Aihe: ongelma soitinliikkeen kanssa
1 2 3 4 5 6 7 8
J-PPP
24.02.2009 18:22:55
Leikari: Maahantuojalla tms. ei ole mitään velvollisuutta ryhtyä hoitamaan asiaa suoraan - on heidänkin oikeusturvansa mukaan oikein, että asia hoituu myyjäliikkeen kautta. - - intin käyneet ymmärtävät tämän "komentoporrassysteemin" ;-)

Kuluttajavirasto ainakin tulkitsee lakia niin että ostaja saa itse päättää mihin portaaseen yhteyttä ottaa.

"Virheilmoituksen voi tehdä paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinonharjoittajalle, aikaisemmalle myyntiportaalle ja jos tavaralle on annettu takuu, myös takuunantajalle. Ostaja voi valita, kenelle hän virheestä ilmoittaa."

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/
Simo78
24.02.2009 18:27:31
Ei voi sanoa, kun voi vittu mitä toimintaa!!

Ei mulla ole missään liikkessä ollut kyll noi pahoja ongelmia. Suurimassa osassa vielä hyviä muistoja. Mun monesti kiroama F-musiikkikin osoittautunut ihan asia paikaksi, ainakin kehäIII:n f-musa. Viimeksi ostin sieltä tuon Salon kitarani, samaan hintaan sain säädöt ja haluamani mikin. No osa tästä johtui vain ja ainoastaan kitaran tekijältä, jonka huollettavaksi kitara meni. Oltiin jopa sovittu, että maksa 50€ uudesta mikistä, mutta jostain syystä antoi kaupan päälle--> no en tietenkään saanut pitää kitarassa kiinni ollutta, täysin toimivaa ja uuden veroista mikkiä. Jos näin olisi ollut, niin oishan se ollut ryöstö mun suunnalta:-). Tätä nyt ei pidä tajuta, niin että kaikille kohtelu on sama.

Mutta mutta ei välttämättä huono asia Salolta tehdä noin! Tyytyväinen asiakas jaksaa tuoda hyvää mainosta firmalle, ainakin minä aion jatkossakin hehkuttaa Saloa, koska kyseessä on pätevä ja mukava jamppa.

Todellakin kannattaa keskittää ostot. Mulla on kylläkin muutamia liikkeitä mitä suosin. Yhteen ei pysty olosuhteiden pakosta. Duunissa kun oon niin tulee käytyä Hyvinkäällä musakaupasta, himasta on lyhyt matka fmusaan ja pajasta saa parhaiten huollot ja siinnä käydessä pitää samalla vilkaista millbrookin tarjonta:-)
Terry Pantheras
25.02.2009 09:52:33
Huh huh! Pakkohan tuossa liikkeessä on käydä viihdykemielessä pyörähtämässä ja katsastamassa minkälaista suharia siellä on myymässä, jahka joskus Turkuun asti jaksan vääntäytyä...
Höpsis töppöseen!
taskumatti
25.02.2009 13:37:50
petrin1: en tiedä pitäskö tulostella tää ketju ja lähettää vertikaaliin..

Ku olin viimevuonna vertikaalissa tetissä. Niin heidän yks työharjoittelia taisi selailla m.netin sivuja. Eli ovat jo hyvin saattaneet lukaista tätäkin aihetta.

En kyllä enää ikinä osta sieltä yhtään mitään. Ne myyjät vaikuttavat siellä aluksi ihan mukavilta ku tulee samantien kysymään, että voinko jotenki auttaa? Mutta yrittävät kaupata aivan mitä vain, eivätkä tiijä yhtään mistä puhuvat.

Mutta seuraillaan mielenkiinnolla mitä liikkeelle tapahtuu.
Hello musician. I want to play a game.
Nacher
25.02.2009 13:48:39
Haha voi hitto, todella ylläri taas että Turun Vertikaali kyseessä. Mietinkin tämän ketjun ilmestyessä, että tuollaiseen voisin kuvitella törmääväni vain Vertikaalissa...
petrin1
25.02.2009 14:51:34
taskumatti: Ku olin viimevuonna vertikaalissa tetissä. Niin heidän yks työharjoittelia taisi selailla m.netin sivuja. Eli ovat jo hyvin saattaneet lukaista tätäkin aihetta.

En kyllä enää ikinä osta sieltä yhtään mitään. Ne myyjät vaikuttavat siellä aluksi ihan mukavilta ku tulee samantien kysymään, että voinko jotenki auttaa? Mutta yrittävät kaupata aivan mitä vain, eivätkä tiijä yhtään mistä puhuvat.

Mutta seuraillaan mielenkiinnolla mitä liikkeelle tapahtuu.

joo.lähetin tän ketjun linkin itse ruostepurolle sähköpostiin niin saa herra lukea vähän ihmisten mietteitä firmastaan..
Mr. Speed
25.02.2009 15:29:24
Terry Pantheras: Huh huh! Pakkohan tuossa liikkeessä on käydä viihdykemielessä pyörähtämässä ja katsastamassa minkälaista suharia siellä on myymässä, jahka joskus Turkuun asti jaksan vääntäytyä...

Tarvitseekos Turkuun muuten passia tai viisumia? Mietin, enkä nyt ihan muista oliko Turku EU-maa vai ei... Ja tosiaan, onkos Turussa eurot käytössä, vai pitääkö Forexin kautta tehdä matkaa?

Anteeksi.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Vladi
25.02.2009 15:54:32
Mr. Speed: Tarvitseekos Turkuun muuten passia tai viisumia? Mietin, enkä nyt ihan muista oliko Turku EU-maa vai ei... Ja tosiaan, onkos Turussa eurot käytössä, vai pitääkö Forexin kautta tehdä matkaa?

Anteeksi.

Kerran autolla ajaessani tulin risteykseen, jossa oikealle oli "Korpi", vasemmalle "Venäjä" ja suoraan pääsi Turkuun. Jatkoin Turkuun.
Kyllä se siitä.
kivi
25.02.2009 15:58:26
Vladi: Kerran autolla ajaessani tulin risteykseen, jossa oikealle oli "Korpi", vasemmalle "Venäjä" ja suoraan pääsi Turkuun. Jatkoin Turkuun.

Har hardy har. Muistakaa että Muusikoiden.net sijaitsee fyysisesti Turussa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Terry Pantheras
25.02.2009 16:18:44 (muokattu 25.02.2009 16:48:16)
Mr. Speed: Tarvitseekos Turkuun muuten passia tai viisumia? Mietin, enkä nyt ihan muista oliko Turku EU-maa vai ei... Ja tosiaan, onkos Turussa eurot käytössä, vai pitääkö Forexin kautta tehdä matkaa?

Anteeksi.

No mikäli suuntaus on edelleen entisenlainen niin luulisin, että Ruisrockin portilla tarvii lähitulevaisuudessa passin, viisumin, kahden kuukauden raittiusjakson, Alexander Stubin allekirjoittaman valtakirjan, kolmea eri valuuttaa ja mikrosirun niskaan jos sisään mielii päästä...

Muox: sorry off-topic, ei ole suinkaan tarkoitus alkaa vesittämään aloittajan ketjua!
Höpsis töppöseen!
HeavyMachinery
25.02.2009 16:19:44

kivi: Har hardy har. Muistakaa että Muusikoiden.net sijaitsee fyysisesti Turussa.

Oletko varma ? Onko serverit turussa eikös tämä ole nebulan hostaama ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Terry Pantheras
25.02.2009 16:20:06
HeavyMachinery: Oletko varma ? Onko serverit turussa eikös tämä ole nebulan hostaama ?

Taitavat olla Lauttiksessa...?
Höpsis töppöseen!
Credence
25.02.2009 16:51:19
Vladi: Itsellänihän ei ole mitään turkua vastaa, oikeastaan ihan mukava paikka mitä siellä on tullut käytyä :)

Jep. Ehdoton plussa siitä että sieltä löysi pois :D
KroohKroohPlutPlutTryiiTryii
Jii-Gee
25.02.2009 21:04:53

Vladi: Kerran autolla ajaessani tulin risteykseen, jossa oikealle oli "Korpi", vasemmalle "Venäjä" ja suoraan pääsi Turkuun. Jatkoin Turkuun.

Samassa risteyksessä myös vaihtoehdot Tampere ja Loimaa,ei pysty päättään mihkä suuntaan lähtis..suo siellä/vetelä täällä..!! ;-D
pekurides
25.02.2009 21:18:44

Vladi: Itsellänihän ei ole mitään turkua vastaa, oikeastaan ihan mukava paikka mitä siellä on tullut käytyä :)

jep, kivaa on aina ollut ja ihmisetkin rennompia kuin täällä "stadissa" mutta ne puhuu hiukan hassusti.tuplahymiö.
Tunteella päin vittua.
Vladi
25.02.2009 22:18:09
pekurides: jep, kivaa on aina ollut ja ihmisetkin rennompia kuin täällä "stadissa" mutta ne puhuu hiukan hassusti.tuplahymiö.

Itsehän olen alunperin etelä-pohjanmaalta, joten kaikki puhuu mun mielestä hassusti "hymiö"
Kyllä se siitä.
aalataur
25.02.2009 23:40:48

Tuo kielijuttu oli tosiaan kuin suoraan kummelista. Tonnin seteli tms.. Ei hyvää päivää. No onneksi en asu Turussa.
sylttytehdas
26.02.2009 11:12:26
petrin1: Kysyitsä tästä jo jossain vaiheessa kuluttajaneuvojalta? Tää juttuhan on ihan vittuilua. Ei tolla palautusoikeudella ole mitään tekemistä minkään kuluttajasuojalainsäädännön yleisten palautusehtojen kanssa. Jos lupaavat palautusoikeuden, lupaus pitää. Tuotteen virheen osoittaminen ja muu jauhanta tulee kyseeseen vain, jos (kuluttajan kannalta paremmista) ehdoista ei ole erikseen sovittu. Laki siis takaa tietyn minimin.

Tähän ketjuun on vähän ankeaa laittaa kauheasti "älkää itkekö jälkikäteen, jos kauppias on mulkku; kyllä ostajan pitää tietää että hän on itse syyllinen kaikkeen" -tyyppistä skeidaa, kun keissi on ihan selvä. Suullinen sopimus on aivan yhtä pitävä kuin kirjallinen ja asiakas on tässä yksiselitteisesti oikeassa.

Tästä olisi tosiaan hyvä saada kuluttajaneuvojan näkemys. Em. ei ole tuomioistuin eikä sillä käsittääkseni voi nykyisen lainsäädännön perusteella uhkailla. Jos neuvoja ei pysty sovittelemaan, on olemassa kuluttajariitalautakunta, joka antaa ratkaisuehdotuksia. Nämäkään eivät ole sitovia, eikä tämäkään vaihe tuota kuluja, sakonuhkaa tms. mikä voitaisiin katsoa uhkailuksi. Käräjäoikeus on sitten vasta kolmas vaihe, mutta tuskin sinne joutuu. Kolmannen, puolueettoman tahon mukaan ottaminen ei voi tarkoittaa samaa kuin kaikkien jarrujen kiinni lyöminen tms. Kuluttajansuojasta vastaavat virkamiehet ovat olemassa juuri tällaisten tapausten vuoksi.

Onneks asun stadis.
oiva tumpeloinen
26.02.2009 11:14:52
sylttytehdas: petrin1: Kysyitsä tästä jo jossain vaiheessa kuluttajaneuvojalta? Tää juttuhan on ihan vittuilua. Ei tolla palautusoikeudella ole mitään tekemistä minkään kuluttajasuojalainsäädännön yleisten palautusehtojen kanssa. Jos lupaavat palautusoikeuden, lupaus pitää. Tuotteen virheen osoittaminen ja muu jauhanta tulee kyseeseen vain, jos (kuluttajan kannalta paremmista) ehdoista ei ole erikseen sovittu. Laki siis takaa tietyn minimin.

Tähän ketjuun on vähän ankeaa laittaa kauheasti "älkää itkekö jälkikäteen, jos kauppias on mulkku; kyllä ostajan pitää tietää että hän on itse syyllinen kaikkeen" -tyyppistä skeidaa, kun keissi on ihan selvä. Suullinen sopimus on aivan yhtä pitävä kuin kirjallinen ja asiakas on tässä yksiselitteisesti oikeassa.

Tästä olisi tosiaan hyvä saada kuluttajaneuvojan näkemys. Em. ei ole tuomioistuin eikä sillä käsittääkseni voi nykyisen lainsäädännön perusteella uhkailla. Jos neuvoja ei pysty sovittelemaan, on olemassa kuluttajariitalautakunta, joka antaa ratkaisuehdotuksia. Nämäkään eivät ole sitovia, eikä tämäkään vaihe tuota kuluja, sakonuhkaa tms. mikä voitaisiin katsoa uhkailuksi. Käräjäoikeus on sitten vasta kolmas vaihe, mutta tuskin sinne joutuu. Kolmannen, puolueettoman tahon mukaan ottaminen ei voi tarkoittaa samaa kuin kaikkien jarrujen kiinni lyöminen tms. Kuluttajansuojasta vastaavat virkamiehet ovat olemassa juuri tällaisten tapausten vuoksi.

Onneks asun stadis.

Sä olet ihan oikeassa.....sinänsä. Mutta tässäkin ketjussa on tullut jo monesti eteen se, että milläs todistat suullisen sopimuksen. Kun sä sanot, että sovittiin avokaupasta ja myyjä sanoo, että sovittiin kaupoista. Sillä on todistuksena kassaan lyödyt rahatkin....Siitä on aika turha lähteä vääntämään, mikä lopputulos on. Moraalin kanssa sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)