Aihe: Halpis stratot! Minkä ottaisit?
1 2 3
McNulty
24.02.2009 23:42:51 (muokattu 24.02.2009 23:44:09)
LerZZi: Eikös Fender itsekin tee(tä) halpis stratoja?

Ei Leo ole itse enää vuosiin tehnyt mitään. Levätköön rauhassa... (ps. Leon syntymästä tulee tänä vuonna tasan 100 vuotta täyteen)
Vintaget ja Grass Rootsit itse kurkkaisin ihan halpaa Stratoa metsästäessä. Niidenkin hinnalla kyllä miettisin käytettyä Fender Deluxe-sarjaista tms.
giddyup!
LerZZi
25.02.2009 00:40:23
bonecrusher: Ei Leo ole itse enää vuosiin tehnyt mitään. Levätköön rauhassa...

Mitä?! Onko Leo delannu? Ohhoh! Älä!? Mä kun luulin että se itse tekee ne kaikki halpis fenkut siellä Meksikossa pelkällä taltalla, sahalla ja käsiporalla...

Niin eli just sitä tarkoitin, että kannattaako etsiä halpaa kopiota kun uutena saa fenderin 500 eurolla ja käytettynä sellainen ei maksa sitäkään... ei sillä, että ne sen parempia olis, voivat olla huonompiakin. Mutta olispa kuitenkin se Lexan sukunimi siinä lavassa.

Lexan muistolle! SkÅL!
You've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
pkangas
25.02.2009 01:09:21

Niin eli just sitä tarkoitin, että kannattaako etsiä halpaa kopiota kun uutena saa fenderin 500 eurolla ja käytettynä sellainen ei maksa sitäkään... ei sillä, että ne sen parempia olis, voivat olla huonompiakin. Mutta olispa kuitenkin se Lexan sukunimi siinä lavassa.

Lexan muistolle! SkÅL!

Jotenkin on ennakkoluuloja noita Fenderin halpamalleja kohtaan. Higway strato
oli jokunen aika sitten testissä ja se oli vahvistimeen kytkettäessä aika ritsa peli.
Onnettomat mikit mielestäni ja muutenkin ei 750 € hinnan arvoinen.
Squierit ei myöskään sytytä saundin takia.

Täytyy kuitenkin muistaa että vasureille, nuo Fender mallit ovat suppeita ja kalliimpia kuin oikeakätisille.
Täytyy lähteä, että voi palata.
Nazareth
25.02.2009 04:34:10
Vintagen ja Squierin stratot on ihan laadukkaita pelejä kyllä. Yamahaa unohtamatta.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
MuzaK
25.02.2009 11:31:36
Meksikon Fenderit on kelpo soittimia. Itse tilasin just vuoden alussa Englannista Classic 50's sarjan straton ja kyseessä on mainio vehje joka on mielestäni melkein samaa laatua kuin oma American Series. Hinta oli kaikkinensa 404euroa kotiovelle toimitettuna, joten onko tuo halpis... mun mielestä se on Fenderiksi ja nimenomaan tuon laatuiseksi varsin siedettävä hinta. Jos oman kaltaisia pyörisi käytettynä 300 pintaan niin ostaisin heti pois.
LerZZi
25.02.2009 12:14:55
MuzaK: Meksikon Fenderit on kelpo soittimia. Itse tilasin just vuoden alussa Englannista Classic 50's sarjan straton ja kyseessä on mainio vehje joka on mielestäni melkein samaa laatua kuin oma American Series. Hinta oli kaikkinensa 404euroa kotiovelle toimitettuna, joten onko tuo halpis...

Tuota mä just meinasin jos on kerran tuo maailman kopioiduin keppi saatava, niin miksi ei Fenderiä? Voihan halpaan fenkkuunkin uusia mikkejä ym.

...omasta mielestäni tuo strato on aika yliarvostettu ja tylsän näköinen kitara, mutta sitähän ei tässä kysytty.
Hyvä kitarahan se on tietysti, mutta on vaan jotenkin huvittavaa, että ilman Hendrixiä se olisi jopa saatettu unohtaa vähin äänin. Mutta sitten yht'äkkiä kaikki halusivat sen, vaikka esim. joku pienempi kokoinen ja lyhyempi skaalainen kitara olisi monelle parempi. Hendrix teki siitä coolin, mutta katsokaapa kuvia; straton kaula näyttää Jimin kädessä hammastikulta ihan vaan siksi, että sillä oli niin helvetin iso käsi.
McNulty
25.02.2009 13:03:53
LerZZi: Mitä?! Onko Leo delannu? Ohhoh! Älä!? Mä kun luulin että se itse tekee ne kaikki halpis fenkut siellä Meksikossa pelkällä taltalla, sahalla ja käsiporalla...

Turha ottaa ihan noin vakavasti kevyttä sarkastista läppää. Eli ihan iisisti vaan...

http://www.dv247.com/invt/40795/
Tuosta saa ihan asialliseen hintaan soitettavan Stratocasterin vasurina. Mukana gigbag, paranneltu elektroniikan suojaus, jämäkämpi tallablokki ja medium jumbot nauhoina. Säätämällä ja pienillä "perusfiksauksilla" tuosta saa varsin hyvän käyttökitaran... jää siis pikkurempan jälkeenkin alle 500€.
giddyup!
LerZZi
25.02.2009 13:30:23
bonecrusher: Turha ottaa ihan noin vakavasti kevyttä sarkastista läppää. Eli ihan iisisti vaan...

Kiitos samoin...

...mistä päättelit, että olin vakavissani? Vastasin vain saivarteluun saivartelemalla.

Terveisin
Adolph Rickenbacker
feegu
25.02.2009 17:22:04
sanoisin et paras vaihtoehto kaikista olisi tuo vintage, ne on ihan tosi hyviä ja laadukkaita kitaroita siihen hintaan!
Tjabbah!
Satu ja Tuija
25.02.2009 17:54:29 (muokattu 25.02.2009 18:01:50)
LerZZi:
Hyvä kitarahan se on tietysti, mutta on vaan jotenkin huvittavaa, että ilman Hendrixiä se olisi jopa saatettu unohtaa vähin äänin. Mutta sitten yht'äkkiä kaikki halusivat sen, vaikka esim. joku pienempi kokoinen ja lyhyempi skaalainen kitara olisi monelle parempi. Hendrix teki siitä coolin, mutta katsokaapa kuvia; straton kaula näyttää Jimin kädessä hammastikulta ihan vaan siksi, että sillä oli niin helvetin iso käsi.

Kissan paskat. Vittu mikä selitys.
:D
nikoniko
25.02.2009 18:30:19
LerZZi: Tuota mä just meinasin jos on kerran tuo maailman kopioiduin keppi saatava, niin miksi ei Fenderiä? Voihan halpaan fenkkuunkin uusia mikkejä ym.

...omasta mielestäni tuo strato on aika yliarvostettu ja tylsän näköinen kitara, mutta sitähän ei tässä kysytty.

Punkkia veivattu vuodesta '92 ;) Et nyt ihan oo kohdeyleisöö :D Mikäköhän on yleensä se soittotaidottomien wannabee rokkarien valinta ja tosi vitun cool (loimut ja kaikki) :D. Tuntuu, et jotkut käyttää sitä asusteena :D Stratossa se saundi on se juttu... ei tietenkää läheskään aina. Kitaran soittaminen on nykyään liian coolia :D
Pahoin pelkään että vain yksi täällä kirjoittavista voisi menestyä kitö-loppetissa www.kitoloppet.fi :)
FensonGibder
25.02.2009 19:30:17
LerZZi: Tuota mä just meinasin jos on kerran tuo maailman kopioiduin keppi saatava, niin miksi ei Fenderiä? Voihan halpaan fenkkuunkin uusia mikkejä ym.

Vieläkö soitat banjoa?
OT on OK
taskumatti
25.02.2009 19:31:15 (muokattu 25.02.2009 19:34:05)
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_ms15bk.htm Tossa sulle halpaa.

Jollei toi kelpaa, niin suosittelen squieria, johon herra vaihtaa mikit.
Hello musician. I want to play a game.
pkangas
25.02.2009 21:21:00

taskumatti: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_ms15bk.htm Tossa sulle halpaa.

Jollei toi kelpaa, niin suosittelen squieria, johon herra vaihtaa mikit.

Höpö höpö.
Täytyy lähteä, että voi palata.
LerZZi
25.02.2009 23:32:37 (muokattu 25.02.2009 23:35:00)
Satu ja Tuija: Kissan paskat. Vittu mikä selitys.
:D

nikoniko: Punkkia veivattu vuodesta '92 ;) Et nyt ihan oo kohdeyleisöö
Stratossa se saundi on se juttu...

HAH HAH! :) Tiesin kyllä että kun uskovaisille kertoo mielipiteensä niin ollaan tilanteessa, missä ei keskustelutaidoilla ole enää mitään merkitystä.
No niin anteeksi herrat stratokasterit että provosoin. Vedetään aivopieru takaisin korvan kautta perseeseen. Sen soundin takiahan sitä just on kopioitu enemmän kuin USA:n dollareita. Eiks näin ole? ;)

Ja mitä helvettiä vakoillaanko mua? Kyllä mä soitan banjoa, mutta mistä toi yks heebo sen osas kysyä? Vai tuliko se siitä SMGeen biisistä? Mun pitää laittaa pyyhe tän koneen päälle ne näkee mun himaan!?

...mutta lasketaanko Itä-Saksalainen kitarabanjo banjoksi? Olen mä silläkin "veivannu punkkia"... kohdeyleisön pyynnöistä huolimatta. Pogues on punkkia näet.

http://i.realone.com/assets/rn/img/ … /4/7/3/20923745-20923746-slarge.jpg
Kattokaa ny toi käsihän on isompi kuin sen pää! Vai onko se vaan lähempänä kameraa...?
LerZZi
25.02.2009 23:47:19 (muokattu 25.02.2009 23:48:30)
Satu ja Tuija: Aika iso haloo lerssillä. Sulla taitaakin olla vähän pienemmät kädet ja aika lyhyt "skaalakin". ;)

Jimillä oli kuulemma iso lerssikin... Se on kaiketi nykyään jollain laatuDVDeellä oikein nähtävänäkin.

No niin älkää ny pojat hermostuko mun jutuista. Hyvä keppihän se on niin kuin sanoin. Ja yksilölllinen. 50 miljoonaa wanna bee Henkkaa ei voi olla väärässä ;)
Satu ja Tuija
25.02.2009 23:53:06
LerZZi: Jimillä oli kuulemma iso lerssikin... Se on kaiketi nykyään jollain laatuDVDeellä oikein nähtävänäkin.

No niin älkää ny pojat hermostuko mun jutuista. Hyvä keppihän se on niin kuin sanoin. Ja yksilölllinen. 50 miljoonaa wanna bee Henkkaa ei voi olla väärässä ;)

Hmm...tulee mieleen, että jos on oikein lerssinkin koot tiedossa, että mikäköhän wannabe sä oot?
:D:D:D
LerZZi
26.02.2009 11:38:27
Satu ja Tuija: Hmm...tulee mieleen, että jos on oikein lerssinkin koot tiedossa, että mikäköhän wannabe sä oot?
:D:D:D

...okei sä saat viimeisen sanan ja olet oikeassa. Joo ja homohan mä tietysti haluaisin olla. Näkeehän sen noiden mun omakuvien pedaalistakin ;)
Johann Onn
26.02.2009 11:57:09
Tossa sulle halpaa. - Höpö höpö.

Köh. Ehkä siinä koitettiin viitata siihen tosiasiaan, että briteissä ne Stagg 300:t, on suurinpiirtein "Benton hinnoissa" (= 89 euroa) ?. Ja täällä taas ei. Niiden kuskaaminen on näköjään kallista, näin kauas.

Vintage:ssa sentään ilmoitetaan, mitä osat on, Stagg:issa taas ne on luultavammin sitä halvinta mahdollista. Henk.koht. valitsin sen Vintage:n, jos nyt ihan pakko olisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)