Aihe: Markbass Little Mark II
1
zoukka
24.02.2009 16:57:27

Hei vaan kaikille,

Mulla on tommonen Ampegin SVT-410HLF 500w 4ohm kaappi. Nyt oon aatellut hommata siihen nupiksi tuon Markbass Little Mark II 500w 4ohm. Onko kellään kokemuksia tömmöisestä yhdistelmästä tai tuosta Markbass nupista? Nyt mulla on Ampegin B-2RE nuppi 450w 4ohm ja tuntuu, että sen teho ei kuitenkaan oikeen riitä tuohon kaappiin.

Ois tosi mukavaa, jos jaksaisitte jakaa kokemuksia täällä!!
leksi-B
24.02.2009 17:10:36 (muokattu 24.02.2009 17:11:12)
Itselläni on LMK, sama nuppi muuten, mutta 2-kanavainen. Pirun hyvä nuppi ja itselläni riittää tehot pelkästään 8 ohmillakin (300W ja soitetaan kovaa). Ei ole turhia nippeleitä ja nappeleita ja tuo basson ominaissoundin esiin hienosti. EBS:n pedaaleilla oon saanut vähän vielä paremmat munat ulos. ;) Et pety, osta pois. Tehot riittää kyllä varmasti.
Kamarunkkari.
Jokku
24.02.2009 23:04:48

Jep, iteltä löytyy tuo, diggaan. Pieni ja kevyt, helppo roudata ja soundiakin saa väännettyä jos jonkinlaista.
J.Hollström
25.02.2009 10:13:57 (muokattu 25.02.2009 10:14:43)
Joo, on kokemuxii. Ja hyviä. Pieni ja tehokas mylly, ei oo loppunut vielä missään olosuhteessa kesken. Oon ajanut sillä Ampegin rantasaunaa 4 ohmiin, ja jytisee niin että paskat menee kuramahoilta housuun. Sama homma noilla sisäkuivilla kaapeilla. Jotkut narisee steriilistä soundista, mutta paskan marjat. Soundi lähtee sormista ja tukka päästä. Sikäli uskallan suositella tota, koska jokunen mylly on tullut testailtua ja kamarumpa on ollut kohtuu railakas, mutta tää kone on ollut jo jokusen hetken eikä tee mieli vaihtaa pois. Itseäni viehättää tässä tehon ja soundin lisäksi sen helppo roudattavuus, ei kuumene ja tuntuu kestävän myös ehjänä.

Joku artikkelikin on tullut tästä väsättyä alkuaikoina:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1085
Tyylinmukanen
Dropped C
25.02.2009 11:04:48
Ääntä tosta tosiaankin lähtee enemmän kuin laki sallii 4 ohmiin. Vaikka soittaisi mitä metallin ryskettä. Rummut hautautuvat jo aivan totaalisesti, jos vääntää volyymin tonne yli klo 10:n suuntaan. Tavallaan pimeän äänekäs muihin omistamiini vehkeisiin verrattuna. Seuraavaksi hankintaan sitten Little Mark 800....
calster
25.02.2009 11:36:12
..JUH

Teho on varsin vankkaa ja riittävää, ei lopu kesken. Pienet murot otan MultiDrivellä ni A VOT.
..jiauuu
j-man
04.03.2009 15:12:33

Saman valmistajan SA450 nuppi itellä,samat tehot hönkii kuin LMII,mutta paremmat EQ-säätö-mahdollisuudet,verrattuna pikku-markkuun...
Teijo K.
04.03.2009 16:22:30

helperi: Hei

Itse olen tässä harkinnut myös Markun ostamista toiseksi vahvistimeksi.
Thomannilla tuli vastaan kuitenkin Edenin Nemesis RS400

http://www.thomann.de/fi/nemesis_rs400.htm

Muistelen että jossain kirjoituksessa tästä oli maininta mutta nyt en haullakaan löytänyt. Oliko tästä jollakin kokemusta. Hinta olisi mukavampi... :)

T: Eemeli

Onhan toi kaksi kertaa painavampi ja muutenkin isompikin. Eiks ton MarkBassin se tärkein pointti ole kuitenkin toi pieni koko suhteessa isoon tehoon?
Aina saa kärsiä ja hävetä.
helperi
04.03.2009 16:51:34
Teijo K.: Onhan toi kaksi kertaa painavampi ja muutenkin isompikin. Eiks ton MarkBassin se tärkein pointti ole kuitenkin toi pieni koko suhteessa isoon tehoon?

Juu tottahan mooses mutta ei minulle sillä koolla nyt niin suurta merkitystä ole, kunhan olisi keposempi kuin tuo Fafneri jota ei nyt ihan pikkukeikoille millään aina jaksaisi kuljetella. Kyllä tuo nemesiskin reppuun mahtuisi vaikka markkuhan menee melkein taskuun :)
On päiviä jolloin...
piivei
04.03.2009 17:36:17
Testasin juuri vähän aikaa sitten pikkumakea ja A 410HLF:ää. Hyvä soundi niistä lähti fenkun presarilla. Hieman tummempi ja perinnehenkisempi kuin markbassin classic 106 -kaapin kanssa mutta tykkäsin enemmän juuri tuosta make+HLF-yhdistelmästä.
Onko kellään kokemusta miten mahtaa toimia pikkumake+A 410HE?
Tuokko
06.03.2009 13:17:30
piivei: Testasin juuri vähän aikaa sitten pikkumakea ja A 410HLF:ää. Hyvä soundi niistä lähti fenkun presarilla. Hieman tummempi ja perinnehenkisempi kuin markbassin classic 106 -kaapin kanssa mutta tykkäsin enemmän juuri tuosta make+HLF-yhdistelmästä.
Onko kellään kokemusta miten mahtaa toimia pikkumake+A 410HE?

Mulla on LMII ja 2x10 sekä 1x15. On kyllä helkutin hyvä soundi. Joskus olen pistänyt passon ja styrkkarin väliin jotain Bad monkeyta tai muuta purkkia, mutta aina on soundannu paremmalta pelkällä piuhalla bassosta vahvariin. Ja ihan riittävästi saa aikaan muroa tai jotain sinnepäin kun vaan tatsia muuttaa ja vaikka ohjastaa plektralla sormien sijasta. Ei ole tarvetta kamppeita vaihtaa.
piivei
06.03.2009 22:41:55
Joo mä oon kanssa samoilla linjoilla, purkkeja on kokeiltu vaikka minkälaisia mutta aina ne on jääny kotiin pölyttymään. LMII on kyllä loistava vahvistin, kokeilin samalla kertaa (kuin HLF:ää ja Classic 106) myös Genz Benzin Shuttle 6 - pikkunuppia pikkumaken tilalla ja ero oli aika iso, pikkumakessa oli lämmin ja keskialueelta luonnollinen soundi josta tykkäsin kovasti, Gentz Bentzissä taas paljon kolkompi perus trankkumainen soundimaailma.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)