Aihe: Kenellään käytössä motu 828mk3:sta Helsingissä?
1
sulva
24.02.2009 20:13:02

Mulla on probleema. Käytän itse kyseistä laitetta kotona ja se toimii muuten hyvin, mutta jostain syystä mikkietusissa ei riitä phantom virta ebs:n microbass spedun päälläpitämiseen. (muista D.I. bokseista ei hajua, phantomia vaativat mikit kyllä toimii)
Joudun nyt käyttämään erillistä mikseriä pelkästään virtalähteenä, mikä tuntuu melko turhalta. Voisiko joku lähistöllä majaileva 828mk3:n omistaja tehdä palveluksen ja päästää mut testaamaan tota microbassoa oman motunsa kanssa, niin tiedän lähetänkö yksisarvisen saksaan huoltoon, vai onko kyseessä ominaisuus.

Suurkiitos avusta jo etukäteen!
hape
24.02.2009 20:31:44

Vasta oli jossain keskustelua että jossain motussa, en nyt muista oliko se just toi malli, tippuu phantom-jännite reilusti alle 48 voltin jos phantomin kytkee kaikille kanaville päälle tjsp. Jos kyse on tuosta samasta, niin sehän on tietysti laitteen ominaisuus :D Mittaa ne phantomit jos sulta vaan yleismittari löytyy.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
sulva
24.02.2009 23:46:51 (muokattu 25.02.2009 00:26:18)

oho. Tuohan mielenkiintosta. Muistatko missä tuosta oli juttua. Kiinnostaisi lukasta. Tosin mulla toi ongelma on sama, vaikka pelkästään toisessa etusessa olis phantomi päällä. :( Eikä valitettavasti löydy yleismittaria kotoa.
johanssen
25.02.2009 01:05:11

oiskohan se toi? tsekkaas kuitenkin...
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=172847&o=0&#p8514059

hope it helps!
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
sulva
25.02.2009 13:41:45 (muokattu 25.02.2009 13:52:02)

Ihan eri viasta kyllä puhutaan tuossa. Googlettamallakaan en löytänyt aiheesta mitään. Yhdessä esittelyssä tosin oli mainittu että ihan täydet 48V pitäs tulla molemmista etusista. Eikö kellään ole tuollaista, että pääsisin varmistamaan, ettei vika ole ebs:n boksissa?

Sekin muuten auttaisi, jos joku mk3:n ja yleismittarin omistaja jaksaisi mittailla omasta motustaan nuo jännitteet. Yritän saada mittarin itsekin lainaan, että saan tarkat arvot tuosta.
hape
25.02.2009 15:17:57

Eikö kellään ole tuollaista, että pääsisin varmistamaan, ettei vika ole ebs:n boksissa?

No jos se EBS toimii mikserin phantomilla, niin mitä ilmeisimmin vika ei ole siinä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
sulva
25.02.2009 19:59:02

Niin no sehän on selvä. Siksi mua kiinnostaisi tietää, että onko mun yksilö viallinen, vai eikö noissa laitteissa vaan ylipäänsä riitä voltit. En mä jaksaisi lähettää tota saksaan ja ootella viikkoja jos sieltä tulee oottelun jälkeen vaan toinen vastaava tilalle.
anapena
26.02.2009 00:09:21
Koeta nyt vaihtaa varmuuden vuoksi vielä piuhaa...
Viikset
26.02.2009 12:23:39
mulla on motun traveler ja siinä ei ainakaan riitä phantom virta kahdelle oktavan mk319 mikille silloin kun kolmantena on vielä yksi konkka. Ja lisäksi itselläni on ongelma kahden etuasteen kohina verrattuna toisiin.

Laitoin motulle kysymystä ja sieltä vastattiin että lähettää laite huoltoon. Kai se pitäis saksaan lähettää. Alla on tuo ketju missä asiaa puitiin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=16&t=174529&co=60
oo kiitoksia paljon kiitoksia oo
Viikset
27.02.2009 07:39:26
Kysymys on siis että kannattaako ton takia lähettää huoltoon?

Tuota oon itekkin miettinyt omassa tapauksessani. Kohinan kans pärjää kun käyttää 2 ja 4 etuasteessa herkempiä mikkejä, jolloin gainia ei tarvi niin tolkuttomasti. Mutta kun niihin törkkää esim. tuon oktavan niin eipä tahdo tulla ainakaan akkarin äänityksestä mitään.

Tuo Phantom virran riittämättömyys kyllä ihmetyttää kun se ei riitä kolmelle konkalle. Ilmeisesti nää oktavat tarvii suunnilleen sen 48v. ja jännite tipahtaa kun laittaa kolmannen konkan perään.

Muuten tuo motu on toiminut ku kello. Jos lähetän sen saksaan ja tilalle tulee samat ongelmat niin sitä sietää miettiä...
oo kiitoksia paljon kiitoksia oo
Deemo
03.03.2009 17:28:01 (muokattu 03.03.2009 17:29:33)
johanssen: oiskohan se toi? tsekkaas kuitenkin...
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=172847&o=0&#p8514059

hope it helps!

Jees mulla oli ko. laite mutta kun ei vaan alkanut toimimaan niin peruin kaupat. Minulla oli itseasiassa kaksi eri laitetta ja molemmissa oli sama vika. Vika ei kylläkään ollut tuo joka tässä keskustelussa pohditaan mutta yhtäkaikki samaan laitteeseen näköjään mahtuu enemmänkin vikoja.

Nyt olen jopa hyvilläni että vaihdoin tuon laitteen M-Audion Profire2626:een. Toimii kuin unelma. Motussahan ei ole kuin kaksi mikkikanavaa ja jos niihin ei saa riittävästi mehua niin on kyllä huonoa suunnittelua. Jos kiinnosttaa niin minulla on myytävissä SM PRO AUDIO PR 8 E jossa on 8 mikkiastetta jossa jokaisessa on oma Phantom syöttö erikseen. Tuon kun kytket MOTU taakse niihin TRS-liittimiin niin sulla on 10 mikkikanavaa. Jätä Motun mikikanavat dynaamiselle mikille.
Deemo
03.03.2009 17:34:53
sulva: Ihan eri viasta kyllä puhutaan tuossa. Googlettamallakaan en löytänyt aiheesta mitään. Yhdessä esittelyssä tosin oli mainittu että ihan täydet 48V pitäs tulla molemmista etusista. Eikö kellään ole tuollaista, että pääsisin varmistamaan, ettei vika ole ebs:n boksissa?

Sekin muuten auttaisi, jos joku mk3:n ja yleismittarin omistaja jaksaisi mittailla omasta motustaan nuo jännitteet. Yritän saada mittarin itsekin lainaan, että saan tarkat arvot tuosta.

Ihan vaan tiedoksi että pelkkä jännitemittaus ei riitä vaan on mitattava virtakin. Jännitteen laskun syynä on että mikki ottaa virtaa enemmän kuin mitä MOTU sitä tuottaa ja siksi poweri menee ns. polvilleen. Voisinpa väittää että heidän layoutissa voi olla vikaa sillä minulla tuon toisen ongelman lisäksi Firewire-portti meni MOTUssa polvilleen ja katkaisi yhteyden tietokoneelle kun pari tunnin session jälkeen sammutin VOXin AC30 vahvarin joka otti käyttöjännitteen samasta rasiasta. M-Audion kanssa tuota vikaa ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)