hollmi-5 27.02.2009 20:02:11 | |
---|
Virvelirumpuja on tarjolla huikea valikoima. Jokaiselle löytyy se oma ja itselleen paras. Mikä virveli olisi sinulle se, joka valitsisit, jos vain yhden saisit omistaa? Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 27.02.2009 20:05:03 | |
---|
Kyllä se olisi se 14"x5" Supra, 60-l COB. Tällä hetkellä on mun 65-vuoden acrolite toimittanu sellaisen hyvän yleisvirvelin virkaa - ja hyvin on toimittanutkin. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Analuuk 27.02.2009 20:56:58 (muokattu 27.02.2009 20:57:44) | |
---|
5" Supra on synonyymi sanalle all-around. Jos saisi soittaa vain isoilla lavoilla rockia, niin sitten mahdollisesti Ayotten Keplinger II puuvanteilla. Sellaisen kanssa ei vain ole hääkeikoille menemistä. Tulisi kaaso mussuttamaan... http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
kuusinki 27.02.2009 21:13:56 | |
---|
kymmenisen vuotta menin 14x5 BB:llä, ja hyvin toimi kaikessa. Nyt on ollut syksystä käytössä 14x5 Gretsch usa vaahteraisena ja se on kyllä jotenkin hunajaa. Eli ainoaksi vois kelvata hyvä 5-tuuman vaahterasnarekin. -64 Supra uusin hankinta ja noilla kahdella viimeksi mainitulla hoituu keikat tästä eteenpäin. |
hansakemanelius 27.02.2009 21:15:00 | |
---|
hollmi-5: Virvelirumpuja on tarjolla huikea valikoima. Jokaiselle löytyy se oma ja itselleen paras. Mikä virveli olisi sinulle se, joka valitsisit, jos vain yhden saisit omistaa? Tästä nyt näyttää tulevan Supra-kerho, mutta jos pääsisin testaamaan 60-luvun COB:ta ja se osoittautuisi paremmaksi kuin oma Suprani, niin sitten ottaisin sen. Muuten tyytyisin nykyiseen -69 Supraani. Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Bobana 27.02.2009 21:18:11 (muokattu 27.02.2009 21:20:04) | |
---|
8" syvä metallinen ja olin jo aikoinani saamassa hyppysiini Ludarin Colliseumin(ei vittuilla kir.virheistä) mutta rannalle jäin. Yyber haave on tietenkin sonorin 8" kellopronssi mutta se 2500€ hinta hieman jarruttaa hanketta... Sitten kun niitä edes löytyisi ensin... Tällä hetkellä ei ole kummoista paniikkia sillä Sonor D500 toimii niin talossa kuin puutarhassakin eikä jää jalkoihin. Myös SLite 14"x7,25 koivu on oikeen napakka ja hyödyllinen. EDIT: Ainiin... Piti valita yksi ja se on tietenkin se Sonorin 8" kellopeli. Vaikken ole testannutkaan niin 2500€ virveli ei voi olla huono... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Jouni Antero 27.02.2009 22:41:28 | |
---|
Kaippa se olisi joku 5 1/2 Supra...ostan sen joskus. Mutta jos mielikuvitusmaahan lennetään, niin halusisin sen no-name-virvelin (oletin ja oletan sen olleen joku Yamaha) jolla soitin viisi vuotta ja jonka The Police ja Rush innoissani aina vain viritin kireämmälle kunnes eräs studio-miksaaja sanoi, ettei sen soundia voi muokata kun siinä ei ole edes ylemmän keskialueen taajuuksia. Siitä hajosi viritystapit kerralla - tai siis kuukauden sisällä,..semmoisen virvelin mie haluaisin ehjänä, mutta tarvitessa jazz-juttuihin matto hyyyyvin resonoivana. Olen kitaristina huomannut usein parhaan soundin tulevan putkivahvistimisesta viimeisenä päivänä ennen kuin sen leviää. Minulta yhä rumpalikaverit kysyy - siis soitettuaan minun settiä - että "viritätkö sä aina näin kireälle?". Samaa kysyi Jacks Audion Jaska kun tilasin virvelin ja hän testasi minun rumpujani. Hänen kokoamansa 5 1/2 Kellerin rungolla tekemä virppa on hoitanut marssivirvelikkalvolla hommat viimeiset viisi vuotta :) |
Kaamea kapula 27.02.2009 22:48:26 | |
---|
Pidän tuosta omasta 14" x 5 3/4" vaahtera HiLite virpastani todella paljon,on ollu 5" Suprakin joka oli myös todella hyvä. Liian vähän kokemuksia huippuvirpoista ettei kattavammin sen enempää. Jompikumpi noista. Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
hollmi-5 27.02.2009 22:51:37 | |
---|
Jouni Antero: Kaippa se olisi joku 5 1/2 Supra...ostan sen joskus. Supraphonickien syvyydet ovat 5 ja 6,5" Tosi kireät vireet vaativat vahvat lugit. Ja monta niitä. Sonorin ja Ludwigin malleissa on ollut jopa 12 tappia puolelleen. Jos oikein kireeä virettä käyttää, pitää ostaa laatupeli, jossa lugit kestävät. Syvä virveli antaa kohtuullisesti bodya kireälläkin virityksellä. Siksi nuo 12-lugiset ovat yleensä 6,5-8" syviä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 27.02.2009 22:56:18 | |
---|
Kaamea kapula: Pidän tuosta omasta 14" x 5 3/4" vaahtera HiLite virpastani todella paljon,on ollu 5" Suprakin joka oli myös todella hyvä. Liian vähän kokemuksia huippuvirpoista ettei kattavammin sen enempää. Jompikumpi noista. Hiliten virvelit ovat aivan mahtavia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 27.02.2009 23:04:54 | |
---|
Ihmettelen, kun tukutuku-miehet juuri kehuu esim. axis:ia, vaikka niissä on osittain huonoja ratkaisuja nopeaan työskentelyyn? Haluaako ne antaa helpotusta vastustajille?
Halvempi runko toimii nopeassa hommassa paremmin. Siitä en anna periksi. |
hansakemanelius 27.02.2009 23:17:26 | |
---|
jazzmies: 20-pesäinen Gretschin 6 1/2! x 14" on valintani. Toimii joka paikassa. http://www.gretschdrums.com/?fa=snaresub&sid=598# toinen ylhäältä Tuollaistakin olisi joskus kiva kokeilla. Ei ole koskaan sattunut Gretschiä kohdalle sellaisessa paikassa että olisi itse päässyt puikkoihin. Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Nolte 27.02.2009 23:31:28 (muokattu 27.02.2009 23:41:35) | |
---|
Niistä, mitä olen päässyt kokeilemaan, valitsen oman 6,5" BB -kopio WorldMaxin ainoaksi virveliksi. Yhtä hyviä olivat oikeat BB:t ja Supratkin, mutta koska yksi pitää valita, niin WM sitten. Mutta on NIIN monta huippuvirppaa, joita EN ole kokeillut, ettei tuolle voi pahemmin painoa pistää. EDIT: Siis melkein meillä kaikillahan taitaa olla ne Noble&Cooleyt, Craviottot ja monet vastaavat käsittääkseni kovastikin arvostusta nauttivat merkit kokeilemati. meiän bändin paras rumpali |
Sonor Designer 14"x5" Maple Light valuvanteilla. Herkkä ja musikaalinen, soundi on melko moderni, mutta ei kuitenkaan liian ns. kylmä. |
hollmi-5 28.02.2009 08:49:27 | |
---|
Bacchus: Sonor Designer 14"x5" Maple Light valuvanteilla. Herkkä ja musikaalinen, soundi on melko moderni, mutta ei kuitenkaan liian ns. kylmä. Mulla oi tuollainen Designerin setissä. Mainio rumpu. Rumpalikaverit tykkäsivät ja yksi ylisti parhaaksi koskaan soittamakseen. Ja hänellä muuten oli se Sonorin HLD590, eli 8x14" pronssijärkäle. Sekin on kova peli, mutta soi niin äänekkäästi, että settibalanssi muuttuu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bacchus 28.02.2009 12:31:28 | |
---|
hollmi-5: Mulla oi tuollainen Designerin setissä. Mainio rumpu. Rumpalikaverit tykkäsivät ja yksi ylisti parhaaksi koskaan soittamakseen. Ja hänellä muuten oli se Sonorin HLD590, eli 8x14" pronssijärkäle. Sekin on kova peli, mutta soi niin äänekkäästi, että settibalanssi muuttuu. Mukava kuulla, että muutkin ovat diggailleet. Hyvin monipuolinen virveli, ja sopii Designer-kattauksen kansa yhteen luonnollisesti erittäin hyvin. Kellopronssisissa on juuri se hankaluus, että ovat niin kovaäänisiä, että oma soittotuntuma ja settibalanssa saattaa hieman vääristyä. Tai sitten täytyy nostaa kokonaisvolyymiä, eikä se ole kovin miellyttävää. Mieluusti HLD590:n ottaisin, onhan se jonkinlainen Sonorin Graalin malja, mutta voi olla, että virveli viihtyisi enemmän hyllyssä kuin setissä. Itseäni kiinnostaisi saada Hiliten 14"x7", tai 14"x5 1/3" (?) tai Sonorliten 14"x7,25" jostain käsiini. Hiliteja olen kahdesti yrittänyt huutaa eBaystä, molemmilla kerroilla meni sivu suun. Phonicin ja Signaturen syvät virvelit kiinnostavat myös. Ehkä jonakin päivänä... |
ultra 28.02.2009 13:11:54 | |
---|
hollmi-5: Virvelirumpuja on tarjolla huikea valikoima. Jokaiselle löytyy se oma ja itselleen paras. Mikä virveli olisi sinulle se, joka valitsisit, jos vain yhden saisit omistaa? Erittäin paha olis valita 5' ja 6 1/2' Supran välillä. Onneks ei oo pakko. |
hansakemanelius 28.02.2009 13:19:31 | |
---|
ultra: Erittäin paha olis valita 5' ja 6 1/2' Supran välillä. Niin onkin. Sen takia mulla on molemmat..... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
ultra 28.02.2009 13:30:21 | |
---|
hansakemanelius: Niin onkin. Sen takia mulla on molemmat..... Samma här. |
fifehole 28.02.2009 13:54:18 | |
---|
Tuff one! ;) Useita virveleita on tullut ja mennyt, mutta vielä ei ole keeperiä eteen tullut. Ludarin Supra 14 x 5 oli lähellä, mutta lujaa kun soitan tuppasi se menemään tukkoon. Pitää varmaan hankkia syvempi Supra. Muutenkin vasta nykyään olen alkanut rudmenttitreenin myötä kiinnittämään huomiota virvelissä soitettavuuteen ja muihin ominaisuuksiin. Aikaisemmin ei ollut oikeastaan mitään väliä, mikä kippo siellä jalkojen välissä oli. Mulla oli joskus Sonorin HLD 14 x 4 kellopronssisnare. Hieno vehje, mutta niin kuin mainittu aivan liian äänekäs. Black beauty 14x 6,5" on ollut pitkään kiikarissa, mutta en haluaisi ostaa "uutta tuotantoa". Tilasinkin korvikkeeksi World Maxin, kun siitä on puhuttu niin paljon hyvää. Paljon diipdaapaa, mutta vastaan C niin kuin H: en tiedä! :D [Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.] |