Aihe: Rumpunuottiongelmia, apu ois tarpeen
1
GangBang
27.02.2009 14:10:13

Semmosta asiaa ihmettelen, joka suhteellisen usein ärsyttää mua.
Elikkäs rumpunuotit/tabsit.
Osaan niitä kyllä lukea mutta niitä ei sitten mistään löydy.
Netissä on muutama kunnollinen sivusto, mutta niistä
löytyy vain ja ainoastaan Metallica.
Itse ajattelin vähän David Bowie, The Ark tai Hanoi Rocks ('83 -'84) linjaa.

Kitaralle olen löytänyt ohjelman, johon ladataan omavalintainen laulu ja
se ohjelma kääntää sen sointuihin ja tabseihin.
Etteikö siitä muutenkin kyllä netistä löytyisi.

Niin asiani oli, että onko rummuille tälläistä ohjelmaa/mistä sellaisen saisi
Ja jos ei, niin mikä olisi sivu mistä kyseisiä artisteja löytyisi?

*Nancie*
It's All and a little bit More
Ruutikallo
04.03.2009 18:55:23 (muokattu 04.03.2009 18:56:08)
Sattuisikohan kenelläkään olemaan nuotteja/nuotitusta Van Halenin "Right Now"-biisistä??

E. Kirj.vihreitä fixacin
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
grooveman
05.03.2009 21:27:20
Osaan niitä kyllä lukea mutta niitä ei sitten mistään löydy.

Mikset sitten ite blokkaa nuotille? Itse ainakin välillä(useamminkin pitäis) raapustan joitain juttuja ihan paperille. Kyllähän kuuntelemallakin oppii juttuja mutta mielestäni niihin pääsee paremmin sisään kun kirjottaa ne ylös ja opettelee siitä lapulta.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
passe
05.03.2009 22:41:34 (muokattu 05.03.2009 22:42:18)
grooveman: Mikset sitten ite blokkaa nuotille? Itse ainakin välillä(useamminkin pitäis) raapustan joitain juttuja ihan paperille. Kyllähän kuuntelemallakin oppii juttuja mutta mielestäni niihin pääsee paremmin sisään kun kirjottaa ne ylös ja opettelee siitä lapulta.

Just näin! Erittäin hyvä tapa oppia kuuntelemaan analyyttisemmin ja aina hyödyllinen taito, kun biisien plokkailu sujuu rutiinilla. Sellaisessa nuotti nuotilta asberger-nysväysplokkaamisessa en juurikaan näe järkeä. Lapulle biisien osat, tahtien määrät, kuvaus kustakin kompista ja breikistä jne...
Sometimes more is more
moderndrummer88
05.03.2009 22:46:06
passe: Sellaisessa nuotti nuotilta asberger-nysväysplokkaamisessa en juurikaan näe järkeä.

Minä näen. Kirjoittaa vaikka jazz-biisistä esim. fonisoolon rumpujutut, niin huomaa miten rumpali rakentaa kaaria ja kehittelee ideoitaan ja reagoi solistiin. Eri asia sit tietty rokissa ja popissa jossa rumputyöskentely on melko staattista.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
LarsUlrich-95
05.03.2009 22:46:29
Netissä on muutama kunnollinen sivusto, mutta niistä
löytyy vain ja ainoastaan Metallica.

Niin................?
passe
05.03.2009 22:56:38
moderndrummer88: Minä näen. Kirjoittaa vaikka jazz-biisistä esim. fonisoolon rumpujutut, niin huomaa miten rumpali rakentaa kaaria ja kehittelee ideoitaan ja reagoi solistiin. Eri asia sit tietty rokissa ja popissa jossa rumputyöskentely on melko staattista.

Siis hei, tuut sä ihan pokkanaamalla vetään jotain jazzläppää tänne!;-)
Sometimes more is more
moderndrummer88
05.03.2009 23:16:21
passe: Siis hei, tuut sä ihan pokkanaamalla vetään jotain jazzläppää tänne!;-)

Jooh, liian väsyny ajattelemaan selkeästi, niin heti alkaa jazzinpaska kivuta päähän...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
jazzmies
05.03.2009 23:17:32
passe: Siis hei, tuut sä ihan pokkanaamalla vetään jotain jazzläppää tänne!;-)

Miten mä oon ymmärtänyt, vain lähinnä jazzrummutuksen voi nuotintaa. Rockirummutuksessa on niin paljon tempoa, energiaa ja volyymia, että se mahtuu paremmin tabeihin.
Jooga on pop(jazz)!
markkuliini
06.03.2009 02:40:20

jazzmies: Miten mä oon ymmärtänyt, vain lähinnä jazzrummutuksen voi nuotintaa. Rockirummutuksessa on niin paljon tempoa, energiaa ja volyymia, että se mahtuu paremmin tabeihin.

ASIAA! TOTUUS! :D
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
hollmi-5
07.03.2009 08:48:43
jazzmies: Miten mä oon ymmärtänyt, vain lähinnä jazzrummutuksen voi nuotintaa. Rockirummutuksessa on niin paljon tempoa, energiaa ja volyymia, että se mahtuu paremmin tabeihin.

Paitsi, jos se on Larsia. Se on niin väsynyt, että sen nuotit mahtuu kivasti viivastolle ;-)

Tai jo se on blastia, niin tahdin sisällä on niin vähän tavaraa, että mahtuu mukavasti yhteen väliin. Panee vain BPM-lukeman sitten jonnekin 200-300 välille.
Soundit, piuhat ja kajarit.
epi2
08.03.2009 18:12:06 (muokattu 08.03.2009 18:14:54)
Wareta/osta GP5

Paitsi, jos se on Larsia. Se on niin väsynyt, että sen nuotit mahtuu kivasti viivastolle ;-)

Asiaa! :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)