Aihe: Helpposoittoinen heavybasso?
1
kettu77
27.02.2009 13:57:42

Urpo täällä kyselee taas tyhmiä..
Vaihdoin juuri bändiä astetta nopeampaan ja mun presarilla on liian raskasta soittaa.
Isot fretit, paksu kaula, aavistuksen liian pieni käsi, kyllä te tiedätte..
Hakusessa on siis kevyt ja helpposoittoinen nelikielinen keppi mielellään 35" kaulalla sillä veivataan dropped C:llä. Ei ole kokemusta aktiivipeleistä mutta voisin kuvitella että slidet kantaa paremmin sellaisella? Vähän olen netissä silmäillyt sandbergin terraa ja warren taranista mutten ole päässyt testaamaan. Ja onhan noita ibanezeja ja schectereitä ja vaikka mitä.. Eli ohut nopea kaula, katu-uskottava ulkonäkö ja hintaa max tonnin verran. Ehdotuksia?
kettu77
27.02.2009 15:02:45

ubik: esp b-500 http://www.vertikaali.fi/kauppa/pro … id=2645377323531c7c0615fe6f3df904ec

tai sit tom araya mallit, kokeilin ta-600 ja en oo parempaa kaulaa viel löytäny.

Oon vähän skeptinen noita ltd:tä kohtaan. Mulla on ltd:n kitara ja se on täys ritsa. Hyvännäköinen, soi kovaa ja ookoon tuntuinen mutta elektroniikka on jostain missä aurinko ei paista... Kauhea soundi, rahinaa, särinää...
ubik
27.02.2009 18:18:27
no 300 sarjasta alaspäin iha täyttä kuraa mut 400+ sarjat onki sit jo jotain ihan muuta
timppa67
27.02.2009 18:26:31
Joku Warre Streamer???
kettu77
27.02.2009 19:11:20

ubik: no 300 sarjasta alaspäin iha täyttä kuraa mut 400+ sarjat onki sit jo jotain ihan muuta

Aaaa okei, hyvä tietää! Musamaailmahan niitä taitaa myydä? Täytyy käydä stedaamassa!
TommiW.
28.02.2009 11:11:12
Schecterin Hellraiser-sarja nyt ainakin (diggaan huomattavasti enemmän kuin LTD:stä), Station-musicista käytetty jenkki-BC-rich, LTD:n b-sarja..

Tsekkaa ne Schecterit ainakin. Soundatalta löytyy, ei oo pitkä matka musamaailmasta.
Kahden kiloeuron basso.
pekezu
28.02.2009 14:51:05

Warwickin kaula ei ainakaan ole ohut, nopeushan riippuu sitten ihan treenistä. Itse suosittelisin melkein Jatsaria, Japanian Geddy Lee- signaturen ostaisin itse jos rahaa olisi. On meinaan mainio peli. 35" skaala ei lienee välttämätön tuossa C-vireessä, mutta ei se pahitteeksikaan toki ole.
Kivestä kirveltää kun kirveellä kivittää.
kettu77
28.02.2009 16:32:54

Katos joo! Hellraiseria kävinkin pikaisesti kuolaamassa kun edellisen kerran etsin keppiä. Se oli silloin liian heavy peli ja päädyin presariin. Näin ne tilanteet muuttuu =D
Miinuksena hellraiserissa oli muistaakseni että se on vähän lelun oloinen, sellainen muovinen...
TommiW.
28.02.2009 17:30:30
kettu77: Katos joo! Hellraiseria kävinkin pikaisesti kuolaamassa kun edellisen kerran etsin keppiä. Se oli silloin liian heavy peli ja päädyin presariin. Näin ne tilanteet muuttuu =D
Miinuksena hellraiserissa oli muistaakseni että se on vähän lelun oloinen, sellainen muovinen...

No, kandee koluta testailemassa noita eri keppejä liikkeissä. Kannattanee myös tsekata Spectorin tuotteet, ainakin omaan tassuun kaulaprofiili on just eikä melkeen.
Kahden kiloeuron basso.
pekezu
28.02.2009 18:27:53

TommiW.: No, kandee koluta testailemassa noita eri keppejä liikkeissä. Kannattanee myös tsekata Spectorin tuotteet, ainakin omaan tassuun kaulaprofiili on just eikä melkeen.

Allekirjoitan kaulaprofiilin messevyyden. Muuten lainaan itseäni "Saundi oli vähän hono ja muutenkin kökkö". Toisaalta en tiedä osasinko runkata järkevää saundia.

Torilla pyöri joskus noita ReBop Specuja, syvä kaulatasku ja EMG:n erotiikat. Yks tais lähteä sikamaiseen alihintaan. Uutenahan nuo on yli 1000e pelejä.
TommiW.
28.02.2009 19:20:15
pekezu: Allekirjoitan kaulaprofiilin messevyyden. Muuten lainaan itseäni "Saundi oli vähän hono ja muutenkin kökkö". Toisaalta en tiedä osasinko runkata järkevää saundia.

Olikos minkä sarjan S kyseessä? Omat SSDni, jotka siis edelsivät nykyistä Legend Custom-sarjaa, olivat varsin huisa tööttääjä. Hifisoundisia, joo, mutta pirun hyvällä tapaa sellaisia.
Kahden kiloeuron basso.
kettu77
28.02.2009 21:12:31

Ei sillä ominais-soundilla varmaan oo sen kummosempaa merkitystä, spedujen kautta kun se signaali kuitenkin muuttuu... Muuta onko niin että aktiivivehkeessä on "herkemmät" mikit? Passiivipresarillani kun veivaan nopeita slidejä edes takaisin niin ääni tahtoo heiketä aika pahasti, ja sehän ei käy laatuunsa!
joukov
28.02.2009 21:55:05 (muokattu 28.02.2009 21:56:05)
pekezu: Warwickin kaula ei ainakaan ole ohut, nopeushan riippuu sitten ihan treenistä. Itse suosittelisin melkein Jatsaria, Japanian Geddy Lee- signaturen ostaisin itse jos rahaa olisi. On meinaan mainio peli. 35" skaala ei lienee välttämätön tuossa C-vireessä, mutta ei se pahitteeksikaan toki ole.

Vanhemmissa Warreissa on nykyisiä huomattavasti ohuempi kaula ja ainakin yksi noita on torilla myynnissä, wink wink.
Toimii myös alavireissä!!
http://barbarocker.com/
rattledad
28.02.2009 22:07:29

Tuo on varmaan kevytsoittoisin basso mikä on tullut vastaan. Aika tummasoundinen kyllä enkä tiedä miten käyttäytyisi alavireessä.
http://muusikoiden.net/dyn/users/55326.jpg
"Tommy Tedesco. The guy was a studio ace for many years, but he didn't take himself too seriously. I remember an article in guitar player where he describes playing ironic, moronic and bullshonic scales over a chord progression."
kettu77
01.03.2009 00:12:54

rattledad: Tuo on varmaan kevytsoittoisin basso mikä on tullut vastaan. Aika tummasoundinen kyllä enkä tiedä miten käyttäytyisi alavireessä.
http://muusikoiden.net/dyn/users/55326.jpg

WTF is that?
TommiW.
01.03.2009 03:23:59
kettu77: WTF is that?

Näyttää ihan Paul Reed Smithin bassolta.
Kahden kiloeuron basso.
Siderocks
01.03.2009 04:21:09

Hevibassoista lähtisin ettiin jotain Warwickin sukulaista joka tuuttaa SYVÄN alamiddle-murinan ja tarpeen vaatiessa ois kykeneväinen myös hifikilinään. Kaulaltaan ku ois vielä hyvä niin tosiaan vanhaa Warwickia ja ajatonta Spectoria lähtisin kokeileen. Jos ei haittaa, että alapää on BOOM-osastoa murinan sijaan niin presarimikitys vois olla kova sana kitaravallin lävistämiseksi. Vähemmän syvää mut perinteisiin tarrautuvan hyvä valinta on jazz-mallin vehje. Murisee tarvittaessa vaikkakin tietty tärkee osa alamiddlehommissa jää toteuttamatta.
http://www.mikseri.net/earthlinger
pekezu
01.03.2009 18:53:03

TommiW.: Olikos minkä sarjan S kyseessä? Omat SSDni, jotka siis edelsivät nykyistä Legend Custom-sarjaa, olivat varsin huisa tööttääjä. Hifisoundisia, joo, mutta pirun hyvällä tapaa sellaisia.

Se oli joku tällanen halpa, joku Legend Classic tms.. Etuasteesta loppu headroomi ja vaikka löi 18V elektroniikkaa niin paskalta saundas, mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)