Aihe: Dunlop Big Stubby
1 2 3
saha
11.01.2006 22:15:11
Kokeilkaapa jannut niitä Harley Benton-lärpäkkeitä. Maksavat mokomat 20snt kipale, ja ovat hyviä. Extra Heavyja olen jokusen viikon käytellyt. Ilmeisesti plektroja ei voi tehdä huonosti, kun kerran HB:kin sen homman hallitsee.
>-)))> #2
Punttisika #5
McNulty
11.01.2006 22:16:01
Perun sanani. Noihan olikin jo 5 minuutin soiton jälkeen ihan hanurista. Luistaa kädestä veks kun vähän alkaa handy hikoileen. Samoin toi kärki on aivan liian terävä kun olen tottunut Tortexeihin. Onneksi ei tullut ostettua kun 6 kappaleen setti.

Ei muuta kuin Ibanezin Sand Grip Wizardeja haalimaan... Ei luista sormista vaikka soittaisit järvessä :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Krypto Niitti
11.01.2006 22:35:46
.88 Tortex (vihreä) on kyllä tatsiltaan ehkä paras, mutta silti tykkään käyttää JAZZ III XL mustaa.

Sinä olet minä! :o

Oikeain saksanmaalta tilasin noita jazzien läskiversioita. Oikein hyviä, mutta vähän nopiaan kuluvat. Pitäisi joskus kokeilla vielä 1.00 perus tortexeja...
"Millään kirjoituksellasi ei ole tarpeeksi plussaa."
Takajeejee
11.01.2006 23:10:17
Tietääkö kukaan mistä saa ihan perus fender plekujen muotoisia, 2mm paksuisia plakuja? Mulla on vaan tuo yksi, ja muilla en pysty soittamaan. Pelkään että se katoaa ja sit pitäs totutella kauan taas johonki toiseen paksuun plekuun..
"Bad artists always admire each others work."
gator
12.01.2006 00:52:50
Mulla ei niitten 3mm stubbyjen kaa oo ollu tuota kädessäpysymättömyysongelmaa.
BenGlenton
12.01.2006 01:19:52
Mä en ole pitkään aikaan käyttänyt muita kuin tämän sarjan mustia plekuja (1mm):

http://www.jimdunlop.com/products/picks/products/nylon/index.html

Ote pitää hyvin, plektra joustaa hippasen, mutta tuolla taipuu kyllä kaikennäköinen musiikki. Suosittelen kokeilemaan. Itse rakastuin ensikerralla.
www.supremecourtband.fi
inflames
12.01.2006 03:30:57 (muokattu 12.01.2006 03:37:35)
Mä oon taas vuosia ollu tykästyny tähän. Paksuutta ja jämäkkyyttää riittää (lol), mutta
ei oo niin kömpelön tuntunen ku toi stubby:
http://www.jimdunlop.com/products/p … mages/4100-DELRIN-STANDARD-PICK.gif

Näitä saa ainakin musa-fasulta.

EDIT: ainoo ongelma ehkä on, että saattaa olla hiukka liukkaita joskus, mutta saahan
sitä puukolla plekuun ku plekuun gripit kiusattua.
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell Romantikkoitkijä #8
tunkki
12.01.2006 04:46:00

Ei muuta kuin Ibanezin Sand Grip Wizardeja haalimaan... Ei luista sormista vaikka soittaisit järvessä :)

Sand Gripit hallitsee. Tosin nääkin kuluu aika nopaa. Ja kalliitakin ovat perkeleet.
Min mamma heter Matti Puoskari.
Mr. Moonbeam
26.02.2009 10:27:33 (muokattu 26.02.2009 10:35:53)
Luistaa kädestä veks kun vähän alkaa handy hikoileen.

Päinvastoin! Siinähän on oikein sellanen ''syvennys'' ja karkeaa kuviointia että pysyy paremmin ''lapasessa''.
oiva tumpeloinen
26.02.2009 10:36:28 (muokattu 26.02.2009 10:37:02)
Jaa....eipä se kysymys sitten ollutkaan olennainen näköjään...
s8na
26.02.2009 12:20:46

Big stubby ei kyllä sopinu mulle, siis se 3mm. se monttu aiheutti nimenomaan sen että se tahto pyörii sormissa ja tuntu ikävältä. Jotenki muutenki vähä jööti :D

Viimeaikoina mulla on vakiintunu pääasilliseks plekuks pickboyn 1mm carbon nyloni. Sopivan terävä ja ei kulu oikein millään! Neutraali ääniltään. Varsinki tarkkoihin juttuihin. Rämppärokissa jäykkyys vähä häirää, mut kuitenki hyvä kompromissi.
KTR
26.02.2009 15:19:52
Tää on päräs: http://www.firstqualitymusic.com/product_images/5812/P_5812_S00.jpg

Vihreällä tortexilla en pysty soittamaan. Sain jouluna pussillisen niitä lahjaksi. Jotenkin vain soitto takeltelee hitosti niillä. Tosin vähän kun leikkelee ylimääräistä kärkeä pois ja hio kivasti reunat, niin se paransi heti tatsia. Mutta noi Dunlopin mustat usa nylon 1mm -plekut on omaan käteen parhaat.
Spike
26.02.2009 15:44:56
saha: Kokeilkaapa jannut niitä Harley Benton-lärpäkkeitä. Maksavat mokomat 20snt kipale, ja ovat hyviä. Extra Heavyja olen jokusen viikon käytellyt. Ilmeisesti plektroja ei voi tehdä huonosti, kun kerran HB:kin sen homman hallitsee.

Muuten hyviä, mut ne luisuu hikisissä käsissä helposti.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
s8na
26.02.2009 15:48:33

KTR: Tää on päräs: http://www.firstqualitymusic.com/product_images/5812/P_5812_S00.jpg

Vihreällä tortexilla en pysty soittamaan. Sain jouluna pussillisen niitä lahjaksi. Jotenkin vain soitto takeltelee hitosti niillä. Tosin vähän kun leikkelee ylimääräistä kärkeä pois ja hio kivasti reunat, niin se paransi heti tatsia. Mutta noi Dunlopin mustat usa nylon 1mm -plekut on omaan käteen parhaat.

Noi on aika kivoja. Miinuksena noista lähtee vähä ärsyttävä ääni.
Spike
26.02.2009 15:53:15
KTR: Tää on päräs: http://www.firstqualitymusic.com/product_images/5812/P_5812_S00.jpg

Hyvä soittaa, tumppu saundi.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
KTR
26.02.2009 16:18:40 (muokattu 26.02.2009 16:19:47)
Spike: Hyvä soittaa, tumppu saundi.

No ei mun käsissä noista lähde mitenkään tumppu soundi. Itseasiassa juuri noiden plekujen soundista pidän. Oma tatsi, omat kamat ja tollanen pleku, niin olen juuri tuohon tykästynyt.
Rootteri
26.02.2009 21:52:16 (muokattu 26.02.2009 21:52:24)
saha: Kokeilkaapa jannut niitä Harley Benton-lärpäkkeitä. Maksavat mokomat 20snt kipale, ja ovat hyviä. Extra Heavyja olen jokusen viikon käytellyt. Ilmeisesti plektroja ei voi tehdä huonosti, kun kerran HB:kin sen homman hallitsee.
Hihi. Jos nuita sinisiä tarkoitat, niin en ole ikäissäni tavannut paskempia plektroja. Jos teet sellasen kunnon iiiIIIISSSOOOoonnn scratchin vaikkapa E ja A-kieliltä niin siinä plekun reunassa on sellaset kivat parin millin kolot :)
Mr. Moonbeam
27.02.2009 10:25:53 (muokattu 27.02.2009 10:28:10)
En ymmärrä mitä vihreän Turtlesin kaltaisella leipälapiolla tekee. Se ei sovi komppaukseen, se ei sovi sooloiluun. Eikä se pysy kädessäkään kovin naftisti isosta koostaan huolimatta, koska pinta on liukas kuin luistinrata.

En ole koskaan soittanut BIG STUBBYLLA, mulla on vain yksi 3 mm normaali Stubby, mutta se on hyvä, kestänyt jo vuosikaudet, kärki on mukavasti pyöristynyt, ei ole enää niin teräväkään. Pidän siitä kyllä. Veikkaan että BIG Stubby voisi olla minun mieleeni. Pitänee tutustua. Myös Big Jazz-III kiinnostaisi, koska on myös yksi normi JAZZ III, ja se on kyllä erittäin hyvä plektra kaikentyyliseen soittoon; helppo soittaa nopeita sweeppejä, eikä plektra kuitenkaan pidä kamalaa sivuääntä, kuten esim. Stubby. En sitten tiedä miten nuo mahdolliset sivuäänet vahvistimen kautta soitettuna kuuluisi, vai kuuluisiko ollenkaan, mutta esim. sointujen soitossa Big Stubby on huonoin mahdollinen. Oikein tekee pahaa sillä kieliä raiskata. Mutta yhden kielen tilutuksiin se on kyllä optimaalinen.
Vladi
27.02.2009 10:54:09
http://www.thomann.de/fi/fender_hello_kitty_pick_set_bk.htm

siinä on kuulkaas hyviä plekuja. Itse asiassa ihan oikeasti hyviä plekuja muuten, paitsi että kuluvat aika nopeasti. ;D
Kyllä se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)