10:11:05
Kunulle tästä vaa tiedoksi, että toi hevisetti juttu oli mun veljen kirjoottama ku se ei jaksanu tehä omaa tiliään.
Eli se on jo huomattavasti pidemmällä täs soitto jutus kun mä:)
Joo ei noi Ibanezit huonoja kyllä varmaankaa ole. Useat varmaan luuloo niin.
Pitää täs vielä kattella...
KUNU
01.03.2009 13:36:33
Guitarguy: Kunulle tästä vaa tiedoksi, että toi hevisetti juttu oli mun veljen kirjoottama ku se ei jaksanu tehä omaa tiliään.
Eli se on jo huomattavasti pidemmällä täs soitto jutus kun mä:)
Joo ei noi Ibanezit huonoja kyllä varmaankaa ole. Useat varmaan luuloo niin.
Pitää täs vielä kattella...

Niinhän ne hiihtäjätki sannoo, et sie usko tuohon itekkään.
Jasoniitti
02.03.2009 17:39:40
Evilson: Ibanezin SZ(R) -sarja on hyvä. Briteistä saa SZR-sarjaa tosi halvalla:

http://www.dv247.com/invt/48747/

SZ-sarjaa voi löytää sitten torilta. SZR:stä mulla ei ole kokemuksia, mutta luulisi olevan hyvin lähellä SZ:aa laadullisesti. Korina explorer on varmaan myös ihan hyvä vaihtoehto.

Noita Iboja löytyy Suomesta aivan samaan hintaan ja voisi kuvitella, että asioiminen on vähän jouhevampaa, vaikka nettikauppana hoitaisikin:

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=bb0057
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)