Aihe: Basarin lyöntikalvo
1 2
sakkeus83
22.02.2009 21:53:49 (muokattu 22.02.2009 21:59:27)
Terve,

Omistan Premierin XPK-setin 20" basarilla. En ole basariin saanut juurikaan fiilinkiä nykyisellä Evansin EQ4 lyöntikalvolla kokeilemalla etukalvoiksi sekä aukollista että yhtenäistä Ambassadeur-etukalvoa.

Millä ilveellä saisin tymäkän murahtavan soundin? (- Ei salkunlätkäisysoundia eikä toisaalta jazz-kaikusoundia. Käytössä vastaostettu tuplapedali, joka suuntaa soundin tarvetta - soitan progea / fuusiota. En suostu laittamaan makuupussia basarin sisälle!). Luulisin, että lyöntikalvosta on paljon kiinni. Mikä lienee paras lyöntikalvoksi, ja mitä mieltä olette tuosta Evans-kalvosta, joka minulla nyt on paikallaan?
Velli
22.02.2009 21:58:29 (muokattu 22.02.2009 21:58:53)
Jos haet tymäkkää basarisoundia, niin etukalvoksi ehdottomasti Remon Ebony-kalvo (olikohan se PS3) tai Evans EQ3 resonanssikalvo. Ambassador-paksuinen toimii paremmin jazz-hommissa. Lyöntikalvoksi Remo PS3 Coated (läpinäkyvässä on enemmän lätkettä).
sakkeus83
22.02.2009 22:10:57
Tarkoittaatko PS3 Powerstrokea vai Powersonicia?
moderndrummer88
22.02.2009 22:11:39 (muokattu 22.02.2009 22:12:17)
sakkeus83: Tarkoittaatko PS3 Powerstrokea vai Powersonicia?

Powerstrokea, nimenomaan Powerstroke 3:sta.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
moderndrummer88
22.02.2009 22:11:40 (muokattu 22.02.2009 22:11:57)
sakkeus83: Tarkoittaatko PS3 Powerstrokea vai Powersonicia?

tuplat!
sakkeus83
22.02.2009 22:22:16
Kiitos vinkistä! (Mitä muuten meinasit kommentilla "Tuplat?")

Onko muita mielipiteitä rikastuttamaan valinnanvaihtoehtojen kirjoa?
moderndrummer88
22.02.2009 22:23:56
(Mitä muuten meinasit kommentilla "Tuplat?")

Painoin vahingossa kahdesti tuota "lähetä kirjoitus" -nappia, niin sama teksti tuli kahteen kertaan :)
sahkuifk
22.02.2009 22:31:00
Mulla on 20" APK ja siinä Remon Emperor Coated ja resona ihan orkkis pienellä reiällä, soundi on tosi tymäkkä mutta vaatii jotain sinne sisälle. Ei kuitenkaan mitään makuupussia, patjanpala riittää. Tuuman verran irti lattiasta, jos sillä mitään merkitystä on.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
rymy
24.02.2009 14:48:11 (muokattu 24.02.2009 14:50:30)
sakkeus83: Terve,

Omistan Premierin XPK-setin 20" basarilla. En ole basariin saanut juurikaan fiilinkiä nykyisellä Evansin EQ4 lyöntikalvolla kokeilemalla etukalvoiksi sekä aukollista että yhtenäistä Ambassadeur-etukalvoa.

Millä ilveellä saisin tymäkän murahtavan soundin? (- Ei salkunlätkäisysoundia eikä toisaalta jazz-kaikusoundia. Käytössä vastaostettu tuplapedali, joka suuntaa soundin tarvetta - soitan progea / fuusiota. En suostu laittamaan makuupussia basarin sisälle!). Luulisin, että lyöntikalvosta on paljon kiinni. Mikä lienee paras lyöntikalvoksi, ja mitä mieltä olette tuosta Evans-kalvosta, joka minulla nyt on paikallaan?

Meikäläisellä on just sama kanuuna kun sulla, eliskäs se 20" XPK.
Lyöntikalvona kirkas Emperor ja etukelmuna coated ambassador n.5":n reiällä.
Kummassakin kalvossa demppinauha ja sisällä pari collegepaitaa. Etukalvo aika kireenä ja lyöntikalvo keskikireenä. Lyöntikalvossa tuplapolkimien "Falam slam"-vahvike. Potkii oikein hyvin.
Evans-kalvoista mulla ei ole kokemusta.
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
seppo i
25.02.2009 22:21:41
Pienilläkin asioilla voi olla suuri äänellinen merkitys.

Siihen bassarin ääneen vaikuttaa myös nuijan materiaali ja koko. Jos siihen polkimeen käy esim. Iron Cobran nuijat, niin valikoimaa riittää kokeilua ajatellen.

Myös se, että saa nuijan lyömään mahdollisimman keskelle kalvoa, antaa lisää tymäkkyyttä saundiin. Mulla polkimen nuija tuppaa lyömään 20" bassarissa hieman keskikohdasta yläkanttiin, ja olen itse miettinyt Gibraltarin riserin (ei ihan pahan hintainen, jotain 30-40 eur) ostoa.

Ja en ehkä itse laittaisi sitä Falam Slamia kalvoon. Se antaa kyllä lisää napsetta, mutta resonassissa menetetään jonkun verran.
markkuliini
25.02.2009 22:23:57

seppo i:

Ja en ehkä itse laittaisi sitä Falam Slamia kalvoon. Se antaa kyllä lisää napsetta, mutta resonassissa menetetään jonkun verran.

Falam tosiaan demppaa, vanha ja iso versio paljon, ja uusi pienempi jonkun verran. Itse laittaisin Evansin kirkkaan ja pienen (mikäköhän en nimi onkaan). Kalvon paksuinen ja pieni, en huomannut mitään eroa soundissa. Suojaa silti ihan jees.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
moderndrummer88
26.02.2009 14:51:55
seppo i:

Mun kokemukset kyllä taas on siihen suuntaan, että falam slam tuo vaan kopsetta ja keskialueita lisää soundiin, ilman lätkää napsua ja lätinää tulee enemmän.
seppo i
26.02.2009 16:56:17
Moderndrummer, uskoisin, että samasta asiasta puhutaan, vähän eri termein.

Mulla taisi olla se pienempi, mutta erittäin paksu Falam, mitä Markkuliini tarkoitti. Tööttäsin sen kalvoon aikoinaan automaattisesti, mukana kalvopaketissa kun sattui tulemaan. Vasta falamin poiston jälkeen bassari alkoi kuulostaa bassorummulta. Tosiaan: napsetta - kopsetta liikaa mun makuun.
Nolte
26.02.2009 18:44:42
Mie olen käyttänyt aina ja kaikissa bassareissa nuijapuolella Powerstroke3 -kalvoa ja falam slamia, ja vieläpä Pearlin Eliminaattorin 4-päisen nuijan muovipuolta. Hyvin toimii ja jykevältä kuulostaa, jos vain rumpu itsessään on jykevä. Muovinuijan käyttö jäi päälle, kun joskus kellarinauhoituksia tehdessämme bassari ei kuulunut tarpeeksi, joten otin kaikki keinot käyttöön. Napsua tuli kieltämättä aika reippaasti äänityksiin, kun mikkikin oli suunnattu resokalvon reiästä suoraan nuijaan, mutta pääasia, että bassorumpu erottui muun mölyn seasta.

Sellainen oikea äänittäminen on tietysti asia erikseen. Saattaa kenties olla muitakin kriteereitä, kuin rummun kuuluminen. :)
meiän bändin paras rumpali
Ihmepoika
26.02.2009 22:23:46 (muokattu 26.02.2009 22:26:03)

Eipä uutta sanottavaa aiheeseen, mutta ehkäpä useamman ihmisen hyvillä kokemuksilla samasta kalvosta on merkityksensä: Suosittelen ihan ehdottomasti jo mainittua Remon Powerstroke 3 -kalvoa nuijapuolelle. Evansin EQ3 lienee sitä lähinnä noista mainituista kalvoista, ja kun oon vertaillut niitä kahta, on PS3 ollut molemmilla kerroilla kyllä selkeästi parempi vaihtoehto. (Oon siis testannut niitä nykyisissä Gretscheissäni sekä vanhoissa Tama Rockstareissa, molemmissa tosin 22'' basari eli hitusen omaasi kookkaampi.)
PS3 lyöntipuolella on ainakin oman kokemuksen nojalla mehevän, jytisevän ja ison basarisoundin tavoittelijalle just-se-juttu. Lyöntikalvo löysälle, niin että sen reunoilla ei ihan ole enää ryppyjä; paraatipuolen kalvo (sillä ei ole niin väliä, Ambassadoria oon ite käyttänyt) hiukan kireämmälle ja mikin mentävä reikä siihen; eipä tarvitse demppejä, ja vitti ku lähtee! Eli rokkihommiin tuo on kyllä omimmillaan.
Se on vielä sanottava, että kalvovalinta on miun nähhäkseni basarin soundin suhteen melko lailla merkityksellisempi kuin mitä tomien tai virvelin kalvoihin tulee. En toki väitä, etteikö niissäkin kalvojen valinnalla olisi suuri merkitys, mutta hyvänkin basarin potkimisesta saa pahan mielen huonoilla (siis ei-tarkoituksenmukaisilla) kalvovalinnoilla.
sunshine and happiness for all!
Sonormies
26.02.2009 22:42:05
Pienilläkin asioilla voi olla suuri äänellinen merkitys. Siihen bassarin ääneen vaikuttaa myös nuijan materiaali ja koko. Jos siihen polkimeen käy esim. Iron Cobran nuijat, niin valikoimaa riittää kokeilua ajatellen.

Oonpa juuri miettinyt, että kuinka paljon napsua bassariin tulisi lisää, jos vaihtaisi DW:n viistonniseen speduun perinteisen huopanuijan tilalle jotakin muuta. Huopanuijilla olen tähän asti potkinut. Nuijiahan löytyy arpakuution muotoisesta alkaen vaikka mitä. En viitsisi kokeilla ihan kaikkea, joten heittäkää jotakin vinkkejä, mitkä olisivat hyviä vaihtoehtoja. Napsetta siis haetaan - ja ehkä keveyttä polkemiseen (löytyyköhän sitä nuijaa vaihtamalla...)
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
Kailis
26.02.2009 22:58:38

Sonormies: Oonpa juuri miettinyt, että kuinka paljon napsua bassariin tulisi lisää, jos vaihtaisi DW:n viistonniseen speduun perinteisen huopanuijan tilalle jotakin muuta. Huopanuijilla olen tähän asti potkinut. Nuijiahan löytyy arpakuution muotoisesta alkaen vaikka mitä. En viitsisi kokeilla ihan kaikkea, joten heittäkää jotakin vinkkejä, mitkä olisivat hyviä vaihtoehtoja. Napsetta siis haetaan - ja ehkä keveyttä polkemiseen (löytyyköhän sitä nuijaa vaihtamalla...)

No just nuijaa keventämällähän sitä löytyy, koska se on ns. kriittistä massaa (ei, en puhu nyt mahasta). Se on uloin osa tuossa liikkuvassa hässäkässä, ja sen paino vaikuttaa suoraan polkemisen nopeuteen ja keveyteen.
Kailis
26.02.2009 23:35:09

No se PDP: hässäkkä on tuttu.

http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … E31A/BOA_0020_Single_0020_Pedal.jpg

Musamaailmasta on saanut. Tykkään. Aika ruma.
Ruutikallo
27.02.2009 14:28:54
Sonormies: Ovatko siis kaikki muut nuijamallit kevyempiä kuin huopanuija? Mistä malleista kokeilijoilla mahtaa olla parhaita kokemuksia?

Sitä kertynyttä kriittistä massaa tässä tosiaan yritetään hiihtämällä pudottaa. Kun joku vaan höyläisi laduilta ne prkeleen ylämäet... X-)

Tuo Premierin edesmennyt EDP: nuija on kaksipuolinen. Huopa ja muovi.
Jopa liia kevyt, ainakin henk.koht.

Ja kun samaa kylää nykyjään ollaan niin enköhän mä sulle voisi toimittaa testiin.
Löytynee 3kpl varastosta. Huopapuolet tosin ovat jo tiensä päässä, mutta muoviahan sinä...

-H-
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)