Aihe: Thomann toimitusajoista?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
laroma
15.01.2009 21:50:32 (muokattu 15.01.2009 21:52:10)

Mites tää homma toimii UPS:n kanssa kun mun tilaus on nyt saapunut Suomeen ja sitä on jo kerran koitettu toimittaa mulle, mutta koulussa kun käyn nii vastaanotto on hieman hankalaa. Asiakaspalveluun soitin ja siellä sanottiin, että paketin voi noutaa Vantaalta. En kyllä viitsisi reilua 400kilometriä ajaa pelkästään sen paketin takia. Postista kävin kyselemässä, mutta siellä sanottiin ettei heillä UPS:n paketteja ole. UPS:n sivuiltakaan ei mitään asiaa auttavaa informaatiota löytynyt.

Neuvoja?

Tilaa se UPSin äijä käymään siellä koululla. Ite olen tilannut aina työpaikalle, kun kotiosoitteeseen on hiukan vaikeata jakaantua
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68
bluewille
18.01.2009 17:03:19 (muokattu 18.01.2009 17:03:52)
Juuniin ... eli tilaukset ja toimitukset (ne muutamat) tulleet inhimillisissä ajoissa, kun tuotetta on vaan ollut varastossa! Sitten jos joutuu jotain palauttamaan ja lähettämään heille sähköpostia aiheen tiimoilta, niin se toimii kuin Itellan joulupostien käsittely!
Ei ilmeisesti "mene perille" ei sieltä ainakaan mitään vastata .. ainakaan samaan tahtiin, kun tilauksessa ilmoittelevat, että "ny tuli" ny on valmista" ny lähti teitillen" .. sitä kyllä piisaa! Eli asiakaspalvelu ei toimi sähköpostin kautta!!!!
Suoraan soittaen vastattiin heti ja siltä osin meni asiat eteenpäin, mutta jotenkin .. hmm .. tuntui kuin olisi ollut tyttö kynsiään lakkaamassa, kun soitin pahasti siihen väliin!? Sitten taas tämä UPS toimi hiton nopsaan, kun palautuksen hakivat!!!
Semmosta omakohtaista kokemusta - nyt odotellaan, milloinkahan se "korvaava tuote saapuukaan ja mikähän sen kunto on" -- elämässä jotain jännää sentään :)!

Tuotteen vaihtorumba kesti melko tasan 1kk - ja siis ensimmäisestä tilauksesta 1,5 kk , kun virheetön kitara oli kotona! Vaihtohommassa ei tosin muuten nikoteltu ja UPS nouti paketin todella nopsaan, muuten .. no. joulukiireet kai !!
Jotta voisi koota ajatuksensa, täytyy niitä olla vähintään kaksi.
MikaDVD
19.01.2009 03:31:34
Thomannin pakettien toimitus tuntuu vaihtelevan aikalailla ja jos jotain jää jälkkäriin niin jäävät odottelemaan kamaa. Jokatapauksessa on tainnut hidastua palvelu.
Krokkelis
19.01.2009 07:34:29
Jep, -05 vai -04 tilasin tuon oman paskan kitaran sieltä. Muistelisin että tasan viikko siitä päivästä eteenpäin kun tilauksen lähetin, paketti tuli lähimpään postiin. Nyt kului yhtä kauan että lähettivät pakettini saksasta tänne päin.
humppahanuristi
19.01.2009 09:23:35

Taitaa ne pitkää päivää siellä nyt tehdä, kun perjantaina 10 vaille puolenyön tuli viesti (kännykkään siis) paketin lähtemisestä. Paikallista aikaa siis 10 vaille 11.

Ihmetystä herätti vain oikeastaan se, että pikkuhilppeet oli laitettu yhteen pakettiin ja sille koodi mutta se isompi hökötys taas ilmeisesti ei kulje postin kautta vaan UPS/DHL rahtina.
No aivan sama, miten tulee kunhan nyt tulee.
Saa nähdä, jos kerran UPSilla tulee, että ottaako jakeluauton kuljettaja yhteyttä ennen toimitusta. Meille saattaa olla pelkän osoitteen perusteella jonkun verran hankala löytää, katuosoitteen osoittamasta paikasta on 700m meille ja välissä on vielä naapuri, jonka katuosoite on taas ihan eri vaikka saman tien varrella ollaan.
Humpasta rautalankaan...
aalataur
19.01.2009 14:09:39

Ihmetystä herätti vain oikeastaan se, että pikkuhilppeet oli laitettu yhteen pakettiin ja sille koodi mutta se isompi hökötys taas ilmeisesti ei kulje postin kautta vaan UPS/DHL rahtina..

Kalliimpia kitaroita ne eivät ainakaan lähetä postin kautta, vaan UPS:n.
humppahanuristi
19.01.2009 14:19:37

Kalliimpia kitaroita ne eivät ainakaan lähetä postin kautta, vaan UPS:n.

Kalliista ei ole kyse, muuten vaan isosta. :)
Luulisi vaan, että laittaisivat kaikki samaan pahvilootaan tai edes kuljetukseen, kun nuo pikkuhilppeet on oikeasti pieniä, kitaran kieliä yms. roinaa.

No eihän se sinällään minua haittaa, kun vaan oikeasti se UPS-kuski soittaisi etukäteen.
Humpasta rautalankaan...
Henkka1000
21.01.2009 17:44:07
Voiko Saksasta asti postin kautta kulkenutta pakettia seurata mitenkään? Lähti tompalta viime torstaina, ja ei oo ainakaan vielä tullu tonne postiin.
!
Henkka1000
22.01.2009 14:50:18
Voiko Saksasta asti postin kautta kulkenutta pakettia seurata mitenkään? Lähti tompalta viime torstaina, ja ei oo ainakaan vielä tullu tonne postiin.

Paketti tuli tänään perille. Viikko lähetyksestä, pari viikkoa tilauksesta.
!
Chaosborn
22.01.2009 19:54:17
Kuinka kauan teillä on tilauksien perille tulo tilauksen tekemisestä asti kestänyt parhaimmillaan?? :D Meillä meni kuukausi.
jaakonam
22.01.2009 23:01:21

No eihän se sinällään minua haittaa, kun vaan oikeasti se UPS-kuski soittaisi etukäteen.

Ei taida valitettavasti soittaa, vaikka kuinka anelee tai laittaa pyynnön tilauksen kylkiäiseksi. UPSin kuski yrittää tuoda tavaroita kolme kertaa toimitusosoitteeseen ja ensimmäisen epäonnistuneen kerran jälkeen yleensä postilaatikossa odottaa lappu, jossa on toimintaohjeita ja seuraavan toimitusyrityksen päiväys ja aika.

Tämä siis, jos kuskilla on hyvä päivä. Itse en ihan joka kerta ole sellaista saanut, vaikka on tuota UPSia ja muitakin rahtifirmoja tullut käytettyä.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
oiva tumpeloinen
22.01.2009 23:03:15
Ei taida valitettavasti soittaa, vaikka kuinka anelee tai laittaa pyynnön tilauksen kylkiäiseksi. UPSin kuski yrittää tuoda tavaroita kolme kertaa toimitusosoitteeseen ja ensimmäisen epäonnistuneen kerran jälkeen yleensä postilaatikossa odottaa lappu, jossa on toimintaohjeita ja seuraavan toimitusyrityksen päiväys ja aika.

Tämä siis, jos kuskilla on hyvä päivä. Itse en ihan joka kerta ole sellaista saanut, vaikka on tuota UPSia ja muitakin rahtifirmoja tullut käytettyä.

Jaa. Mulla soitti kuski kyllä aamusta ja kysyi, voisko tulla aamupäivästä käymään. Kun sanoin olevani aamupäivän otisella puolella kaupunkia, hän kysyi, että tavataanko sitten siellä. Loppupeleissä kuitenkin sovimme, että tapaamme iltapäivällä kotonani. Ei kyllä mitään valittamista hommista.
humppahanuristi
23.01.2009 08:30:08 (muokattu 23.01.2009 08:33:29)

Kuinka kauan teillä on tilauksien perille tulo tilauksen tekemisestä asti kestänyt parhaimmillaan?? :D Meillä meni kuukausi.

5.12.2008 tehty tilaus ja viikko sitten (16.1.-09) lähtenyt tulemaan ja ei vieläkään näkynyt edes postin seurannassa se toinen ja UPSia ei voi seurata.

Aika sankari se kaveri on jos yleensä edes osaa meille soittamatta, kun katuosoite esim. navigaattorilla jää 700m päähän meidän talosta ja vaikka osaisi oikealle tielle siitä sitten lähteä, niin todennäköisesti menee naapuriin kuitenkin, joka näyttää ainoalta talolta tien varressa.
Humpasta rautalankaan...
Aloittelijatuke
23.01.2009 08:34:50
Eka kerralla mulla meni joku kaksviikkoo, mutta tuotetta ei ollutkaan varastssa.
Toisella kerralla tuli sitte viiesä päiväsä.
humppahanuristi
29.01.2009 14:55:08

5.12.2008 tehty tilaus ja viikko sitten (16.1.-09) lähtenyt tulemaan ja ei vieläkään näkynyt edes postin seurannassa se toinen ja UPSia ei voi seurata.

Aika sankari se kaveri on jos yleensä edes osaa meille soittamatta, kun katuosoite esim. navigaattorilla jää 700m päähän meidän talosta ja vaikka osaisi oikealle tielle siitä sitten lähteä, niin todennäköisesti menee naapuriin kuitenkin, joka näyttää ainoalta talolta tien varressa.

No niin, loputkin rojut tänään tulleet. Ei ihan mennyt kahta kuukautta.

Ja kova kaveri oli UPS-kuski. Yritti soittaa mutta tietysti juuri silloin en ollut puhelimen vieressä (tai puhelin minun vieressä). No tietysti vielä salaisesta numerosta ettei voinut soittaa takaisin.
Joka tapauksessa 10min myöhemmin vaimo soitti, että nyt ne "rojut" tuli. En tiedä olisiko käynyt naapurin oven takana kyselemässä mutta osasi kuitenkin perille. Hyvä juttu.

T-kaupasta eivät antaneet UPS:n seurantakoodia, tuli vaan viesti, etteivät sitä tiedä eivätkä sitä saa tietoon...
Humpasta rautalankaan...
teukka
29.01.2009 15:18:58

T-kaupasta eivät antaneet UPS:n seurantakoodia, tuli vaan viesti, etteivät sitä tiedä eivätkä sitä saa tietoon...

Saavat ne sen kyllä ja antavat jos mahdollista. Siinä mielessä parempi kuin posti että näkyy heti ja arvioitu toimituspäivä on ilmoitettu,tosin heittelee.
Kerran tuli ainakin päivän etuajassa.
Lienee ollut jokin ongelma sen koodin suhteen kun et saanut....
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
jaakonam
08.02.2009 15:21:48

Jaa. Mulla soitti kuski kyllä aamusta ja kysyi, voisko tulla aamupäivästä käymään.

Olet saanut poikkeuksellisen hyvää palvelua. Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaiset ja olen UPSia käyttänyt aika aktiivisesti viimeiset 10 vuotta. Tai sitten minun jakelureittiäni ajaa aina vaan ne perseenkorvat.

Olen kyllä oppinut hyväksymään sen ja useimmiten järjestellyt menoni niin, että olen paikalla, kun seurantakoodin mukainen toimituspäivä koittaa. Siitä on kyllä nostettava hattua, että paketit saapuvat aina samaan vuorokauden aikaan +- puoli tuntia, päivästä riippumatta. Selvästi kuskeilla on tosiaan vakioajoreitit ja niinpä ei tarvitse koko päivää kytätä ikkunasta ripulinruskeita autoja.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
humppahanuristi
09.02.2009 08:56:45

Saavat ne sen kyllä ja antavat jos mahdollista. Siinä mielessä parempi kuin posti että näkyy heti ja arvioitu toimituspäivä on ilmoitettu,tosin heittelee.
Kerran tuli ainakin päivän etuajassa.
Lienee ollut jokin ongelma sen koodin suhteen kun et saanut....

Joo, voipi olla. Nimittäin tuo ei sitten ollutkaan mikään UPS kuljetus vaan ihan normaalia rahtia ja Kaukokiito sen toi pihaan.
Humpasta rautalankaan...
Lonne84
18.02.2009 13:34:35
Thomann lähettää painavammat tilaukset, kuten vahvistimet DHL:llä, ja saksan osalta voi tilausta seurata täältä http://nolp.dhl.de/nextt-online-pub … /set_identcodes.do?lang=de&idc=

Saa nähdä miten tuo suomen osuus sitten menee.

Kevyempi roipe on tullut normipostilla, jota on voinut seurata suomen osalta sieltä postin seurantasivulta.

Matti

Tuo linkki oli ainakin itselle hyödyllinen. DHL:n sivujen kautta en millään meinannut löytää tilaustani, mutta tuo linkki johti oikealle sivulle. Muutin vielä kielen englanniksi. de -> en. Toivottavasti muutkin vahvistimen tilaajat hyötyvät :)
turkanen tulis jo!

http://nolp.dhl.de/nextt-online-pub … /set_identcodes.do?lang=en&idc=
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)