Archony 23.02.2009 16:50:37 | |
---|
jees eli omistan KORG TRITON:in ja mulla on tuo tritonlib ohjelma millä pitäs saaha soundit järjestettyy omanmielen mukaan okey helppoahan se olisi jos omistaisin tietokoneen missä on vielä korppu asema, mutta kun en omista joten onko mitään ohjelmaa millä saisi usb midi interface kaapelin kautta nuo soundit synalle? |
Minä vaan 23.02.2009 18:41:23 | |
---|
Joo, itse kysymykseen en osaa sanoa juuri mitään muuta kuin että eikös niitä ole semmoisia ulkoisiakin lukijoita usb-liitännällä? Saatan kyllä valehdellakin. Mutta sitä olin kysymässä, onko M50:sä mahdollisuutta järjestellä soundeja oman mielen mukaan? Tuntuu kaikki olevan aina päin jotain kun tutkii soundeja... |
Xardan 23.02.2009 19:44:33 | |
---|
Mullaki on M50 ja kun en oo vielä perehtyny soittimeen kunnolla niin toi ois kyllä kiva tietää. Pitäs jossain vaiheessa kuitenkin viedä keikalle. Music is my life, if not, then hell with me! |
Minä vaan 23.02.2009 19:59:25 | |
---|
Niinpä. Mulla M50 on vielä tilauksessa, mutta aattelinpa ottaa etukäteen selvää :D Sen verran, mitä oon tutkinu ja ehtiny kokeilee lähikaupassa, niin eipä ole soundit missään turhan hienossa järjestyksessä... Kai M50:kin löytyy joku vastaava ohjelma... |
Thomas Häggblom 23.02.2009 21:05:09 (muokattu 23.02.2009 21:06:52) | |
---|
Tuossa M50:ssa ne soundit on järjestetty kategorioiden mukaan, eli kyllä ne sieltä järjestyksessä tulee jos painaa cat. holdin päälle. Jos vaan selaa numeroittain ylöspäin niin ei ne silloin ole missään järkevässä järjestyksessä. Ja jos keikalle haluaa viedä, niin tallenna tehdassoundit yms jollekin medialle, esim disketille Tritonissa tai SD-kortille(?) M50:ssa. Sitten teet uuden soundisetin, jossa on keikkasoundit järjestyksessä ^^ Ja tallennat sit senkin sinne mediaan PCG-tiedostona. Sitten vaan tilanteen mukaan lataat jomman kumman soundisetin sieltä soittimen muistiin. "I'm your best nightmare" |
Synastikki 24.02.2009 12:42:09 | |
---|
Archony: jees eli omistan KORG TRITON:in ja mulla on tuo tritonlib ohjelma millä pitäs saaha soundit järjestettyy omanmielen mukaan okey helppoahan se olisi jos omistaisin tietokoneen missä on vielä korppu asema, mutta kun en omista joten onko mitään ohjelmaa millä saisi usb midi interface kaapelin kautta nuo soundit synalle? mulla on kans tuo triton classic ja kannettava jossa ei ole korppuasemaa, mutta sain joululahjaksi tuollaisen usb-korppuaseman joka on pelittänyt vallan mainiosti. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Xardan 25.02.2009 18:58:23 | |
---|
Undying Dreams: Tuossa M50:ssa ne soundit on järjestetty kategorioiden mukaan, eli kyllä ne sieltä järjestyksessä tulee jos painaa cat. holdin päälle. Jos vaan selaa numeroittain ylöspäin niin ei ne silloin ole missään järkevässä järjestyksessä. Ja jos keikalle haluaa viedä, niin tallenna tehdassoundit yms jollekin medialle, esim disketille Tritonissa tai SD-kortille(?) M50:ssa. Sitten teet uuden soundisetin, jossa on keikkasoundit järjestyksessä ^^ Ja tallennat sit senkin sinne mediaan PCG-tiedostona. Sitten vaan tilanteen mukaan lataat jomman kumman soundisetin sieltä soittimen muistiin. ahhaa, toi vois kyllä toimia. Pitääpä ohjekirjan kanssa ruveta säätelemään. Kuulostaa kyllä tosi kätevältä. Mulla ois sitten vielä toi Rolandin FC-200 midi foot controller joka voisi toimiakin korgin kanssa. Music is my life, if not, then hell with me! |
Thomas Häggblom 26.02.2009 08:50:11 | |
---|
Joo, mulla meni hetki tajuta että kun on väsännyt jonkin soundisetin ja sitten tallentaa sen disketille, niin sitä saa käyttöönsä saman verran uusia "tyhjiä" paikkoja käyttöönsä :) Eli jos synassa on jokin ulkoinen media, niinkun työasemissa yleensä, niin ei pidä ajatella että soittimeen mahtuu esim 300 soundia. Se on enemmänkin niin, että siihen mahtuu ne 300 soundia kerralaan. Näitä 300:n soundin settejä voikin sitten olla niin paljon, kuin medialle mahtuu ^^ "I'm your best nightmare" |
Synastikki 26.02.2009 11:15:51 | |
---|
Undying Dreams: Joo, mulla meni hetki tajuta että kun on väsännyt jonkin soundisetin ja sitten tallentaa sen disketille, niin sitä saa käyttöönsä saman verran uusia "tyhjiä" paikkoja käyttöönsä :) Eli jos synassa on jokin ulkoinen media, niinkun työasemissa yleensä, niin ei pidä ajatella että soittimeen mahtuu esim 300 soundia. Se on enemmänkin niin, että siihen mahtuu ne 300 soundia kerralaan. Näitä 300:n soundin settejä voikin sitten olla niin paljon, kuin medialle mahtuu ^^ Näinpä. Ei sinällään ole kyllä vielä tullut yläraja vastaan noissa saundipaikkojen määrässä, mutta kyllä mulla silti on sellanen bändin treeni/keikkasetti ja sitten on vaan kotisoittelu/jammailu/häröilysetti, josta tosin aina välillä siirtyy uusien biisien myötä saundeja treeni/keikkasetin puolelle Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Xardan 26.02.2009 21:39:08 | |
---|
Aluksi säikähdin M50 kanssa että eikö tossa voi muuten kuin SD kortille tallentaa, mutta sehän on itseasiassa äärettömän kätevä kun tila on loputtomasti laajennettavissa ja vieläpä suhteellisen edullisesti. Music is my life, if not, then hell with me! |
Synastikki 27.02.2009 08:37:41 | |
---|
Xardan: Aluksi säikähdin M50 kanssa että eikö tossa voi muuten kuin SD kortille tallentaa, mutta sehän on itseasiassa äärettömän kätevä kun tila on loputtomasti laajennettavissa ja vieläpä suhteellisen edullisesti. no ei nyt välttämättä ihan loputtomasti. Rupeaa vaan ketuttamaan jos niitä kortteja tulee käyttöön useampia... Ei ikinä muista millä kortilla SE tietty saundi on... Tukeeko m50 muuten SDHC-kortteja... Kun kuitenkin tuolle kortille pääasiassa tallennellaan vain pcg-dataa ja sekvenssejä niin, jos pystyisi esim. käyttämään jotain 16-gigaista SD:tä niin sinnehän mahtuis vaikka kuinka monta saundisettiä jo yhdelle kortille. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
En oo varma sitten että mihinkä riittää koneen muistituki... onkohan se rajaton? Kyllä näyttäis aika rutosti noille korteille sopivan että no hätä. Ei taida muuten olla M50:sessä soundilaajennusmahdollisuutta? En vielä ole tutustunut siihenkään että saako tolla siirrettyä USBin kautta tietokoneelle SD kortilta tavaraa... Music is my life, if not, then hell with me! |
Thomas Häggblom 01.03.2009 14:30:27 | |
---|
Synastikki: mutta kyllä mulla silti on sellanen bändin treeni/keikkasetti ja sitten on vaan kotisoittelu/jammailu/häröilysetti, josta tosin aina välillä siirtyy uusien biisien myötä saundeja treeni/keikkasetin puolelle Joo, sama täällä :) Mulla on Korg N364:ssä sellainen kotisoittelu/jamittelusetti myös, jossa on ite tekemiäni ja järjestelemiäni soundeja kategorioittain järjestettynä. Sitten on vielä bändin soundisetti, inital-soundisetti ja factory-setti. Noista sitten latailee sen mitä haluaa käyttää. Ja tietty voi lisäillä settejä sit jos soittaa kahessa bändissä jne. |
Casse 08.03.2009 13:27:25 | |
---|
Synastikki: Tukeeko m50 muuten SDHC-kortteja... Ei tue. Mm. Owner's manualissa sanotaan ihan suoraan että "SDHC memory cards are not supported" Tuleehan tuossa m50:n mukana myös tuo softa koneelle jonka kans voi värkkäillä. |
Xardan 08.03.2009 20:08:19 (muokattu 08.03.2009 20:08:38) | |
---|
En oo muuten vielä tutkinu tarkemmin mutta onks kellään tietoa pitäskö m50:sestä pystyä siirtämään usbin kautta mitään tietoja koneelle? Ainakaan vekotin ei näy suoraan koneella. Music is my life, if not, then hell with me! |
Casse 08.03.2009 20:59:02 (muokattu 08.03.2009 20:59:50) | |
---|
Xardan: En oo muuten vielä tutkinu tarkemmin mutta onks kellään tietoa pitäskö m50:sestä pystyä siirtämään usbin kautta mitään tietoja koneelle? Ainakaan vekotin ei näy suoraan koneella. Pystyy tuon m50 Editor softan kans, josta uusimman version voi ladata Korgin sivuilta. Sillä softalla pystyy myös muokkailemaan niitä soundeja ja tallentelemaan koneelle. Edit: niin ja toimivuuden takaamiseksi pitää myös asentaa Korgin usb ajuri |