Aihe: Leslie
1 2 3 4 5 6
Master Fader
27.02.2009 17:28:14
pitk: Termi on varmaan peräisin vanhasta kunnon YLEn stereotestistä? "Aiheutamme tahallisen vaihevirheen, jolloin ääneni pitäis kuulua epämääräisestä suunnasta ja monovastaanottimissa hävitä lähes kuulumattomiin." Todellisuudessa toisesta kanavasta käännettiin napaisuus (polariteetti).

http://www.yleradio1.fi/id480.shtml

Pitk.

Ahaa. Katoppas kehveliä. Silloinhan mä oli aika jäljillä tän vaihevirheen määrittelyn kanssa. Ai että.... :)
Master Fader
27.02.2009 17:43:16 (muokattu 27.02.2009 17:45:59)
ejhfi
27.02.2009 18:09:49

kivi: sä et saa siitä valosta mustaa vaikka yrittäisit. :-D

Jos ajattelisin aina asioita "pidä itse tunkkis" -tyyliin, niin ei varmaan mistään tulis ikinä yhtään mitään :D
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
kivi
27.02.2009 18:20:52
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Master Fader
27.02.2009 18:35:55
kauppi
27.02.2009 22:08:20
Kuvitelkaa ritari ässän autoa ja sitä valoa, joka heiluu siinä nokalla. Siinä on pilli nro. uno. Sitten lisätään siihen toinen valo, joka kulkee samaan tahtiin, mutta eri suuntaan. Siinä pilli nro. dos. Pistetään samaan maskiin toisen värinen, esim. sininen valo, joka kulkee hitaammin ja täysin eri synkassa näiden punaisten valojen kanssa. Siinä on eri suuntaan pyörivä alaroottori. Nyt mä muunnan nämä ritariässävalot kuulokuvaksi ja se on siinä miltä mä haluaisin onnistua saamaan lepan kuulostamaan.

Haluat siis yhden mono-signaalin ja 3 autopan-pluginia?
ejhfi
27.02.2009 23:25:31

kauppi: Haluat siis yhden mono-signaalin ja 3 autopan-pluginia?

Plugin olisi liian helppo ratkaisu.
Groovi
27.02.2009 23:30:51
ejhfi: Plugin olisi liian helppo ratkaisu.

Tai asioiden tekeminen puhtaasti korvien perusteella. Sitä kai yllättävän harva harrastaa nykyään.
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
ejhfi
27.02.2009 23:34:46 (muokattu 27.02.2009 23:41:42)

Groovi: Tai asioiden tekeminen puhtaasti korvien perusteella. Sitä kai yllättävän harva harrastaa nykyään.

Öh, kyse ei olekaan siitä, vaan siitä kuinka tehdä mahdottomasta mahdollinen. Tämä on järjen rajojen haastamista mitä suurimmassa määrin :)

Pidemmän aikaa on kiehtonut ajatus siitä, että Maurits Escher ei olisikaan ollut kuvataiteilija, vaan olisi tehnyt ääntä samalla tavalla kuin mistä tuli tunnetuksi.
studiokekkonen
27.02.2009 23:55:13

No mitä jos sitten vaikka kloonaisit itsesi kolme kertaa, antaisit jokaiselle piiiitkällä johdolla varustetun kaiuttimen, laittaisit kirmaamaan pellepuvuissa ympäri mökkiä, äänittäen koko show'n monona ja hysteerisesti tuijottaen goniometriä (tai vaihekorrelaatiomittaria) joka jumittaa paikallaan tunnista toiseen. Voisi ehdottaa että tälle voisi varata vaikka oman TV-kanavan, että me kaikki voidaan tarkkailla sitä mittaria. Tai miksei koko sekoilua.

ejhfi: Tämä on järjen rajojen haastamista mitä suurimmassa määrin :)

No siinä olet kyllä harvinaisen oikeassa. :P
BubbleBob
28.02.2009 01:37:19

Öh.. Polarity Reversal Switch:
...may be necessary to alter the audio phase of two like microphones to compensate for phase cancellation. _Presonus, Flo. U.S.A.

Uh.. Phase Shifter = Polarity Mover.

ejhfi: Ratkaisuna Matrix-D-mode, eli käytä aikamuunnosta toteuttamalla se tekniikalla. Ja M.C. rocks in 3D 8-D
Floating out of the Screen..
kivi
28.02.2009 02:05:00
Master Fader: Mä arvasin.

Mä tiesin et sä arvaisit.

Respectiä sulle. Jatketaan.
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Einherjar
28.02.2009 03:20:22

No mikitä kummaltakin puolelta stereoparilla ja käännä se toinen menemään toiseen suuntaan tai vedä ihan niin kuin ennenkin ja viivästä sitä ylämikkien signaalia niin että se menee toiseen suuntaan efektoimattoman kanssa.

Miksi ihmeessä pitää hakea jotakin hankalaa ja monimutkasta jostakin mistä sitä ei luonnostaan saa irti?
Meneppä töröttämään siihen leslien eteen ja laita iso kivi koskettimistolle, että sieltä lähtee ääntä. Sitten silmät kiinni ja mietit miten saat sen haluamasi äänen irti.
Käytännöllisesti katsoen sinä haluaisit, että kun pilli liikkuu vasemmalta oikealle, niin toinen pilli liikkuisi oikealta vasemmalle ja se kun ei yhdellä pillillä vaan kovin vaihevirheettömästi onnistu niin helposti.

Silmät irti mittareista ja korvat käyttöön. Äänite ei ole erikoisen visuaalinen elämys silmille, vaan korville.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
cozmo
28.02.2009 06:47:10

Plugin olisi liian helppo ratkaisu.
Eli ei haluta löytää ratkaisua, vaan mahdollisimman uljas tapa toteuttaa se ratkaisu? Eli mittarista todettu satunnainen vastavaihe on kirvoittanut ihmisestä ties minkälaista taidefilosofiaa, respektiä sille. Yhtymäkohtia todellisuuden kanssa en vaan enää ole löytänyt hetkeen. Kysynkin, mikä siis on ongelma ja miten se pitäisi ratkaista, jottei olisi liian helppoa? "Pitäs lyödä nää 20 cm naulat seinään. Olis tossa vasara, mutta se on vähän turhan helppoa mun mielestä, joten päätin työntää naulat peukalolla seinään. Veri ja murtumat kuuluvat asiaan"
Tämä on järjen rajojen haastamista mitä suurimmassa määrin.
Oman rajallisen järkeni rajat tämä on ylittänyt jo ajat sitten.
http://nikolaasonen.blogspot.com nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
dewil
28.02.2009 11:17:29

Taas mä keksin! Teippaa langaton mikki kiinni siihen torveen.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
ejhfi
28.02.2009 11:36:40 (muokattu 28.02.2009 11:40:03)

dewil: Taas mä keksin! Teippaa langaton mikki kiinni siihen torveen.

Tai ripustan Leslien pillistä kattoon, siten että koko härveli pyörii pillin varassa. Yläpilli monotukselle ja alaroottoriin pari tai kaksi :D
ejhfi
28.02.2009 11:39:04 (muokattu 28.02.2009 11:45:23)

Einherjar: Miksi ihmeessä pitää hakea jotakin hankalaa ja monimutkasta jostakin mistä sitä ei luonnostaan saa irti?

Siksi että elämä ilman kohtuullisia haasteita on kuin pappi ilman uimalakkia.

Äänite ei ole erikoisen visuaalinen elämys silmille, vaan korville

Tervetuloa synestesiaan :)
BubbleBob
28.02.2009 14:40:22

Ja toinen "kivi" sinne polkimille heiluun. Oikeestaan semmonen moottorisoitu väriöljykeinu molempiin niinkuin sillä Terapian jätkällä, eli sävvyä soittoon.
Muistaakseni aiheessa oli myös oikeaa ongelmaa; hiljaiset vrs kovat äänet ja ensinmainitut paitsiossa. Tätäkö tässä on kokoajan ratkaistu (vastajousella varustettu volakeinu vielä kainaloon)?
Urkuhupaisasti lepattavan pipolaarinen pitkistä artikloista olon saa. Tähän kun tulee, eikä muista mistä oli puhe, ja taas on luettava koko pötkö uudestaan.
Floating out of the Screen..
ejhfi
28.02.2009 20:00:57 (muokattu 28.02.2009 20:06:49)

Siinäpä se, "pyöreä neliö". Ja kun itse tekee, saa mieleisensä. Pientä säätöä vielä tasapainoon, mutta pääpiirteissään vois olla tossa ... pinkin violettia tommosta ...

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2716

Piti soittaa skeballa, kun ei ollut urkua just käytössä, mutta käypä se noinkin :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)