Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras kotimainen bändirumpali
1 2 3 4 5 6
TJORMA
27.02.2009 00:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mora !
 
Mitä mieltä olette. Kuka on paras kotimainen bändissä soittava rumpali. En tarkoita välttämättä pelkkää sormitekniikkaa, vaan parasta ulosantia, breikkejä ja tyylitajua/sopivuutta musatyyliin. Ulkolaisista puhumattakaan. Mielestäni Pearl Jamin hemmo sittelee mukavasti omaan tyyliinsä - mutta se on jo off topicia !
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...! - Hyvä lääke se on pienikin lääke !
Kailis
27.02.2009 00:34:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki Tikka. Matt Cameron on kova.
 
Perro Stupido
27.02.2009 07:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen se taas nähtiin: Pecu "Spede" Cinnari.
 
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy
Kailis
27.02.2009 11:00:02 (muokattu 27.02.2009 11:00:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin tsori. Piti sanoa Heicci "Hece" Ticca =D
 
fifehole
27.02.2009 11:44:27 (muokattu 27.02.2009 11:45:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ai niin tsori. Piti sanoa Heicci "Hece" Ticca =D
 
Cailiccelle plucca!!! :D
 
[Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.]
Perro Stupido
27.02.2009 12:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fifehole: Cailiccelle plucca!!! :D
 
Voicipa antaa miinucta..
 
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy
moffler
27.02.2009 13:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tero Sundell.
 
Jos laittas pari lisää, ni menee täältäki ääni kyllä Heikki Tikalle. Sit viel Antti Lehtinen.
 
fifehole
27.02.2009 13:59:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perro Stupido: Voicipa antaa miinucta..
 
Tocicco!!
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
[Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.]
Perro Stupido
27.02.2009 14:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fifehole: Tocicco!!
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

 
Eicun ihan oikeacti toivoicin, että voici antaa miinucta.
 
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy
arse
27.02.2009 14:07:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Allekirjoitan kaikki yllämainitut.
 
Mieleen tulee myös sellaisia nimiä kuin Tero Mikkonen, Topi Kurki, Sande Vettenranta, J Salonen ja Markku Hillilä. Ja Cepa Cettunen tietty. Just niitä tyyppejä, jotka vetelevät niin varmasti ja tyylikkäästi, ettei sitä meinaa musaa kuunnellessa meinaa tajutakaan :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
Cimble
27.02.2009 23:08:38 (muokattu 27.02.2009 23:32:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fifehole: Cailiccelle plucca!!! :D

Voicipa antaa miinucta..

 
Miinusta antaisin minäkin. Kailiksella taitaa vaan olla huono päivä tai sitä kyrsii kun ei itse voi olla taiteilijanimeltään joku Cailiz Cait O'Garry, joka herättää huomiota vahvalla ja näyttävällä keikkarumpaloinnillaan ja että sitä tultaisiin siksi foorumille kehumaan Suomen parhaaksi bändirumpaliksi...
 
Kjeh... ;)
 
Uskon silti, että Kailis vedät hienoo (myös) livesettiä. Odotan nöyrästi päivää jolloin nään paikan päällä. :)
 
Jälkikirjoitus: Huomioi Kailis se, että Tarot tekee uraa ja varsinkin uraa uurtavaa. Ja siltikin vaikka iso osa ihmisistä ei tykkäisi ko. heavysta/metallista. Bändin pitkäaikaisimmat jäsenet ovat ottaneet jopa 18-vuotiaina käyttöön tuon tyyppisiä höpsöhköjä taitelijanimiä, joissa esiintyy varsinkin c-kirjain. Ne eivät ole siis pitkäaikaisen ja aikuismaisen harkinnan tuloksia, vaan on tempaistu luovien nuorten toimesta rohkeasti esiin oman aikansa ilmiönä. Ne nimet on kannettu läpi vuosien vain pienellä ahdasmielisellä pilkalla, jota ehkä saattoi esiintyä joskus ennen nykyaikaa. Nyt ne kuitenkin ovat muusikkopiireissä tunnettuja ja jopa kunnioitettuja nimiä. Ja livenä he tekevät niin moniin vaikutuksen, Pecu, Marco ja Zac. Ihan silticin, vaicca monet eiwät diccaa, tai eivät ymmärrä perinteisen heavyroccin woimia, vaicca ne tarjotaan the voiman cera.
 
Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti...
hollmi-5
28.02.2009 00:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas lähti keskustelu lapasesta ;-)
 
Vastaan: Sampo Haapaniemi. Laulaa ja nauraa. Soittaa sen päälle vielä hienosti rumpuja. Keikalla on ilo katsella, kun soittaja on hyvällä fiiliksellä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ordinary
28.02.2009 02:01:49 (muokattu 28.02.2009 02:02:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, hienoja soittajia on paljon, mutta helppo on kompata, kun tässä keskustelussa
mainitaan Sampo Haapaniemi. Mainitaan vielä yksi mainio soittaja:
Harri Ala-Kojola.
 
Kailis
28.02.2009 05:20:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miinusta antaisin minäkin. Kailiksella taitaa vaan olla huono päivä tai sitä kyrsii kun ei itse voi olla taiteilijanimeltään joku Cailiz Cait O'Garry, joka herättää huomiota vahvalla ja näyttävällä keikkarumpaloinnillaan ja että sitä tultaisiin siksi foorumille kehumaan Suomen parhaaksi bändirumpaliksi...
 
Hei piis vaan. Ei kai nyt henkilökohtaisesti tarvi lähtee keuliin?
 
Kailis
28.02.2009 05:29:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harri Ala-Kojola. Mä oon kuullu sitä tosi vähän. Mutta silti, kun nimi vilahti, tuli mieleen; kaikki mitä olen siltä kuullut on hienoa.
 
Cimble
28.02.2009 07:12:02 (muokattu 28.02.2009 07:46:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hei piis vaan. Ei kai nyt henkilökohtaisesti tarvi lähtee keuliin?
 
Peace toki. Ei ollut tarkoitus lähtee keuliin millään tavalla, olin vaan juonut punkkua pari lasia liikaa ja piti taas hakata kirjainnäppäimiä. Lapasesta lähti juu ja meni sekoiluks... ;) Ja nyt vielä koskee päähänkin. Saanko sääliä, tai edes anteeks? :)
 
PS. Eihän tuo nyt tosin ollu edes paha ja kirjotin sen kyllä ihan huumorilla. Tai ilmeisesti ainakin yritin, mutta aivoni olivat liian liotetut punaiseen ja maukkaaseen etanoliin, joten olin vähän kebab-kioskilla. :)
 
Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti...
Cimble
28.02.2009 07:29:23 (muokattu 28.02.2009 13:39:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tero Sundell.
 
Eräänkin kaupungin eräässä baarissa järjestetään jameja, joissa kuka tahansa voi mennä lavalle kavereidensa, housebändin tai sekä että kans. Olin taannoin paikalla ja ihmettelin mikäs ukkeli se bäkkärillä pyörii, kun ei minusta näyttänyt soittajalta. Tohti jopa aloitella keskustelua kanssani... ;)
 
Sit se meni vetämään mm. Whiter Shade of Palea (vai miten se meni) argentiinalaisen nuevo tango-laulajan Martin Alvaradon kans, joka oli Suomessa konserttikiertueella. Kuulin sitten että tuo rumpalityyppi olikin Sundell Tehosekoittimesta. Rumpalin tatsillahan se veti erottuen "amatöörijammaajista" ja kaiketi parasta aikaa opiskeleekin konservatoriossa aihetta lisää.
 
Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti...
Fuzzy Boner
28.02.2009 08:15:42 (muokattu 28.02.2009 12:30:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Harri Ala-Kojola. Mä oon kuullu sitä tosi vähän. Mutta silti, kun nimi vilahti, tuli mieleen; kaikki mitä olen siltä kuullut on hienoa.
 
Joo. Harri on mahtava. Kalle Torniainen ja Sami Kuoppamäki on kans... Niinikoski, Kaakkuri, Anssi, Rami, Auvinen, Juppo.. yms... Listaa vois jatkaa ihan todella pitkäksi. Suomessa on maailman parhaat rumpalit prosentuaalisesti. Ja muutenkin. Jeah
 
MK73
28.02.2009 09:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändirumpaleita kysyttiin. Mielestäni mainitut Ala-Kojola, Kettunen, Kuoppamäki, Tikka tai Torniainen eivät mahdu "bändirumpali" -kategoriaan. Liikaa studiosessioita, tv-keikkoja ja bändejä näillä plakkarissa :-)
 
Ymmärsin tässä haettavan tyyppejä, jotka tunnetaan lähinnä vain yhdestä hyvin menestyneestä yhtyeestä. Esimerkkinä vaikka Indican Laura, joka hoitaa omassa bändissään oman tonttinsa riittävän hyvin. Samoin Remu aikoinaan Hurriganesissa. Eppujen Aku Syrjä taitaa olla tässä sarjassa yksi tyylikkäimmistä...
 
Hiki ja vääntö.
Fuzzy Boner
28.02.2009 12:28:29 (muokattu 28.02.2009 12:28:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. En tajunnu. Sit en osaa sanoa ketään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «