hevari666 26.02.2009 16:50:50 (muokattu 27.02.2009 12:49:41) | |
---|
Repulsion - Horrified (89) Todella paljon surinaa, mutta kyllä tosta helposti selvää saa. Goatlord - Reflections Of Solstice (91) Konerummut ja todella raskas kitarasoundi. Bulldozer - Neurodeliri (88) Candlemass - Epicus Doomicus Metallicus (86) Beherit - Drawing Down The Moon (93) Siinä kolem levyä todella omaleimaisilla soundeilla. Hirax - Hate, Fear And Power (86) Musa on suht puhdasta thrashia, mutta soundit aika punkit. Metal Church - Tha Dark (86) Niiiiiin kasaria. Jokanen virvelinisku kuulostaa atomipommilta. Siinähän niitä. Ai niin joo, Sarcķfagon eka levy on luonnollisesti maininnan arvoinen. HEVIÄ HAUTAAN SAAKKA!!! |
Jamz 26.02.2009 17:38:23 | |
---|
op76: Kompaan Kissiä. Kissillä on yleensäkin (useammalla levyllä) aikalaisekseen edelläkävijä soundit. Kuunnelkaa esimerkiksi "Heavens on Fire". Potkasee melko mukavasti se kitara, ja bassokitaraa voi seurata koko biisin ajan. Ehkä rumpusaundi on se jota itse muuttaisin tuosta. Kissin Revenge(1992) on kans hyvä. Revenge ja Creatureshan on Kissin hevimpää tuotantoa. Jos Kissiä nyt yleensäkään heviksi voi sanoa. Raja se on raittiudellakin. |
Rumpukapulat 26.02.2009 18:03:20 (muokattu 27.02.2009 14:41:37) | |
---|
Testamentin The Gatheringilla on tiukat soundit. Rakastan. Samoin Mercenaryn 11 Dreams-kiekolla, etenkin rumpusoundit on jotain uskomatonta. |
arppah8 26.02.2009 21:36:54 (muokattu 26.02.2009 22:20:03) | |
---|
Rumpukapulat:Mercenaryn 11 Hour-kiekolla Mikäs tää levy on? 11 dreams ja The hours that remain löytyy kyl mun hyllystä, mutta tuosta en ole kuullutkaan... Laitetaas nyt jokunen oma lemppari että ei mee ot:ksi. Accept - Staying a life Tällä "live"levyllä vanhatkin biisit saavat ihan uutta potkua. Breaker, jumalaare! The Haunted - rEVOLVEr Tämän levyn biisimateriaalilla tosin lähes mitkä soundit tahansa toimisivat. Onneksi ovat samalla viivalla. Dream Theater - Awake Tätä tuli käytettyä wanhan bändin miniä vääntäessä referenssinä soundeille. Kliinistä mutta kontekstissa toimivaa. Queensr˙che - Promised land Älyttömän eläväinen ja täyteläinen soundimaailma, josta löytyy aina luureilla kaikkea kivaa. Nevermore - This godless endeavor Vaikka monet dissaavat Andy Sneapia niin mie tykkään. Tää jyrää ehkä eniten. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
op76 26.02.2009 22:50:46 | |
---|
arppah8: Mikäs tää levy on? 11 dreams ja The hours that remain löytyy kyl mun hyllystä, mutta tuosta en ole kuullutkaan... Laitetaas nyt jokunen oma lemppari että ei mee ot:ksi. Accept - Staying a life Tällä "live"levyllä vanhatkin biisit saavat ihan uutta potkua. Breaker, jumalaare! The Haunted - rEVOLVEr Tämän levyn biisimateriaalilla tosin lähes mitkä soundit tahansa toimisivat. Onneksi ovat samalla viivalla. Dream Theater - Awake Tätä tuli käytettyä wanhan bändin miniä vääntäessä referenssinä soundeille. Kliinistä mutta kontekstissa toimivaa. Queensr˙che - Promised land Älyttömän eläväinen ja täyteläinen soundimaailma, josta löytyy aina luureilla kaikkea kivaa. Nevermore - This godless endeavor Vaikka monet dissaavat Andy Sneapia niin mie tykkään. Tää jyrää ehkä eniten. Tuo Dream Theater toimiii kyllä ku junan vessa. Hävettää ihan tunnustaa, etten omista kyseistä levyä, mutta se "Lie" on tullu radiosta usein, ja ne saundit istuu kyllä hyvin. Pitäis jostain hommata tuo levy. |
arse 27.02.2009 11:16:51 | |
---|
Mä tarjoan Judas Priestin Painkilleriä ihan siitä syystä, että saundit ja itse musa ovat kerrassaan saumattomassa synkassa. Erittäin munakas, kylmä ja häijy meininki, ei jää niin pätkääkään epäselväksi millaisia fiiliksiä halutaan viestittää. Ja koko hiton levy, alusta loppuun! http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE |
DA_Daniels 27.02.2009 14:28:57 | |
---|
arse: Mä tarjoan Judas Priestin Painkilleriä ihan siitä syystä, että saundit ja itse musa ovat kerrassaan saumattomassa synkassa. Erittäin munakas, kylmä ja häijy meininki, ei jää niin pätkääkään epäselväksi millaisia fiiliksiä halutaan viestittää. Ja koko hiton levy, alusta loppuun! Ja vielä Priestin Turbo, potkii ja parhaat kasari soundit ikinä. Ram it Down, potkii viel enemmän ja soundit on niin tiukat että. |
Rumpukapulat 27.02.2009 14:45:46 | |
---|
arppah8: Mikäs tää levy on? 11 dreams ja The hours that remain löytyy kyl mun hyllystä, mutta tuosta en ole kuullutkaan... No koomasin. Ja korjasin. Queensr˙che - Promised land Älyttömän eläväinen ja täyteläinen soundimaailma, josta löytyy aina luureilla kaikkea kivaa. Jos kerta Queensrycheä, ni unohin itekin.. Empire-levyllä on saatarin tiukat saundit. Alan eliittiä. Varsinkin se bassosoundi. Huhuh. |
Metallican Black albuumi ja Megadethilta Youthanasia kuulostavat kyllä mehukkailta. |
op76 27.02.2009 20:25:15 | |
---|
Jees. Tuo juuthanaasia on mun mielestä turhaan parjattu. Esim. Train of Consequencesiin olis aika vaikea muunlaista soundia kuvitella. Ehkä joissakin biiseissä on menty kaikujen käytössä liian pitkälle, mutta kaiken kaikkiaan mukavan kuuloinen levy kultaiselta 90-luvulta. |
Topa- 27.02.2009 20:27:36 | |
---|
Death - Leprosy Maailman parhaat death-metal soundit ja maailman parhain basarisoundi. |
Jamz 27.02.2009 23:01:41 | |
---|
Minkähän takia tuntuu, että kaikki levyt 90-luvun alkupuolen levyt, kuulostaa niin hyvältä? -92 julkaistiin aika läjä klassikkolevyjä. Raja se on raittiudellakin. |
Nazareth 28.02.2009 00:45:15 | |
---|
arse: Mä tarjoan Judas Priestin Painkilleriä ihan siitä syystä, että saundit ja itse musa ovat kerrassaan saumattomassa synkassa. Erittäin munakas, kylmä ja häijy meininki, ei jää niin pätkääkään epäselväksi millaisia fiiliksiä halutaan viestittää. Ja koko hiton levy, alusta loppuun! Ite JP:ltä tykkään eniten ehkä Screaming For Vengeance -levyn saundista. Sellanen ilmava. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
ossip 28.02.2009 14:11:35 | |
---|
Muutamia suosikkeja: Carcass - Heartwork, muhkea, kirkas, ei kuitenkaan liian siloiteltu. Death - Humanista Perseveranceen täydellisyyttä. Entombed - Left Hand Path, kitarasaundi ehkä kovinta ikinä. Queensr˙che - Empire Jos uudemmista albumeista pitää jokin onnistunut valita, niin Testamentin parissa uusimmassa on aika loistavat saundit. Tykittää aika huolella. |
Eero Laine 28.02.2009 23:09:35 | |
---|
Komppaan Blackia ja Dream Theaterin ekoja levyjä. 70-luvun levyissä on usein mehevän bassoinen eikä turhan kliini soundi, miellyttää kyllä omaa korvaa. Esimerkkinä vaikka Sabotage. Lisäksi synaisammat Opethit voisi mainita. Mutta Blackilla on kyllä paras soundi, siitä en oikein pääse mihinkään. Liiallinen kompuran käyttö on kyllä metallisoundin ykkösvihollinen tällä hetkellä, jos multa kysytään. Lisäksi soitto on liian millintarkkaa ilman groovea tai ilmavuutta, mutta se on varmaan jo oma lankansa. |
mskazer 15.03.2009 20:56:57 | |
---|
Jos pelkästä HEVISTÄ on kyse, niin Running Wildin Death or Glory. Aivan täydelliset soundit tyylille. Balanssi toimii soitinten kesken, ja niissä todella on sitä munaa. MH |
RumaRipuli 16.03.2009 23:28:21 | |
---|
hevari666: Beherit - Drawing Down The Moon (93) Mun mielestä Moonin heikoin lenkki ovat soundit. Jotenkin liian ohuet. Eipä silti, paras genren levy Suomesta. |
bedlam 17.03.2009 13:54:22 (muokattu 17.03.2009 13:54:44) | |
---|
|
aqi 19.03.2009 20:58:10 | |
---|
Metallica - Kill 'em All Pantera - Vulgar Display Of Power Iron Maiden - Piece Of Mind tossa kolme tykkiä! |
KTR 19.03.2009 22:30:11 | |
---|
bedlam: Tää voi olla jonkun mielestä outo valinta, mutta Prongin Cleansing -levyn (1993) saundit ovat aivan perkeleellisen mainiot kaikessa kuivuudessaan ja raakuudessaan. http://www.youtube.com/watch?v=Ud8hAKe_tYs Jännä sattuma. Juuri kuuntelin tota levyä Spotifysta ja ajattelin samaa. Hyvä bändi. |