Aihe: Kitarassa maadoitusvirhe?
1
Vladi
27.02.2009 16:26:41 (muokattu 27.02.2009 16:27:54)
Sain tänään kitarani huollosta ja heti kun pistin vahvistimen päälle huomasin erään ärsyttävän piirteen. Vahvistin pitää pörisevän surisevaa ääntä koko ajan, vaikka kitaran volume olisi kiinni. Kun kosken sormella jotankin kitaran kolmesta potikasta, pörinä lakkaa. Samalla kuuluu pieni naps-ääni.

Kitara on siis esp ec-1000 emg:n 85 tallassa ja 89 kaulassa. Kitarassa on volume kummallekkin mikille erikseen sekä master tone.

Missä vika, hjälp!

E: pörinä lakkaa myös siinä tapauksessa jos vedän piuhan irti vahvistimesta. Eli vika ei ainakaan vahvarissa ole.
Kyllä se siitä.
Vladi
27.02.2009 16:36:14
Huomasinpa myös semmoisen jutun, että cleanilla ei koko pörinää ole. Ei kauheasti vaan kiinnostaisi viedä huoltoon, kun on just ajanut tunnin sinne ja takaisin...
Kyllä se siitä.
Antti1
27.02.2009 16:44:16
Testaa jollain toisella kitaralla. Pörinän kuuluukin katketa, jos kosketat johonkin metalliosaan. EMG:n mikeillä ei tallamaadoitusta ole, joten kieliin koskeminen ei vaikuta mitään.

Vahvarissa voi olla joku inputin vaimentava kytkentä, joka vaientaa mööpelin piuhan ollessa irti. Silloin siitäkään ei voi päätellä yhtään mitään.
Vladi
27.02.2009 17:11:31
Meikäläinen loisti taas. Selviskin että koko juttu johtu maadoittamattomasta pistorasiasta. En oo pitkään aikaan ollu kotona(opiskelen tampereella) ja jotenki oon aina olettanu että pistorasiat ois maadotettuja. Noh, eihän ne ollu muuten ku keittiössä.

Kokeiltiin sit vetää pari jatkoroikkaa keittiöön ja pörinä katos.

Eli tän aiheen voi poistaa mun puolesta.
Kyllä se siitä.
Dunga
27.02.2009 17:14:27
Vladi: Kokeiltiin sit vetää pari jatkoroikkaa keittiöön ja pörinä katos.

Tuota temppua ei kovin suositeltu taannoisessa maadoitus-topicissa.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=175421&co=120
War... war never changes.
pekurides
27.02.2009 22:39:34 (muokattu 27.02.2009 22:42:01)

Vladi: Meikäläinen loisti taas. Selviskin että koko juttu johtu maadoittamattomasta pistorasiasta. En oo pitkään aikaan ollu kotona(opiskelen tampereella) ja jotenki oon aina olettanu että pistorasiat ois maadotettuja. Noh, eihän ne ollu muuten ku keittiössä.

Kokeiltiin sit vetää pari jatkoroikkaa keittiöön ja pörinä katos.

Eli tän aiheen voi poistaa mun puolesta.

hmm. Kun siinä edelleen on ne EMG:t niin ei sen pörinän pitäisi mitenkään muuttua kosketko kieliä tai et, jos ne siis on kytketty EMG ohjeiden mukaisesti... että ei edelleenkään tuo madoittamaton pistorasia teoria toimi ja toiseksi minä olen käyttänyt vaikka mitä laitteita vuoron perään madoitetuissa ja madoittamattomissa eikä siinä pörinässä ole mitään eroa huomattu.....

vaihdatitko ihan öljyt huollossa vai oliko pelkkä pölyjen pyyhkiminen?

ps.ettei vaan ollut kuvaputki tai loistelamppu ennen jatkoroikan vetoa lähettyvillä....

edit, tulipa jyrkän oloista kyseenalastamista laitettua... no epäilen edelleen.
Tunteella päin vittua.
Antti1
27.02.2009 23:45:21
pekurides: hmm. Kun siinä edelleen on ne EMG:t niin ei sen pörinän pitäisi mitenkään muuttua kosketko kieliä tai et, jos ne siis on kytketty EMG ohjeiden mukaisesti...

Kuinka kännissä sä taas oot? :D Hurina ei vähentynyt kieliä koskemalla, vaan potikoita koskemalla. Kyllä niissä maadoitus on EMG:n mikeilläkin.
pekurides
27.02.2009 23:49:52

Antti1: Kuinka kännissä sä taas oot? :D Hurina ei vähentynyt kieliä koskemalla, vaan potikoita koskemalla. Kyllä niissä maadoitus on EMG:n mikeilläkin.

no nii...pikkuhiljaa aika hyvissä, no takkia hakemaan ja baariin, pärjäilkää,, tsau:)
Tunteella päin vittua.
paristo
28.02.2009 01:03:19
...no parin kaljan jälkeen uskallan sanoa että...
pikkuhiljaa aika hyvissä
Selvästi pidemmälle..
teukka
28.02.2009 10:50:26
Antti1: Kuinka kännissä sä taas oot? :D Hurina ei vähentynyt kieliä koskemalla, vaan potikoita koskemalla. Kyllä niissä maadoitus on EMG:n mikeilläkin.

Pekurides on kyllä muutaman kerran pienessä sekoillut:)
No ei sillä,kurlaan itsekin kohtuullisesti mutta mulla ei sormet osu enää näppikseen
siinä vaiheessa joten olen vaan hiljaa:)
Sorry,oli vaan hyvä läppä!
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)