Aihe: Laney vh100r munaton särö, putket vaihtoon?
1 2 3
skebaskula
25.02.2009 01:32:18 (muokattu 25.02.2009 13:10:56)

Kukkuu.

Millä putkikattauksella saa murakimmat soundit?Lähinnä tuo 2-kanavan särö on sellainen munaton, ja luulen että putkien vaihdolla aikalailla korjaantunee.
Putkissakin on niin paljon eroja, että niistäkin olisi kiva kuulla kokemuksianne ihan muutenkin.

Putket nyt 4xEL34 ja 6x ECC83

Kaappi on Laney 4x12 (GS412IA) Yläkaappimalli

Kitara on Musicman Sub 1 Dimebucker-mikeillä c-dropissa.
Jannu
Sen tein
Janne19691
25.02.2009 08:17:02

Onkos ko. vahvistimessa siis ollut murakat soundit ennen mutta ei ole enää?
Rule #1: There are no rules.
Terry Pantheras
25.02.2009 09:31:39
Minkäs merkkiset putket siinä nyt on?
Höpsis töppöseen!
Punisher
25.02.2009 09:33:30 (muokattu 25.02.2009 09:39:42)

Lykkää etuaste täyteen TungSol 12AX7:a ja päätteeseen JJ KT77 niin johan jyrisee.

Takki.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Terry Pantheras
25.02.2009 09:45:01
Punisher: Lykkää etuaste täyteen TungSol 12AX7:a ja päätteeseen JJ KT77 niin johan jyrisee.

Takki.

Mitään takkia, meinasin ehdottaa samoja... ;)

Mulla oli Framus Dragonissa suurin piirtein moinen setti, paitsi V1:ssä oli Svetlana 12ax7 ja V5:ssä JJ 12ax7 (välissä 3 TungSolia) ja soundi oli todellakin munakas. Päätteessä siis JJ KT77:t.
Höpsis töppöseen!
Punisher
25.02.2009 10:40:17

Mulla oli Framus Dragonissa suurin piirtein moinen setti, paitsi V1:ssä oli Svetlana 12ax7 ja V5:ssä JJ 12ax7 (välissä 3 TungSolia) ja soundi oli todellakin munakas. Päätteessä siis JJ KT77:t.

Mietinpä tuossa itsekin, että tuo TungSolin tuuttaaminen koko etuasteen täydeltä söi (syy: V1?) Trilogyn puhtaista sitä eläväisyyttä vähän, joten oliskohan tuohon tosiaan joku muu tuubi paremmin paikallaan? Mulla on vielä tehtaan TAD EL34 paikallaan päätteessä mutta kunhan vaihdan, niin sen ajan rahatilanteesta riippuen joko Genalexin tai JJn KT77 kun ehkä tuo EL34-soundi ei olekaan mun juttuni.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Terry Pantheras
25.02.2009 10:58:31
Punisher: Mietinpä tuossa itsekin, että tuo TungSolin tuuttaaminen koko etuasteen täydeltä söi (syy: V1?) Trilogyn puhtaista sitä eläväisyyttä vähän, joten oliskohan tuohon tosiaan joku muu tuubi paremmin paikallaan? Mulla on vielä tehtaan TAD EL34 paikallaan päätteessä mutta kunhan vaihdan, niin sen ajan rahatilanteesta riippuen joko Genalexin tai JJn KT77 kun ehkä tuo EL34-soundi ei olekaan mun juttuni.

Joo, kyl tuo Svetlana tai JJ V1:ssä pyöristää, lämmittää ja pehmentää mukavasti puhtaita.
Höpsis töppöseen!
Vapour
25.02.2009 12:31:11
Punisher: Mietinpä tuossa itsekin, että tuo TungSolin tuuttaaminen koko etuasteen täydeltä söi (syy: V1?) Trilogyn puhtaista sitä eläväisyyttä vähän, joten oliskohan tuohon tosiaan joku muu tuubi paremmin paikallaan? Mulla on vielä tehtaan TAD EL34 paikallaan päätteessä mutta kunhan vaihdan, niin sen ajan rahatilanteesta riippuen joko Genalexin tai JJn KT77 kun ehkä tuo EL34-soundi ei olekaan mun juttuni.

Tällä ei ole väliä VH100r:n kanssa, sillä puhdas kanava on kokonaan omalla putkiketjulla, so. oikeasti diskreetti kanava. Eipä tässä muuta. Tungit Särökanavaan, 5751 cleanin V1 -paikkaan ja KT77:t perään equals rockrock.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
skebaskula
25.02.2009 12:40:05 (muokattu 25.02.2009 12:49:41)

Minkäs merkkiset putket siinä nyt on?

4 x TAD EL34B-STR Selected -merkkiset päättärissä.

Ja nämä ovat etuasteessa:

v6=ECC83, joku erimerkki mitä TAD,mutta kun ei tiedä mikä?(Power driver stage)
v5=ECC83, joku erimerkki mitä TAD,mutta kun ei tiedä mikä?(3rd gain srage drive ch.)
v4=TAD ECC83 Selected. (2nd gain stage clean ch.)
v3=TAD ECC83 Highgrade. (1st gain stage clean ch.)
v2=TAD ECC83 Highgrade (2nd gain stage drive ch.)
v1=TAD ECC83 Highgrade (1st gain stage drive ch.)

Joo tosiaan nuissa v5 ja v6 ecc83 putkissa ei lue mitään, niin en tiedä että mitä putkia ne oikein ovat.
Sen tein
Scar
25.02.2009 13:01:30
off-topic: Mistä ollu porukalla tapana hommata tung-soleja? Mahdollisimman edukkaasti tietenkin.
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
s8na
25.02.2009 15:06:52

Scar: off-topic: Mistä ollu porukalla tapana hommata tung-soleja? Mahdollisimman edukkaasti tietenkin.

Minä hommasin uraltonelta. Kohtuulliset postikulut, tuli kirjeessä kotiin. Ei kai tuo hintakaan paha ole.
pekurides
25.02.2009 15:09:02

skebaskula: 4 x TAD EL34B-STR Selected -merkkiset päättärissä.

Ja nämä ovat etuasteessa:

v6=ECC83, joku erimerkki mitä TAD,mutta kun ei tiedä mikä?(Power driver stage)
v5=ECC83, joku erimerkki mitä TAD,mutta kun ei tiedä mikä?(3rd gain srage drive ch.)
v4=TAD ECC83 Selected. (2nd gain stage clean ch.)
v3=TAD ECC83 Highgrade. (1st gain stage clean ch.)
v2=TAD ECC83 Highgrade (2nd gain stage drive ch.)
v1=TAD ECC83 Highgrade (1st gain stage drive ch.)

Joo tosiaan nuissa v5 ja v6 ecc83 putkissa ei lue mitään, niin en tiedä että mitä putkia ne oikein ovat.

hmm. :=) Eipä oikein tymäkämpiä putkia tahdo markkinoilta löytyä mitä nyt sulla sisällä!

T.A.D melkeimpä laadukkaimpia nykyputkia mitä löytyy.... ne parit "merkittömät" varman alkuperäisiä ja niihin vois kokeilla tilalle vaikka sen Tung-solin.. ne on aika tymäkät mutta jotenkin hiukan värittömät myös.

...JJ:t tummentaa ja pehmentää saundia keskialueen kustannuksella mutta hyvä lääke jos "yläpää liian pistavä tai sirisevä"

Kyllä Melkein suurin parannus olisi ehkäpä kaapin vaihto? vai mitkä elementit sisällä? paria budjettiluokan celestionin "halpis" tötösillä varusteltua kaappia olen kokeillut ja ne oli kyllä rehellisesti sanoen tosi huonoja ja kaappi vaikuttaa melkein 50% lopulliseen saundiin ja tatsiin .imo

ja ehkäpä kokeilla jotain "rouheampaa" mikkia dimebuckerin paikalle... vai millaista saundia olet hakemassa?

Dime toimii hyvin panteratyylisessä tiukassa riffittely saundissa mutta muuten hiukan kylmän ja scuupatun oloinen eikä sovellu rouheeseen louhintaan mielestäni yhtä hyvin kuin joku muu kuuma alnicomikki.(väh.kymmeniä vaihtiksia....)

(jos ongelma taas liian "löysässä" demppauksessa ja yleistatsissa nii pamauta siihen Duncanin AHB-2metal Blackouts!
on aktiivimikki sitten niin kärsii taas kevyet rokit ja kliiniosasto mutta metallijuntta silkkaa murhaa!)

Aikamoista kompromissien tekemistä tämä saundiviilaus :)

Piuhat kannattaa myös valita siitä kalliimmasta hyllystä, nilläkin oikeasti eroja sekä jos paksuutta ja munaa haluat lisää kitaralta nii lyö siihen paksummat kielet.

10-52 minimi.

KT 77 myös tymäköittää ja lihottaa alakertaa sopivasti mutta samalla se el34 "rouheus" pikkasen tasoittuu, no makuasioita ja kt77 suht edukas putki niin kannattaa ehdottomasti testata!

Mielestäni tuo lanikka sopi hyvin stoneriin ja perinteisempään heviosastoon loistavan lämpimällä leadsaundilla mutta moderni tiukempimetallitatsi siitä hiukan uupui, perinnehenkinen brittipeli.. noo makuasioita näm'äkin!

-p-
Tunteella päin vittua.
kimurantti1
25.02.2009 16:04:58 (muokattu 25.02.2009 16:06:08)
ne parit "merkittömät" varman alkuperäisiä ja niihin vois kokeilla tilalle vaikka sen Tung-solin.. ne on aika tymäkät mutta jotenkin hiukan värittömät myös.

Itse asiassa VH100R:ssä on ihan tehdasputkina TADin putket, ja molempien kanavien ekana putkena on high gradet. Itse ongelmaan, niin kyllä mustakin tuntuisi, että ongelma on kuluneissa putkissa.

...JJ:t tummentaa ja pehmentää saundia keskialueen kustannuksella mutta hyvä lääke jos "yläpää liian pistavä tai sirisevä"

Tää on jännä juttu, kun suurin osa porukasta puhuu VH100R:stä tosi kirkkaana vahvistimena. Kyllähän siinä on omalla tavallaan läpitunkeva soundi, ja etenkin korvin kuunnellen elementin kohdalla se tuntuu vähän pistävältäkin. Mutta sitten kun oon sitä äänittänyt eri projekteissa ja eri tasoisissa studioissa ihan Akun Tehtaasta nyrkkipajaan, niin ei se soundi äänityksellä mitenkään loputtoman kirkas ole ollut.

Kyllä Melkein suurin parannus olisi ehkäpä kaapin vaihto?

Samaa mieltä.
Sotaratsu
25.02.2009 18:22:12 (muokattu 25.02.2009 18:25:12)
Tungsol toimii... Mulla on vielä ecc81 cleanikanavan ekana, niin ei mene cleanit ruttuun. Muuten on täysi kattaus tungsoleja. Ootko varma ettei o pääteputket finiitto? Oli meinaan kuin yö ja päivä vahvistin ennen ja jälkeen pääteputkien vaihdon. Päätteessä on nyt JJ - EL34L

Tietysti voi olla ettei toi lanikan särö vaan iske sulle. Tossa on semmonen murea, ei niin moderni särö. Säröä on paljon, mutta se on silti vähän semmosta tavallaan harvan kuulosta. Ite löysin ratkaisun kun pisti särötintä vahvarin eteen. VH100R tiukkeni heti...
Hevihemmot kirkuu. Mihinkäs niitä sattuu?
skebaskula
25.02.2009 22:13:40 (muokattu 25.02.2009 22:17:37)

Säröä on paljon, mutta se on silti vähän semmosta tavallaan harvan kuulosta. Ite löysin ratkaisun kun pisti särötintä vahvarin eteen. VH100R tiukkeni heti...

Kitaran ja styrkkarin väliin on jo mxr-zakk wylde overdrive löytänyt paikkansa ;)

Luulen että ei tähän koskaan ole putkia vaihdettu. Parivuottahan nuo vanhat ovat olleet paikallaan, kun peli on vm 2007.Luulen että uusilla putkilla herää taas uuteen eloon.

Ajattelin varmaankin thomannilta, jos ei muualta suomesta sitten saa, tilata TAD:in päättärisarjan EL34B-STR tai sitten JJ kt77-sarjan. Olisiko muita päättäri vaihtoehtoja?

Tadin eec83 highgradet nuitten "merkittömien" tilalle lisäksi etuseen.Ellei muita vaihtoehtoja ole?

Kaapissa celestion seventy 80 elementit.
Sen tein
pekurides
25.02.2009 22:56:04

Luulen että ei tähän koskaan ole putkia vaihdettu. Parivuottahan nuo vanhat ovat olleet paikallaan, kun peli on vm 2007.Luulen että uusilla putkilla herää taas uuteen eloon.

Ajattelin varmaankin thomannilta, jos ei muualta suomesta sitten saa, tilata TAD:in päättärisarjan EL34B-STR tai sitten JJ kt77-sarjan. Olisiko muita päättäri vaihtoehtoja?

Tadin eec83 highgradet nuitten "merkittömien" tilalle lisäksi etuseen.Ellei muita vaihtoehtoja ole?

Kaapissa celestion seventy 80 elementit.

mitäs jos ihan T.a.d;la itteltään tilaisit niin ei tarvi välikäsiä sekä maksella kalliita rahteja?

http://www.tubeampdoctor.com/index.php?cPath=21_60

Mulla makso viimeksi 7,5€ postikulut läjälle putkia..... ja alle viikossa tuli perille.

Ota pari niitä "mullardstyle" etusia... voipi olla ihan kivoja.

Juup, nuo seventyt on just niitä bydjettiluokan elementtä, kaappi vaihtoon tai torilta V30 ja g12t-75 ämyrit ja pistät ne ristiin!

hmm..... mulla ehkä olis kyllä ylimääränen vähän käytetty KT66 nelikko tung-solia.... pistä privaa jos kiinnostaa. ne on tykit!
Tunteella päin vittua.
Jucciz
25.02.2009 23:02:09 (muokattu 25.02.2009 23:04:37)
Ota pari Telefunkenin etusia... voipi olla ihan kivoja.

kaappi vaihtoon tai torilta Celestion G12H (Anniversary tai sitten Heritage, jos rahkeet riittää) ja vaikkapa Eminence Private Jack -ämyrit ja pistät ne ristiin - saat tasapainoista ja tukevaa soundia ja riittävästi keskiääntä.

G12T-75:llä saat soundiisi vain tylsää pahvisuutta ja V30:illä puolestaan kireää ylämiddlepiikkiä.

Munattomuus voi kyllä olla merkki ihan siitäkin, että pääteputket on vaan finaalissa. TAD:in putket ovat hyviä, eli en usko, että niissä varsinaisesti vikaa on - ne voivat vaan olla loppuun soitetut. EL34-putkista myös =C= -logoiset Svetlanat ovat hyviä. Kannattaa testata, vaikka vertailun vuoksi. Ainakin Marshalleissa ne toimivat oikein hyvin ja tuloksena on tanakka brittisoundi, mikseivät siis myös Laneyn kanssa pelaisi!
Socialite
26.02.2009 07:54:49
G12T-75:llä saat soundiisi vain tylsää pahvisuutta ja V30:illä puolestaan kireää ylämiddlepiikkiä.

Kröhöm. Sen verran täytyy aukoa päätä, että ei V30 välttämättä ole paskempi kaiutin vaikka täällä m.netissä muotia onkin niin väittää. Toki siinä pieni piikki on mutta riippuu pitkälti vahvistimesta ja kaapista onko siitä oikeasti mitään haittaa...vaiko peräti hyötyä? Muutenhan V30:n saundi on mukavan dynaaminen, selkeä ja räyhäkkä. En tiedä onko kiinan ja brittien versioissa eroja mutta ainakin nämä nykyisellään Mesan mukana tulleet brittituutit miellyttää meikämannea. Aikaisemmin omistamani kiinaversiot tuli myytyä joten A/B testiä ei pysty nyt suorittamaan.

G12T-75 suhteen en mene sanomaan mitään kun sellaiset olen vain kerran yhdessä kaapissa omistanut kauan sitten.
Live the life you love and love the life you live.
battery
26.02.2009 09:57:27
Ainakin noi seventy 80 elementit on aika valvestate kamaa, semmosta tiheetä sihinää.. Eminencen governorit toimivat itsellä ainakin vallan hyvin aiemmin VH100r kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)